Oktober 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mamajanneke, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Mamak, ik word gek van alles proberen, kind heeft nog niet één keer gewoon normaal zonder hulpmiddeltjes gewone voeding gegeten. Er moet toch wel iets zijn wat ik gewoon kan geven zonder dat ie ergens last van krijgt?

2. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    sorry :oops:
    Zo bedoelde ik het niet... ik wilde alleen een tip geven

3. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Meiden die een tepelhoedje gebruiken: hoe werk dat? Ik snap echt niet wat ik fout doe, maar ze krijgt er echt niets uit, hij verschuift en ze wordt erg boos (logisch)

4. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    Bij mij verschuift ie soms ook wel hoor. In het begin had Joram steeds zoveel trek dat ie em er steeds afsloeg. Wat ik deed (is een zielig gezicht, maar het werkte) was zn armpjes vasthouden en tepelhoedje naar binnen duwen, net zolang tot ie gekalmeerd is en doorheeft dat ie kan drinken.

Wat ik ook wel doe, is het tepelhoedje vasthouden tot hij goed aan het drinken is. Ohja, je moet wel opletten dat Nadine ook een stukje van je tepelhof mee neemt en niet alleen op het puntje van je tepel zuigt zeg maar, want dan krijgt ze er inderdaad niks uit, dus dat het ongeveer net zo voelt als dat je gewoon borstvoeding geeft. Hopelijk heb je daar wat aan..

5. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Meid, ik leef met je mee. Ik ken het getob en snap je moedeloosheid volkomen.
    Weet er ook geen zinnig woord op te zeggen, want dan zou ik dat tegen mezelf ook kunnen zeggen.
    Ik hoop alleen maar dat t snel beter gaat met onze ukkies...en met hun mama's.

6. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    oh nee hoor mamak,zo bedoelde ik het ook niet hoor! :D . Word er gewoon eenm beetje moe van, heb tig verschillende flessen in de kast staan, verschillende voedingen, druppeltjes, nu weer dieetvoeding met nutriton en bij alles heeft ie wel wat en daar baal ik van! Maar we komen er wel hoor, ben ervan overtuigd! :)

Zena lief van je! Hoe gaat het verder met de kleine meid?

7. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ik kan het me wel voorstellen hoor.. Jamal tobt ook met zijn voeding maar (gelukkig) lang niet zo erg als bij jou... Ik hoop voor je dat je snel het ware middel ontdekt :D

8. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    zo zo...damian heeft vanacht bij ons geslapen, hij was erg aan het huilen voor in de nacht...en hij heeft doorgeslapen tot 6 uur, dus zaten er 8 uurtjes tussen..jipppie :D :D ...nu gaan we proberen dit door te doen...dan slaapt hij maar een paar nachtjes bij ons..maakt ook niet uit...zodat hij er zelf aan kan wennen geen voeding meer te krijgen..

ikzelf heb lekker uitgeslapen vanmorgen, na het flesje van 6 uur, is mijn vriend naar beneden gegaan met Damian en ben ik lekker blijven liggen..tot uhm uhm 12.00 uur..toen maakte vriendlief me wakker :oops:

als wij volgende week donderdag naar de huisarts moeten, wil ik er toch eens over hebben dat er steeds voedin g omhoog komt bij Damian...hij overstrekt zich vaak...en trekt vieze gezichtjes...het word steeds erger, dus misschien mag hij er toch iets voor hebben..wil mijn kleine vent ook geen pijn blijven doen, wij moeten immers opkomen voor ons telgt!

dusse om ff kort samen te vatten..ook hier tobben we met hem...je maakt je toch overal wel zorgen over hé?

enneh dan nog ff een vraagje aan de meiden waarbij de kindjes ook tevroeg zijn geboren..
    - damian is nu bijna 2 maand...toch merk ik dat hij nog niet "echt" lacht..hij heeft het 1 x "echt" gedaan , en daarna niet meer :cry:

we moeten toch, en dit is tevens ook mijn vraag, de te vroeg geboren weken van zijn leeftijd aftrekken? en na een jaar zal die "achterstand" niet meer zichtbaar zijn? TOCH? :)
    Ik had dit ergens gelezen...maar wat is jullie ervaring en gedachten erover? ben ik wel benieuwd na..
    want wij waren pasgeleden bij een kindje op kraambezoek die 3 weken jonger is dan Damian en dat jochie was al heel erg helder en was de hele tijd wakker toen wij er waren, nou toen Damian was geboren..was het de meeste tijd..slapen, slapen, slapen...tot 3 weken leeftijd en toen werd hij ook meer uren wakker...

Dan denk ik de weken die ze nu al "buiten"de buik waren, waren ze eigelijk nog "binnen" in de buik..dus logisch toch dat ze veel slaapten ect ect...

TOCH :(: :(: ...hahaha ik weet ook niet.... :rolleyes:

* merk ook aan mezelf dat ik zo twijvelachtig ben de laatste tijd, kan moeilijk keuzes maken..en dan maak ik een keuze...om vervolgens weer te denken van...nee toch maar niet, of ja toch maar wel...pffffff..word soms KNETTER van mezelf ](*,)

zo dit was een heel verhaal hahaha :)

Ga nu ff verder met poetsen hier...vriendlief ligt lekker op de bank te slapen met Damian bij zich...zoooooooooooo lief :baby:

9. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Mamak: ik hoop echt voor jullie dat het inbakeren Jamal echt zal gaan helpen. Heel veel succes ermee! Wat fijn dat de nacht alleen zo goed is gegaan!

Mariaatje: wat vervelend zeg, dat je tot nu toe alleen nog maar aan het tobben bent met de voedingen. Logisch dat je daar moedeloos van wordt. Heel veel sterkte ermee meid,ik hoop echt voor jullie dat daan zich lekkerder gaat voelen en jullie een oplossing vinden.

Bianca: ik zou het eigenlijk niet weten hoe dat zit met kindjes die te vroeg geboren zijn. Misschien dat het CB daar meer over kan zeggen?

Hier een lekker dagje samen. Vanmorgen met zn viertjes naar Leeuwarden geweest en ff gewinkeld. Hebben in Heerenveen geen V&D, dus heb in Leeuwarden meteen ff nijntje collectie bij V&D voor Faya ingeslagen. Vind dat zo lief voor die kleintjes. Heb 2 broekjes, 2 shirtjes en een jurkje in maat 62 gehaald. Is nog net iets te groot, maar ga geen 56 meer kopen nu.

Nu lekker bankhangen, heerlijk zo lekker met mn gezinnetje thuis!

Liefs Semmi

10. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Bianca, Tim was maar 11 dagen te vroeg en hij lachte pas met 9 weken! En slapen deed hij ook DE HELE dag de eerste wéken!
    Nadine is veel meer wakker en lachte al met 3 weken en 4 dagen! Volgens mij kan het dus ook gewoon aan het kindje liggen.

Kiezeltje
    , thanks voor je antwoord. Ik geloof niet dat ze al zo'n grote hap kan nemen dat ze dat héle ding én mijn tepelhof kan nemen...
    Ik geloof dat we het nog even zonder blijven proberen. De pijn lijkt wel iets minder te worden nl.

11. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    @ tzm: succes! Zo'n ding is ook wel erg groot ja, ik vraag me ook altijd af hoe ie t in zn mondje krijgt. bij mij zuigt ie trouwens de tepel en tepelhof in het hoedje, dus niet dat ie een nog grotere hap neemt dan het tepelhoedje is.

12. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Mmm, misschien moet ik het toch nog eens proberen dan, maar hij gaat een beetje dubbel zeg maar. Ze zuigt er wel aan, maar mijn tepel gaat er niet verder in. Net of ze lucht zuigt ofzo...

13. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Vraagje aan de meiden met een 2e of meer kindje:
    Is jullie man ook minder betrokken dan bij de eerste? Ik vind die van mij ongelovelijk hoor. Hij doet net of er weinig veranderd is. Slaapt nog net zo lang als altijd en doet verder zijn ding. Ik geef bv, dus hij heeft ook geen omkijken naar haar. Als ik vraag of hij een schone luier aan wil doen, doet ie het wel, maar hij kijkt me aan met een blik van: kun je dat zelf niet?
    Net was ik even naar de supermarkt. Neem ik Tim mee, hoeft ie niets te doen. Hij zou alleen pannenkoeken bakken. Ik ben minstens een half uur weggeweest, kom ik thuis, moet ie nog beginnen! Vind ie dat ik zeur....waaaaah! Mannen!

Ik weet van Tim dat het weer goed komt, maar een kind is niet echt bevorderlijk voor je relatie de eerste periode....of ligt dat aan ons?

14. scrappercindy

scrappercindy Actief lid

13 feb 2008
    283
    0
    0
    Nederland
    Ha ha...nee hoor dat ligt vast niet aan jullie! Nou kan ik er ditkeer niet echt over mee praten want mijn mannetje is er helemaal niet dus tja..hulp hoef ik van hem niet te verwachten. Maargoed.....zelfs bij de eerste vond ik al dat ik er merendeels alleen voor stond (en toen was hij er wel). Maargoed.....ik vind troost uit het feit dat toen ze wat ouder was hij een heel betrokken vader bleek te zijn. In het weekend (normaal gesproken als we als gezin samenzijn) gaat hij altijd wat leuks doen met onze oudste dochter. Ik denk dat sommige (of misschien wel de meeste) mannen niet zoveel met het baby achtige hebben.

15. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Bianca, Daan is ook 3,5 week te vroeg geboren en ik merk bij hem ook dat ie wat "later" is, eerst maakte ik me ook zorgen, maar iemand vertelde mij ook dat ik dat niet hoeft te doen, ze zijn toch te vroeg geboren en de hersentjes moeten die weken nog verder ontwikkelen. Daan heeft vandaag een beetje gelachen naar me, maar weet nog niet of het een bewuste lach naar mij was haha en hij reageert ook nog niet op knuffeltjes of tutdoekjes of speelgoed. Het enigste wat hem zeer interesseerd is licht. Wij hebben van die takken met lichtjes naast de bank staan en daar kan hij echt heel lang naar kijken, geweldig!

Komt vast goed met onze kindjes, we moeten wat geduld hebben en ze de tijd geven om lekker te groeien, we genieten toch wel haha.

16. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Dat is ook zo hoor. Hij neemt Tim steeds vaker mee ergens naar toe en dat vindt hij dan ook echt leuk. Maar thuis doet hij als het even niet hoeft ook niet zoveel met Tim. De krant lezen, computeren en tv kijken is leuker dan met je kind spelen....Tenminste, dat denk ik. Anders zou hij wel vaker wat met hem doen als we thuis zijn.
    Ik mag ook helemaal niet klagen hoor, want ik ben dol op mijn mannetje, maar af en toe heb je wel eens van die momenten :p

17. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    TZM: wat vervelend voor je zeg dat je er voor het grootste deel toch alleen voor staat. Wat je zegt, de bv doe jij al en dat kost veel tijd en energie. Nu doet een vrouw denk ik automatisch al meer als het om de zorg voor kinderen gaat, maar ik vind wel dat een man dan in andere dingen bij kan dragen.
    Ik heb wat dat betreft veel geluk gehad met mijn man. Sinds de meisjes er zijn, staat voor hem zijn gezin echt op nummer 1. In huis doet hij best veel, en ook voor de kinderen eigenlijk wel. Met de oudste heeft hij misschien nog wel meer, maar dat begint met Faya nu ook steeds meer te komen. Faya vind het heerlijk liggen bij papa op zijn buik. Wanneer ze t ff niet kan vinden, neemt mijn man die zorg 's avonds graag over, zodat ik ook even mn handen vrij heb.
    Hopelijk is het even tijdelijk voor je en draait je man weer wat bij. Misschien is het toch allemaal erg wennen voor m weer zo'n kleintje en 2 kids.
    Sterkte ermee!

18. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Nou over het huishouden mag ik eigenlijk niet klagen hoor, maar het is meer dat ik zijn betrokkenheid mis. Heb het er al met hem over gehad, maar hij is het niet met me eens.

19. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Mmmm Tzm jammer zeg dat je dat zo mist bij je man... Ik hoop voor je dat ie die betrokkenheid nog krijgt.. misschien moet ie nog even wennen aan het "hebben" van 2 kids en vind ie het moeilijk zijn aandacht te verdelen tussen alles...

Bij ons is het natuurlijk pas de eerste maar je kan gerust zeggen dat mijn man "betrokkener" is dan ik.. Na de keizersnee is bij mij nog steeds veel niet mogelijk dus hij doet erg veel met Jamal..
    Sinds gisteren is hij weer aan het werk en moet ik de nachten doen (hij heeft nachtdienst).. Tis wel zwaar maar alles went.. Vandaag heb ik ook alles gedaan omdat hij natuurlijk aan het slapen was..
    Maar dingen zoals het badje doet hij wel omdat ik nog niet zo lang kan staan.. Hij is net weer weg gegaan en nu ben ik weer alleen..

Alles gaat ook vannacht weer goed komen maar het is nog wel een beetje spannend..

20. carma

carma Niet meer actief

hoi hoi

tzm wat vervelend voor je dat het bij de 2de minder is.
    Ik denk dat het mannen eigen is.
    Bij mij moest ik na 2 a 3 weken de draad maar weer oppakken.
    1 a 2 weken deed hij alles en dat word dan langzaam aan wat minder.
    Dat doen ze niet bewust hoor, dat hoort bij een man denk ik.

hier gaat het aardig goed.
    FF tussen 16.00 en 20.00 haar mauw en huil uurtje, ja je kunt niet de hele dat vrolijk zijn of slapen (doet mama ook niet, al zou dat slapen niet verkeerd zijn)
    Carlijn heeft vannacht van 23.30 tot 5.45 geslapen super netjes, dit komt de laatste tijd veel vaker voor.
    Ik ben toto zou graag een vroeg naar bed en doorslapen, maar ik wil ook zo graag bij manlief zijn.
    Binnenkort mag ik veel slapen, na de operatie.

FF over vroeg geboren baby's
    Carlijn is een maand te vroeg en ik denk idd dat met sommige dingen ik moet rekenen dat ze een maand is.
    Hersenontwikkeling (ze lacht al wel) en rijping van organen (maag/ darmen).
    Ik denk wel dat ze dit wel inlopen zeker geestelijk. Je kunt ze zelf stimuleren als ze wakker zijn (niet overstimuleren)
    Ik heb het boek oei ik groei en daar staat in over sprongetjes.
    Ik dacht ze is 2 maanden dus dan heeft ze haar 2de sprongetje, maar nee ze zit pas in haar 1ste (op dit moment zelfs)
    soms denk ik het te merken ze is dan erg hangerig en huilerig en wil alleen mama (zelfs papa niet) wel lief hoor erg vertederend.
    wel een interessant boek oei ik groei (je moet niet alles op dag en tijd rekenen somige zijn vroeger als anderen) maar ik haal er wel wat dingen uit die herkenbaar zijn.

Ga nu ff lekker buizen.

Voor straks welterusten, groetjes mariek73

Deel Deze Pagina