@ Zena: ondertussen weet je waarschijnlijk al meer, maar ik duim dat Zoë gewoon terug mee naar huis mag! We zijn gisteren met Lore naar de KA geweest ivm haar reflux. Ze krijgt duidelijk steeds meer last aan haar slokdarm door het zuur. Aangezien ik bv geef, is het aandikken van voeding geen optie. Ze krijgt daarom onmiddellijk geneesmiddelen. Geen Gaviscon of Motilium, maar Omneoprazole of zoiets. Ik moet het openbreken en de helft van de minuscule bolletjes die erin zitten zo aan Lore geven. Vanochtend was het een hele opgave om het toe te dienen, morgen dus maar een andere manier proberen want met water of melk verslikt ze zich enorm Ze woog (weliswaar met pamper) al 4,1 kg en was al 54 cm groot. De breuk aan haar sleutelbeentje die ze opgelopen heeft bij de bevalling, is ook genezen. Nu maar hopen dat de geneesmiddelen snel aanslaan want ze heeft urenlange huilbuien van de pijn, ocharme...
Heeej meiden, Ben ff druk deze dagen. Jayna gister 2 jaar geworden. Ze is enorm verwend door ons en opa en oma's. Ze heeft al zo genoten,en dat terwijl het echte feest morgen pas is. Nog ff druk met voorbereidingen dus. Kom later weer ff reageren! Joli nog bedankt voor de felicitatie, het keukentje vond Jayna helemaal super. Ze speelt er de hele dag mee! TZM, lees net ff snel dat het gelukkig weer een stuk beter gaat, fijn hoor! En 8 uren in de nacht, whauw super zeg! Liefs Semmi
Jeetje Zena, wat zul je geschrokken zijn! Hopelijk is er niets aan de hand met je kleine meisje en mag ze gewoon mee naar huis! Ga binnenkort echt meer meelezen, maar moet nog even mijn draai zien te vinden met 2 jonge kids... Ben ook nog eens druk aan het solliciteren... Dus druk, druk druk! ben vanmorgen met Rosalie naar de Osteopaat geweest, ze heeft toch wat overgehouden aan het navelstrengetje om haar nek en daar had ze o.a. ook krampjes van! Hij heeft haar behandeld en over een week moeten we weer voor de 2e behandeling. De krampjes waren wel nadien ineens een stuk minder, dus het werkt volgens mij wel. Bij Milan heeft hij toen echt wonderen verricht die was ook na een paar behandelingen een veel vrolijker mannetje dan voorheen!
Nou Lotte, ga voor je duimen dat de test negatief is! Allwoman, ik moet ook wennen aan het aanhebben van 'iets' in bed...Maar ja, daar zal ik voorlopig nog niet vanaf zijn. Durf het nog niet aan, anders is mijn bed de volgende morgen doorweekt van de melk ben ik bang Zena da's heftig....sterkte! Kibi succes met de medicatie! Semmi alsnog van harte met je dochter! Nadine heeft krampjes. Dat had ze helemaal nog niet volgens mij. Wat is dat zielig zeg...
Meiden, we zijn weer thuis. Zoë heeft inieder geval géén stenose gelukkig. Wat het dan wel is, daar zijn we nog niet helemaal uit. Er zijn een paar mogelijkheden. - een "normale"reflux. - een urineweginfectie. - ik heb te weinig voeding, waardoor ze erg hard moet werken en veel valse lucht aanzuigt. Hierdoor kan ze dus ook gaan projectielbraken en reflux verschijnselen krijgen. Omdat ze erg veel windjes laat en niet aangekomen is de laatste tijd denkt de kinderarts in eerste instantie aan het laatste. Ikmoet haar nu voor en na iedere voeding wegen en als ze minder dan 100 cc binnenkrijgt, dit aanvullen met flesvoeding. Verder heeft ze omeprazol meegekregen voor dr slokdarm. Inderdaad, net wat Kibi zegt, een heel gedoe om te geven! Maandagochtend moeten we voor het spreekuur weer terugkomen met haar. Gelukkig mocht ze mee naar huis! Net heeft ze bij mij 60 cc gedronken. Op zich weinig, maar na een stressvolle dag en weinig drinken vind ik het niet zo heel erg schokkend eigenlijk. Ben meer benieuwd naar morgenochtend eigenlijk. Vannacht krijgt ze alleen een flesje (doen we normaal om 10 uur, maar nu dan maar een keertje 's nachts). De kinderarts neemt het (gelukkig) wel heel serieus, vooral omdat ze dus niet aankomt. Het zou toch wat zijn...heb ik zoveel moeite gedaan voor die borstvoeding, is het niet genoeg en heb ik dus al die tijd mn kind uit lopen hongeren. Aan de andere kant denk ik, dan zou ze veel meer honger moeten hebben toch?! Nou ja, we zien het maandag wel. Ik ben in ieder geval heel erg blij dat ze niet moest blijven of geopereerd moest worden! O ja, morgen moeten we met een plasje naar de spoedeisende hulp. Ben benieuwd of dat gaat lukken! Bedankt allemaal voor het duimen in ieder geval, het heeft geholpen!
ola, @zena,gelukkig niks ernstigs. @lotte,je bent door de borstvoeding juist vruchtbaar.een heleboel mensen denken dat je dan niet zwanger kan raken.nou geloof me dat is zo gebeurt hoor. johannebroodpitmeel mag wel vanaf het begin,jij bent in de war met rijstebloem,dat mag als pap pas vanaf 4 maanden maar omdat mijn zoon allergisch was voor de johannesbroodpitmeel mocht ik 2 theelepeltjes rijstebloem als verdikking gebruiken.omdat het een natuurprodukt is kan die kleine hoeveelheid geen kwaad.mijn ka raadde het me aan. vanmorgen met Brenda-Lisa naar de ka geweest voor nacontrole.alles was goed.mijn meisje is flink gegroeid. toen we weggingen uit het zh woog ze 3370 en ze weegt nu 3850 gr an was 54 cm lang.ze doet het goed. lang leve de flesvoeding.! ik moet over 2 maand nog een keer terug komen ivm de reflux.als dat niet verergert is dan is het goed en hoef ik niet meer terug anders kan ik een maagzuurremeer krijgen.nu is dat nog niet nodig. verder heb ik even niks.alles gaat zijn gangetje hier.heb nu alle kinderen hier dus er lopen er 5 rond en 1 in de wieg en ik geloof dat ik nu even op moet treden in de legerkamer........... laterzzzz
Zena, wat een verhaal. "Gelukkig" dat het geen stenose is en waarschijnlijk reflux. Spijtig dat ze toch reflux heeft, maar kom, stenose was veel erger geweest. Hoe geef jij die omeprazol dan? Lore krijgt de helft van 10 mg, wat ongeveer 28 bolletjes zijn, maar vanochtend heeft ze volgens mij niet eens de helft binnengekregen Over de bv: als Zoë voldaan lijkt na een maaltijd, is dat toch het belangrijkste? Ik ben er wel in geslaagd haar een tutje te geven daarnet, dat lukte voorheen niet, waardoor haar huilbui heel erg beperkt gebleven is. Nu vraag ik me wel af of ze door die tut het zuur niet dubbel zoveel binnen houdt?
Ben ik ook weer. Bedankt voor jullie reactie betreft incontienetie. Ik weet dat ik me niet hoef te schamen hiervoor, maar toch doe ik dat wel. het is ook gewoon een heel naar probleem. volgens de gyn moet ik er sowieso een half jaar er voor uit trekken om mijn bekkenbodem sterker te maken, Maandag vor het eerst naar de speciale fysio hiervoor. @ Zena, Ik weet precies wat je nu mee maakt betreft je meisje. Dylano spuugde ook projectief en heeft 2 x een echo gehad voor zijn maag/darmuitgang, omdat ook hij vreselijk spuugde. Verpleging schrok er soms van Hij lag dan in zijn bedje (zo'n glazen bak) en spuugde dan zo oer de rand heen op de grond en hij was droog. Of hij spuugde tot aan zijn voeteneind. Wij hebben helaas de bv moeten stoppen, omdat Dylano dus echt niet groeide. Hij was meer dan 10% afgevallen en bleef onder het geboortegewicht. Hij is 2 x opgenomen geweest, omdat hij ook versuft raakte. Na 4 week zijn we op advies van de ka gestopt en overgestapt op kruitvat voeding en toen ging meneer groeien. Ik vond het verschikkelijk om te moeten stoppen. Heb er zelfs medicatie voor gehad. Hoop dat jij gewoon wel bv mag blijven geven, en als ze nu niet goed blijft groeien op de bv kan je het misschien in combi doen> Gelukkig is er met de uitgang alles goed! Semmi gefeliciteerd nog met je dochte! Allwoman, ik slaap zonder bh en compressen. Heerlijk wat een rijheid. Leg wel een handoek onder me en heb wel een shirtje aan, want de slaapkamer kan fris zijn en ik ben bang voor borstontsteking. MAar hier geen bh en compressen in de nacht. Lotte spannend zeg. Hoop dan dat jullie geluk hebben en dat ie negatief zal zijn. Tzm misschien moet je iets anders hebben, want zou denken dat het nu wel weg zou moeten zijn of veel minder. Anders maandag de ha even bellen. Heb jij er last van? Nou ik ben dus vanmorgen naar de ha geweest. HAd veel voeten uit aarde. Kon ze telefonisch niet bereiken, dus dre is er heen gegaan (die werkt er naast) en ik kon om 20 over 11 komen. Maar ja moest vervoer regelen en combineren met de psz. want Dylano is om 11 uur vrij. en omdat hij huilde wilde ik m zelf halen. Dus gelukkig kon de buuf mee. Nou Dylano gehaald en met Dylarius naar de ha. Zij kon niks vinden en vroeg me of ik gerustgesteld was Nee dus. Dus ze heeft de ka gebeld en ik kon gelijk komen. Maar omdat de buuf moest werken moest ik weer ander vervoer regelen om naar t zh te gaan. Eenmaal in het zh werd Dylarius getempt en gewogen en aan een monitor gelegd. Dat alles was goed. Hij is na maandag 80 gram gegroeid. Maandag woog hij 3800 en nu 3880. Dus de bv is goed jeeeee. Dylarius heeft dus verborgen reflux en we moeten hem nu meer omhoog houden. Ook heeft hij heel veel lucht in de darmen. Geen poep, ondanks dat hij al 6 dagen niet gepoept heeft. Maar buik is soepel maar wel heel veel lucht, We moeten hem goed laten boeren, maar dit gaat soms gewoon helemaal niet, het doet soms ook pijn merk ik. ik moet over 10 dagen weer komen. Hij is nl ook erg verkouden en daardoor kan hij ook zo huilerig zijn. maar met name door de lucht ook. nou weer een hele mail. ga nu weer naar de uk, wan hij huilt weer. Hoop dat hij vannacht wel slaapt, want ik ben zoooo moe. was tot 2 uur beig en stond om kwart voor 7 weer naast bed en niet geslapen vanmiida. oja ik ga babymasage doen weer. Op advies vd ka omdat Dylarius heel gespannen is en overstrekt. Ik vind dat geweldig
hallo Zena wat fijn voor jullie dat jullie meisje mee naar huis mocht en niet onder het mes hoeft. Johannesbroodpitmeel werk goed bij gulzige baby's maar ook bij baby's met refux. De voeding word wat dikker in de maag waardoor het niet zo goed terug omhoog kan. Ik ben het gaan gebruiken in overleg met het cb, maar het kan geen kwaad. Voor veel lucht werkt de bfree fles erg goed. Volgens mij heeft de prenatal ze ook. Ik ga vandaag op pad voor mijn trouwjurk (20-02-2009), dit was allemaal ff op een laag pitje door de zwangerschap maar moet nu weer in werking worden gezet anders moet ik in mijn ondergoed trouwen Gister naar ziekenhuis geweest voor pre operatief onderzoek, nu de oproep afwachten. Ik ben weer zo bang voor de narcose, denk steeds als ik mar weer wakker word (extra risico ivm obesitas) Maar ja wat moet dat moet. Manlief ligt ff lekker bij te slapen, moeders gaat ff lekker met een boek (oei ik groei) in bad. Fijne dag allemaal lieve groetjes Mariek73 Groetjes mariek73
Zena: wat fijn dat ze niets ernstigs heeft. Wel balen van de bv. Je heb er zoveel moeite voor gedaan. Misschien in combo met fv, dat het wel goed lukt. Ben nu ook aan het combineren met fv omdat ik merkte dat ze nog honger bleef houden na de bv. Het gaat nu redelijk. Moet nog even een goed ritme zien te krijgen. mamajanneke: jeetje, wat een geregel. Wel fijn dat je gelijk terecht kon bij de ka, en dat hij zo goed gegroeid is. Blub: Jouw meisje is ook goed gegroeid zeg! Wat heerlijk. Verder kan ik even niet terug lezen. Hier gaat alles redelijk goed. Heb vanacht lekker kunnen slapen. Ben alleen een beetje grieperig. Hoofdpijn, verkouden, bah. Maar dat komt ook wel weer goed. Prettige dag verder. Groetjes Lotte
@kibi,als het zuur omhoog komt zal die tut het niet tegenhouden hoor.ze spuugt het dan toch wel uit.maak je geen zorgen.het is juist beter dat het zuur binnen blijft. hier al heel de morgen aan het strijken.pffffffffff heb al 2 manden weg en heb er nu weer 1 staan.driekwart vol maar ja de droger draait ook dus ach.ik wil perse alles weg hebben voor ik maandag weer ga beginnen.dan heb ik meteen volle bak dus als ik dan even niet om de was hoef te denken is dat heerlijk gelukkig doet rich wassen dus dat stapelt niet op,alleen de strijk maar ja dat kan wel tussendoor of in het weekend. verder gaat het goed hier.Brenda-Lisa heeft vanacht doorgeslapen van 23.30 tot 5.30 urr. zal wel bij 1x blijven hihi....anders zou ze rap zijn . mijn nichtje is rustiger nu ze sab simplex krijgt het enige is dat mijn schoonzus denkt dat ze erop spuugt.heb haar aangeraden om het even aan te3 zien en als ze denkt dat het erger word of niet stopt dan stoppen met de sabsimplex en dan kijken of het wel overgaat.ben benieuwd.het is te hopen dat het gewoon toeval was want ze heeft nu geen krampjes meer.dus ze slaapt nu ook beter. ik ga weer verder.even de vaatwasser doen ben nu toch beneden. laterzzzz
Zena, fijn dat het niets ernstigs is! Dat wegen na de voeding is heel onbetrouwbaar hè? Als ze tussendoor bv plast ofzo. Ik zou me daar niet al te veel aan vast houden. Als ze tevreden is, is het toch goed? En anders een dag elke 2 uur aanleggen (ook wakker voor maken) zodat je productie een extra tandje omhoog gaat. Mamajanneke, ik heb sinds maandag al andere medicijnen. Gisteren is er een lactatiekundige geweest en die zegt het nog even aan te kijken. Het kan ook zijn doordat ze misschien niet helemaal goed aan de borst lag, dat ze mijn tepels heeft beschadigd en zo heb ik weer meer kans op die spruw. Ze heeft verteld hoe ik haar wel moet aanleggen, maar dat is nog even een heel gestuntel hoor...pffff. Mariek, een bruid in haar ondergoed trekt wel veel bijkijks! Is het gelukt? Lotte, hoop dat je je snel weer beter voelt!
Zena: Gelukkig heeft mocht je meisje weer mee naar huis, wel erg dat ze reflux heeft... Hopelijk heeft ze er snel geen last meer van! mamajanneke: Jeetje wat zielig voor Dylarus dat hij verborgen reflux heeft, dat zuur dat doet al zo'n pijn! Hopelijk heeft hij er minder last van als hij iets meer rechtop ligt... mariek73: Wij gebruiken ook johannesbrooditmeel en het werkt super voor de ontlasting, maar voor het spugen niet echt. Hoeveel schepjes ik er ook in doe, Rosalie blijft opgeven! Succes met het scoren van een mooie trouwjurk! Lotte27: beterschap meisje! Blub76: Hier staat ook nog stapeltje strijkgoed, als je dan toch bezig bent... Fijn dat je meisje zo lang heeft geslapen, kon je zelf ook even lekker bijslapen! Ik moet zo bij de apotheek een receptje ophalen voor spruw voor ons meisje. De laatste 2 dagen ging het drinken al moeizamer en ze had ook dat ze erna steeds veel moest spugen, vanmorgen viel me op dat ze witte stipjes op de tong en wang had, die niet weg te poetsen waren, dus dat is spruw. Ze heeft er wel veel last van, want zelfs de speen wil ze niet...
Zena, gelukkig mocht je meisje mee naar huis en hoeft ze niet geopereerd te worden Marieke, veel plezier met het vinden van een trouwjurk Lotte, beterschap meid, hopelijk voel je je snel beter. Semmi, nog van harte gefeliciteerd met je dochter Hier alles rustig, we zijn echt volop aan het genieten van ons mannetje. BV loopt ook nog lekker en meneer groeit er goed op Vannacht ook een lekker nachtje gehad, Timo kreeg op 22.30 zijn laatste voeding, toen kwam hij om 01.30 uur en toen pas weer om 06.30, dus lekker kunnen slapen vannacht.
ik doe maar even met quote, haal het dan maar weg, zat al met een notitieblokje maar dat gaat wel ver zena, sneu dat het reflux lijkt maar in ieder geval geen operatie! Sterkte! marieke- heb je iets gevonden? Leuk, een jurk uitzoeken! Blub: strijken doe ik niet hoor, is echt een verrijking! Wij hebben niet eens een strijkplank en de strijkbout wordt allen gebruikt voor lolligheden als glitters opstrijken of (DE uitvinding voor luiaards als ik!) van dat plakspul waarmee je niet hoeft te naaien maar stof aan elkaar kan plakken, zeg maar. Echt meid, gooi die strijkplank de deur uit! tam, ik heb ook zo lekker geslapen, wat een luxe he! Madammeke had wel een huiluurtje, we hebben voor het eerst cinababy geprobeerd en na 5 min luier vol (maar of dat aan de cinababy lag, lijkt me stug) en daarna nog harder gillen Ik deed haar in de shelter, eerst gillen als een speenvarkentje (ik ging zelfs kijken of er geen scherp dingetje in zat ofzo), en ineens.....knock out. BABY's ZIJN RAAR! Wil die van jullie ook al spelen? Ik ben bang voor overprikkeling maar ze wordt verdacht blij van zo'n nijntje ding voor boven de box/maxicosi en slaat ernaar, en vooral 1 rammeldingetje erop is haar favoriet. Kan dat al?
zena: dat was schrikken zeg gelukkig geen stenose. Hopelijk zijn jullie er snel achter wat het wel is Hier gaat het nog steeds niet helemaal lekker. Met mij wel, voel me nu beter dan de laatste 12 weken zwangerschap, maar Joram drinkt nog steeds te weinig. Hij was gisteren zelfs bijna 10% afgevallen, en vandaag wel weer iets aangekomen, maar nog lang niet genoeg Als ie morgen niet is aangekomen gaan ze drastische maatregelen nemen, en ik zie toch zo op tegen dat weegmoment morgen he Sinds gisteren gebruik ik wel een tepelhoedje bij de voeding, en dat lijkt wel goed te gaan, hopelijk nog op tijd. Aan mn voeding ligt het in ieder geval niet, ik leek gisteren wel een stuwmeer Volgens de kraamverzorgster kan ik een tweeling voeden met mijn productie 8)
Niet opgeven Kiezeltje! Die bv gaat wel goedkomen als ik dat zo lees! Sjokaholic, Nadine doet dat soms ook. Gillen als een speenvarken en dan ineens knock out! Ik schrik daar wel een beetje van dan hoor, net of ze het 'niet meer doet'. Kijk altijd meteen of ze nog wel ademt...hihi.
Goedemorgen allemaal Kiezeltje, maak je niet te druk meid.(makkelijker gezegt dan gedaan) Misschien met wat bijvoeding? Het ene lijf heeft er langer voor nodig dan het andere. (dat zie je bij volwassene ook met bv dieeten) Dit gaat zeker goed komen houd de moed erin. Ja sjocaholic Baby's zijn raar en onvoorspelbaar maar wel heel lief ook. EN JA HOOOOOR, ik ben weer ongesteld geworden. ( na 8 weken) Ik vond mezelf al sjago (en mijn man ook) en had rugpijn en hoofdpijn, sliep slecht en was huilerig. en jawel de elende was weer terug, aan de andere kant ook weer fijn wand dan weet je dat alles weer werkt. Ben nu toto, zoooo moe. Als manlief uit bed is ga ik wat slapen en ff onder de zonnebank. Gister ff naar huisartsenpost geweest met carlijn ze was nog zo huilerig en hangerig en trok steeds schreeuwend een pijnlijk gezicht. Volgens de arts zag de anus er rustig uit gewoon doorgaan met zalf en lactulose en ik mocht haar een 60 mg paracetamol zetpilletje geven. Dit kon tevens de ontlasting stimuleren. En jawel gisteravond weer een volle luier. (1x per dag nu) Nou ik weer gerustgesteld, voel me echt z'n overbezorgde trut af en toe. Gister voor trouwjurk weggeweest. In mijn maat hadden ze niets hangen om te passen en alles wat ik leuk vond was niet in mijn maat te krijgen (fijn). Nu kwamen ze met de oplossing dat ik alle delen die ik leuk vond bij elkaar kon leggen en dat de coupeuse deze op maat kan maken. Geweldig, geen frusti gepas, maar gewoon iets op mijn lijf gemaakt. Ik heb het al helemaal in mijn hooft wat ik wil. En het leuke is nu natuurlijk dat het iets unieks word. Heb al wel schoenen (normaal het grootste probleem 42/43) Heb wat gepast en deze zaten zo lekker, net sloffen. Gelijk gekocht Las net op een ander forum waar ik op schrijf over iui zwangerschap dat er een ernstige chromosoomafwijking is geconstateerd bij het ongeboren kind van een van de medeschrijfsters (rond 20 wkn) Het kindje zal zeker sterven voor of net na de geboorte. Ze hebben nu besloten om het kindje een lijden te besparen en laten het volgende week door inleiding geboren worden. Dan besef ik hoeveel geluk ik heb met carlijn en denk ik bij mezelf dat ik niet zo moet zeuren. Ga ff banken en lekker buizen liefs mariek73