Pfff wat een dag! Heel veel bezoek gehad. Nadine was als een zonnetje, alleen maar slapen. Maar....dat was tussendoor wel anders! Ze is gewoon echt niet tevreden na de voeding! Morgen de huisarts maar bellen voor andere medicijnen voor de spruw en anders ga ik een lactatiekundige bellen hoor, dit trek ik niet lang meer...
MamaK, ik vond de ks erg tegenvallen. Heb er nu nog steeds last van dat ik niet gewoon ben bevallen. Als ik eerst weeën had gehad was het misschien toch anders geweest, nu kwam het allemaal wel erg plotseling. En dat ik haar niet meteen bij me kon houden vond ik ook vreselijk! En dat pompje met morfine had ik ook. Nou daar werd ik volgens mij nog beroerder van dan ik al was! Heb het de nacht nog wel gedaan, maar de dag helemaal niet meer (ook al had ik pijn)
Kan ze geen regeldag hebben? Lore had dat deze week ook. Elk uur willen drinken en duidelijk niet genoeg gegeten telkens. Dit heeft twee dagen geduurd, sindsdien is het beter (hoewel ze deze nacht ook wel wat sneller kwam).
Dank voor je antwoord, maar ze heeft het eigenlijk sinds vrijdag al en daarvoor misschien 1 of 2 dagen niet en daarvoor ook al... Ik blijf haar maar gewoon aanleggen, maar dat betekend wel dat ze elke keer bijna om het uur wil drinken! Ik zuip me rot aan water, zodat ik zeker weet dat ík genoeg drink!
Semmi, leuke banner! Ik heb een nieuw foto'tje van Zoë in mn album staan. Ze heeft trouwens niet meer zo liggen kreunen en steunen met de voeding vandamiddag en vanavond. Bedacht me ineens, zou ook van de prednison kunnen zijn, dat gaat over in moedermelk en vinden ze vies. Misschien is dat het? Ik heb nu mn pillen om 7 uur ingenomen, om 10 uur krijgt ze een fles ipv borst en dan vannacht de borst weer, is kijken of dat scheelt. Na een uur of 4 is het uit de melk begreep ik...
ik wil je niet ontmoedigen maar dan hoop ik voor je dat je wel voedingswaarde in je borstvoeding hebt.ieder uur vwillen drinken is niet de bedoeling.wel met een regeldag maar niet dagen achtereen.je kan heel veel vocht hebben maar dat betekend niet dat ze er ook van groeien.dat is de reden dat ik gestopt ben.melk genoeg maar er zat niks in waardoor Brenda-Lisa niet groeide en zij kwam dan nog om de 2uur,dus als ze om het uur komt ..... ik wens je succes,ga anders op het cb een keertje extra wegen om te kijken of ze gegroeid is.
Woww.. ik MOET even vertellen hoe goed het gaat.. In het ziekenhuis ging de voeding perfect.. Je kon er een klok op gelijk zetten... ongeveer 15 min voordat er 3 uur voorbij was werd ie wakker en om de 3 uur kreeg hij voeding... Helaas had Jamal eergister en gister een beetje een off dag wat voeding betreft.. hij dronk sommige keren heel veel (60 cc op en nog meer willen) en de keer daarna dronk ie maar 10 cc of spuugde hij alles eruit... (en dan ook echt werkelijk SPUGEN he?) Of hij wilde na een uur wil en zette het op een brullen en was werkelijk niet stil te krijgen... De kraamhulp en wij hebben toen samen maar wat aangerommeld qua voedingen om hem wel een voldaan gevoel te geven..... en nu? Gisteravond om 19.15 kreeg hij 60 cc, helemaal OP! Hij zou dus weer om 22.15 moeten maar werd pas 23.45 (jaaa, 4,5 uur!) later wakker... Dus om 23.45 heeft ie 70 cc gehad (moest weer ophogen) Om vervolgens vannacht pas om 4.00 uur weer wakker te worden! (dus weer 4, 25 uur ertussen!) En nu? Meneer ligt naast me en het is 7.23 uur.. Hij is wel aan het zoeken maar heeft nog even zijn speen.. Dat houdt dus in dat er nu ruim 3 uur tussen zit.. Ik ben zoooooooooo blij en trots op mijn mannetje.. Pas 6 dagen oud en nu al zo goed weer in zijn ritme en al 4 uur tussen voedingen! (go nachtrust, go nachtrust)!
hopi hoi Hier is het hommelus. Carlijn ging pas om 1.30 in haar eigen bedje slapen en vanmorgen om 5.00 was ze er weer. normaal slaapt ze vanaf 23.30 in haar eigen bed en dat tot een uur of 10.00 (wel voeding er tussen) Ze heeft z'n last van darmkrampen, je ziet dat ze moet poepen maar het lukt niet. Op haar rug liggen doet denk ik het meest zeer. als ze op mijn buik of in mijn armen op haar zij ligt gaat het beter. Nu ligt ze op bed te drukken en te kreunen en huilen en soms is ze dan stil, hoop dat het er zo uitkomt Nu moet ze vandaag ook nog haar eerste inenting op het cb, arm meisje. Kreeg de tip van mijn moeder om een koude washand of icepack mee te nemen tegen de zwelling. Hoop wel dat we snel bij de osteopaat terecht kunnen, ik ga straks snel bellen. mamak fijn dat alles zo goed gaat, geniet er maar lekker van. Zena, lekker ding hoor die dochter van jou Fijne dag tot later groetjes mariek
Mariek, heb het al eerder gezegd, maar probeer eens kindicol van VSM, dat zorgt voor zachtere ontlasting en dus dat het poepen makkelijker gaat. Echt, bij Daan werkt het prima, als hij nu weer moeite heeft geef ik hem een paar keer die druppels en gegarandeerd dat ik dan snel een luier vol heb! succes ermee! ook met de enting, dat vind ik altijd zo zielig.....
Ach, wat sneu voor Carlijn zeg! En dan ook nog haar eerste prik vandaag! Sterkte met je meisje hoor! MamaK: Wat heerlijk dat je zo geniet van Jamal! Hey Maria! Lekker nachtje gehad meis?! Ik had vannacht m'n wekker per ongeluk nóg een uur vooruit gezet ... Dus toen ik dacht om 7 uur op te zitten met Quinten, was het nog maar 6 uur, haha! Nou ja joh, heb ik wat aan m'n dag .... Semmi: Bedankt! Ja, gaat hard hè?! Volgende week alweer een maand joh! Time flies! Ik ga nu ff opschieten, krijg straks 3 dinnetjes op visite en zo te horen wil Quinten z'n bedje uit nu!
TZM heb je nog gebeld? mamak lekker hoor!! Ik hoop dat hij het zo volhoudt. marieke succes met Carlijn vandaag! Vervelend zeg van die ontlasting, misschien hebben ze ook nog tips op het CB joli gezellig!!!!! Ik heb vorige week de Wii fit gekregen van mijn mannetje Wahaha, mijn conditie is echt ver te zoeken, had het wel gehad na 20 minuten. Ben benieuwd hoe mijn bekken het hoela hoepen vinden Tis maar goed dat de rolgordijnen naar beneden waren...
Hallo iedereen, hier weer een berichtje van mij. Alles gaat goed met Caitlin, ze drinkt goed en blijft goed op temperatuur.Heb nu even de tijd om wat pagina's terug te lezen en zo te reageren. Caitlin is alleen helemaal van slag door het feit dat de klok een uur terug is gegaan. Hebben jullie daar ook last van ? Wat een mooie foto's allemaal. Ik ga even terug lezen...
Mariaatje ik heb een flesje gehaald. Hou lang duurde het voor het bij daan ging werken? liefs marieke
hey allemaal ik kom ook weer eens tussendoor.... TZM : Noa heeft nu sind seen week elke avond zo'n 3 uur lang (of langer)mdat ze heeel vaak wil drinken,soms zit er maar 20 min of een uur tussen...overdag zit er wel ongeveer 3 uur tussen. kan het geen clustervoeden zijn? dan willen ze dus veel drinken of aan de borst liggen is mij verteld,noa zie ik dikker worden in de wangen dus dat zit volgens mij wel goed. ook wil ze dan niet in bed,alleen maar bij me liggen..ik geef er lekker aan toe,al is het wel vermoeiend. Succes hoor hopelijk krijg je meer duidelijkheid. echt een patroon zit hier er nog niet in...ik voedop verzoek met een max van 3 uur ertussen,we maken haar overdag en snachts wakker,tenij ze zelf komt...s 'nachts erg vermoeiend! met haar buik op mijn onderarm liggen werkt erg goed bij krampjes,..douchen ook ..
Timzijnmama wat een leuke foto's.[/quote] Hoe gaat het met jullie kilo's?[/quote] Ik ben al meer dan 10 kilo kwijt in 2 wk, vind het best vlot gaan die kilo's nu hopen dat de volgende 10 kilo ook zo snel gaat hihi... Ischa31 hoe gaat het met nu met je hb gehalte, ik slik ook sinds ik uit het ziekenhuis ben, staal tabletten en vind het echt niets nog geen uur na inname zit op me de dunne op de toilet. Zena ik geef de vit K en D druppels apart op een lepeltje. Ik kolf nog steeds, maar sinds zaterdag geef ik de nachtvoeding gewoon via de borst want dat scheelt iets in tijd ( naar beneden gaan wachten tot flesje warm is ect ) en dat gaat ook goed, Caitlin weegt nu bijna 3 kilo en zit nog aan de zeven voedingen van 70 ml per fles. De kleine meid ligt nu naast me in de wandelwagen de vechten tegen de slaap hihi ( zijn bij oma op bezoek ). Ik ga zo proberen een foto te plaatsen.
Wat een lieve foto van Caitlin zeg! Ik heb vanmorgen weer zo'n ontzettend stoer spijkerbroekje en shirtje gehad van een van m'n vriendinnen! Maatje 62, dus we moeten nog eventjes geduld hebben voordat Quinten het aankan. Oh ja! Toevallig iemand gisteravond nog 'Live and Cooking' gezien?! Het einde daarvan bedoel ik.... Glennis Grace zong daar haar nieuwste single, 'Als je slaapt'. Speciaal voor haar zoontje geschreven. Nou, ik zat dus voor de tv, met Quinten op schoot en heb een flink potje zitten janken zeg! Echt, de tekst verwoord zo goed m'n gevoel! Meteen daarna moest ik ook wel weer lachen hoor, stelde me meteen voor hoeveel vrouwen er tegelijk met mij op dat moment zo zaten te huilen voor de tv !
Goedenmiddag meiden... TZM: wat vervelend zeg dat je zo vaak moet voeden. Een regldagje is idd normaal, maar als het aan blijft houden, zou ik idd toch ff om advies vragen. Dit is voor jou ook geen doen meer zo. Sterkte er mee meid! Zena: aaaah, lieve foto van Zoe in je album, poppie is het hoor! Mamak: erg netjes hoor van je mannetje met 6 dagen oud en dan al zo'n aardig ritme! Geniet er van meid, heerlijk! Mariek: zielig hoor die darmkrampen, dan zijn ze ook zo moeilijk te troosten he. Hoe is het gegaan met de inenting? Ik zag er bij mijn oudste dochter best tegen op de eerste keer,maar viel me achteraf alles mee. Ook met zwellen enzo. Mijn dochtertje heeft nooit last gehad na die tijd. Moet erg meevallen tegenwoordig geloof ik. Hopelijk valt het voor jou meissie ook mee. Joli: gezellig 3 vriendinnen op visite! Leuk he al die kleertjes die je krijgt. Shoppen voor je kleintje is ook zoooo verslafend! Dat nummer van Glennis Grace hoorde ik ook....zo mooi he als je zelf ook een kindje hebt! Ik heb het ook met het nieuwe nummer van Marco Borsato " dochters" en het nummer van Trijntje Oosterhuis" nu dat jij er bent" hebben bij mij ook al wat traantjes teweeg gebracht....hoe bedoel je hormonen? Haha Saris: hahaha....rolgordijnen naar beneden......succes met de Wii....hier ook een conditie van niks! Denise: wat een schatje zeg dat meissie van jou! Faya is niet echt van slag door het uur tijdsverschil....mn oudste dochter wel helaas.....vanmorgen was t half 6! Allowman: idd vermoeiend he die nachtvoedingen en dan steeds maar 3 uur er tussen.Hoelang moet je haar in de nacht nog wakker maken? Hier net ff tukkie gedaan om slaap in te halen. Jayna was om half 6 al wakker vanmorgen....leuk hoor de klok een uur terug. Gelukkig heeft ze net wel 3 uurtjes geslapen en Faya meteen ook, dus kon ik ook ff plat. Nu is Jayna net wakker dus ga haar ff uit bed halen. Morgen komt ze weer van het CB om Faya te wegen. Voed nu 4 dagen alleen zelf, dus ff kijken of ze daar goed op gegroeid is. Ze drinkt nog steeds erg kort, wel erg gulzig. Is tussen de 5 en 10 min echt klaar. Verder is ze wel tevreden, genoeg natte luiers en ook levendig genoeg, dus ben benieuwd! Tot later! Liefs Semmi
Hoi allemaal De eerste enting achter de rug. 2 prikken 1 in ieder beentje. het helpt om vooraf de dijbeentjes wat te masseren, dan komt de prik wat minder plotseling en minder hard. Carlijn gaf 2x een gil en dat was het, ik was zo trots op haar. nu zijn we thuis en nu hebben we het poep probleem nog. Er zijn gelukkig weer scheetjes en ze stinken enorm, dus na mijn gevoel komt er iets aan. misschien straks ff de thermometer truc. morgenochtend om 9.00 kunnen we al naar de osteopaat, ze hadden een uitvaller. nou, ik zit dus te typen met carlijn op de arm, niet echt handig. heb nu een draagdoek besteld op www.draagdoek.nl. zelf de kleuren samen gesteld, zwart met zwart/wit front. past overal bij. nou tot straks maar weer x mariek73