Het is blijkbaar nog even wachten tot de andere mama's de weg naar dit topic gevonden hebben . De mama's-in-spe zijn al talrijker . Persoonlijk gok ik op 4 of 6 oktober om te bevallen. In ieder geval ga ik daarna ongeveer 5 dagen in het ziekenhuis verblijven (standaard in België) zonder internet, maar eens ik thuis ben met onze meid, kom ik hier buurten. Tot dan! @mamajanneke: super dat Dylarius het zo goed doet!
haha kibi inderdaad zijn de mama's in spé inderdaad talrijker aanwezig hier, maar dat zal vast gauw veranderen Ik en ook onwijs blij dat hij het zo goed doet. zeker ook op de bv omdat dut bij Dylano niet lukte, die groeide niet nl.
Heb net ruzie gehad met de assistente van de ha. wat een kurkwijf zeg! Ik ben echt zo boos... Dylarius heeft al vanaf de geboorte naast de gewone ontlasting, poep dat gewoon water is. Ik moet m dan ook geregeld helemaal verschonen en het bedje ook. En ik weet heel zeker dat t poep is, en geen plas, omdat ik het een aantal keren gezien heb op de commode. Nu zei de kraamhulp dat het er bij hoorde, dus daar ga je dan een beetje van uit, maar het bleef maar en ik twijfel toch of dat echt zo is omdat zijn buikje ook vaak bol en gespannen is. Ook dit hoorde bij hem volgens de kraam omdat hij prematuur is en ook de vk heeft dit verkondigd. Nu had ik gisteren de consultatie bureau op bezoek en legde het ook aan haar voor, en zij had geen antwoord en adviseerde me de ha te bellen. Dus vanmorgen heb ik de ha gebeld en toen begon ze gelijk dat ik bij dag 1 al had moeten bellen omdat het diaree is. Maar hij heeft geen koorts is allert drinkt goed en de luiers zijn altijd vol, dus voor mij geen reden tot overbezorgdheid. afijn ze zou overleggen met de ha en me terug bellen. Net om 4 uur werd ik gebeld en ik moet morgen om 20 voor 10 bij de ha zijn. Maar ik had dus ook andere plannen voor morgen, en daarbij komt dat ik nu van alles moet regelen omdat de ha gewoon 3 dorpen verder zit en ik geen rijbewijs heb. Maakt verder niet uit, maar ik vroeg of t niet op een ander tijdstip kon omdat ik morgenvroeg nog andere dingen moet doen. Nou zegt ze dat is de enige plek en het is maar wat je belangrijk vind o ik ben toch zo uit mijn slof gesprongen. heb haar gezegd dat mijn kindern VOOR alles gaan en dat ik dat een hele misplaatste opmerking vind en bovendien heeft niemand mij in die bijna 3 week gezegd dat ik naar de ha moet. en begon ze weer wat te zeggen weet niet wat en toen heb ik gezegd dat ik haar onbeschoft vind en dat ik al een kind verloren ben en dus echt wel goed voor mijn kinderen zorg. maar als niemand tegen mij zegt dat dat niet hoort dan kan ik toch niet aan de bel trekken en uiteindelijk bood ze haar excuus aan. ik ga dus morgen om 20 voor 10 naar de ha, maar ik ben echt scheitziek van die ha en heb net terwijl ik dylarius aan t voeden was gigantisch gehuild van boosheid en om darryl* en de tranen zitten nu weer vreselijk hoog, ik ben zo verdrietig en boos en bang nu ook. want stel dat er wel wat mis is met mijn mannkee. pffff ik moet er niet aan denken en ga t liefst slapen om morgen na 10 pas weer wakker te worden en dna de antwoorden te hebben. sorry hoor, moest t even kwijt....
Jeetje Mamajanneke, wat een botte opmerking. Net of je niet begaan bent met je kinderen! Kan jij er wat aan doen dat ze vol zitten! Sterkte morgen, ik duim voor je dat het allemaal meevalt. *knuf*
dank je wel tzm ik laat morgen zeker meer weten, maar dat neemt mijn gevoel niet weg. de knuf heb ik ook nodigm, want voel me echt kl*** nu, terwijl ik ook weet dat ik alles voor mijn kids over heb en zeker betreft hen gezondheid, want ik weet als geen ander hoe kostbaar zo'n klein wezentje is en ze zijna fhankelijk van ons.
Ziet er nu al gezellig uit hier! Djeez mamajanneke! Wat een hork zo'n wijf van die ha. Wat heeft de ha nu uiteindelijk gezegd? En stomme vraag, maar is de douchstraal niet te hard voor een baby en moet het water ook niet een bep. temp. zijn? <<< onervaren en onzekere mommy to be
Manlief ging in het begin met Tim onder de douche. (ik vond het eng) Hij liet de straal niet recht op hem komen, maar het water wat van hem afliep kwam op Tim zeg maar. En natuurlijk moet het de temperatuur zijn wat het badwater ook heeft, maar dat is voor jezelf ook heerlijk om onder te staan. Echt een tranentrekker hoor...je man en je kind samen onder de douche! (nu vind ik het nog steeds heerlijk om naar te kijken, terwijl Tim gewoon op de grond zit en speelt hihi)
He zo te zien ben ik niet de enige valsspeler hier maar wil vast wennen aan mn plekje hier straks Mamajanneke: natuurlijk komt dat aan als zo'n vrouw zulke onzin uit kraamt..wat slecht zeg!Logisch dat je even helemaal pisst off ben dan!
Tzm ik kan me idd indenken dat je acuut begint te huilen bij de aanblik van zo'n grote vent met zo'n kleintje! De tegenstelling is zo aandoenlijk lijkt me. Allwoman ja ik dacht hetzelfde, ff alvast wennen en ik moet zeggen het went snel
Kom ook alvast kijken, hoop me maandag of anders uiterlijk dinsdag bij jullie te voegen! Idd een kurkwijf (leuk bedacht trouwens haha kende ik nog niet) die assistente zeg. Hoe is het met Dylarius nu? En met jou?
[u]Buddynieuws:[/u] Jody is gister bevallen van zoontje Owen. Owen is 50 cm lang en dik 3700 gram Alles gaat goed met mama en zoon
Ha meiden, mama van Daan meld zich eindelijk ook! Het is hier nog heel hectisch met visite enzo dat ik weinig achter de pc zit, maar wil wel gezellig mee blijven schrijven! Ook ik ben uiteindelijk een september-mama geworden, maar blijf gewoon met jullie meeschrijven, vinden jullie niet erg denk ik? Heb ik trouwens gelijk een vraagje: Daan is nu 2,5 week oud, hij is een heel tevreden kind, voelt zich echt geborgen bij ons en huilt weinig. althans, nu sinds 2 dagen begint ie 's avonds wat meer te huilen en te mekkeren, pakken we hem op, dan valt ie heerlijk bij ons in de armen in slaap, leggen we hem weer terug in zijn bedje, gaat ie weer huilen, proberen we hem te troosten met zijn fuppie, dat gaat dan even goed, maar even later spuugt ie hem uit en begint ie weer. Vannacht rond 12 uur zijn laatste flesje gehad en hij bleef maar huilen, wij steeds troosten, dat ging dan even goed en toen begon ie weer, dit hebben we tot half 3 volgehouden en toen heb ik hem lekker bij me genomen en heeft ie geslapen tot half 10! Zonder extra voeding. Maar ik weet eigenlijk niet wat ik nou moet doen, ik kan hem toch niet steeds eruit blijven halen en bij ons blijven nemen? Ze zeggen dat je een baby de eerste weken niet kan verwennen, maar waar trek je een grens en wanneer doe je het wel of niet goed? Hebben jullie misschien tips? Trouwens,. de oktober mama's gaan hard, dus het zal hier binnenkort wel heeeel druk worden! Gezellig! Iedereen succes met de kleintjes en ik hoop dat ik hier net zoveel wijzer word als in het zwanger topic!
Goh, had het hele oktober mama's topic hier gemist! Leuk, ben ook een september mama, maar ik kan jullie niet meer missen, dus ik blijf lekker ook hier meeschrijven! Ga nu weer even naar Zoë toe. later meer
heeeeeeeeey dames...hallo 8) haha wat grappig hé..dat we elkaar hier nu weer spreken.. ikke meld me hier dus ook aan..saampjes met Damian Ben ook een September mama uiteindelijk geworden, maar wil jullie ook niet missen en gewoon hier mee blijven schrijven, we "kennen" elkaar toch... Ik ga Damian ff in de gaten houden...hij lijkt wat verkouden te worden, als hij huilt (soms) dan snurkt hij het uit. Heb al geprobeerd zijn neusje schoon te maken met zo'n speciaal dingetje daarvoor... maar er zit ook astma bij mijn vriend in de familie, nu ben ik daar bang voor! bah @ mariaatje: meid dat heb ik ook..ik heb Damian ook al een paar x bij me in bed genomen...idd ze zeggen dat je ze nog niet kunt verwennen, ik heb ook zo iets van..als Damian zich veiliger voelt bij mij in de armen en dan lekker slaapt, dan doe ik dat! denk dat we straks met paar wk wel uit moeten kijken met wat we doen, anders willen de kids straks niet meer in hun eigen bedje slapen, alleen nog maar bij ons wel grappig Damian was eerst ook erg rustig en begon ook met 2 wk ongeveer beetje onrustig te worden, vaker huilen ect, maar dat is nu alweer voorbij hoor, áls hij huilt dan ist omdat hij honger heeft.
@maria, hier dus hetzelfde probleem. Zoë sliep bijons op de kamer in de kinderwagen, maar die is nu mee naar buiten geweest, vieze wielen, stond beneden...dus ik wilde hem niet meer in de slaapkamer. Daarnaast slaapt mijn man slecht met de kleine naast zich, want bij ieder geluidje wordt hij wakker (en ze slaapt als eenvarkentje met veel geknor en gegrom). Nou...om 2 uur vannacht hebben we de kinderwagen weer naar boven gehaald. Man, wat kan ze schreeuwen zeg! Daar had ik geen idee van! Hahahaha! Ons rustige, tevreden meisje kan dus héél goed aangeven wat ze wil! Vannacht gaan we t is proberen met de kinderwagenbak in dr bedje, kijken of dat lukt. Ik hoop het!
Bianca, Daan lijkt ook wat verkouden te worden, af en toe hoor ik hem ook een beetje snotteren, ik geef hem af een toe een neusspray, otrivin baby, niet te vaak hoor, maar als het te erg lijkt te worden geef ik een spuitje. Wel grappig dat bij jullie de kleintjes de eerste 2 weken ook rustig waren en toen ineens wat onrustiger, ik moet zeggen, vandaag is ie voorbeeldig geweest hoor, heeft van 1 uur tot 5 uur geslapen, toen heb ik hem maar zachtjes wakker gemaakt voor zijn flesje. Wil toch proberen een beetje ritme te krijgen en 's avonds is ie onrustig, dus hup, ff uit zijn bedje gehaald. Nu heeft ie om half 6 zijn flesje gehad en nu begint het huilen dus weer... , maar hij heeft ook de hele dag nog niet gepoept, dus misschien zit dat hem ook dwars. Wel lastig hoor om alles te herkennen van je kindje! Zena, ben benieuwd of het lukt wat je in gedachten hebt, zet je de kinderwagenbak echt in het bedje? Trouwens, moest wel lachen om je,kleine Zoë slaapt met veel geknor en gegrom hihi. Hansje, nog heel even en dan kan je ook gezellig meekletsen! Ik persoonlijk vind het wel fijn omdat alles voor ons nog zo nieuw is en je wilt het goed doen, maar het is even zoeken, fijn dat we mekaar kunnen helpen, heb tijdens mijn eerdere miskraam en deze zwangerschap echt veel aan het forum gehad, dus zal nu ook wel goedkomen!
Hoi hoi Simone en Iris melden zich bij deze ook aan! Ik had dus echt totaal geen idee dat dit topic bestond.(ik kijk ook niet verder dan mijn neus lang is ) Maar las het vandaag bij de bevallingslijst forum. Tja uiteindelijk ben ik een septembermama geworden,maar voel me nog steeds oktobermama,maar zo te lezen hebben alle september mama's dat.Officieel waren we natuurlijk ook oktober mama's! En de club is zo gezellig en we kennen elkaar toch virutueel ha ha ha. Dus als jullie het geen probleem vinden klets ik gewoon met jullie mee! Mamajanneke,wat een trut die assistente!maarre hoe is het afgelopen bij de huisarts? Mariaatje,mijn kraamverzorgster zei dat je de baby's het eerste jaar niet kunt verwennen.Als Daan stil is wanneer jullie hem vasthouden is het omdat hij de vertrouwde geluiden uit je buik hoort bijv je hartslag.De kv zei dat de kindjes daar langzaam van moeten afbouwen en dat als ze in hun eigen kamer liggen ze kunnen gaan huilen omdat het daar te stil is,omdat ze de geluiden in je buik gewend zijn.Dus ik weet niet of je er iets aan hebt. tot snel met waarschijnlijk nog veel meer oktobermama's,want ja vandaag waren er weer 6 bij gekomen! groeten Simone
Hier ook een septembermama die eigenlijk een oktobermama zou moeten zijn Dus ik blijf hier ook gezellig mee schrijven. Helaas hier ook het zelfde probleem met huilen in de avond en snachts.Net voor of na de voeding van 23.00 uur gaat het mis, Luca blijft maar huilen en dat gaat over in krijsen. Dus dan pak ik hem maar bij me om een klein beetje rust te krijgen, maar ook dat werkt niet want je ligt toch wakker als die kleine bij je ligt. Hij komt nu pas voor een volgende fles rond 4.30/5.00 maar dan is tie zo moe dat de fles er moelijk in gaat. Dus weet idd ook niet wat ik nu moet. Kijk ook even mee als er nog tips volgen