Oktober 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mamajanneke, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    Zena,geen idee over die bv,ik mag geen bv geven dus ben daar niet in thuis.

Mariaatje,gelukkig is Damian alleen maar verkouden,is weer een geruststelling lijkt me!

Hé Mieni,goed te horen dat Rosalie het zo goed doet.Balen van die naweeën zeg.

Hier gaat het nu eindelijk iets beter,heb sinds vrijdag anti biotica omdat de wond van de ks vanbinnen is ontstoken.Had ook vanaf vrijdag koorts,vandaag gelukkig geen koorts meer,en kan nu ook eindelijk iets beter bewegen zonder dat ik verga van de pijn.
    Heb vandaag ook te horen gekregen dat ik nog eens 20 uur extra kraamzorg krijg,dus morgen komt mijn kraamverzorgster weer terug!

groeten Simone

2. carma

carma Niet meer actief

Lieve meiden

Heeft een van jullie ook al ervaring met een persende baby.
    Haar ontlasting is normaal en 1 x per dag, maar ze heeft veel persdrang.
    Heeft iemand enig idee wat ik hier tegen kan doen?
    Het is soms echt zielig.

Groetjes mariek73

3. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Gelukkig dus dat die vlinder vaker lastig doet :oops: :)

@zena, je hebt gelijk hoor, als ze zo verdrietig zijn en ze voelt zich beter bij jullie op de kamer gewoon doen. Je kan ze nu nog niet verwennen. en zolang ze in dr eigen bedje of wiegje slaapt is het gewoon goed.

Betreft opnieuw bv geven, ik zou het gewoon proberen. Belangrijk is gewoon dat zij goed hapt. Want als ze verkeerd aan je borst drinkt krijg je dus kloven en die doen vreselijk zeer.
    Wat heel goed helpt bij kloven is zalf van medela. En anders kan je ook tepelhoedjes gebruiken. Die heb ik bij Dylano gebruikt.

@Marieke, wat fijn dat Carlijn het zo goed doet en super zeg baby massage. Ik heb dat bij Dylano ook gedaan, maar om medische redenen, maar dat is helemaal geweldig.

@simone, wat naar zeg dat je kz ontstoken is! Maar gelukkig slaat de ab aan en krijg je wat langer kraamhulp.

@Marieke, klinkt alsof ze krampjes heeft. Is de ontlasting niet dik? Wat ik bij darryl* deed, was tempen (temperaturen) en dat stimuleerde de ontlasting, alleen bij hem moest ik het soms met de termo er uit halen zo dikke poep had t manneke. Hij kreeg dan ook lactulose. Je melk aanmaken met rooibosthee helpt ook tegen krampjes en het buikje masseren met de klok mee kan ook helpen.

Nou hier een drukke vermoeiende dag gehad en ruzie met manlief.
    Pfff ik ben al vanaf half 8 alleen maar bezig geweest met de kinders en had visite en tussen door de huishouding nog en om kwart over 3 moest ik al weer op gym zijn met Dylano en Dylarius. Dylano is bezig zindelijk te worden dus die moest nog tig x plassen op t potje, en onder tussen moest ik nog kolven en dylarius uit bed halen en fles geven want tijd voor de borst had ik niet meer. dus Dylarius heeft op een gegeven moment in de kinderwagen zijn fles leeg gedronken en zo zijn we naar gym gelopen. Toen heb ik mee gegymd en daarna nog naar de winkel. Voor gemak nmaar pizza gegeten. maar omdat Dylano niet had geslapen werd hij stront vervelend, dus op tijd naar bed, maar toen was het weer huildrama en dre had Dylarius nog fles gegeven(na de borst) terwijl ik dylano op bed deed en ik kom dus even in de kamer weer en vraag of hij dylarius op bed wil brengen zegt hij nee ik doe dylano wel want hij is zo overstuurd door jou. OOOO ik was zo boos he. en dus heb ik boos dylarius op bed gelegd en even geknuffeld en vervolgens wil ikboos de hond doen, ligt de riem bij Dylano op de kamer, dus ik vraag om de riem en kom de kamer binnen hij heeft m in de hand en laat m zo op de grond vallen voor mijn voeten terwijl ik m net wilde aanpakken. ooo ik kon m wel wat, maar omdat dylano daar ook was heb ik me ingehouden en ben kwaad weggegaan. en een uur later was dylano nog helemaal overstuur. nu ligt hij dan net een kwartier stil, nadat ik nog even weer een boekje ben gaan lezen met hem, of altans hij zelf want dat wilde hij.
    maar goe de ruzie is weer over, maar ik voel me nog steeds boos..
    en mijn hum is toch al niet te best....

4. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Marieke, wat sneu voor je meisje. Ik zou niet weten wat het is, maar hier heb je van de rivas de zorglijn, die kan je altijd bellen als je vragen hebt, 24 uur per dag. Dan wordt je doorverbonden met een verpleegkundige. Weet niet of ze dat bij jullie ook hebben? Misschien is dat een idee.
    En als poepen moeilijk gaat kan je 10cc extra water in de fles geven (als ze fles krijgt, als ze borst krijgt moet ze eigenlijk wel met iedere voeding ontlasting hebben).

Janneke, wat een dag meid. Soms heb je dat he. En dan die mannen die soms zo bot kunnen doen! Hopelijk zijn jullie nu weer vriendjes!

Hier is de wijkverpleegkundige vandaag geweest. Zoë is "geslaagd"voor de neonatale gehoortest. En ik heb een berg aan folders en info gekregen.Alsof ik tijd heb om alles te lezen zeg! Hahaha!
    Maar goed, ik had een hoop vragen en die heb ik allemaal beantwoord gekregen. Dus t was wel de moeite waard.

5. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    Bij ons zijn ze afgelopen vrijdag geweest voor de gehoortest.Ik heb helemaal geen folders erbij gekregen.Gek hè dat dat dan toch zoveel kan schelen.(ik lees die dingen toch niet)

Gisteren zijn ze van het consultatie bureau geweest,daar heb ik gelijk wel een aantal afspraken van gekregen.

Iris doet het heel erg goed,ze woog gisteren al 2440 gram,ruim boven haar geboortegewicht dus.Bij mij is de anti biotica aangeslagen,kan nu eindelijk wat bewegen,zonder dat die wond mega zeer doet.Dus het gaat hier de goede kant op!

Ik ga nog eens even kijken of er al weer meer meiden bevallen zijn!

groeten Simone

6. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Simone, fijn dat Iris het zo goed doet en jij je ook beter gaat voelen!

Enne...Zoë heeft vandaag een paar "slokjes"uit de borst genomen. Kreeg de tip om haar gewoon aan te leggen na de voeding om te kijken of ze nog weet wat ze met de borst moest, nou dat wist ze dus. En er kwam nog melk ook.
    De tweede keer wilde ze niet, ze viel steeds in slaap...

7. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Meiden, vraagje:

vandaag heeft Daan om half 6 een flesje gehad, daarna weer lekker naar zijn bedje, om half 9 stond zijn volgende flesje gepland, maar hij lag nog prinsheerlijk te slapen, was ook helemaal verrot, want heeft aardig lopen spoken sinds gisteren. De laatste fles stond weer om half 12 vanavond gepland. Maar nu zit ik te twijfelen, Daan wakker maken voor zijn flesje, of laten slapen en afwachten tot ie zelf komt. Wat doen jullie? Wat is verstandiger? Ik weet het even niet nl!

8. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    hey iedereen :D
    wat gezellig ik hoop me hier binnekort te mogen melden met Lyana :D

in ieder geval wil ik nog is iedereen feleciteren met hun kindjes!
    wat fijn dat ze het zo goed doen en jammer dat er enkele verkoudheden zijn :(

ik had hier iets gelezen van Symoen geloof ik dat de onrust zou kunnen zijn omdat ze de geluiden in de baarmoeder niet meer horen en die dus missen...
    ik ben helemaal geen expert maar ik heb hier een oplossing voor, in baby 2000 en dreamland enzo verkopen ze "knuffels" waar het "geluidssysteem" van de baarmoedergeluiden inzit...
    ook heb ik zo een rainforrest al van fisher price (denk ik) gekocht met water geluidjes en natuurgedoe enzo... een vriendin van me zei dat ze het vanaf de geboorte gebruikte en dat het een enorme invloed heeft
    ik hoop da ze gelijk heeft, heb het nu tijdens mijn zwangerschap al enkele keren opgezt, zodat men kleintje er al vast aan kon wennen...

zo ik hoop echt dat het helpt :D

dikke zoenen van een nog zwangere oktobermama :D
    xx

9. carma

carma Niet meer actief

Hoi meiden

Mariaatje ik zou gewoon z'n schema aanhouden zo krijgt daan regelmaat.
    Hij zal dan gewoon doorslapen denk ik.
    Je mag geloof ik nooit een voeding overslaan.

Hier alles redelijk rustig.
    We gebruiken nu cinebaby van vsm tegen krampjes.
    Carlijn is nogal een gulzige drinker, als ik haar door laat drinken heeft ze in 10 min een fles van 90cc leeg, ze is ook winderig.
    Dit zorgt dat ze veel aan het persen is (Kampjes) en dan voornamelijk op haar hoofdje omdat ze niet anders weet.
    Ze voelt iets en dat moet er uit maar hoe moet nog verder ontwikkelt worden.
    Haar ontlasting is gewoon normaal en 1 a 2 keer per dag dus niets raars.

's avonds tussen 6 en 22.00 wil ze niet slapen in haar bedje en heeft ze echt haar zeur en huil tijd.
    Ik heb haar gister laten huilen 10 min en dan ff op bed troosten niet eruit halen dus.
    Dan weer naar beneden en dit moet je dan volhouden.
    Na de tweede 10 min ging mijn man naar boven en die kwam na 5 min met haar naar beneden, :rolleyes: FIJN!
    Het was zo zielig en ze werd bij hem niet stil of zoiets.
    Nu kunnen we weer op nieuw beginnen.

Weet iemand hoe lang je een baby kan laten huilen?

Vanmiddag ff naar de huisarts voor haar loopoogje, waarschijnlijk een verstopt traanbuisje (al 4 weken), daar moet nu ook maar eens wat aan gedaan worden.
    En daarna naar het inloop spreekuur van het consultatie bureau, ff wegen.

Voedingsschema fles carlijn
    6.00/ 7.00 90cc
    10.00 90cc
    13.00 90cc
    16.00 90cc
    19.00 90cc
    22.30 90cc
    3.00 zo nodig 90cc

Als ze 's nachts doorslaapt krijgt ze de dag erop 6x 100cc komt ze dan 's nachts wel weer dan de dag erop weer 6x 90cc.
    600 a 630 cc dat is dan voor een baby van rond de 4 kilo.

Komt dit een beetje overeen met de rest van de flesvoeders?
    Ze krijgt gemengde voeding 2x schepje nutrilon forte en 1x nutrilon normaal.

Ga ff douchen krijg zo weer visite en dan moeten we weer klaar zijn.
    Zijn jullie ook zo moe?

Liefs mariek73

10. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Tegen ons is gezegd dat je een baby de eerste maanden niet kan "verwennen", ze zoeken nog zo erg de geborgenheid op, bij Daan merken wij ook dat als we hem oppakken, dan is het goed. Ik laat hem nu dan ook niet langer dan hooguit 10 minuten huilen, soms iets langer, als ik bijvoorbeeld net ergens mee bezig ben, maar ik laat hem niet liggen. Dat komt straks wel als ie wat ouder is.

Wat betreft de voeding, ik heb hem toch laten liggen en hij kwam uiteindelijk om half 10, een uurtje later. Ik vind het wel lastig, want de één zegt: ze komen vanzelf wel als ze honger hebben
    en de ander zegt: aan je schema houden
    Maar ik kan me ook weer niet voorstellen dat het "goed" is als je ze steeds wakker moet maken voor hun flesje, dan worden ze steeds gestoort in hun rust. of is dat stom dat ik dat denk?

Daan krijgt trouwens nu 7 voedingen van 90 ml water met 3 scheppen nutrilon omneo (tegen krampjes), dit geeft 100 ml voeding. Soms doen we 100 ml water en 3 scheppen, dan krijgt ie iets meer water, dat werkt weer wat laxerend.
    Wat betreft de hoeveelheid, ik geloof dat 150 ml per kilo lichaamsgewicht goed is, maar Daan krijgt al iets meer en woog van de week 3390 gram, dus als ie 1 voeding overslaat, dan is dat niet erg!

11. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    @ mariek: wilde toch ff reageren ook al ben ik dan nog geen mama :p Ik heb inderdaad net als Mariaatje te horen gekregen dat je een baby de eerste 6 maanden niet kan verwennen, en dat ze pas vanaf daarna wat kunnen leren.
    Aan de andere kant: toen ik net geboren was sliep ik overdag en was ik de hele nacht wakker, slopend voor mn ouders, dus na een week kwamen ze erachter dat als het lichtknopje in hun kamer om ging, ik dat hoorde in mn eigen kamer en meteen stil was. Uiteindelijk hebben ze me 1 keer door laten huilen tot ik sliep en vanaf toen sliep ik de nachten door (wel een iets anders verhaal dan met jou en Carlijn natuurlijk) Maargoed, het is denk ik ook een beetje aftasten wat wel/niet werkt en wat je wel niet ziet zitten.

*gaat weer braaf terug naar de zwangere oktobermama's*

12. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    @mariek>>idd wat de andere meiden ook zeggen een baby kun je nog niet verwennen..als ze huilen dan idd 5 á 10 min. door laten huilen, en huilen ze dan nog, moet je ze echt wel pakken hoor, want als je ze laat liggen brullen, kan dat later leiden tot onzekerheid bij de baby..(heb ik ook ergens gelezen hoor ;) )

enneh als je ze pakt en ze huilen niet meer, dan is dat juist wat ze wilden, liefde en ff lekker tegen mama of papa aan..je kunt ze echt nog nix leren nu!

13. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Zoë krijgt 90 cc water met 2 schepjes friso licht verteerbaar en 1 schepje friso huppeldepup voor spuugertjes. Dit krijgt ze om 7 uur, 10 uur, 13 uur, 16 uur, 19 uur en 22 uur en eventueel 'snachts ook. Als ze om etenstijd niet komt uit zichzelf, laat ik dr lekker slapen, tot max een uurtje later. Dan maak ik dr wakker voor een flesje. Moest zo van het consultatiebureau.
    Ik laat dr een minuut of 10 huilen en ga dr dan troosten in dr bedje. Als ze dan weer stil is ga ik weg. Huilt ze dan nog een keer 10 minuten, neem ik dr mee naar beneden. 's Nachts slaapt ze bij ons en dan slaapt ze over het algemeen ook gewoon.
    Ze is verkouden, dus papa en mama slapen niet! Het lijkt wel een complete kinderboerderij naast mn bed. Was het eerst alleen grommen en knorren, nu kwaakt ze ook nog ;) Vandaag gaat t gelukkig al een stuk beter!

Oh trouwens, leuk joh. Mijn man heeft een nieuwe baan. 10 november begint hij daar. Toen Zoë er net was kregen we al een grote bos bloemen thuisbezorgd. Vonden we echt super attent.
    Een van de mensen daar is een oude buurman van mij. Die kwam gisteren op kraambezoek met zn vrouw. Kregen we van het bedrijf een ontzettend leuk rokje met mailotje en shirtje en een grote knuffel. En van de collega's een pakje van noppies. Zo leuk! En ze kennen ons nog geeneens. Nou, dan voel je je wel heel erg welkom hoor!
    Was echt een beetje ontroerd.

14. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    O ja, een baby van deze leeftijd kan je niet VERwennen, maar wel wennen!

15. carma

carma Niet meer actief

Hoi meiden

Bedankt voor jullie reacties.
    Ik weet dat je ze niet kan verwennen, maar inderdaad zena ik ben bang dat ze er aan went.
    Zal ze ook echt niet lang door laten huilen, heb ze het liefst dan bij me.
    Gelukkig is het maar tussen 20.00 en 22.30, daarna gaat ze gewoon slapen.

Ben vandaag naar cb geweest.
    Carlijn woog nu 4160 gram, toch die ruime 8 ponder als ze normaal geboren was rond 7 okt.
    De gyn had gelijk.
    We doen het nu goed met eten volgens hun.

Het lopende oogje is een verstopt traanbuisje en die moet je open masseren door van het neusje naar het ooghoekje te strijken.

Ik schrijf alles maar op, ik ben zelf veel op zoek geweest naar antwoorden en kon veel niet vinden.
    Hopelijk hebben andere nieuwe mamma's er wat aan als wij alles duidelijk uitleggen.

Fijn dat alle baby's het zo goed doen (op een verkoudheidje na dan).
    leuk he z'n kinderboerderij naast je bed.
    Toevallig ook nog een man die snurkt? ik wel baluuuuu.

Het is trouwens idd max een uur de voeding uitstellen.

Ga ook ff eten nu
    Liefs mariek73

16. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ik heb me net opgegeven voor een cursus baby-massage.
    Lijkt me nou zo leuk!
    28 oktober beginnen we!

17. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    Hoi hoi,

Nou Iris die eet gemiddeld 80 cc,soms 60 of 70 en heel soms 90.
    Ze eet ook niet altijd precies om de 3 uur,de ene keer begint ze na 2 tot 2 en een half uur al om eten te vragen en soms pas na 4 uurtjes.
    Ze heeft gelukkig niet echt last van buikkrampjes.Ze heeft wel tegen de avond haar jengel uurtje,maar ja dat is alles.En ze mag natuurlijk ook wel eens huilen.

Alhoewel ik het wel zielig vind om haar te horen huilen,dus dan pak ik ze en dan is ze stil.
    Morgen is mijn kraamhulp voor het laatst.Vorige week zondag hadden we al afscheid genomen,toen was haar laatste dag.Maar 's maandags werd ik gebeld dat ik nog eens recht had op 20 uur.Dat kwam natuurlijk heel erg goed uit met die ontstoken wond.Dus morgen is ze echt voor het laatst!

Zena,babymassage leuk joh!Wij zijn al opgegeven voor babyzwemmen.We beginnen als Iris 6 maanden is,lijkt me ook zo ontzettend leuk!
    En wat super lief van dat nieuwe werk van je man.Kan me voorstellen dat jullie er ontroerd van waren.

Mariek,Carlijn doet het ook goed lees ik.Iris is ook al flink gegroeid ze woog vandaag 2500 gram.Ik moet 23 okto naar het cb.Afgelopen dinsdag zijn ze hier thuis geweest

groeten Simone

18. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    *breekt ff stiekem in*

Zena ik móet ff reageren op je opmerking over je kinderboerderij...hihi, ik moest er erg om lachen!

*gaat net als kiezeltje weer braaf terug naar de zwangerenkant!*

19. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Hoi mama's! Wat gezellig om hier weer verder te kunnen kletsen met z'n allen!

Ik heb ff gauw een beetje gelezen hier, maar het zitten wil nog niet echt (lang leve de knip :D!), dus hou het een beetje kort nu....

Hier gaat alles lekker! Quinten doet het zo ontzettend goed joh, we zijn echt totally in love met ons manneke!.... *zucht*....

Morgen is de kraamzorg voor het laatst, jammer, maar we hebben er toch ook wel zin in om onze draai met z'n drietjes te gaan vinden! We hadden eventueel nog recht op 2 dagen, maar dan zouden we weer een ander krijgen, onze kraamverzorgster was dan nl. al vrij. Ach....we mogen altijd nog bellen als er vragen zijn, dus we gaan er voor!

Vanmorgen lekker een klein stukje met m'n moeder wezen wandelen en morgen gaan m'n man, Quinten en ik voor het eerst een blokje om met z'n drietjes! Ik heb er zo'n ontzettende zin in! Snel gaat 't nog niet, want man, man, wat een zere kont heb ik door die knip joh :) ! Morgen komt ook nog de VK, die gaat dan kijken of er een draadje weggeknipt kan worden om de druk iets te verzachten. Zoniet, dan jeuken we voorlopig nog ffies verder ;) ....

Meiden, volgende keer zal ik wat meer op jullie allemaal reageren, ook moet ik nog m'n bevallingsverhaal kwijt, maar ook die komt nog wel. Ga nu met Quinten naar de slaapkamer, lekker op bedje liggen!

Fijne avond nog allemaal!

20. carma

carma Niet meer actief

He zena, wij gaan ook naar babymassage.
    Wij starten 17 okt omdat dan alle baby's rond de 6 weken zijn.

Deel Deze Pagina