Hallo Kibi, ik weet niet of je zo'n speen hebt met een ring van voor eraan. Zoja, dan kun je daar een spuugdoekje door heen doen. Dan kan de klein de speen niet meer zo gemakkelijk uitspugen, omdat de speen dan wat zwaarder is. Geleerd van onze kraam zorg. Maar Lynn van ons heeft niet zo graag de speen, is maar af en toe. Dus dat zou je kunnen proberen. Groetjes Audrey
mamak, wat een schatje! Misschien een (te late) tip: ik heb verschillende bakerdingen via marktplaats gekocht, en zo gekeken welke ik handig vond en dat was de snugntug. en 1 zonder merk, die leek wel voor een pop zo klein maar heel goed voor mijn kleintje! Ik heb de puckababy ook nog liggen omdat ik daar ook niet echt het idee van had dat de armpjes vast zaten, maar ik heb m nog niet geprobeerd... of kan het aan de maat liggen? Grr net die huisarts- precies wat ik dacht " hoort erbij, ze groeit toch goed, etc". Hij heeft nog wel de kinderarts gebeld van het ziekenhuis en als ik weer bel verwijst hij me door. hij raade dat gravenac (ben even te lui om goed op te zoeken) trouwens ten strengste af.
mamak: ik doe damian ook niet naast me in bed..ik doe hem dan op de aankleedkussen, zijn iegen dekbedje erover en klaar is kees, maar goed, ik weet het ff niet meer, wat nou het beste is! zena: mooi zo dat jullie weer thuis zijn...och verdorrie dat met die prikken, ik zou ook gaan mee brullen...lijkt me idd heel erg om te zien, jij hebt straks niet meer zo'n last van het zien van de inentingen hihi... maar sterkte met je meisje.. wij zijn naar de dokter geweest, en idd wat ik al vermoedde, damian heeft een navelbreukje...kunnen ze verders nix aan doen, moet wel in de gaten blijven houden dat het uitpuilende stukje niet hard word, zodat je hem niet meer kunt induwen, want dan zit de darm klem, en das dan weer wel gevaarlijk! hij heeft nu ook wat voor zijn zuur ... zantac drank..moet hij 1 maal daags 1 ml van hebben door zijn flesje...kijken of het hem verlichting geeft, we hopen het zo! zo nu is het weer tijd voor de fles, wat kan een mens het soms druk hebben...1600 dokter..1700 uur thuis eten koken ...zelf eten..spul in de vaatwasser (nog een gelouk dat wie die hebben) en nu damian weer lekker verzorgen...
Wij hebben ook die puckababy en die werkt in eerste instantie goed, alleen wil Yorick altijd met zijn handjes naast zijn hoofdje liggen als hij eenmaal in slaap is. Kan niet met de puckababy en vervolgens dus een groot drama. Maar nu zit er een ritsje in. Mag je dat ritsje een klein stukje open laten zodat een armpje erdoor kan? Dat werkt namelijk wel goed. En laten jullie je kindje erin slapen met kleertjes aan of alleen een rompertje? Lijkt me zo warm met kleertjes, puckababy en dan nog beddengoed.
Even een vraagje zijn er meer baby's die borstvoeding krijgen en diarree hebben, echt waterige ontlasting voorheen had ze wel altijd dunne ontlasting maar nu is het echt waterig enzo ja wat hebben jullie er aan gedaan. groetjes Denise
Saris, ik snap dat je nieuwsgierig werd.... Ik was weer eens aan het knoeien geweest met verkeerde lijsten...hihi. Semmi, als het goed is duren regeldagen niet lang. Ik geloof dat het vandaag nog een beetje was, maar wel minder. Scindy, normaal moet de spruw allang weg zijn. Ik ga nu op de 'oma weet raad' toer en ga met verdunde azijn aan de gang.
hoi meiden, mieni bedankt voor de uitnodiging. we hebben even spannende tijden gehad vandaar dat ik even niet kwam kletsen hier. het gaat hier helemaal goed aan de borst ging het niet zo goed dus ik geef hem nu afgekolfte melk en dat gaat heel goed. ik heb het lekker druk en was vandaag voor het eerst alleen thuis. heerlijk maar de dag is zo voorbij. morgen om 1500 komt het cb voor een intake gesprek en ze zullen hem ook wegen. ik zal eerdaags even bij lezen
TZM: Ik zat te kijken op een site over borstvoeding, er stond ook een heel stuk over spruw en wat je er aan kan doen. Misschien dat je er wat aan hebt? http://www.borstvoeding.com/problemen/s ... tepel.html Ons mannetje slaapt als een varkentje. Hij ligt zelfs een beetje te snurken. Lekker hoor zo'n avondje "vrij". Volgende week donderdag moet Mark weer naar zee, dus 6 weekjes alleen met Yorick. Wel jammer dat ook de feestdagen er weer in vallen.
Carlijn draagt Puckababy met rompertje en ja je kunt het ritsje open laten maar het is juist de bedoeling dat de armpjes niet kunnen zwaaien. Hier begint de spanning toe te slaan, ben best bang nu voor de operatie. Helaas kan ik niet meer terug het moet gebeuren. Moet nu wel veel huilen Ga ff koffer in pakken, spullen voor carlijn zijn liggen al in de auto. Morgen 5.00 uur op, 6.00 uur aanrijden naar ouders om carlijn weg te brengen en dan door naar Arnhem daar moet ik me om 8.00 uur melden. Denken jullie een beetje aan mij als jullie er tijd voor hebben, ik heb het nodig. tot gauw meiden liefs Mariek73
Shit zeg...heel verhaal...alles weg. Hou het even kort. Marieke, zet hem op morgen. Ik ga heel hard voor je duimen dat het allemaal meevalt. Hopelijk zien we je snel weer. Mikatjuh, wij bakeren Zoë in met pacco inbakerdoeken. Is gewoon het "echte"inbakeren, maar dan met doeken met klitteband. Hartstikke makkelijk en Zoë heeft er echt veel baat bij. Zico, wéér een overeenkomst. Wij hebben nl dezelfde naam, allebei een dochter die ZOë heet en werken in dezelfde sector. En dus ook dezelfde smaak. T moet niet gekker worden Zie net dat de zwangere mama's een slotje gekregen heeft. Raar! Had dat even gemist. Goh...ik zie me nog zitten 9 maanden geleden. En nu hebben we allemaal een kleine. Zo bizar als je daar goed over na gaat denken. Als we toen toch is wisten wat we nu wisten! Bedankt voor 9 maanden lief en leed meiden, jullie zijn schatten! We gaan het hier vast weer net zo gezellig krijgen! Zo...Sulja doet de late voeding, ik ga lekker slapen. Trusten meiden en tot morgen!
hey meiden ja joh ik zag dat er ook een slotje op zit...idd een heel gek idee..afscheid van spannende maanden..iedere maand was weer spannend...heb idd veel aan jullie gehad meiden..thanks! ik heb damian voor het proberen ingebakerd op de manier zoals minie een site promote..en ik moet zeggen..het gaat GEWELDIG! heb het eerder deze avond voor het eerst gedaan, en ik leg hem na zijn flesje op bedje en hij sliep direct, niet eens huilen en nu zelfde...ooooo hoop zo dat dit voor eeuwig is en niet voor ffies... zo ga nu zelf ook zo slapen, elke keer is het weer laat als ik op bed ga..verdorie, en neem me elke avond voor op tijd te gaan
Veel succes en sterkte meid, ik zal ook aan je denken. Ik baker Timo nu ook sinds een paar dagen in, op advies van het consultatieburo. Helaas heeft het hier niet echt veel effect Meneertje wil namelijk niet in zijn eigen bedje slapen, we hebben nu zo'n beetje alles al geprobeerd. Hij slaapt alleen in de kinderwagenbak beneden, ook als we de kinderwagenbak in zijn eigen ledikantje zetten, gilt hij heel de boel bij elkaar Nou ik ga zo Timo zijn laatste flesje geven en dan ook naar bed, weltrusten dames.
goeie morgen... @tam,ik denk dat Timo het op zijn kamertje veel te stil vind.heb je al geprobeerd om een radio aan te zetten heel zachtjes.ga desnoods rommelen op de overloop als je hem op bed legt en iedere keer zijn kamertje in en uit lopen om spulletjes op te ruimen.zo went hij vanzelf.je kan hem in ieder geval steeds even troosten door een aai over zijn bol te geven en te zeggen dat hij moet gaan slapen. weet niet of je dit al geprobeerd had hoor maar het is maar een idee.ik had er ook zo 1 die niet in zijn bed wilde en ik heb het zo op kunnen lossen. Brenda-Lisa slaapt overal hihi. wat je ook kunt doen is een nestje maken met opgerolde handoeken.zowel om zijn hoofdje als om zijn kontje.dan heeft hij het gevoel dat hij besloten ligt.en laag tegen het voeteneind.hij moet dan met zijn kontje tegen de onderste rol en met zijn hoofdje tegen de bovenste rol liggen.ik heb dat ook bij brenda-lisa en zij vond het heerlijk.ik heb nu de bovenste rol weggehaald en nu ligt ze met haar gezichtje tegen haar beer aan.doet ze zelf,vind ze blijkbaar lekker hihi.succes.. @bianca,ik heb rowdy vroeger ook gebakerd.en kevin ook.ideaal.ik had ook gewoon een luier als bakerdoek.heel handig want je hoeft er niks verder voor aan te schaffen.eventueel een rol leukoplast hihi.hopen dat het werkt bij damian.succes @zena,ik hoop voor je dat Zoë gauw van de infectie af is hoor.hopen dat die AB-drank voldoende zijn werk kan doen.sterkte.... @marieke,meis we denken aan je.toi toi toi @mikatjuh,het is juist de bedoeling dat hij zijn handjes niet bij zijn hoofdje kan houden.je bakert in principe om de onrust weg tehalen die rondzwaaiende handjes veroorzaken. @TzM,je tobt echt al lang met die spruw zeg,is het niet iets anders waar ze naar moeten kijken?het kan ook een gevolg zijn van iets anders dat eerst aangepakt moet worden eer de spruw over kan gaan.ik weet het ook niet hoor,geef mijn bek ook maar een dauw hihi.vind het gewoon vervelend voor je.ik weet ook hoe zeer het doet.heel veel succes. hier weer een lekkere nacht gehad.ik heb Brenda-Lisa nu om de 5 uur staan want ze drinkt haar flessen niet leeg om de vier uur.ook niet om de 5 uur maar goed.ik moet wat.als ik haar op de 4 uur heb staan laat ze 50 staan van 165 en op de 5 uur laat ze 20-25 staan.maar als ik een kleinere fles maak heeft ze niet genoeg.word er kriegel van.ik denk dat het komt door die johannes brood zooi.die maakt de voeding zwaarder waardoor het langzamer verteerd.ze heeft wel geslapen van gisteravond 23.00 uur tot vanmorgen kwart voor 7.had ze wel haar hele flesje leeg hoor.nu vanmorgen liet ze ook weer iets van 30 staan.pfffffff. ze komt ook niet aan de hoeveelheid die ze nodig heeft maar ja ik zie het wel hoor.over vier weken weer wegen op het CB.ze vind het ook niet erg om op 5 uur te zitten.ze is gewoon tevreden.als ze honger heeft komt ze eerder neem ik aan. zometeen weer werken en mijn interieurverzorgster komt met een half uurtje. ga ff de was verwisselen dan draait die al.en moet even kleding pakken voor de 2 oudsten die gaan met mijn ouders een weekendje naar Westerbork.mijn vader heeft daar een vakantie huis op een park met alles erop en eraan..
Goedemorgen! Marieke, heel veel succes vandaag! Bianca,moet jij nu ook navelbandjes om de navel doen?Wij wel maar dat helpt echt totaal niks,het wordt niet minder.De navel puilt nog steeds uit.Ik zal zo eens een foto erop zetten kun je het zien. mieni,hoe is het gisteren gegaan meis?En hoe is je solliciatatie afgelopen? En wat zag ik weer een hoop mooie baby's voorbij komen! Iris heeft de smaak (slaap) te pakken,ha ha ha.We gaven haar om 12 uur de fles en de volgende ochtend om 8 uur meldde ze zich!Heerlijk! En de nacht ervoor sliep ze 7 uur achter elkaar.Nou ik hoop dat het zo blijft! groeten Simone
Hier de uitpuilende navel(breuk) van Iris. Weet iemand of ze daar last/pijn van hebben? groeten Simone
Blub, bedankt voor de tips, we hebben alles al geprobeerd alleen de tip van de radio nog niet. Die staat dus nu boven aan en tot nu toe is het nog stil boven, ben benieuwd Simone, ik heb geen idee of ze daar last van hebben. Wel lekker zeg dat Iris zo goed heeft geslapen, hopelijk blijft ze het zo volhouden