Oktober 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mamajanneke, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Vorige week had ik een afspraak bij de gyn en ben s'middags door haar terug gebeld dat hij veel te weinig was gestegen. Vorige week was hij dus nog onder de 6. Ze heeft toen Losferron voorgeschreven (zijn bruistabletten die je 1x per dag moet nemen). En weet niet hoe hij nu is maar ben nog steeds erg vermoeid, hoofdpijn en duizelig dus denk nog steeds niet goed. Ik heb geen last van dunne gelukkig ;) .

2. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Ischa ik moet woensdag naar de gyn dus ben benieuwd of mijn hb gestegen is want ik heb net als jij ook last van vermoeidheid, hoofdpijn en duizeligheid.Mijn bloeddruk is ook nog steeds niet in orde dus hoop dat die ook goed is.

3. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    @ mariek73 ik heb ook een draagdoek op draagdoek.nl
    besteld (babyblauw) maar ik vind het nog zoveel gedoe om
    hem om te doen, en ik heb ook het gevoel dat ik ollyvier
    steeds moet ondersteunen...
    ben benieuwd hoe die jou bevalt!
    ik had hem binnen een dag binnen...

Voor de rest gaat het hier wel, zit nu al op 3 flesvoedingen
    en nog 3 bv...dus afbouwen gaat heel goed.

Hij zit nu heerlijk bij me op de tafel in zijn wipper, daar wordt
    lekker rustig in. We gaan zo meteen voor de eerste keer met
    ze 3en een hapje eten ( ff snel tussen de voedingen door)
    Vind het toch wel een beetje spannnend.... :oops:

Liefs nony

4. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    TZM: Onze kleine man heeft 3 regeldagen op een rij gehad. Ik werd er hopeloos van en heb lekker een potje met hem meegebruld. Ik had het gevoel alsof ik de hele dag en nacht aan het voeden was. Natuurlijk begon het toen de kraamverzorgster weg was. Gelukkig heeft hij nu zijn normale ritme weer te pakken. Alleen moeten we hem nu wakker maken voor zijn voedingen. :(

5. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Hoi meiden,

Bedankt voor jullie lieve reacties. We hebben vandaag andere medicijnen gehaald voor Nadine en dat geeft de burger weer een beetje moed.

Ze heeft vandaag gedronken om 03.00u (zelf wakker geworden) 8.30u (wakker gemaakt) 10.20u, 12.30u, 16.10u (wakker gemaakt) 18.45u (18.00u in bad gedaan omdat ze weer ging huilen) Na de voeding van 16.10u heeft ze helemaal niet meer geslapen. Net weer in bed geprobeerd, maar ze gaat helemaal uit haar dak. Vandaag vaker in bed geprobeerd en haar ook 2x 10 min laten huilen. Soms werd ze wel stil, maar slapen in bed, ho maar. Nu ligt ze bij manlief en is ze rustig....tenminste, totdat ik dit typte :(

Allwoman, jouw verhaal is wel herkenbaar. Thanks!

Blub, mijn zoon heeft 7,5 mnd bv gehad. Dus met die voedingsstoffen zit het heus wel goed.

6. Blub76

Blub76 Actief lid

29 jan 2008
    336
    0
    0
    nagelstyliste
    papendrecht
    daar ben ik het niet mee eens,mijn vriendin heeft haar oudste tot een jaar gevoed en toen haar dochter kwam had ze na 4 maanden geen voeding meer hoor,die meid was in een maand tijd niks meer gegroeid.die is dus over gegaan op fles.dat je het bij de eerste hebt wil niet zeggen dat je het bij de volgende ook hebt.je moet er ook rekening mee houden dat het allemaal veel drukker is met 2 kindjes.je hebt dus minder lang de tijd om te voeden en je moet je kleine man ook in de gaten houden,je zit dus al veel minder rustig dan met de eerste.ik hoop van harte dat het goed zit.succes

madammeke hier komt om de 3 uur op de dag en drinkt dan 135 cc weg.ik heb geprobeerd ze meer te laten drinken per keer en dan langer ertussen.nou dat kan ik vergeten want dan komt heel haar fles eruit.daar zit ik ook niet op te wachten.beetje jammer.gelukkig komt ze snachts wel om de 4 uur.het kan dus wel maar op de dag redt ik het echt niet.tenzij ze in coma ligt dan wil het af en toe wel gebeuren maar over het algemeen komt ze steevast om de 3 uur.
    nou ja ik wacht het maar af.

verder weinig te melden.een klant van mij die bij het novemberforum zit is gisteren bevallen na een ingeleidde bevalling van 3 dagen!ze is vrijdagochtend met gel ingeleid en zondagochtend had ze uiteindelijk 3 cm en konden ze haar vliezen breken.
    uiteindelijk is ze met de vacuum verlost want haar dochtertje bleek ook naar de sterren te kijken. het had weinig gescheeld of ze had een ks gehad.het hartje herstelde heel slecht na een wee.maar op het laatste moment kwam ze dan toch.mijn klantje heeft er voor nu wel een trauma aan over gehouden.heb haar aangeraden om vooral te blijven praten over haar bevalling en haar ervaringen om het een plekje te kunnen geven.
    met de kleine meid is buiten de hoofdpijn om alles goed.ze zijn lekker thuis.

ze gaan ook rap daar op dat forum,net als wij hier in het begin hahaha.

nou verder even niks.

toedeloe

7. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    ff vlug: marieke, het duurt wel een paar dagen hoor voordat je wat merkt, maar dan heb je ook een flinke luier vol haha! Ik hoop dat het bij jou ook werkt!

Sterkte

8. carma

carma Niet meer actief

Goedemorgen

Meiden wat een cadeautje hier vannacht.
    Ik wilde vroeg naar bed (manlief was laat thuis), ff bijslapen en dan maar met carlijn erbij in bed. Ik was toto
    Leg carlijn gisteravond (19.45) ff in haar wiegje zodat ik beneden alle spullen bij elkaar kan pakken voor de nacht.
    Denk ze zal het wel weer op een huilen zetten zoals normaal.
    Nou het was stil, en na een half uur nog stil.
    Manlief kwam thuis die stond ook al raar te kijken, hij ook naar bed.
    Toen zijn we in slaap gevallen en werden om 00.00 uur zelf wakker en kwamen tot de conclusie dat we de voeding van 23.00 nog niet gegeven hadden, maar carlijn had zich ook niet gemeld.
    Voeding gegeven, Carlijn direct weer gaan slapen tot 4.15 heb ze toen bij me genomen en hebben samen nog 1,5 uur geslapen toen kreeg ze de 1ste dag voeding.
    Ik heb haar geen fles gegeven om 4.15 wand na 1,5 uur kwam de volgende en dat vind ik te kort op elkaar.
    En daarbij het was geen honger maar gewoon een ik wil bij jullie zijn huiltje.
    Ik ben weer helemaal bij.

Zometeen naar de osteopaat

tot straks

9. lotte27

lotte27 Bekend lid

6 aug 2007
    747
    0
    0
    Verzorgende I.G.
    Capelle aan den IJssel
    He meiden,

Eline komtt ook om de drie uur. Zowel snachts als overdag. Volgens mij heeft ze nu weer een regeldagje, maar dat komt ook wel weer goed. Voel me af en toe wel net een koe,

Ze begint weer te huilen dus ik ga weer. Later ga ik weer reageren

Groetjes Lotte

10. lotte27

lotte27 Bekend lid

6 aug 2007
    747
    0
    0
    Verzorgende I.G.
    Capelle aan den IJssel
    Hoi meiden,

Die draagdoek heb ik ook over na zitten denken. Heb wel een draagzak voor buiten. Deze heb ik al regelmatig gebruikt en bevalt heel goed, maar voor binnen vind ik het niets. Dus dacht ik aan zo'n draagdoek. Ik wacht even de reacties af van de mensen die hem besteld hebben en dan kijk ik of ik er ook eentje ga kopen.

Ben trouwens opzoek naar een skipakje maat 56, maar kan nergens wat vinden. Heel vervelend want het wordt nu echt wel fris buiten en als ik dan wil fietsen worden haar beentjes zo koud. Ga zo even op marktplaats kijken, misschien dat ze daar iets hebben.

TZM: Succes met de medicijntjes voor Nadine. Hoop dat het snel gaat werken.

Iedereen een prettige dag (ondanks dat het klote weer is)

Groetjes Lotte

11. Marijeee

Marijeee Bekend lid

17 mei 2008
    698
    0
    0
    Middenmeer
    Ik heb ook de draagdoek van draagdoek.nl
    De antraciet/grijze met een blauwe ster erop.
    Had m binnen 2 dagen binnen!
    Jaimy vind het heerlijk, valt direct in slaap als ie erin ligt.
    Het is alleen wel ff een gedoe om m goed om te doen ja.
    Als je de kleine er in legt en je komt tot de conclusie dat ie te los of te strak zit moet
    je m bijna helemaal opnieuw omdoen.
    Kind er weer uit enz.. Pff...

Jaimy komt erg wisselend qua uren wat de voeding betreft.
    Soms zit er 2 uur tussen en soms 4 a 5 uur.
    Heb het idee dat ie soms niet genoeg krijgt.
    Op zich vind ik het borstvoeding geven ideaal. Je hebt het altijd bij de hand
    en geen gedoe met opwarmen van flesjes/uitkoken enz.
    Maar toch denk ik dat ik de borstvoeding niet MAANDEN vol kan houden.
    Even een baaldagje vandaag, ik voel me al dagen beroerd.
    Griepje en sinds vanmorgen ook maag en darmen die van streek zijn.
    Dan is die voeding 's nachts toch wel erg zwaar hoor! *zucht*

Wat een rot weer trouwens hé! Regen, regen en maar 5 graden!
    Kou vind ik niet erg, maar die regen.. Bah!

Nou de open haard staat al zachtjes aan,
    ik blijf sowieso lekker binnen vandaag.
    Hoe moeilijk ik het ook vind, heb bijna geen rust in mn kont.. Grrr...

Oké ik heb weer even van me afgeschreven, dat lucht op!

Leuk om te lezen wat jullie ervaringen zijn trouwens, ik herken toch wel enorm veel!

Zijn er trouwens ukkies die net als Jaimy last van hebben baby-acné?
    Hij heeft er zelf gelukkig geen last van maar mooi is anders! :(

12. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Okay, ik zie het nu al zo vaak voorbij komen en iedere keer vraag ik me af (misschien een domme vraag!), wat is nou precies een regeldag?! :( :oops:

13. Marijeee

Marijeee Bekend lid

17 mei 2008
    698
    0
    0
    Middenmeer
    Joli dit heb ik even voor je gekopieerd van een site over regeldagen.
    Als je het bij google intikt vind je er nog veel meer info over trouwens...

(Ik heb net foto's in mn album geupload van Jaimy enz! 8) )

14. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Joli: kinderen die bv krijgen hebben om de zoveel tijd een regeldag. Eerste keer rond de 10 dagen geloof ik, daarna weer met 6 weken. Het betekent dat je kindje dan vaker voor een voeding komt, soms wel na een uur al. Je kindje geeft zelf aan meer nodig te hebben, omdat het in de groei zit. Je moet hier dan gewoon aan toegeven en je kindje vaker aanleggen. Je kindje regelt op deze manier dat je bv toeneemt, vandaar de naam regeldag. ;)
    Dit is wat ik er van weet.....

15. Marijeee

Marijeee Bekend lid

17 mei 2008
    698
    0
    0
    Middenmeer
    En hier nog wat info:

16. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Ow.....zie dat Marije me net voor was....haha.....nou best aardig goed uitgelegd toch zo uit mn hoofd ;)

17. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Errug herkenbaar Marije......die nachtvoeding met de bv vind ik momenteel ook zwaar. Maar aan de andere kant wat je zegt....ook weer handig dat je het altijd bij de hand hebt...
    Ik vond het allemaal een stuk makkelijker worden bij mijn oudste dochter toen ze eenmaal doorsliep.
    En dan die twijfel of ze wel genoeg drinken.....Faya drinkt echt maar 5 a 10 minuten en is dan klaar.
    Het blijkt nu dat ze er toch op groeit en het toch genoeg is.

18. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Vanmorgen kwam de wijkverpleegkundige dus om Faya nog 1 keer te wegen nu ze alleen maar bij mij heeft gedronken de afgelopen 4 dagen. Ze was 70 gram gegroeid, precies volgens gemiddeld. Ze weegt nu 4160 gram. Ben erg trots op mn meissie!
    De korte voedingen van 5 a 10 minuten blijken dus toch genoeg te zijn!
    De nachten gaan hier ook goed. Gister na 23.00 uur kwam ze zelf om 03.15 uur, daarna om 07.00 uur. De voeding in de nacht is zomaar klaar, na een half uur ligt ze verschoond en wel weer te slapen in dr bedje.

Nou ga ff de stad in. Mn moeder past op. Heb Faya in dr bedje gelegd, omdat dat overdag toch rustiger voor haa is met Jayna er ook bij en ze ook moet leren zelf in te slapen in dr bedje. Ben benieuwd of ze is gaan slapen, zal zo ff kijken.
    Jayna wordt donderdag 2 jaar dus moet nog ff de laatste inkopen doen.

Liefs Semmi

19. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Marije en Semmi, bedankt voor jullie uitleg! Het geldt dus alleen maar voor baby's die BV krijgen.

Semmi, veel plezier in de stad straks! Over 2 dagen dus groot feest?! Leuk hoor! Wat heb je voor Jayna gekocht?

Wij moeten straks om 14u bij de kinderarts in het ziekenhuis zijn. Nacontrole omdat Quinten z'n hartslag onder de 60 is geweest tijdens de bevalling en omdat hij met de vacuümpomp is gehaald. Ondanks dat alles prima gaat met m'n manneke, (hij drinkt ontzettend goed, hij slaapt goed, z'n ontlasting gaat weer veel beter nu we overgestapt zijn op Omneo en hij is gewoon een hardstikke zoet, lief kind!) ben ik toch een beetje zenuwachtig!

Ik heb net trouwens zo'n übercute pakje bij Quinten aangetrokken! Mama is weer helemaal flieft, haha! (Alsof ik dat nog niet was :D )

Zo, nog even gauw een boterham eten, Quinten z'n flesje geven en off we go! Kom straks nog ff neuzen hier....

20. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    We zijn bij de kinderarts geweest en alles is helemaal goed! Quinten is alweer 3 cm gegroeid, van 50 naar 53 cm, z'n gewicht is ook prima gestegen! Bij z'n geboorte 3650 gram en nu alweer 4380 gram! Alles erop en eraan, z'n hartje doet het prima, z'n lijfje is helemaal nagelopen en wat de arts betreft hoeven we niet meer terug te komen! Wat een opluchting! Hier dus een trotse mama :D !

Meteen maar even langs Prénatal geweest, tsja.... het warenhuis ligt om de hoek van het ziekenhuis, gek als je het niet doet, toch?! ;)
    Een ontzettend mooi boxkleed gekocht (heb er al 2, maar hij is echt heel mooi!) en nog wat kleine dingetjes. Volgende keer ga ik zónder man en mét pinpas, ik heb namelijk al gezien dat ik daar een keertje ongestoord los wil gaan, haha :D !

Wat een prutweer hè?! Je zal maar met de hond naar buiten moeten :rolleyes: ....

Deel Deze Pagina