pfffffff voor het zingen de kerk uit gaan..neeh ook niet voor ons weg gelegd, durf ik echt nie aan hoor.... wij hebben idd ook condooms gebruikt, en ben nu al 2 week ongesteld geweest, is nu eindelijk over, dus heb op de eerste dag van mijn menstruatie de pil weer ingenomen..spiraaltje doe ik niet, vind de pil ook rommel, maar ja... ik ga toch eens wat meer hier meeschrijven, vind toch ook wel weer gezellie...dus als damian zo rustig blijft als vandaag, kom ik zeker vaker posten
gave banner bianca! mieni, wat goed dat je er echt voor ben gaan zitten. zodra ik wat meer tijd heb ga ik dat ook doen. het is weer borsttijd. groetjes lotte
Ja, heb wel gebeld en een afspraak voor morgenochtend.. Ik houd alles bij op lijsten (die van de kraamzorg heb ik nagemaakt) en wil toch eens met haar overleggen of dit wel goed is.. OOk kan zij hem dan iig wegen om te kijken of hij is aangekomen.. zo ja, dan maak ik me ook al minder zorgen, denk ik... Wordt vervolgd
hi meiden Ben een hele tijd niet geweest maar laptop was stuk, hen nu net een nieuwe ( een hele mooie apple) Dus morgen ff een paar pagina's terug lezen en dan weer lekker meeschrijven, heb het wel gemist hoor... Voor de rest gaat het hier super, ollyvier was in 1 week 300 gr gegroeid,ben nu helemaal op fv heb alleen wel heel erg last van stuwing... Nou fijne avond en tot morgen! liefs nony
hallo mede oktober moeders heb jullie weer gevonden, kom gezellig mee kletsen hier alles goed, heb een pittige bevalling gehad, maar uit eindelijk na 13 uur hard werken een kerngezonde zoon, die hte nu voortreffelijk dot, ik heb veel voeding, en nu al veel stuwing, dus dat gaat prima, hij is lekker gulzig, en slaapt snel weer na de voeding, maar meld zichzelf na 3,5uur weer.. dus dat gaat prima zo... we gaan lekker door met genieten, tot later
over anticonceptie: mijn gyn heeft me de mini-pil voorgeschreven. Van de gewone pil kan je bv teruglopen en de bv alleen is niet voldoende qua anticonceptie. Ik vloei nog steeds, maar toch heb ik het gevoel dat de duivels weer in aantocht zijn. Bizar. Zena, ik kan me goed voorstellen dat het je allemaal teveel wordt. Ze zijn nog zo klein en je kan hen niet helpen. Als Lore een hysterische huilbui heeft door de pijn van de reflux, breekt mijn hart in duizend stukken . Lore is trouwens ook schor van het huilen...Ik duim in ieder geval voor urine in een zakje! Mieni: wat leuk dat Rosalie al braafjes luistert naar haar mama en papa! Mijn kleine nachtbraker is dat in ieder geval nog niet van plan... Vandaag is Kind en Gezin de gehoortest komen doen en Lore haar oortjes zijn tiptop in orde. Ze doen die test standaard om te vermijden dat kindjes spraakachterstand oplopen omdat ze niet goed horen. Ook is ze weer gewogen en onze meid weegt al 4,280 kg! 660g erbij op 2,5 weken op mama's melk en ondanks de reflux. Yeah!
Hallo ik laat weer ff van me horen. Weinig verandering. Veel pijn en jeuk aan mijn vagina van ruptuur, om gek van te worden. Eergister is mijn moeder weer vertrokken naar NL, dus dat werkt ook niet mee. Het afscheid was zo vreselijk Morgen komt gelukkig mijn zusje uit afrika over, ik heb haar 2,5 jaar niet gezien. Vrijdag komt ook mijn vader. Odette is voorbeeldig. Ze slaapt nog steeds door. Gister zelfs van 23 uur tot 7 uur vanochtend. Helemaal geen klachten voor de rest. Ik hoop echt dat ik snel weer volop mee kan kletsen. Volgens mij is een keizersnede nog sneller genezen (sorry simone, ik weet dat jij dat niet ervaart). Groetjes Susan
ha ha Susanna,daar hoef je geen sorry voor te zeggen.Ik heb gewoon pech en dat komt door mijn gezondheid.En ik kan (gelukkig) niet meepraten over een totaal ruptuur,maar dat lijkt me idd geen pretje. Gisteren hebben we het kraamfeest van Iris gehad,het was erg leuk,maar wel heftig,omdat ik me nog steeds niet goed voel.Iris zelf was tijdens het hele kraamfeest aan het slapen,maar heeft daarna de hele nacht liggen huilen,erg vermoeied.Vanochtend toen ik wakker werd leke het alsof er een vrachtwagen over me heen was gereden,zoveel pijn in mijn hele lichaam,had er zelfs koorts van.Dus het was toch teveel van het goede. Iris huilt de laatste week zo ontzettend veel,ik word er gewoon gek van.Wat ik ook doe ze blijft huilen.Behalve als ik haar continue vast houd.Maar ja dat gaat niet altijd.Als ze dan in slaap is gevallen en ik leg haar in haar bedje,dan is ze binnen 3 seconden wakker en krijst de hele boel bij elkaar.Ook als ik haar 's avonds naar haar voeding van 7 uur op bed leg,ligt ze continue te huilen.Weet iemand wat je hier aan kan doen? En waar kun je dat johannespit spul halen? Ik ga mijn krijsende dochter weer even troosten. groeten Simone
Anticonceptie? Oh ik dénk nog niet eens aan seks... Het komt nooit meer goed met mij denk ik soms :s Wij gebruikten overigens altijd condooms omdat ik geen hormonale voorbehoedsmiddelen kan gebruiken. En aangezien we nog even niet aan een derde willen denken, houden we ze er in (oh enge woordkeuze, ik durf écht niet!) Susanna, ik had een ruptuur met 6 hechtingen. Niet zo erg als jij, maar ik voel het, na 4 weken, nog steeds! Dus ik kan me een beetje voorstellen hoe jij je voelt... Ach, een ruptuur is ook een vielig voorbehoedsmiddel denk ik dan maar Hoe kan het nou dat sommige kids al doorslapen? Wat doe ik verkeerd?! Wesley krijgt bv, zowel uit d eborst als afgekolfd in een flesje. Eigenlijk houden we niet bij hoeveel hij drinkt, omdat hij zelf aangeeft wanneer hij wil drinken en zolang hij tevreden is en voldoende ppluiers heeft is het goed. Maar hoe kunnen we de nacht wat langer maken? Hij is overigens 1 kg aangekomen sinds zijn geboorte, da's 250 gram per week haha! Helemaal super dus na die mega dip die we hebben gehad na zijn geboorte.
Niks! Komt doordat je BV geeft, dat verteerd sneller en dus hebben ze dan eerder weer trek/honger. Ik gaf BV bij mijn eerste dochter en die sliep toen na 10 wkn pas door. Marit slaapt nu al door maar die krijgt alleen kunstmatige fles voeding (dus niet afgekolfd). Dus nog even geduld....komt vanzelf.... En hoe zwaar was Wesley bij de geboorte? Daar kan het ook aan liggen, hoe lichter ze zijn hoe vaker ze nog willen drinken.
hey meiden, @mieni,ik zit vanaf augustus al op de bank niks te doen.ben blij weer aan het werk te zijn.ik ben zelfstandig ondernemer en had die uitkering aangevraagd.dat is in september gebeurt maar tot op heden heb ik nog niks ontvangen.het is maar goed dat mijn vader is bijgesprongen.ik had vanaf 22 september al een uitkering moeten krijgen.ik krijg nu 25 nov gestort en dan meteen vanaf september.belachelijk eigenlijk.voor hetzelfde geld had ik nu failliet geweest door die eikels. ik ben wel al 12 klanten kwijt van de 75.nog een paar en ik ben een kwart kwijt.ik heb er nog 11 waar ik niks van gehoord heb om en afspraak te maken dus ik denk dat er nog wel een aantal wegblijven. ik had wel verwacht een aantal mensen kwijt te zijn maar zoveel! ik ben normaal erg makkelijk,als het niet bevalt bij die ander mag je terug komen,nu dus niet.degenen die wegblijven blijven nu ook weg.ik neem ze niet meer terug.ik kan er tenslotte niks aan doen dat ik niet meer kon.heb mijn best gedaan om 3! vervangers te zoeken en dan nog gaan ze zelf zoeken en dan blijven ze weg om na verloop van tijd maar weer terug te gaan op hangende pootjes omdat nathalie toch wel beter nagels zette.nou mooi niet.ik laat me dit keer dus niet voor het karretje spannen.gelukkig heb ik ook nog trouwe klanten.een novembermama die al bevallen is vorige week komt vanmiddag gezellig met haar kindje.die komt ook al een poosje bij mij.zo kan het dus ook. anticonceptie,ik las dat iemand zei dat borstvoeding alleen niet voldoende -anticonceptie was.....................meiden!BORSTVOEDING IS HELEMAAL GEEN ANTI-CONCEPTIE!weten jullie hoeveel vrouwen er tijdens de borstvoeding juist zwanger raken.!ik vind dat zo een verkeerde gedachtegang.ik snap ook niet dat vk dit zeggen.mijn gyn zegt dit niet hoor.die zegt juist dat ik extra vruchtbaar ben tijdens de borstvoeding.zelfs mijn kraamhulp zei dit.gelukkig weet ik dat dus dat hoeft ze mij neit te vertellen. las ook iets over voor het zingen de kerk uit.ook risicovol omdat in voorvocht OOK sperma zit.nee dank je de koekoek ik doe het met condoom tot ik gesteriliseert ben.spiraal heb ik 3x gehad maar is me 3 x niet bevallen.pil slikken ben ik niet zo goed in dus die valt ook af.en daarbij,ik wil geen kinderen meer.heb er 5 en de laatste was heel zwaar.ik heb nu 5 zoons en een dochter.je hebt maar 2 smaken dus ik ben nu klaar. hier verder alles zijn gangetje.nou ja gangetje.................... Brenda-Lisa spoog gisteravond weer een hele fles eruit en ik had net haar bed schoon opgemaakt*zucht* ze spuugt echt projectiel dus het is echt reflux.ik heb wel het idee nu dat ze toch zuurbranden heeft want tijdens het slapen geeft ze ineens een kreet en slikt ze heftig.zoooooooooo sneu.ik ga straks ff de ha bellen of de kinderpoli nog beter.dan vraag ik of ik maagzuurremmers kan krijgen.gisteren had ze het heel erg want ze was heel hangerig enzo. ze groeit verder goed. ik ga strijken hier.heb weer 2 manden staan en heb er van het weekend al 3 of 4 weggestreken groetsels
@blub: ik weet dat bv geen anticonceptie is. En ja , condooms waren hier ook het idee, alleen jammer dat we er even niet aan dachten tijdens de sex. Hier ligt trouwens ook nog strijk hoor....haha.. dus als je zin heb.. Veel plezier met werken. En succes bij de kinderpoli, hoop dat je wat krijgt tegen het maagzuur. @Vlinder: wat fijn dat Wesley zo goed groeit. En idd, bv verteerd sneller. Wat je wel kan doen is in de afgekolfde melk dat johnnesbroodpitmeel doen, dat vult meer. Maar als hij het zo goed aangeeft, zou ik daar mee wachten. @Symoen: wat fijn dat het kraamfeest voorbij is. Lijkt me idd wel zwaar en kan me voorstellen dat je helemaal op bent. Erg vervelend dat Iris zou blijft huilen. Misschien kan je haar inbakeren. Misschien helpt dat. En dat johannespitmeel, kan je halen bij de drogist en volgens mij ook bij ah. @Susanna: wat vervelend dat je moeder weer weg is. Maar wel fijn dat je zus komt. Dat je haar al zolang niet gezien heb. Dat lijkt me best moeilijk om zolang je zus te missen. Hoop dat de pijn snel over is voor je. Kan me voorstellen dat je daar echt van in een dip kan raken. @Kibi: En was het gehoor goed? Eline heeft hem ook gehad die test en was geslaagt.. fijn he.. nog maar net geboren en moet nu al testen doen... haha.. de eerste voldoende is binnen! @ Chris: Welkom hier en nog gefeliciteerd! Fijn dat de bv goed gaat! En vervelend he, die stuwing...auau.. @ Mamak: hoe was het bij het cb? Ben je wat gerustgesteld? @Zena: is het urine opvangen nog gelukt? Ik hoop het want dat catheriseren bij zo'n kleinje lijkt me idd niets. Hier gaat alles wel goed. Mijn bv gistermiddag was weer bijna niets, dus heb ik na een uur maar de fles klaargemaakt, waarna ze eindelijk ging slapen. Ik hoop dat het snel weer beter wordt en dat het met wat geduld toch weer goed op gang komt. Ze ligt nu lekker in de box op haar buik te slapen. Vind ze heerlijk. Ik ga me even aankleden. Prettige dag allemaal. Groetjes Lotte
heyy meiden, ik las over het cb,..ik ben zooo anti cb ....:S is dat eigenlijk verplicht? als het aan mij lag ging ik er alleen heen om te kijken of ze goed groeid en zo en de inentingen,maar heb er geen fijne ervaringen mee...bij mijn oudste was het op een gegeven moment ook alleen maar ja en amen en deed ik thuis mijn eigen ding. mijn ervaring is dat ze alleen maar volgens het boekje kijken en te weinig naar het kind zelf,dat kan een ouder (zeker bij de eerste)onzeker maken.. als het aan hun ligt krijgt een kind alleen thee,water een een rijstewafel hihi hier alles goed,sinds ik venkelthee drink zijn de krampjes over bij oa,ze huild helemala niet! heerlijk tevreden en knort aleen wat als ze honger heeft,die valt dan echt aan met aanleggen haha geweldig! Het clusteren is veeeel minder s ávonds en ze slaapt gemakkelijk in. fijne dag vandaag!
pfoei, wat een boel info.... @ zena- leef met je mee, afschuwelijk om je zo zorgen te moeten maken en zo'n catheter, bah! Ons kleintje moest een infuus, en ALS jouwe een cathether moet om je op te vrolijken: pappa en mamma stonden er met tranen in hun ogen bij, de zuster prikte steeds mis. En ons kleintje lag erbij alsof ze een voeding kreeg ofzo, compleet relaxt, trok niet eens haar armpje terug ofzo. MAAR IK DUIM VOOR GEEN CATHETHER! Bianca- mooie banner! mamak- hoe was het bij de ha? Gerustgesteld? nony: wat een leuke spelling van je zoontje's naam, echt origineel! Chris: gefeliciteerd met je kleintje, geniet ervan! Kibi: wauw, ondanks de reflux zoveel aangekomen! Susan- lekker, zo'n doorslapertje. Ik begrijp dat je niet in NL woont? Vind je het naast heel leuk ook niet heel druk alle bezoek, of komt je familie ook helpen kramen? Herstelze iig! Iris- balen dat je kraamfeest dus eigenlijk ' te vroeg' getimed was, als ik het goed begrijp. Het voordeel is wel dat je het toch hebt meegemaakt en dat je de bulk visite gehad hebt. Zielig dat je kleintje zo moet huilen. Is het geen regeldag/dus week? Die van mij gilde ook de boel bijelkaar een paar dagen, wij hebben haar maar gevolgd en mw heeft haar eigen voedingsschema opgesteld (wij doen de fles). En we gaven cinnababy. Maar het is zo zielig als ze zo huilen en je komt zelf tot niks....Hopelijk wordt ze snel rustig! Vlinder: die van mij heeft flesvoeding en slaapt ook nog niet door, al gaat het wel steeds ietsje beter. Maarja, net als het weer goed gaat komt er weer een regeldag (lees- halve week) en vind mw weer een ander ritme fijner.... Mijn moeder zegt: eerst willen ze nooit slapen en altijd bij je zijn en voor je het weet heb je een puber die niets met je te maken wil hebben en alleen tussen de zure lappen wil liggen, haha. Maar slaap is zo fijn.... blub: ach het uwv---wat een klungels! Ik heb in mijn vorige werk een medewerker zo gek gekregen dat hij een excuusbrief schreef voor iemand die een half jaar had moeten wachten en die ook psychische problemen had. Die vrouw werd door niemand meer serieus genomen, want ja, als psychisch, dan dan zogenaamd zolang problemen met het UWV, jaja, ze zal het geld wel aan andere zaken hebben opgemaakt. Ik heb dus gevraagd om een brief waarin haarfijn uitgelegd stond welke fouten het UWV had gemaakt zodat die vrouw die mee kon nemen naar de deurwaarders maar ook naar familie. Ze weten echt niet wat ze aanrichten! zielig dat reflux, ook voor jou. Weer wat te strijken Lotte: schattig he, als ze op hun buik liggen... allwoman: ik had de eerste keer zo'n lieve arts op het cb, maar vorige keer echt een ongeinteresseerde muts...Die nam niet eens de moeite om volgens het boekje te kijken volgens mij. Vervelend dat het zo van de persoon afhankelijk is en jij treft steeds de verkeerde zo te horen...Ik geloof dat als je niet gaat dat in het kinddossier komt. Bij ons wordt een dossier bijgehouden tot het kind 21 is ofzo, gaat ook mee naar school. Bij ons werkte venkelthee niet, en het wordt ook afgeraden bij het voedingscentrum...de cinnababy werkt wel, en we doen ook weleens rooibosthee door de voeding maar ik merk geen effect. IK HEB DOORGESLAPEN! Na een paar dagen keten hebben ik haar voor het slapen gaan in de tummy-tub gedaan. Ze sliep van 8 tot half 12 en van 12 tot half vijf, en toen tot half acht! Hopelijk zet het door! Ik heb een speelkleed gekocht en die vind ze zo leuk, echt heel schattig. Ligt ze op haar ruggetje te kijken en heel lieve geluidjes te maken...CUTE! Ze is trouwens erg goed in rare hoofdjes trekken, dus gisteren maar eens foto's gemaakt, gehuild van het lachen hebben we. Vooral het tummy-tub hoofd is te grappig: ze ligt met opgetrokken wenkbrauwen, ogen dicht/of halfdicht en half weggedraaid en dan haar mond in de vorm van een O. Of mag je je eigen kind niet uitlachen
Ik moet morgen naar het CB en heb vanmiddag een afspraak bij de dokter... toch even naar de kleine laten kijken ivm spugen en drinkschema en mijn wond doet ook veel pijn.. dus ook daar even naar laten kijken..
Dat is van de Nutrilon en heet Nutriton (Johannesbroodpitmeel), kan je kopen bij de Kruidvat en denk ook wel andere drogisten! Zo ziet het eruit:
Ik geef ook FV en die van mij slaapt ook nog niet door. Qua gewicht doet ze het ook prima, maar de een heeft het gewoon meer nodig dan de ander..
Zo...wij zijn weer terug uit het ziekenhuis. Godzijdank plaste vanmorgen in het zakje. Urine was helemaal goed. Alle enge dingen waardoor ze uit de bocht kan vliegen zijn nu uitgesloten. Omdat ze met de friso comfort minder spuugt wordt er toch ernstig aan reflux gedacht. Al zijn er wat vreemde dingen, zoals na 3 uur nog spugen en de losec die niet heel veel doet. Vrijdag moeten we terugkomen, dan kijken we hoe het gaat. Ik stop op zijn advies met de bv. Hij is ook geen voorstander van bv met prednison gebruikende moeder. Nu is het plan om vrijdag te zien hoe het gaat en dan wordt er ws een afspraak voor een ph metrie gemaakt, zuurgraad meten in de slokdarm. Daar wordt ze dan een achtje voor opgenomen. Nou ja, er werd in ieder geval uitgebreid de tijd voor ons genomen en ik werd heel serieus genomen. Ik voelde me een zeikerd, was bang dat ik gewoon overbezorgd was, maar dat gevoel heeft hij helemaal weggenomen gelukkig. Ze wil nu niet eten. Gisteren maar 60 cc en daarna een voeding over geslagen, nu wilde ze om 10 uur weer niet. Maar de KA denkt dat ze zo moe is van alles dat ze daarom vooral wil slapen. Dus als ze niet wil, laat maar even....Ik maak me er ook even niet druk om. Ben ontzettend opgelucht en gerustgesteld.