Goedenmorgen Ladies, Sorry dat ik niet zo vaak reageer... Maar ik lees absoluut alles mee... De nasleep van zo'n keizersnee is behoorlijk heftig merk ik.. dus ik doe het nog rustig aan.. Met Jamal gaat alles goed.. Nou ja, goed.. Mama maakt zich wel een beetje ongerust.. Jamal drinkt de afgelopen dagen namelijk niet zo goed meer.. Hij mag op dit moment 100 CC per keer hebben maar meneer drinkt maximaal 70 CC.. Als we hem dan ook 75/80 CC (of meer) geven dan spuugt hij de hele boel onder.. We geven hem dan ook maximaal 70 CC.. De afgelopen dagen gaven we hem 70 CC om de 3 uur en dan 's nachts wanneer hij zelf kwam (was ook om de 3 uur vaak hoor).. Maar sinds gisteren is hij ineens zo hongerig dat hij al na 1,5 uur de boel bij elkaar schreeuwt.. Dan heeft ie echt honger dus geven we hem maar een fles... Eigenlijk heeft hij dus wel gewoon 100 CC per keer (3 uur) nodig alleen zijn lichaam kan dat gewoon niet aan.. (kleine maag?) Iom de kraamzorg heeft hij minimaal 525 CC per dag nodig, het is wenselijk dat hij 600 CC drinkt en hij mag max 800 per dag. Nu heeft ie de laatste dagen gemiddeld zo'n 500 a 600 CC per dag.. Toch maak ik me zorgen over het feit dat ie sinds gisteren iineens zoveel extra wil hebben.. De ene dag gaat het dus super goed met drinken en haalt hij zijn 525 CC makkelijk maar er zijn ook dagen dat ie maar 450 CC drinkt.. Wat denken jullie? Toch maar even naar de huisarts om na te laten kijken??
Mamak hoe voel je je nu ? Ik heb precies hetzelfde met Cailtin die drinkt nu ineens ook stukken meer dan vorige wk toen dronk ze nog 70 ml per keer ( 7x) en nu drinkt ze ineens 100 tot wel 110 per keer ,heb net gebeld met het consultatiebureau en wordt zo terug gebeld. Zena Fijn dat het niets ernstig is met je kleine meid. Kiezeltje Fijn dat de kleine aangekomen is. Ik draag snachts gewoon een beha met compressen want als ik dat niet doe drijf ik sochtends me bed uit, verwissel de compressen ook bij iedere voeding want dan zijn ze doorweekt. Langzaam aan geef ik Caitlin ook steeds vaker de borst met tepelhoedje, want dat kolven kost zo veel tijd en zo af en toe geef ik flesvoeding van nutrilon en dat gaat goed. Tepelhoedje gebruik ik omdat Caitlin gewoon aan de borst niet drinkt dan zit ze gewoon maar wat te spelen met mijn tepel maar drinkt er niet uit.
Hai meiden, ff snel tussendoor alles goed hier,noa heeft even veel last van krampen gehad,maar sinds ik nu een paar dagen zelf venkelthee drink is dat zo goed als over! Noa komt meestal s ávonds rond 22 uur dan om 1 uur en om 4 uur en om 7 uur weer. of bijv vanaf 23 uur en dan om de 3 uur. ik zet na de laatste avondvoeding de wekker 6 uur later,maar ze komt toch zelf wel 3 a 4 uur later. Zwaar,maar vind het wel prima...neem me s a'vonds steeds voor echt te gaan slapen overdag maar komt er steeds niet van..zit ik weer hier bijv hahahah is ook ontspanning he! S ávonds lig ik vaak al wel voor 20 uur op de bank te slapen. ik heb nieuwe foto's in mijn album en Noa doet mee met de baby van de maand verkiezing!
Heeej meiden, Ben ik ook weer na een druk verjaardagsweekend van Jayna. Zal later vandaag alles weer ff bijlezen. Heb nu ff kort een vraagje over spruw.... Ik geloof dat er hier toch ook iemand was waarvan de kleine het gehad heeft? Ik twijfel een beetje of Faya en ik spruw hebben. Sinds het weekend heb ik gevoelige tepels, beetje branderig gevoel. Aanleggen is pijnlijk. Faya drinkt soms onrustig en laat vaker los, en gister ontdekte ik in de mondje witte plekjes aan de binnekant van dr wangetjes aan beid kanten. Ook is ze na de voedingen onrustiger en wou ze gisteravond echt niet slapen. Ik heb maar afspraak bij de dokter gemaakt vandaag....wat denken jullie? Tot later meiden, Liefs Semmi
Zena: ik lees het net over Zoe, hoe gaat het nu met je meisje? Wat schrikken zeg voor jullie. gelukkig mocht ze wel weer mee naar huis! Mariek: jij dus op stap geweest voor een trouwjurk, wat een leuk vooruitzicht weer zeg! Wordt Carlijn jullie bruidsmeisje zeker! En je bent helemaal niet overbezorgd hoor meid, beter ene keer te vaak dan te laat naar de HA gaan toch. Fijn dat het verder wel goed gaat met je meissie.
Mamak, begrijpelijk dat je nog ff niet zoveel komt posten, die nasleep van de ks is ook niet niks meid. Ik zou gewoon ff CB bellen en om advies vragen over de voeding.
kibi ik hoop dat ze snel beter is ! Tzm 8 uren daar kan ik is van dromen hahaha Mieni wat goed dat het al beetje geholpen heeft Lotte dat zal wel even bang afwachten zijn ik ken het uit de kerk gaan voor het zingen... dat is momenteel hier het geval al dat dat helemaal geen garantie is dat ik niet zwanger zal worden want van voorvocht kan het ook al... ik hoop hier dat ik echter één van de gevallen ben waar het niet zo bij is en dat ik gerust op men twee oortjes mag slapen, anders is het gewoon men eigen dikke fout :s Zena gelukkig mocht ze weer mee naar huis, laten we hopen dat de medicatie snel aanslaat mamak wat een verschil die van mij krijgt 90 cc en die is nooit nooit tevreden, een uur later dikwijls word ze wakker om zo nog een flesje op te drinken waar dan gemakkelijk 60cc uit is hier gaat alles goed afgezien van het feit dat ze zo hongerig is ik ga waarschijnlijk overgaan naar beba1 als voeding... het is niet meer te doen... ze eet zoveel en na een uur wil ze soms weer... slapen doe ik dus niet echt veel meer... ze is wel goed bijgekomen... ze weegt nu 3kg070 en bij de geboorte was het 2KG710... zo verder niet bijgelezen ik ga wat bijslapen nu dikke zoenen xx
hallo dames, ben ik ook eens een x weer...ook ik lees regelmatig hier, maar vind de puf (ofzo) niet om te reageren. Damian is de laatste dagen ontevreden, huilt veel..heb al in de voedingen geschommeld, we hebben spul voor buikkrampjes opgehaald ectect..alles uit geprobeerd, het lijkt nu weer iets beter met h'm te gaan... wel heb ik gelezen dat baby's rond de 6de week de meeste huiluurtjes hebben..dan zitten ze op een piek, en die zakt langzaam namate de weken verstrijken..pffffffff hopen maar, want dit is echt niet leuk!
goh meiden ben best verbaast dat jullie die gok durven te nemn hoor van voor het zingen de kerk uit gaan! dat risico durf ik zelf dus echt niet te nemen! hier dus condooms,..is ook niks maar ga binnenkort een spiraaltje laten zetten.
@allwomen: eigenlijk hebben we het ook over condooms gehad hier, en zouden we daar mee starten. Maar we waren zo in elkaar verdiept dat we het gewoon vergeten zijn. En idd voor het zingen de kerk uit is een gevaarlijk spelletje, maar die vervelende condooms, dat onderbreekt het spel zo. Daarbij willen we graag nog een derde kindje erbij, dus is het zo dat ik zwanger ben, dan ben ik daar ook heel blij mee. (had liever nog wel even gewacht hoor) @Mamak: Ik hoop dat hij snel beter gaat drinken, want dit is natuulijk niets zo, geeft een hoop stress. Misschien kan het cb je goed informeren. Ik lees verder veel over de baby's die niet goed willen drinken, of juist heel veel willen drinken. Hier was het vorige week ook raak. Daarbij was ik niet lekker. Echt een goede griep gehad en was ik ook vaak te moe om de borst te geven. Dus hebben we gecombineerd met flesvoeding. Dit ging goed. Maar wil toch weer van de flesvoeding af, dus ben vandaag weer flink bezzig om de borst te geven, zodat alles weer goed op gang komt. Denk dat we eind van de week wel weer in een ritme zitten. Verder gaat alles goed. Iedereen een prettige dag verder Groetjes Lotte
Zo, even nieuws vanaf het front hier. We hebben de hele ochtend weer in het ziekenhuis gezeten. Inmiddels is er bloed geprikt bij Zoë, gelukkig niets afwijkends. Nu wachten we op een plasje. Dat willen ze perse vandaag hebben, we zijn nu met zakjes aan het tobben. Eerst wilde ze niet plassen en nu heeft ze geplast, maar zat t zakje blijkbaar niet goed. Als ze om 3 uur nog geen urine heeft om in te leveren, moeten we bellen en zullen ze ws gaan catheteriseren. In ieder geval willen ze urineweginfectie uitsluiten. Verder geen idee wat er nu gaat gebeuren....ik ben erg bezorgd. MamaK, bij twijfel altijd naar je huisarts. Semmi, spruw...defentaly. Voor het zingen de kerk uit? Mij niet gezien. Ik wil absoluut niet nu alweer zwanger raken. Vond het zwaar genoeg. Net zo blij dat ik me weer lichamelijk lekker in mn velletje voel. Ooit wil ik wel een tweede, maar nu nog niet. Voorlopig is die stomme hechting nog anticonceptie genoeg helaas En er zit alweer mirena in, maar die is nog niet als veilig afgegeven, omdat hij vorige keer verschoof, doet de gyn dat nu pas na 6 weken. Pffff......ik hoop op plas in een zakje...wat een gedoe zeg dit! Bainca, goed ej weer te zien hier. Balen dat Damian zoveel huilt. Liz, is flesvoeding voor hongerige babies niets voor Lyana? Allwoman, mooie foto zeg, Noa onder de douche. Ze geniet er echt van. Sjok, opgeven voor Hollands got talent? Opera schijnt t daar goed te doen
Mariek73: Blijft altijd vreselijk he om te lezen dat iemand tijdens de zwangerschap, zeker pas rond de 20e week te horen krijgt dat het kindje een afwijking heeft! Dan mogen wij zeker in onze handjes knijpen met onze prachtige gezonde kindjes! Bij de oktobermama hyves, was er een kindje 4 dagen na de geboorte overleden, die had ook zoveel afwijkingen. Lijkt me echt zo vreselijk! Scrappercindy: het is hier zeker nog rustig, maar denkt dat iedereen nog even geniet van hun kleintjes en het nog even te druk hebben om achter de computer te zitten! Ik begin zelf net een beetje mijn ritme te vinden met 2 kleine kindjes. Geukkig slapen ze nu allebei dus heeft mama weer ff tijd... Hoe is het nu met Marit, waren het nog de waterpokken of toch Acne? Zena: Ik herken het van het niet op 1 lijn zitten met je man.. gelukkig heb je het nu weer bijgelegd, ik vind ruzie ook helemaal niets! Misschien kan wat Johannesbroodpitmeel bij de voeding doen tegen het spugen, dat helpt hier heel goed! Het is een vreselijk gezicht om je meisje zo te zien dat ze hele golven spuugt. Ellen1984: Welkom hier, tuurlijk mag je je ervaringen met ons delen! Bij mij heeft de kraamverzorgster gezegd dat ik ook gelijk over mocht gaan op fles, als ik maar om de zoveel uur de druk van mijn borsten kolfde. Moest wel proberen steeds meer uur er tussen te laten. 3 uur tussen laten - kolven - 4 uur tussen laten - kolven.... etc.. Ons meisje krijgt ook nog gewoon een nachtvoeding, ze heeft het ook nog gewoon nodig, straks vanaf 2 maanden ga ik pas proberen te sussen met een speentje, vind haar nu nog te klein! Kiezeltje: Fijn dat Joram zoveel is aangekomen in 1 dag. Is toch weer een opluchting nietwaar! Hopelijk houdt hij dat zo vol! Mariek73: Zo'n koopzondag is vaak erg gezellig, maar idd erg druk! Het is zeker makkelijk dat je bij de meeste restaurants een flesje kan laten opwarmen, doe ik ook geregeld als ik in de stad ben! Linnepinn: een ritme vinden is zeker moeilijk met zo'n kleintje, daarbij komt het huishouden nog. Toen ik Rosalie nog BV gaf kreeg ze van mij gewoon een speentje, ze spuugde die vanzelf weer uit als ze er genoeg van had en viel dan heel makkelijk weer in slaap. Ook hapte ze nog keurig naar de borst! En ik gebruikte de Bibi speen. Saris: pff ja die nachtvoeding breken idd op, maar ben al blij dat Roos niet meer 2x per nacht komt... En jeetje al ongesteld ja. Ik zal een deze dagen ook wel worden heb ook weer zo'n raar gevoel van onder... En dat doet je idd denken aan de bevalling. Dus blijkbaar vergeten we het toch niet zo snel... Blub76: Alweer aan het werk? Heb je geen verlof? : Sjokoholic: Ons meisje krijgt al ruim een week 120 ml en er zit nu ruim 4 uur tussen de voedingen. Misschien heeft ze een regeldag gehad? Je kan het wel mooi vertellen haha misschien wordt ze later wel opera zangeres... Mamak: maak je geen zorgen meid, Rosalie die dronk de 1e 3 weken ook maar ruim 60-80 cc per fles. De ene keer net 6+0 en de andere keer net iets meer... We gaven haar 90 cc + 3 schepjes en ze is er toch prima op gegroeid. Misschien heeft jou kleintje ook een regeldag gehad, dat kan na ongeveer 10 dagen. Als je het echt niet vertrouwd gewoon naar de HA gaan. Allwoman: ik herken het heel erg dat van de wekker zetten in de hoop dat ze 6 uur later wakker wordt... Helaas kwam Rosalie ook standaard om de 3 uur in het begin. Fijn dat de venkelthee zo goed werkt tegen de krampjes. Wat het voornemen van het slapen betreft komt hier ook weinig van hoor. meestal lig ik ook te pitten op de bank 's avonds... Semmi: Ik denk dat je kleintje idd spruw heeft, die van mij was ook erg onrustug en dronk wat slechter en had ook stipjes in de mond en op het tongetje die ik er niet af kon krabben. Heb nu een receptje gekregen en het wordt al minder gelukkig... Geef zelf geen BV meer, maar dan moet jij dat recept op je tepels smeren heb ik begrepen! Liz0104: Fijn dat ze zo goed is gegroeid! En als ze zo hongerig is kan je idd best overstappe op voeding voor hongerige baby's. Bianca: Vervelend dat Damian zoveel huilt, het kan idd regeldagen zijn. Ze kunnen helaas nog niet praten en het ons duidelijk maken. Gelukkig heb je alles er aan gedaan om te kijken wat het is (krampjes, honger etc..). Hopelijk gaat het snel over! Zena: Ik hoop dat er wat uitkomt want zo is het ook niet duidelijk wat je meisje nu heeft! kan me voorstellen dat je erg bezorgd bent. **knuffel voor jou** Rosalie heeft haar tongetje en mondje nu helemaal wit van de spruw, we kunnen wel merken dat het gelukkig ook alweer wat minder wordt, maar het drinken gaat toch wel wat moeizamer en langzamer dan anders... Gelukkig is ze niet huilerig en slaapt ze na de voeding wel makkelijk weer in... Ze heeft dan wel 5 tot 10 minuutjes nodig om te huilen en tussendoor gaan we vaak nog even weer naar boven en haar knuffelen. Dan zeggen we tegen haar dat papa en mama beneden zijn en dat ze lekker kan gaan slapen en dat als er wat is we zo bij haar zijn. (Derek Ogilvie taferelen haha). maar het werkt wel super! Want 9 van de 10 keer valt ze daarna als een blok in slaap! Wat het zingen voor de kerk uitgaan betreft, dat zou ik echt niet aandurven! Ik zou toch niet het risico willen lopen om nu weer zwanger te worden. Ik wacht nog op mijn 1e menstruatie en dan ga ik weer aan de pil. Tot die tijd doen we het gewoon met condoom. Als ons 3e kindje geboren is dan gaat manlief zich laten steriliseren!
Oh wow Mieni.....hier ben je echt eens goed voor gaan zitten. Vanmorgen moesten we toch bij de HA zijn voor mijn oudste dochter en direct even gevraagd over Marit's pukkeltjes.....wat ik al inmiddels dacht; baby acne. Gelukkig maar want als ze nu al waterpokken had gehad dan was de kans groot geweest dat ze het nog een keertje zou krijgen.....waarom twee keer last ervan hebben nietwaar? Baby acne kan maanden duren....da's wel jammer maargoed er zijn ergere dingen. Dat spruw klinkt allemaal wel zielig......ik hoop dat de kleintjes er niet teveel last van hebben. Is dit alleen bij borstvoeding? Marit slaapt vandaag een gat in de dag dus heb ik al lekker ingeslagen voor Sinterklaas....shoppen, shoppen, shoppen. Ik verbaas me hoeveel tijd ik overal voor heb omdat ik met m'n oudste dochter bijna nog niet eens aan mezelf douchen toekwam. Ik denk dat het zowieso een hoop scheelt of je BV of FV geeft. Nou ik ga m'n dochter van school halen. Groet!
mamak hier nog eentje hoor die in het begin ( en nog weleens) niet de hoeveelheid dronk die hij moest. Zolang de luiers nat zijn en hij poept dan hoefde ik me geen zorgen te maken. Heb je inmiddels gebeld? semmi nog gefeliciteerd!!! Liz vind je dat niet eng?? bianca hopelijk wort hij snel wat rustiger zenahopelijk komt er iets uit de onderzoeken waar je mee verder kunt. Ben je al iets wijzer? mienie hoe lang willen jullie wachten voor jullie aan het 3e kindje gaan beginnen (klinkt dat raar). Hier gaat alles lekker rustig vandaag. Krijg zo de slotenmaker hier en met heel veel pech moet er een nieuw slot in
haha ja ben er goed voor gaan zitten en heb meerdere vensters geopend, zodat ik makkelijker op iedereen kan reageren... Ik geef flesvoeding dus dat kan dus ook bij FV voorkomen...
Voorlopig de 1e 2 jaar nog niet. Pas als Rosalie 2 is willen we weer een poging doen! Het zou me nu iets te druk zijn als ik weer zo weinig leeftijdsverschil er tussen zou hebben. We zijn trouwens ook afhankelijk van een ander huis, want we willen graag gaan bouwen volgend jaar, maar ja dan moet ik wel werk hebben...
Nou...urine opvangen in die klote zakjes lukt echt niet! Morgenochtend nog 1 poging en anders willen ze katheteriseren. Ik weet niet of ik dat wel wil laten doen. Ik vind het nogal heftig voor zo'n kleintj. Met mn bevlling ben ik gekatheteriseerd en ik vond het erg vervelend. Hij zal me morgen echt moeten overtuigen. Duimen jullie mee dat er morgen gewoon urine in het plaszakje zit? Zit er een beetje doorheen eigenlijk. Morgen weer naar het ziekenhuis! Dat is al de derde dag. Ik wil gewoon dat er morgen duidelijkheid komt, of in ieder geval een plan. Flesvoeding of borstvoeding bijvoorbeeld. Ze krijgt nu friso comfort en ik voel me net een koe met al dat gekolf, dit ga ik niet drie dagen nog volhouden (respect voor alle mama's die het wel doen!). Nu ligt ze te slapen, maar ze gaat ook steeds meer huilen, ze was net echt schor van het huilen, mn arme kleine meisje...