Oktober 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mamajanneke, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Ons mannetje is sinds de geboorte 2cm gegroeid, is nu 51cm en weegt 3485 gram dus sinds 3 weken 585 gram aangekomen en dat was netjes volgens de arts. We mogen nu ipv 6 voedingen 5 gaan geven en op de verpakking staat dat je het per voeding klaar moet maken maar de arts zei dat het onzin is en we 3 voedingen tegelijk klaar mogen maken. We hebben een arts die rond de 73 jaar is (toevallig was dit een kennis van de ouders van mijn vriend) en was ook de kinderarts van mijn vriend en zei meteen dit is een echte "achternaam van mijn vriend". Wel leuk. Moeten binnenkort wel een foto laten maken omdat ik vroeger een heupafwijking had en dit erfelijk is. En ze zei ook dat het heel goed is dat ik flesvoeding geef ze zei dat ik het anders waarschijnlijk met mijn lage hb ook niet volgehouden had.

Nou ik ga nog even een paar boodschapjes doen. Straks kom ik even terug lezen en reageren.

2. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    eindelijk mag ik me hier ook officieel komen melden :D

Gisternacht ben ik na een bevalling die alles bij elkaar meer dan 20 uur duurde eindelijk mama geworden van een zoontje Joram.
    Hij woog 3570 gram en was 50 cm lang.

Op de valreep dus toch nog thuis bevallen zonder inleiding :)
    Op dit moment kijk ik eigenlijk heel positief terug op de bevalling, het ging precies zoals ik me had voorgesteld, afgezien van hoe lang het duurde en een flinke scheur veroorzaakt doordat meneer met zn handje naast zn hoofd kwam... ondanks dat was ie er in 10 minuten persen uit 8) :D

Borstvoeding lukt nog niet zo, omdat ie nogal misselijk was. Vandaag heeft ie voor het eerst wel goed gedronken 1 keer, maar sindsdien wil ie ook niet meer, dus ik maak me al een beetje druk dat ie zo weinig binnen krijgt...
    Mn productie is wel zeeeer goed op gang, als ie het er niet uit drinkt, komt het er wel uit stromen :confused: Moet nu wel gaan kolven om de gang erin te houden, maar dat is wel aardig te doen.

Dat was het voor nu even, voel me vooralsnog zeer goed gezien de bevalling en al het bloed dat ik verloren ben, maar misschien komt de terugslag nog.

3. carma

carma Niet meer actief

GEFELICITEERD KIEZELTJE!

Hier een osteopaat suc6 verhaal.
    Wat deze mensen doen weet ik niet precies maar het werkt.
    Carlijn heeft net ontlasting gehad een hele broek (buik, kleren enz) vol.
    Er zal nog wel meer komen want ze drukt nog steeds een beetje.
    Ook lijkt vanmiddag ze veel rustiger en vrolijker.
    Ze kijkt heel tevreden uit haar ogen, ze glunderd.
    Onze osteopaat zit in oss en is een super aardige jonge man (ook vader).
    Hij legt alles uit wat hij doet, en is heel lief met carlijn.
    Carlijn deed het super goed en liet alles gebeuren, alleen op de plekken waar ze last had daar reageerde ze.
    Ook mijn instinct was goed, het ruggetje (iets uitstekend werveltje) heeft wel wat met haar darmproblemen te maken.
    Het is niets ernstigs hoor maar, daar lopen zenuwen/ spieren en energiebanen die in verbinding staan met de darmen en daar zit een blokade waardoor er overprikkeling plaatsvind en ze extra gaat persen.
    Toch fijn te horen dat mijn gevoel goed is.

MEIDEN BEDANKT VOOR DE TIP OVER OSTEOPATHIE :thumup:

Mijn draagdoek duurt wat langer omdat ik hem met speciaale maat en ontwerp heb besteld, deze is niet op voorraad.
    op 10 nov ligt hij klaar.

groetjes een blije mariek73 :D

4. Butterfly1

Butterfly1 Niet meer actief

Hier ben ik ook weer even, zo een kleine vreet toch een hoop energie hoor. En tijd niet te vergeten maar heb het er allemaal voor over hahaha. Maarja wel met gevolg dat ik weinig tijd heb om hier te posten helaas.

Ik las dat er veel meiden last hebben van regeldagen. Ik zal ze ongetwijfeld ook gehad hebben maar heb het niet echt gemerkt. Onze kleine meid drinkt goed en slaapt s'nachts ook lekker door. Dus wij mogen absoluut niet mopperen.

Als ik sommige verhalen lees met 10 min persen enzo wordt ik helemaal jalours. Ik heb 2,5 uur geperst en toen was ze er nog niet. Lesly was ook een sterrenkijker dus is uiteindelijk ook gehaald. Volgens de artsen had ik haar er nooit zelf uit kunnen persen. Was zwaar maar het is echt waar de pijn vergeet je (qua gevoel dan ;) )

Ik vroeg me af of jullie ook nog steeds "ongesteld" zijn? Ben benieuwd hoe lang zoiets nog duurt.

5. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Hoi meiden,
    wat een opgewekte verhalen hier. Leuk!
    Wij zijn vandaag voor het eerst naar het cb geweest. Zoë weegt 4375 gram en is 3 cm gegroeit, ze is nu 54 cm. Alles was verder prima, maar omdat ze zo enrom spuugt, moeten we volgende week nog een keertje wegen. Voor de zekerheid.
    Spugen wordt steeds erger lijkt wel. Vanmorgen spuugde ze zelfs echt recht omhoog. Alles in de gezichtje, neus en oogjes. Ik zag het gebeuren, zo zielig! Nou ja, de 6e naar de KA, ben benieuwd...
    Vanmiddag naar babymassage geweest. Erg leuk, leuke groep met meiden ook. Alleen Zoë was zo misselijk en aan het spugen, dus ik heb wel een flink deel gemist zeg maar. Nou ja, volgende week beter. Ze ligt nu als een roosje te slapen! Ik word zelf ook weer steeds lijer merk ik, dus dat is ook mooi. Het gaat prima hier al met al.
    Ik denk alleen dat wij ook spruw hebben. Mn tepels branden in ieder geval mn BH uit, maar ik zie niets, ook niet in Zoë haar mondje, maar ze heeft wel uitslag op dr billetjes, dus morgen maar is de ha bellen.

Kiezeltje, nogmaals gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje. Maar t lijkt wel een film joh, je man die op het moment supreme van zn graatje gaat! Hahahaha!

Butter, ik heb tot een dag of 4 geleden gevloeid, al met al ruim 4 weken en dat terwijl ik nog gecureteerd ben na de bevalling, maar ik heb er verder weinig last van gehad hoor....

Marieke, lang leve de osteopaat! Fijn dat t zo goed resultaat heeft zeg.

Ischa, bij jullie ook alles goed dus, dat is mooi. Balen dat je Hb zo laag is, wat kan je daar beroerd van zijn he?!?! Sterkte hoor.

Joli, lekker geshopt dus. Heerlijk! En dan ook nog goed nieuws bij de KA, top dag dus!

Semmi, fijn hoor, dat Faya zo goed gegroeid is. Zoë is ook zo'n snelle drinker, drinkt in totaal ook maar een kwartiertje.

Marije, beterschap! Lijkt me inderdaad pittig, ziek zijn en bv geven!

Ik ga ook maar is voor zo'n draagdoek kijken. Klinkt goed!

6. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    O ja, baby acne...Zoë heeft t ook op dr ene wangetje en in dr nekje. Ziet er inderdaad niet zo mooi uit en het is zo vurig, maar ze heeft er volgens mij ook geen last van verder...

7. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Hallo dames,

Ook ik ben er weer ff. Veel tijd is er op het moment niet met 2 loslopende kinderen en Jinthe erbij ;) Maar moet zeggen dat ik aardig mn ritme heb gevonden in de ochtenden met aankleden, ontbijten, naar school brengen enz.
    Gisteren is de verpleegkundige van het consultatiebureau geweest. En vanmorgen zelf ff langs geweest om Jinthe te laten wegen. Afgelopen donderdag was ze 2720 gram, en vanmorgen 2919 gram :D In een paar dagen tijd gewoon bijna 200 gram gegroeid!
    Hier is het ook nog om de 3 uur voeden, en dat moet ook nog totdat ze echt boven de 3 kilo zit. Alleen die 2 nachtvoedingen mogen van mij zo langzamerhand wel verdwijnen :( Zit soms knikkebollend te voeden :rolleyes:

Verder loopt alles hier op rolletjes. Heb een tevreden kind die slaapt wanneer ze moet slapen. En haar 2 zussen...wordt er soms gek van. Zijn net 2 mini-mama's. Overal mee willen helpen, haar vast houden, de wandelwagen duwen...een beetje teveel van het goeie zeg maar ;)

Ik las over baby-acné...Jinthe heeft hier ook last van. Komt door de hormonen vertelde het CB me. Ze had hier vanaf dag 1 last van, maar trekt nu aardig weg.

8. Butterfly1

Zena wat leuk babymassage. Dat wil ik ook gaan doen alleen dacht ik dat het pas vanaf 2 maanden kon. Nu lees ik ook over shantala massage is dat hetzelfde als gewonen babymassage?

9. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    Hoi hier ben ik ook weer eens.Hier nog steeds veel pijn en zwaar beroerd heb afgelopen maandag de gyn gebeld en uitgelegd en volgens haar was het ook niet goed dat het zo zeer doet.
    Ze zat al helemaal vol tot eind nov maar heeft me er tussen gepropt volgende week vrijdag,is tenminste een vooruitzicht.
    Baal wel want we hebben zondag ons kraamfeest en voel me met de dag beroerder worden.Dus dat zal wel een erg zwaar middagje worden.

Verder gaat Iris steeds meer spugen echt met achtbaan snelheid komt het eruit.En veel,is dat normaal?

ik weet niet meer wie het vroeg over vloeien,maar ik heb in totaal anderhalve week gevloeid na de ks.En heb nu al voortekenen van ongesteldheid dus dat zal niet lang meer duren.

Kiezeltje,proficiat met de geboorte van Joram!

Denise,mooie foto van Caitlin en mooi meisje ook

Saris,wij hebben sinds 3 weken ook een wii en wii fit,alleen kan ik er nog niks mee,maar lag regelmatig mijn man uit als hij staat te hoela hoepen ha ha.Ik zelf doe alleen maar wii play,meer behendigheid spelletjes

groeten Simone

10. Butterfly1

Symoen dat is niet fijn dat je je steeds beroerder voelt. Sterkte en hopelijk gaat het zondag wat beter.

Saris wij hebben ook een WiiFit maar heb hem nog niet gebruikt. Ik heb begrepen dat je pas na ongeveer 6 weken weer wat mag gaan doen qua spieren enzo. Dus ik wacht nog even....

11. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ik heb gisteren alweer 10 minuten op de crosstrainer gestaan! Viel me zwaar tegen! Was echt op na 10 minuten. Nou ja, we bouwen wel rustig op. Hardlopers zijn doodlopers!

12. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Weer ff snel. Ik ben nog steeds beroerd van de pijn.Kan nog steeds niet langer dan 5 min. staan. Verlies bloed en ook een hoop wondvocht van de hechtingen. Dit ruikt echt vreselijk goor! :( Waarschijnlijk moet ik echt de 6 weken ervoor uittrekken die ervoor staan.

Vandaag wel met Odette naar de kinderarts geweest zij doet het gelukkig perfect! Genoeg gegroeid. Ik borstvoed haar wanneer ze zelf komt. Ze slaapt nog steeds door in de nacht en soms zo 7 uur achter elkaar zonder voeding. De kinderarts zei dat dat geen enkel probleem is als ze goed groeit, en dat is dus bij Odette het geval. :)
    De bv doet ook totaal geen pijn bij mij.

Zaterdag gaat mijn moeder alweer naar huis. De tijd vliegt.

13. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    Lore heeft ook baby acné. Zielig om te zien, maar ze hebben er blijkbaar geen last van.

Zijn hier nog dames wiens baby's weigeren te slapen? Bij Lore is het de laatste dagen een ramp. Ze is overdag niet in slaap te krijgen en tegen de avond is ze zo oververmoeid dat het ook niet lukt. We hebben al vanalles geprobeerd. Daarenboven komt ze 's nachts ook vaker voor voeding, dus slaapt ze 's nachts ook nog eens minder. Ik denk dat ze vandaag maximum twee uurtjes geslapen heeft, gespreid over de dag :(. We zijn daarnet een Lodger gaan kopen, kan ik daarmee proberen om haar in te bakeren? Misschien helpt dat...

14. saris

saris Actief lid

7 jul 2008
    177
    0
    0
    groepsleerkracht
    Oude Pekela
    Joli jeetje wat is jullie kleintje flink gegroeid!!!!

Ischa fijn dat alles goed was! Nu maar hopen dat je hb snel omhoog gaat.

kiezeltje welkom hier ;) arme man van jou.. die kan dit vast heel lang aanhoren!

marieke wat een opluchting zeg!!! voor jullie beide!! Moet je er nu vaker heen?

butterfly tijd komt vanzelf weer hoor ;) vloeien is hier na 3 weken gestopt. Die fit is wel grappig, ik doe nog niet zoveel maar al wel een beetje (ben zo zat van mijn buik).

zena ik voeg nutriton (johannesbroodpitmeel) toe aan de voeding van Jayden. Zo wordt het iets dikker en hij doet het er super op! Babymassage lijkt mij ook wel wat, maar dat wordt hier niet erg dichtbij gegeven helaas...

kus heerlijk hoor een tevreden kindje!!

simone Waar heb je last van dan? Ben even vergeten hoor :oops: Sterkte in ieder geval!!

susanna he getver, gaat niet echt lekker met je :( ik hoop dat je snel weer wat opknapt!!

kibi ik heb een puckababy gehaald en nu gaat het een heel stuk beter met het slapen. Er zijn meerdere dames hier die goede ervaringen ermee hebben vandaar dat ik hem heb aangeschafd. de lodger ken ik niet..

Zo ik ga mijn kleine man uit bedje halen voor zijn laatste voeding. Morgen ga ik naar school om mijn collega's te trakteren op beschuiten.

15. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Goedemorgen dames,

Zo ik kom me ook eens melden hier :D
    Wat een drukte zo zeg, de eerste week, maar wel erg gezellig.
    Met Timo en mij gaat alles goed. De borstvoeding loopt nu lekker en we hopen dat dat zo mag blijven gaan.
    Nynke moet nog erg wennen aan haar broertje en negeert hem momenteel een beetje. Als Timo huilt wordt ze wel een beetje boos en zegt dan; baby, niet huilen! :evil: :) Maar dat gaat vast allemaal wel goed komen.
    Ik heb nog niet alles bijgelezen, dat ga ik snel doen. Morgen hebben we de laatste dag kraamzorg, dus daar ga ik nog even van genieten ;)

16. carma

carma Niet meer actief

goedemorgen meiden

Tam welkom en gefeliciteerd met Timo

Susanna en symoen wat vervelend dat jullie je zo rot voelen. Dikke knuf voor jullie.

Hier iets te vroeg geroepen.
    Carlijn heeft gister dan wel gepoept maar heeft nog steeds heel veel persdrang, soms zoveel dat het haar wakker houd en er soms een schreeuw bij geeft of huilt.
    Ze moet donderdag 6 nov weer terug.
    Ja, ik moet ook geen wonderen verwachten.
    Wij zijn er wel achter dat ze moeilijker is gaan poepen sinds we over zijn gegaan op de nutrilon omneo.
    Nu zij de wijk verpleegkundige dat hier wel meer kinderen last van hebben en dat ik misschien eens op een ander merk moet overstappen.
    Zij adviseerde kruidvat extra care.
    Ben nu aan het twijfelen of ik dat dan niet moet proberen.
    Als ik dat zou willen moet ik het dan eerst mengen met de omneo om ze rustig over te laten gaan?

Ga ff naar boven het klinkt weer beroerd

liefs mariek73

17. scrappercindy

scrappercindy Actief lid

13 feb 2008
    283
    0
    0
    Nederland
    Je kan de verloskundige of je huisarts laten controleren of je buikspieren alweer op de juiste plek liggen. Ik heb dat afgelopen Maandag laten doen en ik heb groen licht gekregen om weer met oefeningen te beginnen. Natuurlijk langzaam opbouwen maargoed.....we kunnen weer aan de slag.
    Net terug van een half uurtje met de wandelwagen lopen buiten.....voor het eerst want iedere keer als ik tijd had dan regende het!

Ik heb een lodger bunker besteld. Niet voor het inbakeren maar puur voor de warmte. Als we weer terug naar Rusland gaan is het daar -10C dus moet ik Marit goed warm houden.

Ga nu even Marit in de Tummy Tub doen.

18. scrappercindy

scrappercindy Actief lid

13 feb 2008
    283
    0
    0
    Nederland
    Nog even een tip;

Goedkoper alternatief voor de Wii fit om weer in shape te komen;

DVD Baby2body Fit tijdens je zwangerschap en na de bevalling weer snel in shap met Melinda Nicci te bestellen bij bol.com

19. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    Ik heb een nachtje van 1,5 uur slaap achter de rug :cry: . Zoals ik gisteren al schreef, wilde Lore niet slapen en dat heeft zich tijdens de nacht voortgezet. Ze valt in slaap tijdens de voeding of op de arm, maar als je haar durft neerleggen in haar bedje, begint ze enorm te kreunen waardoor ze wakker blijft en gefrustreerd raakt en uiteindelijk begint te krijsen. Tot 6u vanmorgen heb ik met haar bijna heel de tijd rondgelopen: ze viel in slaap terwijl ze aan het drinken was, ik legde haar in haar bedje en dan was het wachten tot ze minstens een halfuur, driekwartier later hopelijk zou stoppen met het gekreun en in slaap zou vallen. Als ze dan eindelijk in slaap viel, werd ze een halfuur later van de honger terug wakker omdat ze niet genoeg gedronken had. Om 7u is ze voor de eerste keer in slaap gevallen voor een langere tijd en heb ik ook kunnen slapen tot 9u. Na die voeding is ze gelukkig opnieuw in slaap gevallen en nu ligt ze nog steeds te slapen.
    Ik heb morgen een afspraak bij de KA voor dat kreunen en andere vraagjes die ik heb. Ik ga waarschijnlijk ook even afstappen van het voeden elke drie uur overdag want dat betekent vaak dat ik haar moet wakker maken als ze net een halfuurtje in slaap gevallen is. Eerst maar eens zorgen dat Lore wat kan bijslapen en mijn nachtrust laten varen. Hopelijk krijg ik binnen een paar dagen terug wat regelmaat in de voedingen zodat ze 's nachts wat langer zou slapen, maar op dit moment is mijn prioriteit dat zij wat slaapt want volgens mij is ze uitgeput na twee dagen bijna zonder slaap...

20. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Gister de puckababy binnengehad, met dank aan scrappercindy, :) , gister even geprobeerd, maar Daan had een huilbui, dus werd er niet echt rustiger van, eerder driftig. Vannacht weer geprobeerd en meneer heeft heerlijk geslapen tot half 5, lag er wel pas rond 1 uur in, maar goed, vond het niet slecht. Nu net weer in bedje gelegd met de puckababy, dus ben benieuwd!

Het spugen word er niet echt minder op, heeft nu medicijnen voor reflux en de eerste dagen zagen we wel duidelijk verbetering, maar net ook weer, een flinke laag melk eruit gegooid. Baal ervan...maar ja, zie ook dat er meer baby's zijn die spugen, dus zal er allemaal wel bij horen denk ik.

Hier trouwens ook één die hoognodig aan die buikspieren moet gaan beginnen, mijn hemel, een blubberpudding is er niks bij... :rolleyes: :) . Ach ja, je moet er iets voor over hebben he haha.

Verder doet Daan het hartstikke goed, hij groeit als kool, heeft lekkere bolle wangetjes gekregen en is verder een vrolijk kind, hij heeft van die grote kijkers en als ie om zich heen aan het kijken is, dan is het net alsof hij alles in zich opneemt, heerlijk om naar te kijken!

Meiden die FV geven, voeden jullie via een vast schema of op verzoek?

Deel Deze Pagina