Oktober 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mamajanneke, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Zat ik straks ook al aan te denken ;)

Iedereen bedankt voor jullie antwoord. Ik heb difrax flesjes en heb er net een speen opgezet met een groter gat (voor 3 maanden) en nu kan hij het goed drinken. Bedankt voor de tip! ik had overigens ook het advies gekregen van de wijkverpleegkundige om maar 1 of 2 schepjes toe te voegen bij zijn voeding van 150cc. Ben benieuwd of het gaat helpen, vind het zo zielig als hij zo'n moeite heeft met poepen.

2. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    @ Saris: ze lag net te krijsen omdat ze haar speen kwijt was, maar ik heb haar laten wenen en na een paar minuutjes sliep ze opnieuw. Kijken of het deze keer langer dan tien minuutjes duurt :).

De persoon die iets uitvindt waardoor baby's hun speen niet kunnen verliezen, is op slag multimiljonair! Lore wordt rustig van een speen door haar zuigbehoefte, maar ik ben voortdurend aan het lopen omdat ze haar speen kwijt is en begint te wenen :(

3. mikatjuh: wat een mooie foto's van yorick! echt een prachtig mannetje hoor! :D

TZM: ik hoop dat het morgen dan beter gaat voor jou!

kibi: ik zou het echt niet weten durf er niet zoveel over te zeggen.. maar ik denk niet dat het kwaad kan..

4. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    @Marieke1988: Ik heb bij de Jamin blauw/witte pepermunthartjes gekocht, een stuk tule en blauw lint en daar zakjes van gemaakt met snoepjes erin en een blauw strikje erom. Redelijk goedkoop en het staat (vind ik ;) ) hardstikke leuk! Als het allemaal af is, zal ik er eens een foto van maken.

Voor ik het vergeet wil ik Mariek ook alvast heel veel succes wensen voor haar operatie vrijdag! Lekker dat je mams nog ff komt helpen om het huis aan kant te krijgen voor die tijd!

Ik zit te wachten totdat ik Quinten z'n laatste voeding kan gaan geven. Normaal doet manlief die, maar die zat er echt doorheen, dus die heb ik maar naar z'n bed geschopt ;) .... Nou ja, nog een half uurtje, dus ik denk dat ik over en uur wel plat kan. Tenminste....als Quinten daar ook zo over denkt natuurlijk, haha!

Meiden, truste en tot morgen!

5. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Oh ja! Mikatjuh, wat een geweldige foto's van Yorick! En wat ligt je britje er ook prachtig bij ;) ....

En Kibi, zoals je het beschrijft zou ik zeggen dat het geen kwaad kan om Lore zo te laten slapen hoor! Slaapt ze nu trouwens wel beter nu je het zo doet?

Ik twijfel of ik Quinten z'n armbandje (die heeft 'ie vandaag voor het eerst om, eerder paste die nog niet) af zal doen in de nacht. Je weet maar nooit.... Voor de zekerheid doe ik het toch maar wel!

Nou, nu ga ik echt, truste!

6. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Heee meiden!

Lin: you've got mail meis!

Kibi: wij hebben ook de puckababy en het is echt een ideaal ding, Daan word er een stuk rustiger van en slaapt er goed in!

Trouwens, heeft meneertje zijn moeder al 3 dagen door laten slapen! Is het geen schatje? :)

7. annika1985

annika1985 Niet meer actief

goedemorgen dames

Ik kom even zeuren hoor pfffffffffff heb het even helemaal gehad met manlief en zijn familie bah.

Gister kwam schoonmoeder binnen waaien en ik had een liedje aan staan die op Youri*'s crematie is gedraait en gister was het ook al weer 14 maanden geleden dat hij een engeltje was geworden dus er rolde wat traantjes over mijn wangen.
    Schoonma kwam binnen en die vond dat ik me niet zo moest aanstellen want ik heb Senna er voor terug gekregen enzo en het was al 14 maanden geleden.
    Even later liepen we in Veenendaal en Lotte luisterde voor geen ene meter en schoonmoeder ging der ijs beloven enzo terwijl we Lotte verteld hebben het is nu koud voor ijs dus je krijgt het niet.
    Mooi niet dus ik liep in een winkel en Lotte moest plassen zag schoonma schoon der kans om ff een snackbar in te gaan met haar.
    Later had ik bij de prenatal een kerstmutsje gekocht voor Senna vond zo leuk kon het niet laten.
    Trouwens ook enigste mutsje die goed past op het moment.
    Maarten kwam binnen bij zijn ouders en ik zette dat mutsje op bij Senna.
    Lotte vond blijkbaar niet mooi en trok zonder blikken of blozen zo het mutsje van Senna's hoofdje en die trok ze naar achteren.
    Dus ik roep Lotte terug van dat kan niet enzo.
    Vond schoonma dat ik te fel reageerde.
    Vanacht vond maarten het ook nodig om me een afzeiker tegeven omdat Senna voor de 2de keer kwam vanacht en hij het te lang voor duren voordat ik reageerde en meneer moet werken bla bla bla bla
    Ik was helemaal over me toeren en dan ng zeggen het spijt me bla bla bla.

Sorry voor me lange verhaal maar ben het even allemaal zat.

Heb zelfs voor meneer een december kadootje gekocht en voor mezelf niks.

Veel liefs Annika

8. sjokoholic

sjokoholic Actief lid

17 jun 2008
    195
    0
    0
    oh annika, ik had gister ook zo de balen. Klinkt decadent maar een pappa die erg betrokken is werkt soms zo op mijn zenuwen...
    Er spelen een paar dingen:
    - als ik naar het cb ga, zijn ze zo enthousiast over de kleine dat ze alles maar onzin vinden. Ik ga dan altijd heel opgewekt en gerustgesteld weg. Of ze zeggen: je weet dat...., maarja, als je dat wil is het aan jou de keuze! Je doet het zo goed, kijk hoe groot ze is, blablabla.
    - ik ben nog niet naar de ha geweest, maar die reageert op mij al zo. " Wat denk je zelf" is het standaardantwoord, en dan kom ik met mijn op internet opgelepelde info, daar volgt een kleine duscussie over, en hoe beter ik volhou hoe meer ik mijn zin krijg. ipv nieuwe info.
    - de kleine lijkt steeds het zuur te hebben en het door te slikken. Johannesbroodetc. werkte even, maar ze gaat steeds meer huilen.
    - mijn vriend wordt erg nerveus van haar als ze huilt

Gisteren huilde ze veel. Ik kreeg deze opmerkingen verspreid over de dag:
    - je laat je ook altijd afschepen, ik bel de ha en het cb wel
    - ik irriteerde me aan de kat en toen zei hij: ga je dat ook aan je kind doen als die in de weg loopt
    - ik had eten gemaakt- heb je wel geproefd van te voren
    - toen een betweterig verhaal over het maken van voeding en of ik de flesjes wel steriliseer (nee ik geef mijn kind de hele dag verrot eten in oud ongekookt water en ben te lui om de magnetron aan te zetten, nou goed)
    - waarom moet ik me aanpassen aan hoe jij de dingen doet (nou misschien omdat ik de hele week thuis ben en jij 1 pappadagje hebt en ik heus nog weleens nadenk over wat handig is)
    - ik moest huilen (had ook al slecht geslapen, als de kleine per ongeluk toch s;laapt lig ik toch wakker!) en ondertussen moest de kleine een fles, dus ik gaf haar huilend de fles. EErst tijdens het voeden maar doorgaan en toen me verwijten dat ik stress op de baby overbreng.

We hebben hier daarna een goed gesprek over gehad, hij is normaal helemaal niet zo maar maakt zich zorgen. Ik had gister echt een rotdag, dan is je kleintje al zo zielig en dan ook nog zo'n bemoeiert erbij.

Heb in ieder geval de ha gebeld.

Ik heb alles wel gelezen en reageer later even, ok!

9. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Goedenmorgen meiden...

Hier een lekker nachtje gehad. Jayna sliep gelukkig weer de hele nacht door tot vanmorgen kwart voor 8. Faya heb ik gisteravond om 21.30 gebadderd en daarna gevoed. Ze viel als een blok in slaap tot 03.00 uur, kwartiertje bij mij gedronken, weer slapen tot 07.00 uur. En nu slaapt ze alweer na de voeding van vanmorgen :) Dat doet een mens goed zeg!

Vke: welkom hier meid! Het lijkt me idd erg druk zo met een tweeling! Gelukkig heb je wel redelijk wat hulp in je omgeving! Succes ermee verder en geniet van die 2 wondertjes!

Annika en Sjokoholic: heh bah, ff een baaldag dus. En dan ook nog man lief die niet echt tactvol is.....dat kun je er dan echt niet bij hebben!

Joli: en is het nog laat geworden met de voeding van Quinten gister? Is altijd maar ff afwachten of ze snel slapen he na die laatste voeding!

TZM: hoe is het nu met Nadine? Nog steeds een redeldagje? Vermoeiend is dat he als ze zo vaak willen drinken. Gelukkig gaat het weer over, maar je moet het maar wel eerst ff doen....succes ermee!

Verder weet ik het ff niet meer. Ben leker lui vanmorgen. Zit nog in mn pyama beneden. Ga zo nog bakje thee drinken en dan de stozuiger maar es door huis halen voordat Faya weer voor een voeding komt..

Fijne dag!
    Liefs Semmi

10. Blub76

Blub76 Actief lid

29 jan 2008
    336
    0
    0
    nagelstyliste
    papendrecht
    even snel moet mike even knippen...

@zico,ik dacht ook dat mijn menstruatie lekker wegbleef met het spiraal.helaas was dat bij mij niet zo.en dan heb ik het over de laatste keer dus met rich dat ik het spiraal heb laten plaatsen nadat ik van de chlamydia afwas.ik kreeg gewwoon netjes om de vier weken mijn menstruatie hoor.het is geen regel dat het wegblijft,ieder lijf reageert anders.ik hoop het voor je maar hang er niet teveel aan want dan is het daalijk een teleurstelling.succes.

11. carma

carma Niet meer actief

Goedemorgen.

Ja meiden het is niet altijd makkelijk met onze mannen.
    Ik maak zelf ook wel wat dingen mee nu waardoor ik een erg onrustig gevoel heb en maar hoop dat ik straks na de operatie voldoende rust kan krijgen.
    Als moeder denk je toch dat je alles zelf beter doet (is ook zo ;) ).
    Ik denk dat een kindje de moelijkste relatie test is ooit.
    Mannen zijn toch gewend dat zij alle aandacht kregen en ze merken nu ook dat er iets is waar ze niet direct in uitblinken namelijk de verzorging van een kind.
    Maar dit toegeven is heel moeilijk.
    Vb ons meisje huilde gisteravond erg en papa kreeg haar niet stil, ik nam haar over en ze viel direct lekker in slaap.
    Is natuurlijk heel vervelend voor papa, maar wij zijn ook hele dagen bezig met onze kleintjes.

Ik ga me vandaag voor bereiden op de operatie morgen.
    Koffer inpakken, boodschappen doen en veel met ons meisje knuffelen.

Ik hoor haar nu en het klinkt alsof er een een volle luier heeft, ga ff ruiken :oops:

tot straks
    groetjes mariek73

12. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    heej meiden,
    gister hier met Noa ook een baaldag gehad..ze wilde niets,en huilde ontzettend veel werd er zooo moe van!s 'nachts om de 2 uur en ikben dus gister al om 20 :00 uur naar bed gegaan...het clusteren was savnds nog niet zo erg hoor,maar wel als ze er zo veel bij huild....mijn oudste was een echte huilbaby 4 maand lang en huilde elke dag 4 uur achetr elkaar nonstop...ik moest er even aan terug denken!

hopelijk gaat het vandaag beter want normaal is ze overdag en snachts heel zoet hoor.
    Vanmiddag naar het cb toe.

TZM hopelijk gaat het bij jou ook beter vandaag!

13. scrappercindy

scrappercindy Actief lid

13 feb 2008
    283
    0
    0
    Nederland
    Liz; Wat een schatje is Lyana. Ik heb ook een aubergine lodger bunker gekocht. Lijkt me ideaal maar nu lijkt hij me alleen maar mega groot! Ik heb het nog niet geprobeerd maar ik zie Marit er nu nog niet inliggen.

Zena; Sterket met de opname van Zoe. Ik hoop dat ze snel weer beter is.

Lotte; Je bent zeker geen waardeloze moeder. Keep in mind; sommige babies hebben veel voeding nodig en soms is de voedingswaarde lager van de borstvoeding waardoor een kindje langer en vaker moet drinken. Mijn oudste dochter dronk ook om de 2 uur en ik was net een tankstation. Ze deed het er supergoed op maar ik kon bijna niets anders dan voeden. Ditkeer heb ik om die reden voor Flesvoeding gekozen.

Saris; Iedere dag is het hier druk. Vandaag ook weer....ik verlang soms wel eens naar een lekkere luierdag....tutteldag.....maargoed.....als 'alleenstaande' mamma van twee kids...zit dat er echt niet in voorlopig!
    Nacontrole pas 6 weken na de bevalling, dus ik moet nog.

Mariek 73; Notmaals succes voor morgen.

Mariek 1988; Welkom en nog gefeliciteerd met jullie zoon Daan

Semmi; Heerlijk dat Faya zo goed had gedronken met het flesje.

Joli; Wat leuk die bedankjes voor het kraamfeest. Was voor ons te kortdag, ons kraamfeest was al na 12 dgn

Isha; Marit begint sinds gisteren geluidjes te maken, heeeeeel schattig!

Tzm; Hoelang moet je normaal gesproken dan medicijnen tegen spruw gebruiken? Zit Nadine vandaag in een beter ritme?

Bianca; ....naar zo'n na controle kijk ik niet uit!

Mikatjuh; Wat een heerlijk ventje!

Kibi; Puckababy......heel erg safe en makkenlijk in het gebruik en dun van stof dus geen kans op oververhitting

Sjokoholic en Annika;.....Baaldagen! Balen!

Hier vanmorgen dochter naar school gebracht, kreeg nog een lief taartje met een copie van het geboortekaartje erop van een kindje in mijn dochters klas. Zo schattig. Nu even Marit in bad doen, flesje en dan snel naar de stad om wat nieuwe lingerie te kopen. Ben nog niet op mijn oude gewicht maar ik vind wel dat ik het verdiend heb, haha.

14. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    Lotte dat is helemaaal nietzo dat je waardeloos als moeder bent omdat je het niet trekt!
    ik heb ook zo men momenten en ik geef dan geen borstvoeding, een paar dagen geleden vroeg lyana om het uur en half of twee uur
    haar flesje... en wilde ze nog niet in slaap raken ik was toen ook geradbraakt hoor!

Zena veel beterschap voor Zoë! langs de andere kant is het idd wel goed dat je eindelijk weet wat het is he maar toch zo zielig voor haar :(

Blub ja idd! Als michael het flesje geeft heeft ze ook de neiging om het niet helemaal op te drinken, maar hij geeft dan nogal snel op... hij denkt dan dat ze "genoeg" heeft.. :D

Saris, ja de 17e is het mijn beurt voor de nacontrole... ben is benieuwd :D

Mariek1988 welkom hier en gefeleciteerd met je zoontje Daan ! :D

Semmi ik kan geloven dat je trots bent :D

Ischa ik gebruik het ook... en ik schud enorm enorm enorm enorm veel :D ik weet niet of dat een oplossing voor je kan zijn, anders moet je even bellen en vragen of je meer water mag toevoegen want dat weet ik eigenlijk niet.

Mieni, ik doe het hetzelfde als jij met de nutriton en het water en de poeder :)

Mikatje wat een mooi ventje!

kibi: go ik gebruik een lodger :s misschien kan je haar dekentje rond haar plooien zodat ze niet te veel naar beneden zakt?

Annika en Sjokoholic :s nou voor jullie niet echt zo'n plezierdagje dus, een dikke knuf in jullie richting!

Scrapper ik zag haar er eerst ook nog niet echt inliggen... maar het ligt in haar wandelwagen en is heeel lekker warm... en het valt goe mee, je ziet niet hoe groot het is doordat het "dekseltje" van de wandelwagen er nog is overgaat he :)

zo... ik word soms ook gek van men vent... ik zie hem zo graag, maar hij eist zoveel aandacht mee op nu...
    hij moet s'ochtends heel vroeg opstaan en wil dus ook dat ik vroeg mee ga slapen, en ik wil niet liever maar dat is soms gewoon geen optie,
    ik ga toch geen uur voor ze moet eten nog eens naar boven om in slaap te vallen en tegen dat ik slaap terug wakker te moeten worden :s
    dus zeg ik altijd als je moe bent ga dan al, ik kom direct na haar voeding...maar dan zegt die iets of wat chagrijnig nee ik wacht wel...

en dan ook het probleem dat ik hier nog las, hij wordt enorm zenuwachtig als ze blijft huilen... alsof ie niet weet wat ie aan moet...
    dan bekijkt hij me zo en dan zegt hij van wat is er toch met die klein wat is er toch met haar...
    ik vind zen bezorgdheid wel enorm schattig maar soms............................. :D

zo sorry voor het grote verhaal xxx

15. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Je kan ook altijd een hydrofiele luier gebruiken om in te bakeren, dat is gegarandeerd veilig... Hier kan je zien hoe dat moet:
    http://babycare-and-advice.com/inbaker.htm

16. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    We gaan zo naar Zeist om afscheid te nemen van mijn nicht. :cry:
    Maandag is de crematie, maar dan zal de kist gesloten zijn en wil haar nog zo graag even zien...
    Pfff.. maar ik zie er wel tegenop. Ze hebben gezegd dat ze er erg mooi bij ligt en net een prinsesje is die ligt te slapen.
    Ik hoop dat ik mijn tranen een beetje in bedwang kan houden.. :(

17. carma

carma Niet meer actief

lieve mieni waarom zou je?
    Je hebt recht op verdriet, laat maar lopen die tranen dat lucht op.

sterkte meid

liefs mariek73

18. sjokoholic

sjokoholic Actief lid

17 jun 2008
    195
    0
    0
    hansje- gefeliciteerd!

mariek- fijn dat de zantac zo goed werkt, en succes morgen!

scrapper- wat een ogen heeft die kleine van jou, cuuuute!

Liz: je kleintje is zeker gegroeid! Ik kan me ook zo verheugen op later, zie me al helemaal met mijn lieffie op het strand zitten *zwijmel*

lotte: hoe gaat het nu? Beter nu je minder voed?

Zena: wat goed dat je het zo positief opvat, duim voor jou en je meisje! Succes!

Mieni: bedankt voor het mij ook op de lijst zetten. Ik moet nog steeds eens op hyves kijken, leuk om er dan foto's bij te zien.
    Moet steeds aan je nicht denken, om je kinderen te moeten achterlaten...veel sterkte nogmaals.
    die tip van de nutriton en de 1 2 3 speen is echt een goeie!

ischa- wij hebben dat nutriton ook, het werkte een dag of 2 geweldig. ik vind wel dat het de speen erg verstopt en ik doe er idd ook maar 2 schepjes in. Echt geen 4 zoals op de verpakking staat.

blub- irritant, geen tv dus? En wat is er irritant aan de WII, is hij niet aanspreekbaar? Mijn lief zit vaak achter de computer te schieten, ook zo gezellig. Soms wel lekker rustig haha!

Zico: heb je dat overstappen op eigen iniatief gedaan of in overleg? En doe jij de cinababy in de fles (als dat ook mag voel ik me redelijk sukkelig- hier hele acrobatische Ik weet niet of het 'mag',,zomaar overstappen, ga dat straks met de ha bespreken.

zico- ik had ook het mirena spiraal, heerlijk idd- geen maandelijks gezeur meer! maar wel dubbelop bij jullie...

vke- leuk een tweeling. ik heb geen verslag van mijn bevalling gedaan- wil die ellende achter me laten, anders durf ik nooit meer :) :)

tzm- wat een killing schema, pittig! en marieke, ieder uur...pfffff. hier had ze een week of 2 geleden ook ineens een paar dagen de hele tijd honger, lastig met een flesje hoor! Bij bv hoop je toch dat het zichzelf regelt qua teveel geven....

mikatje- wat kijkt je mannetje lekker helder

kibi- wij gebruiken de snugntug voor inbakeren. de puckababy moet ik nog proberen, heb m wel liggen.en ik word ook niet goed van die speen, blijf lopen en ze wird steeds drukker van frustratie, dus loaat maar die speen (zeg ik nu heel stoer maar nu is ze stil :) )

Joli: ik heb ook een armbandje gekregen voor mijn kleintje, was ik helemaal vergeten, zoo lief *gaat gelijk zoeken*

Mariaatje- WIL OOK SLAPEN! VERKOOP JE GEHEIM :) :) :)

pfoei, ben weer bij! Ga nu maar iets vervelends huishoudelijks doen, nu ik ben bijgekletst heb ik geen xcuus meer om uit te stellen...:) :D Gelukkig is mijn kleintje nu stil, ligt lekker tegen me aan in de shelter (SUPERDING!).

even een andere vraag: ik ben op mijn oude gewicht maar heb nu allerlei rare vetrollen waardoor mijn kleding echt bizar zit. Ik lijk wel een ordinair soort tiener met babyspek, bijv broeken die eerst normaal zaten lijken nu wel heupbroeken met een vetrol erboven, net zo'n tiener waarvan je denkt- koop eens een maatje groter, shirts zijn ook ineens niet flatteus.
    Niet te klein want de broeken zakken af, maar alles wat leuk stond zit nu anders, vooral mijn rug heeft ineens een extra vetrol. Herkennen jullie dit?
    Daarbij ben ik maar wat minder gaan snaaien, tjongejonge gaat hard als je de hele dag thuis zit, lijk holle bolle gijs wel....

marieke- welkom en gefeliciteerd!grappige foto bij je naam!

Semmi: hier was ook st maarten, mijn vriend kent het niet en vind het maar raar, ik vind het zo gezellig! En het overgebleven uitdeelsnoep na afloop zelf opeten is ook nier verkeerd, haha!

19. saris

saris Actief lid

7 jul 2008
    177
    0
    0
    groepsleerkracht
    Oude Pekela
    maria lekker is dat he :)

Jayden lag eergisteren om 23 uur op bed en kwam om half zeven en gisteren lagen we er rond half twaalf, tegen kwart over vijf een jengel en om twintig voor acht vanmorgen heb ik hem maar wakker gemaakt :oops:

annika sommige mensen zijn echt gevoelloos...

marieke geniet er maar van van het knuffelen!!!!

allwoman veel succes vanmiddag!!!

cindy doet een mens goed hoor even shoppen :D

mienie sterkte hoor vandaag!!!En als je moet huilen gewoon doen!

20. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Mieni: heel veel sterkte meid!

Allowman: succes vanmiddag, hopelijk blijft t bij het ene baaldagje voor je meissie!

Maria: heerlijk hoor dat je door kan slapen...ben jaloers ;)

Saris: Jayden ook al zo'n goede slaper. Heerlijk zeg!

Sjokoholic: hier ook al bijna op mn ouder gewicht terug en wat hetgewicht betreft hoeft er bij mij echt niet meer af, alleen wat je zegt.....alles is niet zo strak meer. Denk dat ik maar es actief met buikspieroefeningen enzo ga beginnen. En snaaien is ook erg verleidelijk ja als je zo thuis zit!

Faya is erg tevreden vandaag. Kwart over 10 pas uit dr bedje na de voeding van 7 uur. Gevoed en ff geknuffeld en nu slaapt ze in de box.
    Heb net ff foto's gemaakt, zal er ff 2 spammen....

Deel Deze Pagina