hoi, Ik heb precies hetzelfde gehad. Werd er moe van. Dus zijn wij hier toen ook gaan combineren. En het ging goed. Ze kreeg wel wat krampjes, omdat ze aan de flesvoeding moest wennen. Maar ik vond het heerlijk dat ik toen even de voeding uit handen kon nemen. Nu zit ze alweer een week op alleen borstvoeding, maar die week daarvoor heb ik gewoon even lekker bij kunnen tanken, want ik was zoooo moe, en had griep. Dus Het kan best. En niet aan jezelf twijfelen! Je geeft echt wel genoeg. Misschien heeft hij een paar regeldagjes. Had Eline Lila ook. Maar ga er maar vanuit dat je lichaam zich vanzelf aanpast aan de vraag van hem. Groetjes Lotte
@Mariaatje: Damian was bij de geboorte 2970..en nu 4970..ben ook zo trots...hij drinkt nu flesjes van 180 cc, moet ik zeggen niet helemaal op hoor..als je 180 cc water doet en 6 schepjes voeding krijg je ja 200 cc..nou en dan gooi ik wat voeding weg tot 180 cc..en dan sávonds de laatste fles drinkt ie wel helemaal 180 cc (200cc) en hij heeft nu alweer voor de 2de nacht 8 uur achter elkaar geslapen....jiippppiie.. Maar dan doet Daan het ook fantastisch..lekker gevoel hé! @ mamak: hahaha..ik moest zo lachen hé...zag het al helemaal voor me..je hubbie helemaal verontwaardigt, die meende dat hij het goed deed..whahaha...maar idd MANNEN enneh oooooooooh wat een mooi mannetje zeg...!
Het is ook wel onwijs lief bedoelt hoor... Hij had natuurlijk nachtdienst gehad en kwam om 5 uur thuis.. Nu houden wij lijsten bij waar oa de tijden en hoeveelheden voeding op staat.. Hij had dus daar op gekeken en gedacht.. van 3 uur en dan 3 uur verder is 6 uur.. Dus hij heeft mij lekker laten "doorslapen" en heeft die voeding gegeven.. Dus eigenlijk is het allemaal heeeeeeeeeel lief... Nu hoefde ik pas om 9 uur de volgende voeding te doen.. Dankjewel
Het is inderdaad een erg knap mannetje Mamak . Lucas heeft vannacht geslapen van 12.00 tot 8.00 uur en moest hem zelfs nog wakker maken wat een slaapdoos zeg hahaha, maarja zo vader zo zoon
Goedemorgen dames! (o nee...net middag...) MamaK, vind het toch lief van je man, helaas pindakaas van het schema, dat dan weer wel... En inderdaad, wat een knapperd, jullie Jamal! Mikatjuh, wij hebben toen iknog borstvoeding gaf altijd de late voeding flesvoeding gegeven. Ivm mijn medicijnen moest ik een voeding overslaan en ik had geen zin om te kolven en dan dat te geven, dus ze kreeg gewoon friso. Als ik is weg moest ofzo ook friso en geen afgekolvde bv. Werkte prima hoor! Ischa, wat heerlijk zeg! Zulke lange nachten! Wow! Mijn man is ook zo'n slaapkop, maar helaas lijkt mn dochter die eigenschap niet geërft te hebben. Alhoewel, ze komt wel steeds later. Eerst altijd rond 3 uur, nu tussen half 5 en 5 uur. Zou dat een teken zijn dat doorslapen eraan komt? Sjok, stoer meisje hoor, lekker in dr eigen bed. En lachen: het is geweldig. Inderdaad om te smelten! Maria, fijn dat Daan zo'n goede dag had, hoop echt heel erg dat het doorzet. Het is zo fijn om te zien dan je kindje ook echt vrolijk en opgewekt kan zijn! Over de kinderbijslag: 1 oktober is de peildatum. Is je kindje vóór 1 oktober geboren, dan heb je recht op kinderbijslag vanaf 1 oktober, maar kinderbijslag wordt aan het einde van het kwartaal betaald, dus krijg je het uitgekeerd begin januari. Is je kindje ná 1 oktober geboren, heb je recht op kinderbijslag vanaf 1 januari en wordt het op 1 april uitgekeerd. Tenminste, zo heb ik het begrepen. Heeft iemand trouwens enig idee hoe het zit met kindertoeslag? Dat wordt toch vanzelf geregeld als je daar recht op hebt? Hoef je toch niet aan te vragen? En kinderopvangtoeslag? Dat moet je wel zelf regelen he? Het begint hier trouwens lekker op gang te komen met de kletsende mama's. Gezellig!
Dankejwel.. Ja, het is absoluut super lief... en niets aan te doen van het schema... heb nu wel lekker kunnen "uitslapen" tot 9 uur... Ik geloof idd dat kindertoeslag automatisch gaat nav je belastingaangifte enzo... wij hebben er geen recht op dus precies weet ik het niet... Absoluut gezellig.. leuk zo.. lekker kletsen over het kroost
pff, ik vind het zo'n gedoe met de voeding... eigenlijk moet je m minimaal 8 keer per dag 20 minuten voeden heb ik begrepen, nou, wij kwamen gisteren misschien aan 6 keer en echt niet alle keren 20 minuten maar als ik em laat doordrinken als ie geen trek meer heeft, gooit ie daarna de complete voeding eruit, voor mn idee dan. Net weer dus, en ik heb em nu maar even zn speen gegeven, anders blijven we bezig, alleen ben ik nou weer bang dat ie zn echte trek ook 'wegspeent' zeg maar want als ie gespuugt heeft, is zn maagje toch weer leeg zou je denken... Hmm, voel me echt even een slechte moeder hoor...
Meiden, wat is het druk hier zeg! Gezellig! Jammer dat sommige mannen de betrokkenheid nog niet echt hebben, maar wedden dat dat straks allemaal goed gaat komen?! Mijn hubbie is gelukkig ontzettend betrokken en gaat als hij de volgende dag vrij is, 's nachts z'n bed uit zodat ik kan doorslapen. Ook verschoont hij luiers zonder mokken en ligt ook vaak met Quinten op de bank te tutten. Dat zijn momenten dat ik echt smelt vanbinnen, echt zooo lief! Wat een gedoe allemaal met die voedingen hè?! Ik lees gelukkig dat ik niet de enige ben die daar nog weleens onzeker van kan worden! Ik voed Quinten nu om de 4 uur tegenwoordig en dat gaat gelukkig hardstikke goed! De nachten gaan ook een stuk beter en ik heb zelfs na de fles van vanmorgen half 7 weer tot 10 uur op bed kunnen liggen! Lekker hoor! Daarna m'n mannetje in bad gedaan en lekker met 'm op de bank gekropen met z'n flesje. Zena: Kindertoeslag gaat idd automatisch via de belastingsdienst, die zoeken dat uit en als je er recht op hebt, hoor je dat binnen 3 maanden dacht ik. Meiden, kom vanavond nog wel terug, maar m'n dinnetje Mariaatje staat voor de deur! Gezellig! We gaan elkaar en de beebjes nu voor het eerst in het eggie zien! Spannuuuuuuuuuund, haha! Kom later weer uitgebreider reageren, nu eerst ff lekker kletsen ....
Mikatjuh: Nadine heeft het ook een paar weken gedaan. De héle avond willen drinken (clustervoeden) en opeens was het over...Tenminste ze heeft het al 2 avonden niet gedaan. Wel 2 voedingen dicht op elkaar, maar dat is niet erg, omdat ze anders maar aan 5 voedingen kwam. Mamak: lief bedoelt van je man inderdaad...wel ff balen dat het anders gaat dan je had bedacht. En inderdaad een super lekker ding die kleine van je! Kiezeltje, 7 voedingen is toch ook wel genoeg? En waarom persee 20 min? Ik heb nog nooit op de klok gekeken hier. Je moet kijken of hij nog drinkt en anders hem eraf halen en aan de andere kant. Daar ook weer wachten tot ie niet meer drinkt en dan is het klaar. Nadine heeft al 2 dagen maar 6 voedingen gehad. Ik had het daar gisteren nog met mijn moeder over. Bij Tim was ik ook helemaal gebrand op die voedingen omdat 'ze' tegen me hadden gezegd dat hij er minstens 7 MOEST hebben en daar wilde ik me aan houden. Nu met Nadine ben ik een stuk makkelijker. Ze is tevreden en ze groeit! Nou dan tel ik de voedingen dus niet meer. Ik maak haar wel overdag na 4 uur wakker, omdat ik anders bang ben dat ze een keer haar dag/nacht ritme omgooit. Als ze langer slapen zijn ze ook actiever om een goede voeding te drinken zei de lacatiekundige en dat blijkt ook zo te zijn bij ons. Doen wat goed voelt en je niet al teveel vast houden aan wat 'moet'. Succes!
Vandaag is na een gevecht van 11 maanden, mijn lieve nicht van 37 jaar en mama van 2 kindjes (9 en 10 jaar oud) overleden aan de gevolgen van borstkanker! In 1999 kreeg zij te horen dat ze borstkanker had na de geboorte van haar 2e zoon en na 2 a 3 jaar was ze "beter" verjklaard. In december vorig jaar werd opnnieuw kanker ontdekt, dit was echter al uitgezaaid naar allerlei delen in het lichaam en helaas was er niets meer voor haar te doen. Voorlopig zal ik hier niet veel te vinden zijn, sorry dames!
Wat verschrikkelijk zeg! Gecondoleerd met dit enorme verlies! Heel veel sterkte de komende tijd, neem de tijd die je nodig hebt,het forum komt wel weer, want wat zal dit zwaar zijn voor jullie!
Mieni gecondoleerd meid en ik wens je heel veel sterkte. Misschien is het fijn voor je om af en toe je hart een beetje te luchten hier.
Ik ben ook ontzettend moe en heb het gevoel dat ik soms alleen maar bezig ben met het voeden van Yorick. Ik denk dat ik maar is ga proberen met een flesvoeding. Je hoeft dan niet te kolven toch als je een voeding vervangt?