Ik vind het heel knap dat sommige al een vast schema kunnen hanteren. Mijn mannetje slaapt nog niet door, komt nog 1 keer voor een voeding en dan reken ik vanaf de nacht / 1e voeding. Meestal komt hij om de 4 uur en gisteren 3 keer om de 3 uur ..... Ik moet ook de flesjes per week met 5 cc per voeding opvoeren. Nou vertel mij maar eens hoe ik dat moet doen 8-[ Ik ga gewoon op Jayden af wat hij aangeeft.
Nou hier een verschrikkelijke nacht achter de rug. We dachten het eens anders te doen deze nacht. Normaal blijf ik wakker tot 00.00 uur en geef m dan zn laatste (borst)voeding, dan komt ie 's nachts om 4.00 uur en 's morgens om 8.00 uur meestal. Nu gingen we vroeg naar bed omdat Jaimy toch ook sliep. 21.30 uur in bed 23.15 uur Jaimy voeden 1.15 uur sliep Jaimy eindelijk pas weer 4.00 uur volgende voeding 6.30 uur wilde hij pas weer slapen na een extra voeding. Van 4 tot 6.30 uur dus met m opgezeten. En dan sliep ie eindelijk, legde ik m in zn wieg terug en begon het krijsen weer! Pff... Hij heeft ook weer voor de 2e keer spruw, misschien dat ie daar last van heeft.. Dus de dokter maar weer bellen voor een medicijntje. Merken jullie dat jullie kleintjes overdag meer/sneller willen eten dan 's nachts? Zo komt Jaimy 's nachts elke 4 uur en overdag soms al na 2,5 uur... Verder gaat het overdag altijd prima hier, 's avonds huilt ie best veel... Heb alleen zelf in beide polsen een peesschede-ontsteking, erg fijn met een kleintje die je steeds op moet pakken! Dokter wilde mn armen gipsen, maar dat leek mij helemaal niet handig! Dus eerst zo maar proberen rust te nemen.. Maar oh oh, wat is dat moeilijk!
@ mieni: wat erg! Sterkte voor jullie! @ tzm: thnx voor je antwoord, vind het nog wel moeilijk hoor, om mn eigen gevoel te volgen. Eerst was Joram natuurlijk veel afgevallen en daarom worden we nu goed in de gaten gehouden, vind dat het wel veel stress met zich mee brengt eigenlijk. Vandaag wordt ie weer gewogen, dus is ff spannend. Jullie willen allemaal dat jullie kleintje wat langer doorslaapt 's nachts, en ik vind meestal dat ie nogal lang slaapt... Soms krijgt ie om 23.00 zn laatste voeding en wordt ie om half 9 's morgens pas wakker voor de volgende Wel lekker dat we dan zo lang kunnen doorslapen natuurlijk, maar dan moeten we de rest van de dag inhalen wat ie 's nachts niet gegeten heeft natuurlijk
hey meiden! Mieni: gecondoleerd,wat vreselijk zeg mijn hart gaat uit naar haar man ,kindjes en dierbaren. Hier gaat alles goed,Noa clusterd nog wel s'avonds en soms vind ik dat nog erg vermoeiend...maar ja er zijn ergere dingen! S 'nachts slaapt ze goed en komt ze om de 3 a 4 uur. We hebben nog steeds medicijnen tegen de spruw en het lijkt nu wat minder te worden...de borstvoeding gaat zo goed! nooit gedacht dat ik er zo van kon genieten en er trots op zou zijn bv te geven ! ik heb een draagzak die ik wil gaan gebuiken bij noa van babybjorn..bij mijn dochter ook veel gebruikt,maar toen was het zomer :S...misschien half onder mijn jas? anders in huis proberen tijdens het clusteren... zo nu ga ik even teruglezen!
vraagje voor de borstvoedende moeders: ik geef altijd een hele borst helemaal en als ze nog trek heeft de andere kant ook nog ....wanneer die andere borst dan alleen een "toetje"is geweest,begin ik daar de volgende keer weer...maar als ze naar mijn idee aan de andere kant goed gedronken heeft,begin ik de volgende keer aan de andere borst. hoe doen jullie dat? ook zo? verder draag ik een armbandje aan de kant die weer moet ik voel het niet zo... of een knipje of stiekje aan mn bh
Goedemorgen meiden! MamaK: Zo te horen toch een prima nacht gehad ondanks dat het niet helemaal volgens het schema liep, toch?! Mooie foto van Jamal trouwens! Semmi: Wat leuk dat je ook mooie vriendschappen aan 't forum hebt overgehouden! Toch bijzonder dat dat zo gaat hè?! Kan me trouwens voorstellen dat je bekaf bent na zo'n nacht zeg! Niet schuldig voelen om je geklaag! Mag best een keer hoor meis! Vind het al knap dat je het er allemaal zo goed vanaf brengt met je meiden! Lijkt me best wel pittig hoor, een baby en nog een dochter van 2 erbij! Veel plezier straks bij je vriendin! Marije: Pffff....ook een pittige nacht achter de rug! En wat vervelend dat je een peesschede ontsteking hebt joh! Kan dat gewoon over gaan dmv rust?! Sterkte ermee! Hier een hele goede nacht gehad! Gisteren heeft Quinten me natuurlijk al laten uitslapen tot 10u, dus daar was ik blij door verrast, maar afgelopen nacht heeft m'n mannetje het ook weer keurig gedaan hoor! Gisteravond om 23.15u laatste fles, vannacht kwam hij om 3.45u en nadat ik 'm weer wakker terug had gelegd in bed, is hij uit zichzelf weer in slaap gevallen tot 7.10u! Nadat ik 'm had gewassen en aangekleed, heeft 'ie z'n flesje weer gehad. Daarna nog even geknuffeld en gespeeld en om 9.00u heb ik 'm weer wakker in bed gelegd en, jawel!, is hij weer na wat jengelen in slaap gevallen! Ik ben echt een trotse mama hoor! Zo te horen begint hij weer wakker te worden, dus ik ga zo maar weer even kijken. Het is alweer tijd voor z'n flesje en daarna gaan we samen met oma naar de Prénatal, ze moet nog een nieuwe box kopen voor straks als ik weer aan 't werk ga. Altijd leuk toch?! Shoppen bij Prénatal, mèt pinpas en zònder man, haha! Dat gaat dus goedkomen ....
Jeetje Semmi, klinkt als een pittige nacht inderdaad! Mag je best over klagen hoor (vind het trouwens geen klagen wat je doet, maar dat terzijde). Marije, tijd niet gezien hier! Wat vervelend, peesschede ontsteking aan twee polsen! Ben je mooi klaar mee. Kan je geen brace oid krijgen ipv gips? Dan kan je die af doen met badje enzo en verder "dwingt"het je, je handen wat meer te ontzien. Zomaar even een gedachte hoor... Allwoman, ik gaf altijd eerst de ene borst en als toetje de andere, daar dronk ze altijd een stuk minder, dus die bood ik dan weer als eerste aan bij de volgende voeding. En ik draaide het bandje van mn bh een slag (van het "klepje"zeg maar), want anders onthield ik ook niet waar ik gebleven was. Clusteren heeft Zoë nooit gedaan, maar die kreeg met de late voeding kunstvoeding, dus misschien daardoor? Ik snap dat je geniet en trots bent. Ik was er ook zo trots op. Baal ervan dat ik heb moeten stoppen. Joli, lekker nachtje hoor! En fijn dat Quinten uit zichzelf in slaap valt! Wat dat betreft hebben wij met Zoë echt geen klagen, slapen is nooit echt een probleem geweest, alleen als ze zich niet lekker voelt, maar ja, dat is ook begrijpelijk. Kiezeltje, ik ben het wel met TzM eens, gewoon op je gevoel afgaan. Joram komt wel als hij honger heeft. De ene baby is de andere niet. Ik kijk met de fles ook niet zo nauw. Als ze een keer een fles extra wil, of njuist minder....so be it. Ik heb de ene dag ook meer hinger dan de andere dag. Leuk trouwens, al die vriendschappen die hier ontstaan! Ik ga morgen bij Blub mn nagels laten doen. Ook zoiets trouwens...ik ben al een week gestopt met de borstvoeding. Gisteren zei ik nog, goh vorige keer stroomde het eruit de eerste dagen, weet je dat nog? Nou dat heb ik nu helemaal niet gehad. Vannacht legde ik Zoë terug na de fles en toen ik in bed lag begon ze te huilen. En ineens begonnen die tieten weer te lopen. En nu nog steeds, iedere keer als ze gaat huilen, gaan mn borsten lekken! Ik had dus voor mn beurt gesproken....
Mieni; heel veel sterkte de komende dagen... Veel slechte nachten lees ik dus... Nou bij ons valt het nog wel mee gelukkig, Marin kreeg gister rond 18.00 uur, en kwam om 20.00 uur alweer.. Dus maar weer aangelegd, en vervolgens niet meer wakker gemaakt voor de voeding, maar ze kwam om 2.00 uur. En vanmorgen weer om 6.00 uur, best wel netjes toch? Zit er wel om te denken om haar vanav eens wakker te maken zo rond 11.00 dan weer, dat ze de nacht dan slaapt tot vier uur ofzo (maar waarschijnlijk wil ze dat niet, want als we haar wakker maken drinkt ze wel, maar valt ze niet makklijk weer in slaap) Joli; veel plezier met het shoppen! Allwomen; ik geef meestal 1 borst en als ze genoeg heeft laat ze vanzelf los. Soms wacht ik tussendoor nog even zodat ze later weer wat kan drinken (zelfde borst). Bijna nooit twee borsten, alleen in het begin deden we dat. Ik moet ook altijd heel goed nadenken welke borst ze mag hebben, deed ook wel een speldje in mijn bh maarja, die vergat ik dan te verwisselen, handig! Dus nu maar goed nadenken telkens! En over de draagzak, die heb ik ook. Je kunt er ook een voetenzak bij kopen, maar die zijn volgens mij wel prijzig. Misschien op marktplaats? Kiezeltje; best lekker toch dat Joram zo lang slaapt? Maar kan me ook weer indenken dat het niet altijd handig is voor de volgende dag. marijee; Marin eet overdag ook meer dan s'nachts hoor, na de avondvoeding van rond 19.00 komt ze bijna altijd rond half 9 9uur alweer. Maar beter zo dan andersom! Sterkte met je polsen! Leuk dat er vriendschappen overblijven aan dit forum, echt erg leuk! Wonen jullie dan ook allemaal bij elkaar in de buurt? Want dat is dan ook wel toevallig! Zal ook eens een foto van onze dochter in mijn album zetten! Kunnen jullie haar ook bewonderen, als je dat leuk vind tenminste
Blub, niet zo'n handige actie van je zwager.... MamaK, netjes toch hoe hij het doet! Semmi, wat balen dat je zo vroeg wakker was! Ik ben ook steeds rond half 6 wakker om te voeden en voordat ik weer kan slapen is Tim wakker Marije, wat vervelend van je polsen! Sterkte. Kiezeltje, lekker genieten dat hij lang slaapt! En als ie genoeg is aangekomen, niet zo letten op de voedingen, maar echt op verzoek voeden. Geeft je vast een hoop rust. Allwoman, ik geef altijd degene waar ze mee geëindigd is weer als eerste. Ook als ik denk dat ze ze allebei helemaal leeg heeft gedronken. Ik heb een klipje aan mijn bh, anders weet ik het echt niet! Soms vergeet ik hem wel eens naar de andere kant te doen of weet ik niet zeker of ik het heb gedaan De spruw is hier na 3,5 week ook nog niet weg, wordt er GEK van! <aar ben net als jij zo trots op het bv geven dat ik echt niet wil stoppen! Joli, veel plezier bij de prenatal! Zena, dat het eruit stroomt joh. Dat heb ik nu mét bv geven niet eens! Alleen als ze al begonnen is met drinken en weer los laat. Mijn dochter is alweer een maand! Ik moet met mijn 30 jaar vanmiddag naar de beugeltandarts Mijn spalk achter mijn tanden is al een maand los. Bij de eerste hap die ik van het eerste beschuitje nam gebeurde het
Mooi meisje is Marin! En wat een kliederboel zal het geweest zijn in jouw douche met het gipsen van je buik! TzM, toen ik nog bv gaf, gebeurde dat dus ook niet. Heel flauw dus dat het nu wél gebeurt! Hahahaha! Dat je naar de beugeltandarts moet. Ik kreeg in een week tijd een dochter en een nachtebeugel (die kwam met de post), vond ik ook zo leuk ironisch!
de wijkverpleegkundige is net geweest, en Joram is weer 200 gram aangekomen in 5 dagen, dus dat is geweldig goed nou, dan ga ik het vanaf nu gewoon doen zoals voor ons lekker is hoor, niet meer steeds op de klok kijken, maar naar mn ventje kijken
Marin is inderdaad een mooi meisje. Zena, waarom was je ook alweer gestopt met de bv? Wat stom dat het nu wel gebeurd... Kiezeltje, zie je wel! Lekker op verzoek voeden hoor, je doet het geweldig.
wat en lieffie zeg Marin! En wat is Joram lekker aangekomen Het schijnt toch wel normaal te zijn toch dat je borsten gaan lekken als je kindje huilt? Misschien is dat over een paar dagen weer over. Ik heb weinig ervaring hoor hihi. Ik heb 2x een borstverkleining gehad waardoor ik geen bv kan geven. Toch hebben ze een aantal dagen getuwd en op he moment dat Jayden huilde lekte het een beetje. Wat weer grappig was om te zien dat ze 'het' toch een beetje doen. Nou even wat anders Jayden krijgt sinds vrijdag AR1 vanwege het spugen. Nu doet hij het geweldig op die voeding! Zelfs geen mondjes terug, boertjes gaan goed. Maar nu zijn ontlasting. Tis net klei en hij moet vreselijk persen voor een klein beetje. Het doet hem echt pijn. Wie weet wie ik hiervoor moet bellen, want dit is ech zielig.
Hier een supernacht gehad! Ben helemaal trots op mijn mannetje! Gister rond half 12 de laatste fles gehad, om half 1 op bed gelegd en om 7 uur werd ik wakker, was hij een beetje aan het jammeren. Dus hup, ik eruit, manlief was al naar zijn werk, die heb ik niet eens gehoord vanmorgen, dus ik heb gebeld of hij Daan vannacht gedaan had, nee hoor! hij was om 5 uur wel wakker, maar lag heerlijk tevreden in zijn bedje, dus hij liet Daan maar liggen. Toen ik eenmaal uit bed was en wat aangedaan had, lag meneer weer heerlijk te slapen, dus heb maar koffie gezet, om 8 uur maar even gaan kijken en toen lag hij dus weer wakker en een beetje om zich heen te kijken! Heerlijk wakker worden zo zeg! Mag van mij vaker zo!
Saris, ik zou de huisarts even bellen om te overleggen. Mariaatje, wat heerlijk! Dikke pluim voor Daan!
dat is idd heerlijk wakker worden zo mariaatje..proficiat voor Daan! en saris: ik zou de huisarts bellen idd.. zit tv te kijken sbs 6 .... een 6 - ling..poeh hé moet er toch niet aan denken..ook nog hele jonge ouders 23...en was niet gepland...pfffffff en de 6 - ling is veelste vroeg geboren, waardoor ze allerlei problemen hebben..en krijgen oooo...ik zit hier zowat te janken..
6-ling?! Kan dat? Ik ga ff kijken op gemist op sbs. Nadine is ineens in 15 min klaar met een hele voeding?! Kan dat? Nou ja, zal wel....
TZM: ik weet niet hoelang Nadine normaal over een voeding doet, maar Faya is met 15 min eigenlijk altijd wel klaar, soms nog korter. Was hier wat onzeker over, maar ze is goed gegroeid....dus zolang ze goed groeien en voldoende natte luiers hebben kan t wel ja. Voor jou trouwens herkenbaar met 2 kids.....vroeg op om te voeden, klaar zijn en dan nr 2 die zich meld. Sliep Tim al gauw de nachten door als baby? Jayna met een week of 7/8. Ben benieuwd wat Faya doet.