Oktober 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mamajanneke, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Kiezeltje En? Was Joram nu weer wat aangekomen? Bij ons was het precies hetzelfde met Yorick, maar op dag 7 had hij het helemaal door. Alleen dan met tepelhoedje. Zijn gewicht schoot omhoog. In een dag tijd was hij 100 gram aangekomen.

2. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Nadine heeft gisteren overdag een keer 4 uur tussen de voeding gelaten! Ik moest haar toen zelfs nog wakker maken.
    In de avond om 19.30 en 21.30u gedronken (laatste voeding was af en aan tot 23.50u) en toen sliep ze door tot 6.00 uur! Geweldig! Beetje jammer wel dat Tim om 6.30u wakker werd en ik dus niet meer verder kon slapen. Maar ja, that's life...hihi.
    Ze is net lekker onder de douche geweest met papa en slaapt nu heerlijk. (weer eerst uit haar plaatje gegaan en *bam* stil...)

3. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Meiden met een tepelhoedje. Wat is de reden dat jullie die gebruiken?

4. scrappercindy

scrappercindy Actief lid

13 feb 2008
    283
    0
    0
    Nederland
    Ik verbaas me iedere keer weer hoe rustig het hier nog is....
    Hier een fijne nacht achter de rug. Marit heeft de laatste fles om 11pm gehad en vanmorgen rond 8am, ha ha. Ze is wel een keer wakker geworden hoor maar toen heb ik er gewoon een speentje in geduwd en een beetje getroost en toen viel ze weer in slaap.

Sinds gisteren heeft ze allemaal kleine pukkeltjes in het gezicht. Ik twijvel tussen baby acne of waterpokken. Het zoontje van vrienden van ons had vorige week waterpokken....maar eens kijken hoe het zich ontwikkeld.

Net hebben we met z'n drietjes buiten gewandeld. Oudste dochter helemaal trots op haar zusje en zij natuurlijk de kar duwen. Fantastisch weer vandaag....

5. scrappercindy

scrappercindy Actief lid

13 feb 2008
    283
    0
    0
    Nederland

6. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Hoihoi!
    Het blijft hier inderdaad nog erg rustig, maar een paar van de harde kern (marije, mieni, butter, allwoman) die zie ik hier op t moment niet zo vaak, dus dat zal er zeker mee te maken hebben. Komt straks wel, als iedereen in het ritme zit!

Marieke, wat een naar verhaal. Daar word je even stil van. Ook ik bedenk me regelmatig wat een wonder er in de wieg ligt. Het heeft lang geduurd hoor, maar ze was het wachten dubbel en dwars waard!
    En wat super zeg, dat ze zo meedenken met je met het passen van je jurk! Echt geweldig! Wanneer is de grote dag?

TzM, wat lekker zeg, doorslapen! En dat douchen, daar isZOĆ« ook helemaal gek op. Mijn man vindt het doodeng, dus het gebeurd niet zo vaak als ik zou willen, maar goed, zo blijft t ook speciaal!
    Zoƫ kan trouwens ook behoorlijk tekeer gaan en ineens "uit"zijn. Ben het inmiddels wel van dr gewend.

Kiezeltje, wat vervelend zeg, die onzekerheid. Hoe is het gegaan vandaag? Hopelijk was hij netjes aangekomen en zit er nu eenstijgende lijn in.

Wij hebben een behoorlijk intensief weekend zeg!
    We zitten niet zo op een lijn de afgelopen dagen en door de zorgen om Zoƫ zijn we ook nog een beetje gestresst en dat escaleerde gisteren behoorlijk! Gelukkig zijn we nu weer vriendjes, ik hou niet van ruzie.
    Gisteren was het spugen echt afschuwelijk! Ik merkte ook dat Zoƫ er echt beroerd van was.
    Ze heeft twee keer kunstvoeding gehad ipv de borst en hierop spuugde ze vƩƩl minder. Dus vandaag ben ik aan het kolven en heeft Zoƫ alleennog maar kunstvoeding gehad (friso comfort voor spugende baby's) en bijna niet gespuugd. Alleen net om 3 uur, ruim 2,5 uur na de vorige voeding was het weer raak. Hele golven! Dus op de een of andere maier loopt dat maagje toch niet goed leeg volgens mij...
    In ieder geval is het niet zo dat ik te weinig productie heb. Met het wegen kom ik uit op ongeveer 135cc per voeding met af en toe een uitschieter omhoog of omlaag. En kolven haal ik ook met gemak 180cc uit.
    Begin van de middag dacht ik nog dat kunstvoeding de oplossing zou zijn, maar nu ze zo lang na dr voeding nog zoveel spuugt ga ik twijfelen. We zullen zien wat de kinderarts morgen zegt!

Nu ga ik weer wassen want ik heb werkelijk geen schoon shirtje/ hydrofiele doek meer in de kast liggen! Dat krijg je van dat gespuug...

7. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Ik gebruik een tepelhoedje omdat Yorick anders maar aan een borst wil. Hij is erg ongeduldig en raakt in de stress als het aanleggen niet 1,2,3 wil lukken. Met het tepelhoedje is dat geen probleem meer. Ik moet het van het consultatiebureau zonder gaan proberen omdat de borstvoeding kan terug lopen. Ik heb alleen geen zin in weer die strijd dus ik laat het lekker zo. Dan maar wat eerder over op flesvoeding als het moet

8. hallo iedereen

ik heb met jullie ook al mee gebabbeld bij de oktober mama's

ben nu wel op het nippertje een september mama geworden maar ik hoop dat ik met jullie mijn ervaringen mag delen.

ik ben vanaf vrijdag aant afbouwen met de BV
    het werd me echt te zwaar Jelle krijgt nu nu 1 flesje nutrilon met dag vanaf morgen twee en dan vanaf donderdag 3 en zo telkens om de drie dagen een BV laten vallen. hoe zit het jullie baby's slapen ze 's nacht al door? Bij Jelle is het ongeveer om de 3 a 4 uur

groetjes ellen

9. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    Joram was in 1 dag tijd gewoon 130 gram aangekomen :D :D :confused:
    Ik ben helemaal blij! Nou nog volhouden dat groeien

@ tzm: ik gebruik een tepelhoedje omdat ik behoorlijk vlakke tepels heb en grote borsten, dus het kost hem erg veel moeite om mijn tepel te pakken, en als ie m eenmaal heeft is ie al zo moe dat ie niet meer drinkt. Met tepelhoedje gaat het als een trein

10. carma

carma Niet meer actief

KIEZELTJE GEFELICITEERD! :D :D
    ben heel blij voor jou en de kleine man.

liefs mariek73

11. carma

carma Niet meer actief

Hallo

Ellen, carlijn is meestal om de 4 uur wakker.
    Gisteravond had ze om 23.00 de laatste fles gehad en om 5.00
    's morgens kwam ze.
    Dat is dus best een hele ruk.
    Het komt de laatste tijd vaker voor dat ze om 5.00 komt.
    Wel zit ik dan in dubio, volgens ons "schema" eet ze om
    6.00/ 7.00
    10.00/ 11.00
    14.00/ 15.00
    18.00/19.00
    22.30/ 23.30
    en dan als ze 's nachts komt rond 3.00/4.00
    Maar 5.00 is net z'n rottijd, ik rek het dan een uurtje door ze een uurtje bij ons in bed te nemen (op het voedingskussen aan ons hoofdeind) en dan slaapt ze vaak weer.
    Of ik geef ze wat water of lauwe venkelthee 30cc
    Carlijn schreeuwt nooit de tent bij elkaar van de honger.

Zijn vanmiddag ff naar Nijmegen geweest (koopzondag).
    Niets gekocht, bijna nergens binnen geweest (veel te druk)
    Wel ff lekker gewandeld en wat gegeten en gedronken
    Carlijn het restaurant de fles gegeven, dit was de eerste keer op vreemde lokatie.
    Ze warmen keurig de fles even voor je op, helemaal geweldig.
    Nu weer thuis, vannavond visite :( helemaal geen zin in.

tot morgen
    liefs marieke

12. Linnepinn

Linnepinn Bekend lid

11 okt 2007
    552
    4
    18
    Hoi!

Net als vele andere moeders hier, nog maar weinig tijd om mee te schrijven, lezen gaat makkelijker en sneller dan reageren.
    Best wel wennen om een nieuw ritme te vinden met zo'n kleintje erbij!

Maar ik vroeg me af of er ook meiden zijn die bv geven en een speen speen gebruiken?
    Ik heb namelijk het idee dat Marin soms veek zuigbehoefte heeft, en als ik haar aanleg drinkt ze wel, maar soms moet ze natijd ook weer spugen.
    Maar ik zou het zo jammer vinden, als we nu een speen gaan gebruiken dat ze de borst niet meer pakt, want de bv gaat verder hartstikke goed. Daarom ben ik benieuwd hoe jullie daar tegen aan kijken.

13. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Met dat probleem zit ik dus ook hier. Een mannetje met een enorme zuigbehoefte. Ik leg hem dan ook vaak aan en nadien geeft hij vaak een mondje terug. Ik wil zelf ook liever geen speen gebruiken.

14. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Zoƫ heeft een speen na de borst voor de zuigbehoefte. Ze spuugt hem na een minuut of 5 vanzelf weer uit en dan wil ze hem ook niet meer. Gaat hier dus prima!

15. saris

saris Actief lid

7 jul 2008
    177
    0
    0
    groepsleerkracht
    Oude Pekela
    Hier komt Jayden ook nog steeds 1 keer per nacht (doet hij al vanaf de geboorte). Merk nu wel dat het me begint op te breken.
    En tadaaaaaa ik ben dus ook weer ongesteld :( Toen ik de krampen weer kreeg raakte ik heel even in paniek. Moest gelijk weer aan mijn bevalling denken pffff. Hoop dat dat toch wel snel over is hoor...
    Dinsdag :) voor het eerst naar het cb. Ben ontzettend benieuwd!

Fijn dat Joram zo gegroeid is!

Jayden krijgt ook een fopspeen na zijn flesje als hij nog aan het zoeken is (tenzij hij nog extra wil drinken dan krijgt hij nog 30cc extra).

16. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    *inbraak*

Heb hier tijdens me BV speen gebruikt van Avent geloof ik.. Is speciaal de vorm van een tepel en word gebruikt bij borstvoeding zodat ze niet in de verwarring komen.
    Heb hem nu weggegeven aan me buurvrouw die BV geeft en haar dochter dus ook steeds aanlegde en daarna dus weer spuugde. Bleek dus ook zuigbehoefte te hebben en ze vind die spenen helemaal geweldig. Ze slaapt er heerlijk op in en hapt nog zoals normaal aan de borst.

*uitbraak*

17. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Maar 1 keer pernacht komen? Wesley komt standaard twee keer per nacht :( meestal rond 2 uur en dan nog om 5 uur... Hij wil om de 2 a 4 uur borstvoeding, heeft nog helemaal geen ritme. Ik geef ook op vraag zeg maar, maar ik vind het wel zwaar hoor. Vooral omdat ik hem eerst aan de borst doe, daarna flesje afgekolfde melk geef (die kolf ik dan na de vorige voeding zodat ik hem dat direct kan geven) en daarna kolf ik zelf nog af. Een voeding duurt hier dus zeker een uur als het niet meer is *huilt want wil ook eens gewoon slapen* Maar oh wat is het toch een heerlijk mannetje! Trouwens, hoe lang zijn jullie kleintjes wakker? Wesley is de laatste dagen soms wel 4 of 5 uur achter elkaar wakker en dit soms wel 2 keer per dag! Das best lang toch? En dan kan hij zich best alleen vermaken, huilen doet hij zelden. Hij huilt alleen als hij zijn voeding niet op tijd krijgt (als hij wakker wordt en we hem eerst verschonen ipv flesje is het wel brullen), maar zelfs met volle broek is hij nog tevreden, hoe makkelijk krijg je ze? haha.

18. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oh ik geef trouwens geen speen naast de bv (vind de fles namelijk al erg genoeg) maar gewoon mijn pink. Daar kan hij ongelooflijk hard op zuigen en dan heerlijk in slaap vallen na een tijdje. Heb verder toch niks te doen dan voor hem zorgen ;)

19. Blub76

Blub76 Actief lid

29 jan 2008
    336
    0
    0
    nagelstyliste
    papendrecht
    een speen ns de bv is niet erg hoor,tepel-speen verwarring komt niet heel veel voor.de kindjes weten heel goed wanneer er iets uitkomt en wanneer niet.het maakt ook niet zoveel uit welke speen je gebruit.de spenen die avent heeft heeft dodie mam ook.

gisteravond weer heel de boel ondergespuugd dus kan haar nu in bad gaan doen.
    ik moet straks aan het werk.jippie!

xxxx

20. sjokoholic

sjokoholic Actief lid

17 jun 2008
    195
    0
    0
    over die speen- mijn kleintje drinkt uit alles, snapte zelfs na een maand de borst nog (maat toen had mamma al opgegegeven:) ) dus ze snappen meer dan je denkt.

Hier was het de afgelopen dagen drama- hoe makkelijk ze eerst was (ze was 3 weken te vroeg) hoe aanwezig nu. Heel gezellig, maar ineens heeft mw een mening!
    Dus van het weekend- voedingsschema ho maar, mw had op andere momenten dramatische honger (zo erg dat je zou denken dat ze nooit iets te eten krijgt- opera-achtig krijsen en met hoofd schudden en op lakentje en mamma's kleding kauwen, terwijl ze wanhopig met armpjes zwaaide. Een half uur na 90 cc weg te hebben geklokt. En dat alles met het zieligste koppie ooit, compleet met pruillip).
    En slapen 's nachts ho maar.

We hebben haar maar gevolgd, en nu blijkt ze om de 4 uur te willen maar op een ongelegen tijdstip, dus nu vannacht heel veel gegeven en door laten pruttelen van 6 uur tot 7 uur 30, dat ging net.
    Prachtige voorstelling van 10 minuten tijdens het maken van het flesje, en ik moest plassen :), mevrouwtje lag op een gegeven moment aaneengesloten te krijsen met theatrale armgebaren, maar weer 120 cc en ze was stil. Als ze nou ipv over 3 uur over 4 uur weer komt en in dit schema blijft is sjok blij!

Maar ws is ze er over een uur weer ofzo, grrrr

en dan beginnen met operatie eigen kamertje.....

Deel Deze Pagina