Zena Cailtin heeft sinds een paar dagen ook last van pukkeltje op haar kinnetje maar heet r volgens mij ook geen last van. Symoen dank je kan me je beroerdheid goed voorstellen ik heb er ook nog steeds last van gelukkig is bij mij de pijn van de hechtingen wel al en stuk minder geworden, hopelijk voel je je wat beter op je kraamfeest. Met Caitlin gaat alles goed, alleen is ze veel snachts wakker met de fles van 01.30 blijft ze wakker tot minimaal 03.00 maar verder drinkt ze goed en is is goed beweegelijk. Ik geef haar 7x 70 ml borstvoeding per fles en s'avonds geef ik haar wel eens gewoon de borst dat gaat sinds een paar dagen ook goed. Is iemand bekent met de medela advanced borstkolf, ik heb er eentje staan en heb geen idee hoe bij dit model de slangetjes angesloten moeten worden zodat die goed zuigt.
Marieke ga jij naar die postnatale cursus? Ik wil eigenlijk alleen naar die 1e les (lijkt me wel gezellig). Maar die cursus hoeft voor mij niet zo.
Hier een hele blije moeder Ben met de poepproblematiek naar de huisarts geweest en wat was het probleem 2 KLEINE SCHEURTJES AAN DE BUITENKANT ANUS. Dit doet z'n zeer dat carlijn haar ontlasting ophield, hierdoor werde ontlasting hard en daardoor kreeg ze darmkramp. Ja en als ze dan wel moest poepen is dat harder en gaan die scheurtjes weer open en zo begin je weer van voor af aan. vandaar ook het constant persen met een rood hoofd en het huilen, schreeuwen en hangen en niet slapen. We hebben nu een pijnstillende zalf voor de anus zodat poepen geen pijn doet en lactulose 3ml per dag zodat de ontlasting zacht blijft en de scheurtjes niet opnieuw open gaan (zo kan het helen) Dit is een veel voorkomend probleem bij baby's trouwens Het lijken krampen maar het is alleen een gevolg van. We hebben ook de oplossing voor haar snelle drinken (avent fles met speen 1 140 cc in 10 min leeg). we laten haar dan 30cc drinken en dan 4 min zuigen op speen en zo door om te rekken. We hebben nu BFree flessen, hier komt geen lucht in de fles dus geen krampjes en ze drinken rustiger. Het cb heeft aangeraden een schepje johannesbroodpitmeel door de voeding te doen ivm gulzig drinken en iets terugkomen voeding. Met deze combie doet ze over dezelfde hoeveelheid 25 min zonder ste stoppen en daarna is ze toto. Heb nu verder alle middeltjes in de prullenbak gegooid. Voor mensen die interesse hebben in sab simplex ik heb nog wat flesjes staan. (stuur maar prive mailtje) Carlijn nu bijna 8 wkn 4890 gram en 56 cm Ze doet het goed en zit binnen de lijnen. Ik hou zoooo veel van haar. Heb verder nog niet bijgelezen. Ischa ik ga wel naar de eerste bijeenkomst maar verder niet. Hoe gaat het verder met jou? nog iets gehoord van onze andere buddy. Lieve groetjes Mariek73
Nee heb helemaal niets meer van Rolia gehoord. Maar als ik zo bij mezelf kijk met 1 kind hoe druk het al is laat staan als je er 2 of meer hebt. Ik merk het zelf ook dat ik nu gewoon heel erg weinig hier ben. En zou ook wel meer willen reageren op iedereen maar ben nog veels te moe . Dus ik hoop dat de nieuwe medicijnen voor mijn hb wel helpen. En nu heb ik sinds gisteren dat mijn klieren in mijn lies opgezet zijn en dat doet behoorlijk veel pijn. Maarja als ik maar naar ons mannetje kijk dan ben ik weer helemaal gelukkig Wat fijn meid dat Carlijn het zo goed doet . Leuk dat ik haar dan binnenkort ga ontmoeten Lucas ook hoor . Het is zo'n lieverdje. Goed dat ik het weet, dan stuur ik Erna dadelijk ook een mailtje terug dat ik alleen de 1e les kom. Met jou verder ook alles goed?
Nou er heerst enige stress bij mij. Ik moet morgen voor mijn pre operatief gesprek naar het ziekenhuis in arnhem. Moet natuurlijk weer op de weegschaal enzo. Maar goed het het ziekenhuis in nederland met ervaring op het gebied van obesitas en maagbanden, dus dan moeten ze ook een galblaas kunnen verwijderen. Het zal dan wel niet zo lang meer duren voor ik onder het mes ga. Wel eng hoor. Ik hoop dat ik niet lang hoef te blijven na de operatie, ik kan mijn meisje en man niet zo lang missen. Maar ik denk maar zo als het eruit is ben ik weer de oude vrolijke marieke en kan ik er weer volop voor mijn gezin zijn. En een nachtje bijslapen is ook niet gek Mijn moeder en zus komen hier ook helpen en mijn man is dan minimaal een week vrij. Ik kan ook niet wachten om jou kleine ventje te zien en de verhalen te horen. Ga lekker op bed tv kijken met manlief en waarschijnlijk ook met carlijn. (het is niet in een keer over he) lieve groetjes Marieke
Semmi, van harte gefeliciteerd met je dochter Jayna meis! Hoe vond ze het keukentje?! Verder ff niks, heb ff bijgelezen en ga nu gauw onderuit op de bank GTST kijken ....
Zowel bij de eerste als tweede had ik ook last van incontinentie na de bevalling. Bij de eerste is het na ongeveer 6 weken bodembekkenoefeningen over gegaan en bij deze na 2 weken. Ik had het alleen als ik moest hoesten en als ik op de wc zat dan kon ik niet 'stoppen' met plassen als ik dat probeerde.
Heeej meiden! heb wel bijgelzen maar ebn ook al weer een hoop kwijt. Noa heeft sinds gister krampjes,..ik heb niks geks gegeten dus het hoord er gewoon bij,zielig is het wel..mijn oudste had het heel erg dan valt dit nog mee. sinds 3 nachten mochten we noa uiterlijk 6 uur laten doorslapen,..maar ze komt idd gewoon zelf weer om de 3 uur hahah helemala niet erg,ze heeft het gewoon nog nodig ,het is ook een ukkie. Gister naar het ziekenhuis geweest voor haar controle,toen we langs de ambulance ingang lipen kreeg ik het even te kwaad..heb de rit naar het ziekenhuis nog geen plekje kunnen geven,eigenlijk de hele bevalling niet...het was te snel snel spannend en te pijnlijk....komt nog wel. Noa was met het ontslag ziekenhuis 2300 gram,haar geboortegewicht was 2430 gr,waar ze na de kraamtijd nog 10 gram onder zat. Gister woog ze 2865 gram! goed he! (en allemaal van mama,volgends mij geef ik slagroom ipv melk) mijn dochter is een trotse grote zus,al vind ze het soms wel moeilijk dat ik inder tijd voor haar heb en ze veel met Richard samen moet doen,..dat vind ik dan ook weer moeilijk,maar het is even niet anders. Het ritme zit er goed in en smorgens komen w enog op tijd op school ook Seks: vannacht voor het eerst weer voelde helemaal goed,was wel even spannend hoor. Eeven nadenken over anticonceptie,want diecondooms vind ik niks. Denk een spiraal,al zie ik wel wat tegen het plaatsen op,het beste schijnt te zijn 6 weken na de bevalling. geniet er van dames,ze worden te snel groot.
Heej Meiden, Ik lees wel mee af en toe maar reageren is nog lastig.. Met Jamal gaat het goed.. Wel heeft hij last van darmkrampjes en dat is werkelijk zoooooooo zielig om te zien.. Zijn ritme is een beetje in de war.. Overdag drinkt hij om de 3 uur (soms wel eens minder) en vanaf de laatste avond voeding tot de eerste nacht voeding zit meestal 4,5 uur.. Dus 12.00 uur, dan 4.30 uur en dan weer 7.30 uur.. We mogen dus niet klagen maar lekker is anders Met Mama gaat het iets minder goed.. Sinds gister heeft de medicijnen (van het ziekenhuis) en de adrenaline mijn lichaam verlaten en ben ik super moe, heel duizelig (kan niet eens met mijn eigen kind lopen) en heb veel pijn... Een mega terugslag dus.. Terwijl het zoo goed ging.. Ook is de kraamhulp inmiddels weg.. Die was gister voor het laatste want ik had dag 9 en 10 gehad vanwege de KS.. Ik zal haar echt gaan missen Zodra er hier rust en regelmaat ontstaat zal ik weer eens gaan reageren op jullie.. sorry dat het nu even niet gaat
@crappercindy, dat had ik na beide bevallingen ook, en in de zwangerschappen, maar t is nu verergerd. Ik kan gewoon op de bank zitten zonder te hoesten of niezen en dan verlies ik dus toch urine. En dan daarna voel ik pas dat ik heel nodig na de wc moet. Ik ga dadelijk met Dylarius naar de ha, want dat manneke is al 3 dagen aan t huilen. Ik word er helemaal hondsdol van en wijfel erg aan mezelf. Met name omdat ik niet weet wat er is. Hij drinkt ook continu bij mij, want dan alleen is hij stil. Vannacht en gister nacht heb ik m een paracetamol gegeven en dan is hij na een uur rustig en gaat slapen, om vervolgens vanaf een uur of 12 in de middag weer tegaan huilen, non stop. Het is alsof hij pijn heeft. en t is niet gewoon huilen maar echt dramatisc. Ook zag ik dat als hij probeert te persen dat hij ook gaat spugen. en daarbij is hij erg verkouden met hoesten en niezen er bij. zo zielig.... En vanmorgen heb ik dylano huilend op de psz achter gelaten. o wat erg. de eerste 2 keer ging goed, maar vandaag was een ramp. kom later weer. doeiiii
Hey meiden, Net als mamak, nog even weinig tijd om te reageren. Gisteren is hier ook de kraamhulp voor het laatst geweest, dus nu mogen we het weer helemaal zelf gaan doen en dat valt soms niet mee met een 2 jarige peuter erbij. Met Timo gaat het goed, er staat een foto in mijn album. Ik ben echt helemaal verliefd op mijn mannetje Nou meiden, tot snel!
O...dat is wel wat anders dan. Lijkt me idd lastig. Ik vond het al een heel gedoe met het hoesten, zeker omdat ik onwijs verkouden was de eerste 10 dgn na de bevalling. Vooral s'nachts omdat je dan ligt dan moest ik regelmatig kraamverband wisselen...niet vanwege het vloeien...maar vanwege de urine. Nou ik duim voor je dat je er redelijk snel vanaf bent. Succes bij de HA...vervelend als ze zo huilen,kan je echt radeloos van worden.
Mikatje mooi kindje seg! ze hebbe idd hele mooie babyspulletjes moet me ook altijd inhouden want de kasten puilen nu al uit... Blub bedankt voor het complimentje van men ventje en ik ga voor de inentingen ook niet naar kind en gezin... mijn broer en schoonzus hebben een hele nare ervaring met kind en gezin ze zijn hun kindjes negen maanden kwijtgeraakt en ben zo bang dat ze hier ook vanalles gaan beginnen zoeken en zo en dat ik men meisje dan ook kwijtgeraak... want die mevrouw wilde aantal keren aan huis komen het was echt een oude heks die op alles wel iets te zeggen had, terwijl de kraamzorg zo positief was over mij... en de kinderarts zit op tien minuutjes rijden hiervandaan dus dat valt nog mee... mamajanneke je hoeft je niet te schamen hoor! ik denk dat er best nog wel meiden zijn die het hebben... in elk geval ik duim voor je dat het met die oefeningen over is! Mamak ik hoop dat het snel beter is met je! tam, wat een mooi mannetje! zo hier gaat alles goed... lyana krijgt nu nutrilon met een schepje nutriton (johannesbroodpitmeel) het is dus 90 ml water met drie schepjes nutrilon en een half schepje nutriton... en nog lijkt ze soms zo hongerig :s ik hoop dat het nu wat beter gaat gaan gisterenavond een stapje in de wereld gaan zetten met vriendlief, maar ik was moe en ik voelde me nogal schuldig om ze even achter te laten bij men moeder... om elf uur waren we weg en om twee uur waren we al terug... gisteren ook voor het eerst weer seks gehad... en eerlijk het voelde goed *shame shame * zo dat was het weer xx
Allwoman, kan me voorstellen dat je het allemaal nog moet verwerken hoor. Wat goed dat ze zo hard groeit! Nadine woog woensdag 3250 gram en was 140 gram aangekomen in 6 dagen. Daar was ik ook al zo trots op. Nu alweer sex? Had je ook helemaal geen hechtingen dan? En was het vloeien ook alweer over? Hier nog steeds niet helemaal over. Soms is het er een paar dagen niet en dan toch weer een beetje. MamaK, sterkte. Ik herken het helemaal! Maar....met mij gaat het sinds gisteren een stuk beter! Dus hou vol! Mamajanneke, wat een ellende allemaal. Sterkte! Hier gaat alles ineens een stuk beter. Nadine slaapt in haar bed! (hoewel we vaak haar speentje moeten brengen) en de bv gaat ook al beter. Vannacht liet madam bijna 8 uur tussen de voeding!
Zijn er trouwens meer meiden bij wie de spruw zo lang duurt? Ik zit er nu al 2 weken mee...Het wordt wel iets minder, maar weg is het ZEKER nog niet....auw...
He meiden, Lees dat bij de meeste de krampjes over zijn. Dat is fijn. Helaas heeft Eline ze nu wel, maar met cinababy gaat het wel goed. Heb erg dom gedaan vandaag. Heb voor het eerst weer sex gehad en voelde erg goed. We zijn allleen vergeten voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Meestal ging mijn man voor het zingen de kerk uit, en dacht dat hij dat nu ook wel zou doen, maar daar had ik me in vergist. Ik geef wel borstvoeding, maar ja, dat zegt natuulijk niets. Ik weet niet hoe groot de kans is dat ik nu weer zwanger zou worden, maar ach, dat zien we dan wel weer. Wil trouwens nog wel een derde erbij, maar wilde liever nog even wachten. Heb gelukkig nog een test hier liggen, dus over twee weken maar even testen. Verder las ik over johannespitmeel (ofzoiets). Mag je dat al gebruiken dan, ik dacht pas vanaf 4 maanden. En is het ook tegen krampjes of is het echt voor de hongerige baby. Over de incontinentie kan ik niet meepraten, maar iig heel veel succes ermee en ik hoop dat het snel over is voor je. TZM: wou, 8 uur tussen de voeding. Dat lijkt me heerlijk, om weer eens door te slapen. En in haar eigen bedje. Echt super. verder iedereen prettige dag! Groetjes Lotte
Heej nee ik was helemaal niet gescheurd of gehecht dit keer,daar wa sik zo blij om! dat was met danique wel anders! :S ik vloei sinds een dag of 4,5 niet meer...en idd ook al een paar keer gehad dat het even stopte en weer begon..erg fijn slapen zonder die verbanden!(alleen die voedingsbh met compressen pfff is niks als je gewent bent in je eva kostuum te slapen. Wat fijn dat Nadine het zo goed doet! lekker gevoel geeft dat he!
Meiden, even snel. Ben met ZOë naar de KA geweest. We moeten om 16 uur terug voor een echo. KA vermoed pylorisstenose, vernauwing van de maaguitgang. Als dit inderdaad zo is wordt Zoë geopereerd. We moesten in ieder geval spulletjes voor haar meenemen. Hij vond het verhaal zo typerend dat hij zn diploma erop durfde te verwedden. Jullie horen het wel als ik meer weet...