Mijn laatste verlofdag is 9 januari, maar ik ga vragen of ik nog wat vakantiedagen op mag nemen. Mijn baas was in eerste instantie akkoord dat ik al mijn vakantiedagen achter mijn verlof aan zou nemen, totdat ze uitgerekend had dat het neer komt op 7 weken. Jammer hoor! Maar een paar daagjes extra is toch wel lekker denk ik.
Ik begin weer op 9 januari, klinkt inderdaad nog ver, maar gadverdarrie wat komt die dag alweer dichtbij zeg .... Nou ja, nog maar niet te veel bij stilstaan! Gelukkig ga ik nu nog maar 2 dagen werken ipv 4,5 dus dat scheelt een stuk! Zena, toch ontzettend goed van je dat je naar de HA bent gegaan hoor! Ondanks dat je je weer beter begint te voelen, kan praten geen kwaad, toch?! Fijn dat je huisarts je toch ff in de gaten wilt houden! Meiden, ik ga m'n bedje in, manlief doet de laatste fles weer, dus ik ga alvast het bed voorverwarmen .... Truste en tot morgen!
truus en biancamooie kindjes En fijn dat het klikt... Is toch altijd weer afwachten. Joli daar heb ik noooooooooooit last van dat ik teveel koop Ik heb hier een leuke winkel ontdekt met Ducky Beau en Feetje. Tja dan jeukt het toch wel hoor.. tzm moet toch kunnen voor een keer simone fijn dat de injectie helpt. He wat zielig zo'n navelbreukje. Wat gaan ze er verder aan doen? Of moet dat uit zichzelf helen? zena dat je je opgelucht voelt is een teken dat het goed is dat je daar voor uit komt! Ik moet 15 december weer beginnen Een week voor de kerstvakantie.. Echt een rotweek, je doet net niks met de kids en het is heel druk.... Ojaaaaa, 10 cc had als resultaat een bijna normale poepluier.. Ik ben heel benieuwd en anders haal ik dat spul op waar Maria het over had. Nog bedankt voor de tip trouwens Maria
Ik moet 19 december weer beginnen voor 36 uur . En dan 3,5 dag werken en dan weer vrij tot 5 januari. Ik heb al heel lang geleden gevraagt of ik die 3.5 dag vrij mag nemen. Maar niemand krijgt dan vrij omdat we net voor de kerst zitten (ze zouden het nog wel overleggen en krijg zsm antwoord). Maar stel ik was met 40+4 bevallen was ik er ook niet geweest. En heb nog genoeg vakantiedagen die komen te vervallen als ik ze dit jaar niet opneem . Zo herkende ik toevallig Mariek op de zwangerschapscursus toen ze vertelde dat ze een aantal kledingszaken in grote maten heeft. Dat had ze hier op het forum geschreven en vertelde ze bij de gym. Ik dacht meteen hey dat is Marieke . Was wel grappig.
Ha meiden, hier een goede dag achter de rug, Daan had wel meer last van krampjes, maar hij heeft eigenlijk de hele dag wel goed geslapen, heerlijk hoor! Morgen moet ie voor zijn eerste vaccinatie... vind het zo zielig joh. Mijn man wilt het eigenlijk uitstellen omdat we zo lopen te tobben met hem en hij nu eindelijk pas zich beter begint te voelen, met de nodige up's en down's...hmmm, maar ff overleggen. Hier nog één die de 1e week van januari gaat beginnen! Het lijkt idd nog zo ver weg, maar volgens mij zitten we er zo aan, zaterdag komt SINTERKLAAS alweer aan! Saris, wat fijn dat die 10cc extra ook al helpt! Linda toch meissie, je hebt je weer aardig uitgeleefd bij de prenatal hahaha , ach daar zijn we mama voor toch, heerlijk die kleintjes verwennen hihi. Leuk he, al die vriendschappen die ontstaan! Lin, vind de foto's echt superleuk! Morgen mail ik wat foto's van Quinten, die zijn zooooo schattig!
ola, meiden wat een gemuggezift zeg over dat je weer moet gaan werken,ik ben afgelopen maandag alweer begonnen hoor. ik heb geen volle 16 weken verlof,was het maar waar.dus jullie mogen niet klagen hoor. je hoort mij ook niet klagen want ik doe dit al sinds de 2e geboren werd.3-4 weken na de bevalling moet ik echt weer aan het werk.ik werkte ook door tot 38 weken bij de jongens.alleen met Brenda-Lisa ging dat dus niet maar was wel de bedoeling.nou wat heb ik dan aan verlof? 5-6 weken ipv de 16 weken scheelt maar 10 weken.nee jullie mogen blij zijn dat je bij een baas werkt en zeker als je vakantiedagen erachteraan kan plakken.die heb ik ook niet.en dan ook nog minder werken.......wat een leven.ik werk gewoon 6 dagen in de week hoor. het enige voordeel wat ik heb is dat ik thuis werk.maar goed,ik werk wel en heb dus ook dan weinig tot geen tijd voor de kids.mijn moeder past hier op en daar ben ik blij mee.minder werken hoef ik echt niet te doen want dan kan ik ons niet onderhouden.dussuh.................hou alsjeblieft op over het feit dat je eind december of begin januari weer moet gaan werken. sorry dat ik zo bot ben maar ik word daar wel een beetje pissig om. straks met Brenda-Lisa naar het CB ik ben benieuwd wat ze nu weegt.ik ga haar maar eens aankleden moet er geloofik om kwart voor 10 zijn. toedeloe
Goedenmorgen... Wat grappig zeg dat er toch wel aardig wat mensen hier bij elkaar in de buurt wonen! Joli en Maria, wat een leuke foto's van jullie samen en de kids.....mooie mannetje hebben jullie hoor! Joli: heerlijk geshopt dus bij de prenatal, er is ook zoveel leuks voor die kleintjes! Kasten puilen straks uit...haha Maria: fijn dat t beter gaat met Daan. Bah..morgen prikken dus, hopelijk krijgt ie er idd niet te veel last van. Symoen: aaah wat een mooi meissie is Iris ook, echt een poppie! Zena: echt fijn dat je je wat beter begint te voelen. En ff langs de HA kan nooit kwaad toch. Jij ook al 5 januari beginnen...me too Truus en Bianca ook al zulke mooie kindjes.....wat een kanjers toch allemaal he! Sjannie: Leuk dat je hier weer komt posten.....Niek heeft een mooie gewicht en lengte zeg, netjes hoor! Hier een iets betere nacht gehad. Faya deed het super. Na voeding van 22.00 uur kwam ze om 03.30 uur. Na een half uurtje weer terug in bed en kwartier later viel ze in slaap. Jayna vanmorgen helaas wel weer vroeg, maar al een uurtje later als gister.....nu 06.00 uur. Ben half 7 maar opgestaan. Faya kwam pas kwart over 7 dus mag trots op haar zijn! Heb vanmorgen weer es gekolfd om te blijven oefenen met flesje. Had zomaar 240 cc gekolfd Dus kan mooi een voorraadje opbouwen voor als ik weer ga werken. Nou ga Jayna ff aankleden. Faya ligt weer even op haar eigen kamer in dr ledikantje, maar kan maar niet in slaap komen. Net in de box viel ze wel in slaap, dus wil t nu toch in dr ledikant proberen, zodat ze binnekort uit dr wiegje kan die bij ons op de slaapkamer staat. Nou tot later! Liefs Semmi
Blub: ik kan me voorstellen dat in vergelijking met jouw situatie de meesten hier een heerlijk lange periode verlof hebben, maar toch vind ik dat iedereen hier best mag zeggen dat het te snel gaat en totaal nog geen zin heeft om te werken. Het gaat gewoon ook snel en deze periode is zo uniek en je wilt het liefst bij je kleintje blijven. Zo mag jouw gevoel er ook zijn, maar die van anderen ook. Ik weet niet of je er bewust voor kiest niet voor een baas te werken en zoveel uren te werken, daarvoor ken ik je situatie niet goed genoeg. Het lijkt me in ieder geval erg pittig voor je.
goedemorgen dames Ik begin ook een maand eerder dan eind van me verlof. Helaas moet ik ook vanwege de situatie. Groetjes Annika
Hallo allemaal, zal ok nog maar iets achter laten. Nu heb ik een beetje tijd. Het is een tijdje geleden maar de bevalling was super gegaan. 's morgens om 7u begonnen de weeen en s'avond's om 20.54u lag onze Lynn op mijn buik. Heb 16min persweeen gehad. We zitten met Lynn al een tijdje op 6 voedingen en ons meisie doet het goed. Ze was laatst op 2 dagen tijd 100gram bij gekomen. Alleen de laatste dagen hadden mijn man en ik zoiets van er klopt iets niet. Dankzij een oom en tante van mij (kraambezoek) was er bij ons een lampje gaan brandden. Hun kleinkinderen hadden last van reflux, de symptomen kwamen heel goed overeen. Dus zijn we zaterdag naar de huisartsenpost geweest. We hebben ook alles schuin gezet. En daar kwam dus ook uit dat ze reflux had. Dus hebben wij zantac gekregen. De CB vertelde ons dat als je last van reflux hebt een halve fles moet terug komen. Nou dat is dus niet zo! Maar we hadden voor gisteren nog een afspraak bij de HA, en zij zei dat het spruw was. Want reflux zou geen pijn doen bij zo'n kleintjes. Nou dat doet ontzettend veel pijn. Dus ik was er best pissig over. Dus nu hebben we een medicatie voor reflux en spruw. Lynn had gisteren de hele dag niets geslapen, had haar gisterenavond om 21u15 de laatste fles gegeven. Ze heeft tot vanmorgen 7u door geslapen. Ze is de slaap in aan het halen. Ondanks ze die 2 dingen heeft doet ze het super, ben trots op haar. Ze groeit goed. Dus wat willen we nog meer. Ja, dat ze snel van die ellende af is. Sorry voor het lange bericht maar moest het even kwijt, krijg zometeen weer bezoek. Groetjes Audrey
@audrey,reflux doet geen pijn,amehoela.wat dacht je van het maagzuur wat omhoog komt iedere keer met het spugen.je moet dat CB laten kletsen hoor. ik heb met kevin ook reflux gehad die iets erger was dan nu bij Brenda-Lisa en hij werd gewoon wakker van het zuurbranden in zijn keeltje.zo zielig.hij huilde gaande dag door.hij heeft toen ook zantac gehad en toen werd de boel rustiger doordat de voeding niet meer terugkwam. spruw is ook heel vervelend en hardnekkig. @semmi,ja ik weet wel dat het hard gaat en dat niemand zin heeft om weer te gaan werken maar ik kan er slecht tegen dat mensen ziften over het feit te moeten gaan werken terwijl ze ook nog eens minder gaan werken. toen de oudste in aantocht was heb ik gekozen om voor mezelf te gaan werken en begrijp me niet verkeerd hoor,ik zou nooit meer anders willen ,maar ik ben gescheiden van mijn toenmalige man en die verdiende heel goed dus het was voor mij een bijbaantje.nu niet meer,nu is het mijn boterham.ben ook meer gaan werken de afgelopen 2 jaar.heb meer klanten want ik wil in mijn eigen onderhoud kunnen voorzien als het weer mis zou gaan.ik ga daar niet van uit maar ik ben iemand die zoveel mogenlijk zelfstandig wil zijn. ik ga Brenda-Lisa aankleden we moetne naar het CB ik dacht kwart voor tien maar het is half 11 scheelt weer. doei
vind het alleen maar knap van je blub, dat je die keuze maakt. Girlpower!En jouw comment plaatst alles weer een beetje in perspectief. Ik heb tijdens mijn zwangerschap heel hard gewerkt om mijn verlenging en dus verlof te ' verdienen' (contract loopt af) en ben daar flink zuur van: na 3 dagen verlof kwam mijn kleintje te vroeg! Positief daaraan is dus dat ik ook ouderschapsverlof heb (tot mei voor 85% van mijn salaris de helft van de tijd werken!), nadeel is dat ik van mijn eerste zwangerschap (en echt superverrassende, we zouden met IVF beginnen!) niet echt heb genoten zoals ik zou willen en soms over mijn grenzen heen ben gegaan. En ik denk dat dat met veel vrouwen zo is: het klinkt allemaal zo leuk, maar op veel werkplekken moet je nog best veel doen qua afronden en overdragen en word je best onder druk gezet, en niet te vergeten collega's en bazen die denken dat je 4 maanden met vakantie gaat , dus dan is dat verlof nog hard bevochten hoor! En het voelt anders als je het voor een ander moet doen of voor jezelf, denk ik! als ik daar dan allemaal over klaagde zei mijn amerikaanse vriendin ook weleens: wees blij dat je uberhaupt verlof hebt! Dus dat zet je dan wel weer op zijn plek, maar toch...jaloezie en nijd onderling heeft weinig zin, denk ik! Iemand met lekker veel verlof kan weer een huilbabietje hebben of de kilootjes er niet af krijgen, iedereen heeft wel iets! hier hadden we een huildagje gister- mevrouwtje wilde alleen maar eten, tegen ons aan en de speen. Alleen snapt ze de speen nog niet echt goed, dus nog harder huilen bij uitspugen.... Ik zag op een gegeven moment dat haar eten steeds meer terugkwam. Om een lang verhaal kort te maken wij hebben het wonder van het johannespitmeel ontdekt! Vannacht sliep ze van 1 tot vijf, en daarna heb ik haar om acht uur maar eens uit haar bedje gehaald. Ze lag lief met zichzelf wat te pruttelen en heeft het tot dusver prima naar haar zin! En gister geshopt (lief kwam lekker vroeg thuis, ik ben m meteen gepeerd van het gekrijs, ontaarde moeder die ik er ben haha). Slaapzakjes met mouwen, een hello kitty pyjama, wat sokbroekjes voor mijn kleintje en wat kadootjes voor anderen gekocht. Oja, en sokken voor mezelf (hard nodig! waarom gaan alle sokken altijd tegelijk stuk ), en mijn h&m internet bestelling kan ieder moment komen.... Hoe blij kun je worden van shoppen en slapen!
Heej Meiden, @ semmi: Wat lief dat je ernaar vraagt.. Hier gaat het wel lekker.. de wond doet af en toe wel mega veel pijn.. en heb het idee dat het een beetje aan het schilferen is (zou dat normaal zijn?).. Daarbij is het op sommige plaatsen nog steeds helemaal verdoofd (geen gevoel) en zitten er "harde" stukken weefsels van binnen.. Met andere woorden het is allemaal nog niet lekker van binnen.. maar goed.. dat komt ook wel weer goed Jeetje meis, lekker dat zowel Faya als Jayna je hebben laten slapen.. hoewel niet helemaal natuurlijk maar toch een redelijke nacht @ saris: Fijn dat die 10 cc werkt... hopen dat het doorzet!! Kom op poep! hihii @ mariaatje: jeetje. morgen al voor 1e vaccinatie.. wat gaat dat snel he? de tijd... @ Blub76: Uiteraard begrijp ik dat het vervelend voor je is dat je zo snel weer aan het werk moet/gaat.. Maar als zelfstandige heb je ook recht op een zwangerschapsuitkering van 16 weken als ik het goed zeg.. Of zeg ik nu dingen die niet kloppen... Toch is het voor de meeste " nieuwe mama's" moeilijk om straks weer te gaan werken en de kleine achter te laten bij de kdv of oppas.. @ audrey23: jeetje vervelend meis!! Hoe herken je reflux eigenlijk??? Hier alles goed gegaan met voedingen... Inmiddels hebben we het nachtritme te pakken.. Van zijn laatste avondvoeding tot de eerste nachtvoeding zit 4 uur tussen, en dan tussen die nachtvoeding en de eerste ochtendvoeding ook weer 4 uur.. En dan vanaf de eerste ochtend voeding weer 3 uur verder.. Helaas veranderen de "eettijden" dus wel per dag maar das niet zo erg.. Ook al gaat meneer eerder schreeuwen dan rekken we het tot die 4 uur zodat hij daar aan gaat wennen.. Vannacht dus als volgt: 23.00 uur - 3.00 uur - 7.00 uur - 10.00 uur We hebben samen die van 23.00 gedaan, ik die van 3.00 uur en hubby (die moest toch op naar zijn werk) die van 7.00 uur.. Dus ik kon "uitslapen" tot 9.30 uur... heeeeeeeerlijk Verder zijn we gisteren lekker naar ikea geweest.. Uiteraard maar een kort ikea rondje hoor maar wel lekker om even weg te zijn.. ennnnnnnnnn als klap op de vuurpijl zijn we UIT ETEN geweest... wij komen nu al 4 jaar bij hetzelfde restaurant.. ze hebben daar als thema piraten en tis ook echt een super kindervriendelijk restaurant (over het algemeen eten er ook geen mensen zonder kids).. Daar hebben we ook onze bruiloft gevierd bijvoorbeeld en we hebben ook goed contact met de eigenaar.. Nu zijn we daar dus gisteravond lekker uit eten geweest.. was natuurlijk niet druk gezien het maandagavond was en Jamal is lekker meegeweest en heeft daar heerlijk liggen tukken.. hij vond alles prima.. Ik heb heeeeeeeerlijk genoten .. (had echt al 9 weken daar niet meer gegeten en vroeger aten we daar ongeveer 1 keer per 3-4 weken..) Vanmiddag ga ik voor het eerst alleen met Jamal op stap... Ik heb de puckababy besteld bij een winkel.. en die gaan we ophalen.. Voor het eerst sinds 6 weken weer autorijden en voor het eerst alleen met Jamal op stap.. spannend Ik vroeg me eigenlijk af waar jullie allemaal wonen... wie weet woont er ook wel iemand hier in de buurt! Ik woon in een plaatsje naast Den Haag... En jullie?
Hier weer even een berichtje van mij nouja ons Mijn prinsesje doet het erg goed. Ze groeit als kool en slaapt de nachten door! Ben zo blij en trots met/op haar. Ik lees dat er nog meer kleintjes doorslapen lekker hoor! En allemaal lieve foto's van de kleintjes. Wat onwijs schattig. Las ook dat er weer een vriendschap is ontstaan, waar het forum wel niet goed voor is he. Blub je kiest er zelf voor om zelfstandig te zijn en daar is niks mis mee (ik ben ook boor zelfstandigheid) maar ik vind dat je dan niet zo hoeft te reageren op anderen die er tegenop zien om weer te gaan werken. Zo voelen zij zich en ik denk dat dit een forum is waar je dat gerust mag zeggen. Tijdens de zwangerschappen is er ook genoeg geklaagd en over angsten en dingen waar je tegenop ziet gesproken dus waarom niet dit onderwerp!
Blub: ik vind ook dat de anderen best mogen zeggen dat ze ertegen aan zien weer te gaan werken...of je nu 4á 6 weken verlof hebt of de volle 10 wk..het feit dat je weer moet beginnen met werken blijft! ik moet weer beginnen in januari...en tja ook ik zie er erg tegenop...en heb zelf een paar maanden voor mijn verlof al thuis gezeten ivm bekkeninstabiliteit..dus had nog meer vrije dg, maar zoals ik al zei, dat neemt nix af van dat je weer moét gaan werken! maar dat jij weer bent gaan werken (zal dan idd ook wel moeten, als je een eigen bedrijfje hebt) daar neem ik ook echt mijn petje voor af hoor..je zult het wel zwaar hebben.. hebben zich alweer wat meer klanten aangemeld dan? ik d8 toen te lezen dat de helft had afgehaakt. meiden hoe zit dat met jullie, hebben jullie nog last van de bekken ect? bij mij is het vrijwel direct overgegaan..gelukki
Nee, hier helaas nog steeds klachten... doet echt nog steeds verschrikkelijk pijn.. en het vervelende is dat alle oefeningen die ik heb gehad destijds van de fysio dat ik daar oa veel buikspieren mee gebruik.. en tsja, laten die na de Keizersnee nou net niet meer werken.. dubbel gehandicapt dus... Maar het gaat met de dag een beetje beter dus we houden hoop
o trouwens...ben zo trots op mijn kleine man...gisteravond om 21.00 uur zijn laatste flesje en om half 5 vanmorgen meldde die zich weer... en na zijn flesje ff spelen in de box..en dat vond ie zo mooi..lachte tegen de speeldingetjes haha..zooooo lief! Hij lacht de laatste dagen vooral s'morgens...
och verschrikkelijk toch..nou kijk er maar mee uit dan...wanneer moet jij weer beginnen met werken? gelukkig gaat het iedere dag een stukje beter..
Ik moet maandag 5 januari weer beginnen.. dus het duurt nog wel 8 weekjes... Maar voor die tijd zat ik helaas ook al 50 % in de ziektewet... En langzaam gaat het beter dus we doen rustig aan ja... In het begin kon ik niet eens zelfstandig uit me bed endouchen en opstaan.. nu kan ik dat al weer Ik merk alleen dat ik vooral HEEEEEEEEEEL veel pijn heb als ik "even" op mijn rug heb gelegen.. dat is echt killing... Dan zijn al die spieren verslapt en is het echt een drama..
mamak: zou je dan niet ff weer naar de fysio gaan meid..de boel weer oppeppen? of die ene waar de babytjes ook altijd heen gaan als ze alles vast hebben zitten (hoe heet dat toch ) hoor ik hele goede verhalen over..