Oktober 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mamajanneke, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annika1985

annika1985 Niet meer actief

goedemorgen dames.

na een hoop gezoek heb ik jullie gevonden.
    Hoe is het met jullie?

Hier gaat het wel redelijk.
    Met Senna is het ook beetje tobben op het moment.
    Ze zit ook aan de nutramigen en bij een manueel therapeut voor de voorkeurshouding.

Veel liefs Annika

2. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Goedemorgen meiden!

Hier een mama met wallen onder haar ogen van hier tot Tokyo ;) ....
    Overdag gaat alles prima met Quinten, maar 's nachts heeft hij enorme last van krampjes en houdt ons dan ook aardig bezig. Ik vind het zo zielig om ons mannetje dan zo verdrietig te zien :( .... Gelukkig is hij net in slaap gevallen in z'n Shelter en heb ik 'm maar even in de box gelegd. Ikzelf ga vanmiddag nog wel eventjes proberen of ik plat kan, die korte nachtjes maken een mens er niet knapper op, haha!

Maria, lieverd, wat ontzettend naar dat Daantje zo'n last heeft de laatste tijd joh! Ik hoop dat je de voeding snel binnen hebt en dat het werkt meis! Knuffie voor jou en Daan!

Zena: Wat een opluchting dat ze (vooralsnog) niks hebben kunnen vinden in Zoë's urine! En die babymassage klinkt als een gezellige kliederboel, haha!

Saris: Hoe is het nou afgelopen met je kinderwagen?!

Nou meiden, ga me maar even aankleden voordat Quinten weer komt voor z'n fles! Kom gauw weer even neuzen hier!

3. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Mijn god :confused: ! Ik zie nou op m'n banner dat Quinten alweer een maand oud is vandaag! Ik wist het natuurlijk wel ;) , maar als ik het zo zie staan, denk ik: pffff.....wat gaat die tijd na de bevalling toch hard zeg!

4. scrappercindy

scrappercindy Actief lid

13 feb 2008
    283
    0
    0
    Nederland
    Ik stuur je een PB-tje

5. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    Effe antwoorden in Zico haar plaats ;). Le Chat is verkrijgbaar in elke supermarkt hoor: GB, Colruyt, Delhaize, Carrefour, etc. Het is echt een wijd verspreid artikel hier. Ik was er ook mee voor mijn allergieën!

6. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    Mikatjuh: kan het geen huidhonger zijn? Lore had dat ook heel erg. Ze had last van krampjes en reflux en wilde eigenlijk alleen maar bij mama en papa zijn. Op zich dodelijk vermoeiend, maar zo'n kleintje wil zich alleen maar geborgen voelen. Wij hebben haar zoveel mogelijk vastgehouden en nu is ze helemaal beter. Zij (en wij) kunnen nu echt genieten als ze ligt te soezen op onze schouder, maar slapen in haar draagmand doet ze ook zonder problemen. Of misschien is hij heel gevoelig aan prikkels? In de materniteit was Lore een hele nacht ontroostbaar nadat er veel bezoek was geweest en ze van hand tot hand was gegaan. De vroedvrouwen wisten me te vertellen dat zo'n kleintje onbewust (dus ook als ze lekker lijken te slapen) alles meemaakt en dat moet kunnen verwerken. De eerste keer dat we met Lore gaan wandelen zijn, was het 's avonds ook een drama. Nu reageert ze er niet eens meer op! In ieder geval veel succes!

De meiden die met kleintjes met krampjes zitten: ik kan maar één ding zeggen: osteopaat! Lore kon hier liggen krijsen van de pijn en na één behandeling heeft ze er nooit meer last van gehad. Ik ben Mieni en Zico ongelooflijk dankbaar voor de tip!

Zena: wat goed dat er nog geplast werd in een zakje ;). Wel spijtig dat je nu moet stoppen met bv, na alle moeite om te relacteren. Maar in ieder geval: wat Zoë gekregen heeft van moedermelk, nemen ze haar nooit meer af!

Blub: kan je misschien wat flyers uitdelen? De mensen weten misschien niet dat je al terug aan de slag bent? Of is dat wishfull thinking?

Susanna: hoe voelt je hubby zich vandaag na de landslide victory voor de democraten? ;) Ik hoop dat het snel beter gaat met je pijn!

Hier ook een kort nachtje. Lore heeft gisteren eindelijk nog eens goed geslapen overdag, waardoor ik een voeding minder had (anders kwam ze overdag elke 2,5 uur, gisteren vaak maar om de 3u) en die gemiste voeding heeft ze 's nachts ingehaald. Eén keer een krappe vier uur ertussen en daarna om de twee uur eruit. Ach ja, heb ik de uitslag uit Amerika op de voet kunnen volgen!
    Ik denk dat ik de roze wolk teruggevonden heb. Ik ben weer helemaal verliefd op onze meid. Ik weet nu hoe ik haar moet troosten, welke huilbui wat ongeveer betekent en hoe ik haar makkelijk te slapen leg. Ik ben eigenlijk een beetje overdonderd nu. Ik wist niet dat je iemand zo graag kon zien...

7. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Heeej meiden,

Nog bedankt voor alle reacties over de spruw.....jullie hadden gelijk, volgens HA is t ook spruw wat hij in Faya haar mondje zag. Hij vond behandeling alleen nog niet nodig zolang ze er niet teveel last van heeft en goed blijft drinken. Het schijnt dan ook vanzelf weer over te gaan.
    Ik moet zeggen dat het drinken bij mij goed gaat en de klachten bij mijzelf wel afnemen.
    Na 2 onrustige avonden met Faya, ging het gisteravond iets beter. Alleen het inslapen in dr bedje 's avonds is soms lastig. Juist wanneer wij erg moe zijn en net van plan zijn om te slapen, is zij klaar wakker....gelukkig gaan de nachten wel goed, anders zou ik echt geen energie meer over hebben.
    Ik merk dat Faya best prikkel gevoelig is en heb haar nu overdag dan ook veel boven liggen als ik merk dat ze moe is. Nu ook bijvoorbeeld. Dan ga ik na t aankleden met Jayna naar beneden en leg Faya terug in bed. Ze moest net wel 2 keer even huilen, maar nadat ik haar speentje heb gegeven is ze toch weer gaan slapen. Zo is het wel rustiger voor haar en kan ik me even alleen op Jayna richten.
    Hoe doen jullie dat overdag? Hebben jullie al een beetje een ritme van voeden, knuffelen/ box en dan weer het bedje in tot de volgende voeding?
    Hier is dat echt nog even zoeken merk ik....

Nou, ga zo weer ff bijlezen, sorry voor mn ego berichtje, moest t ff kwijt. Baal soms best dat ik momenteel met de 2 kids echt geen tijd voor mijzelf heb...en schaam me dan ook wel weer dat ik zo denk, want heb t zo getroffen met 2 van die geweldige dochters, dus mag ook weer niet klagen....

nou tot zo, beloof dat mn reacties dan echt volgen!

Liefs Semmi

8. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Joli gefeliciteerd met Quinten, vandaag alweer een maandje oud! Gaat hard he!

9. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Kibi: dat je weer zo kan genieten van je meissie! Jammer van die voeding die nu extra in de nacht kwam, maar gelukkig kunje het hebben nu je weer op je roze wolk zit!

Zena: wat fijn dat Zoe zo geniet van de babymassage! Enne....mama moet het dan maar voor lief nemen dat ze onde de plas en poep zit....hahahaha :)

ScrapperCindy: mooi dat alles goed was bij het CB, mooie cijfertjes voor je meissie!

Mariaatje: heel veel sterkte meid, kan me voorstellen dat je er ff doorgeen zit. Je staat zo machteloos met een kindje dat zoveel huilt.

Annika: welkom hier, succes met Senna, hopelijk hebben jullie snel jullie ritme en de rust wat gevonden.

Joli: erg herkenbaar meid die wallen.....soms denk ik dat die vermoeidheid echt alleen maar erger wordt met de dag. Lekker bijslapen meid vandaag overdag.....moet je echt doen, kan nu nog nu je 1 kindje hebt ;)

10. saris

saris Actief lid

7 jul 2008
    177
    0
    0
    groepsleerkracht
    Oude Pekela
    whaaa wil ik op jullie gaan reageren begint Jayden te huilen. Reageer straks wel ff als hij weer in zijn bedje ligt ;)
    Maar euh, kinderwagen -> was een blonde actie van mij. Onder het voeteneind zit een schuuifsysteem waarmee je de wielen kunt blokkeren of niet. :rolleyes: Dus mannetje heeft mij nog net niet keihard uitgelachen :p
    Ohw ja en een vriendin van me is vandaag ingeleid, ben heeeeeeeeeel nieuwsgierig. Ik denk een jongetje en dat is dan de 5e in het dorp op rij die ik ken.

11. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Saris: Spannend voor je vriendin. Wel leuk zo al die kleintjes in je omgeving. Ik heb ook 2 vriendinnen die kort geleden een kleintje gekregen hebben.

Hier een lekker ochtendje. Faya heeft vanmorgen uiteindelijk van 9 tot 11 nog in dr eigen bedje geslapen. Daarna hebben Jayna en ik haar samen in bad gedaan en nu net na de voeding om half 12 heb ik haar in de box gelegd en is ze net vanzelf weer in slaap gevallen. Wat een rust dan zeg. Ben met Jayna lekker een bammetje aan t eten en leg haar zo op bed, met een beetje mazzel kan ik ook een tukkie doen!

tot later!
    Liefs Semmi

12. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    ik lees wel mee, maar heb nog te weinig tijd en rust om te reageren.

Vandaag kwam de wijkverpleegkundige langs, en Joram woog nu al 3640 gram, dus dat is al 70 gram meer dan zijn geboortegewicht! Ik ben echt zo trots op em.

Gelukkig leggen ze er bij mij geen druk op om het tepelhoedje af te bouwen, ik mag gewoon zo blijven voeden en als ik er zelf aan toe ben eventueel afbouwen. Voor 's avonds mag ik em zelfs een speentje geven, hij heeft namelijk nogal veel zuigbehoefte, ook als ie al vol zit, en als ik em dan eten geef, spuugt ie alles weer uit, dus hopelijk is een speentje de uitkomst.
    Normaal mag dat niet de eerste 4 weken met borstvoeding, maar omdat ie ook al met een tepelhoedje drinkt maakte het in dit geval niet zo uit :)

@ mariaatje: wat vervelend dat Daan zoveel huilt :( Zielig gezicht he? Is er geen aanwijsbare reden voor? Heel veel sterkte ermee!

13. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    heej meiden!

Ik denk dat Noa ook spruw heeft,ik herken het van bij mijn dochter,al kreeg die de fles en wa shet bij haar duidelijker.
    ik zie bij Noa alleen 2 vlekjes op dr tong die ik niet weg kan krijgen en mijn tepels branden ook wat na het voeden,geen kloven.
    heb met de ass overlegt en kan terugbellen,ze zal met de huisarts overleggen of hij een receptje uitschrijft.

ik weet het dus niet 100% zeker,maar blijkbaar schrijven ze ook wel zo uit zonder langs te gaan.
    ik la svan semmi dat het dus ook vanzelf over kan gaan? dat wist ik niet.

Verder alles goed! heb net wat prematurenkleding in maat 44 besteld online..ze kan nog maar 2 pakjes aan maat 50 is nog steeds te groot!

14. scrappercindy

scrappercindy Actief lid

13 feb 2008
    283
    0
    0
    Nederland
    Overdag's ligt Marit altijd beneden, ik heb hier geen box dus ligt ze in de wagen en maxi cosi . In Rusland staat de box al klaar. Doordeweeks is mijn oudste dochter op school dus dan is het van 8.30uur tot 15.30uur rustig in huis (m.u.v. lunch uurtje). Overdags wel regelmatig boodschappen doen of bij iemand op visite. Pas na de laatste voeding gaat ze naar bed. Dit is tussen 23.00uur en middernacht en slaapt ze tot ongeveer 6.00uur/7.00uur door. Dan eerste fles en gaat ze weer naar beneden.

Voedingen 7.00uur/11.00uur/15.00uur/19.00uur/23.00uur
    Badje om de dag net wanneer het uitkomt
    Knuffelen vooral s'avonds een uurtje ergens tussen 19.00uur en 22.00uur, dan is ze vaak wat huilerig en neem ik haar lekker bij me op de bank tegen me aan. Dit komt mij ook super uit want dan is mijn oudste dochter al naar bed en hoef ik mijn aandacht niet te verdelen.

15. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Hier ook niet echt een ritme hoor,...
    als mijn dochter tussen de middag thuis eet,slaapt ze beneden in de kinderwagen,anders moet ik haar steeds uit bed halen..
    als ze lekker wakker is op schoot of in d ebox..als ze lui begint te worden dus in de kinderwagen of bed..als mijn dochter thuis is of overblijft op school altijd in bed.

en s'avonds tijdens het "clusteren"op schoot, en om een uurtje of 21 naar bed!

16. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Hier heb ik geluk dat ons meisje keurg netjes in haar bedje wil slapen. Ook 's avonds als haar "grote" broer Milan in bed ligt, ligt ze in haar eigen bedje. In het begin was ik bang dat haar gehuil hem eventueel wakker kon houden/maken, maar tot nu toe slaapt hij er keurig doorheen.e heeft hier echt een ritme, om de 4 uur voeding, ongeveer een uur wakker incl. voeden en dan bij de 1e signalen van vermoeidheid weer naar bed!

Op dit moment is het voor het eerst dat het meisje beneden ligt bij mij, ze is zo erg verkouden dat ze bijna geen lucht door haar neusje krijgt en is dus behoorlijk benauwd, waardoor ze de slaap niet goed kan vatten! Het is zo zielig om te zien.
    Wat de spruw betreft het gaat toch niet over, ik dacht dat het minder werd, maar het lijkt alleen maar meer te worden. We gebruiken nu medicatie vanaf zaterdag en het zou met 2 a 3 dagen al stukken beter moeten zijn, maar nee hoor. Morgen ga ik ff bellen als het nog niet beter is. Ik kook wel keurig na elke voeding haar (fop)speentje en flesje uit.

17. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Kiezeltje: wat goed zeg dat Joram al 70 gram boven zijn geboortegewicht zit! Speentje vind ik echt wel een uitkomst als ze zoveel zuigbehoefte hebben. Het geeft Faya ook een stukje rust bij het slapen gaan. Faya heeft t speentje al vanaf 11 dagen oud en nooit problemen met de bv gehad.

Allowman: onze HA zei idd dat spruw ook vanzelf over kan gaan. Misschien dat het er ook van af hangt in welke mate je kindje het heeft. Ik heb niet het idee dat het bij Faya erger wordt en mijn klachten nemen dus al af. Om hygiene moet je wel erg denken, dus ik kook dr speentje regelmatig uit. Ow wat klein dan he maatje 44.....maar mooi dat het bestaat! Kun je wel een beetje slagen in die maat?

ScrapperCindy: wat een mooi voedingsschema heb jij zeg! Nog maar 5 voedingen en de nacht door slapen, netjes hoor! Dat redden we hier echt nog niet.

Mieni: lekker hoor dat je meisje zo goed in dr eigen bedje slaapt. Ik vond het bij Jayna wel fijn dat dat ritme er op een gegeven moment ook wat in kwam, dus ga het bij Faya nu ook wel steeds vaker proberen om idd bij de eerste tekenen van vermoeidheid haar naar boven te brengen.

Nou van slapen is niet heel vele meer terecht gekomen. Nadat Jayna op bed lag en ik de hond uitgelaten heb, heb ik een half uurtje op de bank gelegen en daarna werd Faya wakker. Die ligt nu naast me op de bank. Ze is al aardig aan t happen, dus zal zo wel weer tijd zijn om te voeden....

liefs Semmi

18. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Mijlpaal voor Faya trouwens.....ze heeft gister voor het eerst echt gelachen! Niet naar papa of mama....maar oma was de gelukkige!
    In de box merk ik ook dat ze naar de beestjes aan dr mobieltje lacht, zo leuk!

19. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Hallo meiden!
    Zoë had een keurig schema. Iedere drie uur en 'snachts rond een uur of 3 de borst. Maar nu we over zijn op de fles is dat schema ver te zoeken. Zondag nacht sliep ze voor het eerst door. Kwam om half 6 weer. De nacht erna kwam ze gewoon rond 3 uur en afgelopen nacht om 5 uur en sloeg ze de voeding om 6 uur over. Tussendoor wil ze regelmatig maar 60 cc drinken ipv de 120 die we aanbieden. Volgens de KA komt dat doordat ze erg moe is van al het gedoe, dus we laten het maar even zo. Die flesvoeding is ook veel zwaarder dan de bv natuurlijk!
    Ip doen wij het hier zo: Flesje, kroelen, in de box en bij de eerste tekenen van slaap naar bed. Werkt prima! Alleen tussen 4 en 7 wil ze meestal niet naar bed, dus dan hou ik dr lekker bij me. De tussenpozen tussen het slapen worden steeds langer. Vanmoren hebben we echt liggen "spelen"in bed. Geluidjes maken, knuffelen, kietelen. Echt leuk! Ze lacht ook heel gericht naar mij en naar Sulja. En als ze je herkent, trekt ze dr wenkbrauw op! En ook de mobiel wordt interessant.

20. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    Ik heb even een paar fotootjes van Joram in mn album gezet

Deel Deze Pagina