Oktober 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mamajanneke, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    pas op! inbreker!

wat heerlijk, dit topic is open! in het begin even rustig, maar vanzelf barst ook hier de gezelligheid los, van harte allemaal!

septembermama

2. Marijeee

Marijeee Bekend lid

17 mei 2008
    698
    0
    0
    Middenmeer
    Jeej, ben blij dat ik me hier mag melden!

08-10-08 is onze flinke zoon Jaimy geboren!
    Maar liefst 4140 gram en 53 cm lang...

Alles is verder te lezen/zien op onze site..
    www.jaimyhonig.nl

Net de 2e nacht thuis achter de rug.
    Wat een ramp..

De BV wil niet goed en hij huilt dus veel.
    We mochten m bijvoeding geven met een lepeltje
    maar ik heb 't in een flesje gedaan hoor..
    Na een nacht wakker te zijn geweest ligt meneer nu lekker te slapen.
    Tevreden en wel!

Ze hebben m geleverd zonder gebruiksaanwijzing,
    toch jammer haha!

Nou ja, als de kraamhulp er is om half 9 maar eens overleggen..
    Wil eigenlijk gaan kolven ipv BV zelf geven..
    Ok, nu niet zeuren verder.. Het zal allemaal wennen zijn denk ik..

We zijn gelukkig & verliefd!

3. Blub76

Blub76 Actief lid

29 jan 2008
    336
    0
    0
    nagelstyliste
    papendrecht
    goeie ochtend dames,

ik meld me ook maar hier dan he hihi.

vanacht een k*tnacht zeg.
    Brenda-Lisa bedacht dat het tijd werd dat haar ontlasting op gang kwam en was ieder uur wakker met vieze luier en honger.ik heb dus eigenlijk geen nachtrust gehad.daarnaast had rich last van een kies dus die liep ook de halve nacht te spoken.pfffffffffffffff.ik weet nu dat ik die slapeloze nachten niet gemist heb de afgelopen 3 jaar hahaha.

ik heb gisteren enorme stuwing gehad maar das nu over grotendeels.gelukkig want mijn borsten waren 2x zo groot als het hoofd van mijn dochter.was raar gezicht als ze aanlag hahaha.

ik stap vanaf hier binnen en heb eigenlijk geen zin de eerste 6 blz te lezen.vanaf hier ga ik reageren ok?
    zag wel iets over babymassage.ik heb daar helaas gewoon echt geen tijd voor al lijkt het me wel heel leuk.

wie heeft er trouwens ook zo'n beer met die baarmoedergeluiden?het werkt echt perfect.ik heb hem bij mijn jongste zoon ok gebruikt en heb hem nu voor Brenda-Lisa ook.deze keer heb ik een roze hahaha.

nou ik ga eens kijken of ze wil eten.

4. carma

carma Niet meer actief

Hallo allemaal

Blub waar koop je z'n beer en heeft dat na een maand ook nog nut of zijn ze het dan al vergeten?

groetjes mariek73

5. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Hallo meiden

Hier ook mijn bevalingsverhaal: :)

Donderdag 2 oktober om 7.00 werden we in het ziekenhuis verwacht voor het eventueel eerst rijp maken van de baarmoedermond (die was bij de controle op dinsdag nog potdicht).
    :( Na eerst een half uur aan de CTG te hebben gelegen, kwam de VK om te kijken hoe het met mijn baarmoedermond was.
    Die was dus blijkbaar door het verliezen van de slijmprop weker geworden, waardoor ik maar 1 keer gel hoefde te krijgen om hem nog iets meer te verweken, zodat ze de vliezen konden breken :)

Vrijwel een half uur daarna kwamen de harde buiken/weeën al goed op gang en zat er nog 3 minuten tussen. Dit noemden ze echt gelweeën die voor de verweking en ontsluiting zorgde dus echt heel veel zouden ze volgens de VK niet doen. 's Middags om 13.30 werd er weer opnieuw gekeken of de baarmoedermond rijp genoeg was om de vliezen te breken.

Dit bleek gelukkig zo te zijn, ik had zelfs al 3 cm ontsluiting. De vliezen werden gebroken en ik moest nog even wachten tot ik naar de verloskamers mocht. :)
    Wel hebben we vast beide oma's gebeld, die bij de bevalling aanwezig zouden zijn. Dit omdat de bevalling van Milan ook behoorlijk snel is verlopen. ;)

Tegen 14.00 mocht ik naar de verloskamers en de weeën waren toen al goed op gang gekomen. :confused: Kon gelukkig nog tussendoor praten en ze redelijk goed wegpuffen. Ik zat al vrij snel op 5 a 6 cm ontsluiting en de weeën volgenden elkaar steeds sneller op! Ik wou heel graag in bad, dat heeft mij zo goed geholpen tegen de pijn bij de weeen met Milans bevalling, maar dat mocht niet, want ons kleintje was nog niet ingedaald. :cry: Tegen 17.00 had ik zo'n pijn in mijn rug van de rugweeën die ook nog eens achter elkaar kwamen dat ik om pijnmedicatie heb gevraagd. Ik kreeg een prik die het pijnlijke topje van de wee weg zou nemen. :)

Ik merkte helaas geen verschil, de pijn werd niet minder alleen maar meer. :confused: Langzaam aan merkte ik dat ik steeds meer mee ging drukken, dus gaf dat aan. Tegen 17.40 ging ze weer kijken en ik had volledige ontsluiting en mocht dus mee gaan persen! :)

Na de 1e perswee stond haar hoofdje al bijna, maar daarna kwam er geen perswee meer... :( 4 lange minuten duurde het dat ik weer een klein beetje persdrang kreeg en heb met al mijn kracht geperst, zodat haar hoofdje tenmminste geboren kon worden. Direct daarna gaf de Vk aan dat ik nog 1 keer mocht persen en toen werd Rosalie helemaal geboren.
    Ze werd niet meteen bij me gelegd, dus ik schrok wel een beetje toen ik tussen mijn benen door keek en zag dat ze vrij blauw was aangelopen. :confused: Ze had de navelstreng om haar nek gehad tijdens de bevalling. Gelukkig kwam ze snel genoeg bij en werd ze eindelijk in onze armen gelegd. :)
    Eindelijk is ze er dan:

Rosalie Helma Ria

Ze weegt 3710 gram en is 50 cm lang! :)

6. Blub76

Blub76 Actief lid

29 jan 2008
    336
    0
    0
    nagelstyliste
    papendrecht
    ik heb hem bij de babyspeciaalzaak gekocht.prenatal zal ze ongetwijfeld wel hebben denk ik.
    ook na een maand kan het nog.al zal het dan een paar dagen duren maar het kan nog hoor.je hebt nu een aantal verschillende,ik heb er 1 waar ook een slaapliedje opzit dus als je de bm geluiden niet meer wilt gebruiken zet je hem over op het slaapliedje.iedere keer als je kindje wakker word springtie voor 5 minuten aan
    je hoeft dus je bed niet meer uit om aan het touwtje te trekken hihi.hij werkt gewoon op 3 aa baterijen.je kan ook het doosje eruit halen om hem te wassen en later als knuffel te gebruiken.multifunctioneel dus dat ding hahaha.

mieni,mooi verhaal hoor,maar dat is wel schrikken he als je kind helemaal blauw ziet.ik heb dat gehad met rowdy(nr 2) die had echt een stortbevalling en ook de navelstreng om de nek ook helemaal blauw maar die ademde niet meteen dus dat was heel eng en bij Alexander zat de navelstreng om zijn hoofd,dus onder zijn kin langs zijn oren omhoog,die heeft 4 dagen onder de blauwe lampen gelegen ivm te hoog bilierubine-gehalte.ik weet dus hoe je je gevoeld hebt.gelukkig is alles goed.genieten dus...

hier net hielprikje gehad.ach,ze moest zo huilen.gelukkig liep het bloed er zo uit dus de vk hoefde ook niet nog eens te knijpen in haar voetje.ze slaapt nu weer lekker.
    ik ben helemaal versleten en zit lekker in bed.is niet echt gezellig voor rich maar ja ik kan echt niet anders.
    mijn bm was wel ineens van 2 vingers onder de navel naar 4-5 vingers onder de navel geslonken,daar was ik wel heel blij mee.waarschijnlijk omdat ik sinds gisteren pas weerontlasting heb.dat zat me echt dwars.gelukkig is dat ook weer op gang.

vanmiddag komt mijn vriendin op visite en vanavond een andere vriendin met waarschijnlijk haar dochtertje.die heeft Down.
    verder lekekr rustig vandaag.

7. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    Marije,mooie knul hoor!En leuke foto van jullie samen!

Blub,balen dat je zo'n klote nacht hebt gehad.

Mieni,dat is schrikken om te lezen dat Rosalie de navelstreng om haar nekje had en blauw zag.Zeker voor jullie akelig,maar gelukkig kwam ze snel bij.

groeten Simone

8. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Ik kom hier weer ff buurten.

Meiden is de geboorte echt het mooiste moment van je leven? (sorry als ik hiermee ook verdrietige gevoelens naar boven haal voor sommigen van jullie).
    Ik ben nu zo heel erg bezig met maandag en hoe het zal zijn als het kindje geboren wordt.

Joli ik weet ineens niet of ik je gefeliciteerd had met Quinten, dus bij deze van harte en veel geluk!

Mieni hoe reageert Milan op zijn zusje? En komen je schoonouders nu elke dag? ;)

Blub die baarmoedergeluiden werken dus echt. Ik heb hier een wipper staan met zulke geluiden, maar ik heb het idee dat het geen zak zal helpen.

Zena lijkt me ook zo leuk die massage! Hier is het gelukkig ook.

Mamajanneke, nog geen pakketje gekomen hier ;)

<<<kruipt weer terug naar de bevallingslijst

9. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Goedemorgen dames!

Joli, ik ga ook ineens twijfelen of ik je gefeliciteerd heb. Dus bij deze. Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon. Leuke naam!

Susanna, ik vond de geboorte van Zoë fantastisch, maar ik heb dan ook een fijne bevalling gehad (placenta niet meegerekent). Na de bevalling was ik helemaal eufoor en dacht ik echt dat ik de hele wereld aan kon. Maar na drie dagen ben ik als een kaartenhuisje in mekaar gestort en heb ik het heel erg moeilijk gehad. Mn kraamtijd vond ik dus helemaal geen fijne tijd. Ik begin nu weer een beetje met genieten.Maar ik denk wel dat t voor iedere vrouw verschillend is hoor.

Mieni, wat een akelig gezicht moet dat zijn geweest zeg. Bah! Gelukkig is het helemaal goed nu met je kleine meisje.

Blub, vannacht beter geslapen?

Zoe"is nog steeds zo snotterig. Ik vind het zo zielig, zo'n kleintje. Je merkt ook echt dat ze benauwd is als ze drinkt. Ik heb nu een zout neussray voor dr en ga zo zo'n neusding kopen om dr neusje leeg te maken. Iemand nog andere tips?

10. Blub76

Blub76 Actief lid

29 jan 2008
    336
    0
    0
    nagelstyliste
    papendrecht
    even snel mijn kleine meid wil eten.

ik heb vanacht beter gelslapen,ze komt nu netjes om de drie uur.

die bm-geluiden werken bij Brenda-Lisa in ieder geval wel.
    Susanna,een wipper met geluiden?daar heb ik nog nooit van gehoord,maar ik denk ook niet dat je daar erg veel aan hebt omdat je kindje in het begin niet heel veel in de wipper zal liggen omdat dat niet echt goed is voor het ruggetje....de beer bevalt hier nog het beste.

mijn kleine meid protesteerd hevig ben weg

11. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Meiden, bedankt nog voor de felicitaties!

Blub: Quinten ligt nu ook weleens in z'n wippertje, op de platste stand. Is dit dan niet goed?! Oh jee! Wordt er meteen peu nerveu van!

Susanna: De geboorte van Quinten is voor mij vol overtuiging de mooiste, heftigste, meest emotionele ervaring van m'n leven! Zonder twijfel! Het was een korte bevalling, 4,5 uur. Om je heel eerlijk te zeggen weet ik nu al niet meer precies hoeveel pijn het heeft gedaan, het was al met al gewoon goed te doen en het moment dat Quinten op m'n buik werd gelegd, staat in m'n geheugen gegrift voor de rest van m'n leven! (Shit! Zit meteen weer te janken hier :rolleyes: )

Ik huil echt zo ontzettend veel inene! Niet verwacht, het ging allemaal zonder tranen de eerste 3 dagen, maar nu?! Ik hoef maar naar m'n mannetje te kijken en de tranen vloeien van geluk! Ik weet ook niet waar ik met m'n gevoel naartoe moet joh, het is zó enorm overweldigend! Maar ja, dat zullen jullie vast wel herkennen toch?! Ach....ik laat m'n tranen maar lekker de vrije loop! Lucht ontzettend op :) !

Vanmiddag trouwens met Quinten en hubbie naar de stad geweest, op iedere hoek moest ik weer stilstaan, iedereen wilde in de wagen gluren, echt leuk!

Nou meiden, m'n mooie mannetje roept! Ik ga lekker ff tutten!

12. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Joli heerlijk toch dat je je zo van je geluk geniet! :D
    Kennelijk voel je je alweer erg goed dat je de stad in kan! Geweldig! Ja volgens mij barst je van trots als mensen in je wagen glauwen. Kan niet wachen!

13. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    sorry glauwen is gluren, ineens bedenk ik me dat het westfries is en je het wellicht niet begrijpt :oops:

14. lotte27

lotte27 Bekend lid

6 aug 2007
    747
    0
    0
    Verzorgende I.G.
    Capelle aan den IJssel
    He meiden,

kom me hier ook melden! Eline Lila is vandaag precies een week oud. Heb een super kraamverzorgster gehad en vind het jammer dat ze vandaag voor het laatst was. Ze heeft ons goed op gang gebracht de eerste week. De borstvoeding gaat nu echt supergoed en ben blij dat ik ervoor gekozen heb. Zit nu voor het eerst weer eens aan een wijntje. Wel een uur voordat ik weer bv moet geven, want het duurt een uur, voordat de alcohol weer uit je lichaam is. Maar mmmmmm... wat was dat lekker!
    De gebroken nachten vind ik niet erg en wordt vaak net voor Eline wakker, dus dat is mooi. Dennis gaat er dan uit om een glaasje water voor me in te schenken en een kruik te vullen, en meestal verschoont hij snachts ook de luier. Echt een supervent heb ik.

Las hier iets over babymassage. dat lijkt me ook wel leuk om te doen. Misschien dat ik volgende maand is ga kijken naar zo'n cursus. Babyzwemmen wil ik zoiezo gaan doen. Weet alleen niet vanaf wat voor leeftijd dat is. Dus daar moet ik ook nog even naar gaan kijken.

Nou ik ga er weer eens vantussen. Spreek jullie later (vind het echt leuk om zo met meerdere moeders te kunnen kletsen!)

Groetjes Lotte

15. Blub76

Blub76 Actief lid

29 jan 2008
    336
    0
    0
    nagelstyliste
    papendrecht
    moggel dames,

@joli,maak je niet druk hoor.je kan je kindje wel in het wippertje leggen als dat maar niet voor een aantal uren is.dat is gewoon niet goed voor het ruggetje,net als uren in de box.word ook afgeraden.het bedje is nog altijd het beste.maxi-cosi mag ook maar 2 uurtjes achtereen omdat ze daarin in elkaar gezakt .dus winkelen met de cosi op je onderstel is niet aan te raden.ze krijgen onherroepelijk last van hun rug en aangezien ze volop groeien het eerste jaar............de rest kun je zelf invullen.
    ik ben een nuchter type maar dit soort dingen neem ik wel in acht.

Brenda-Lisa drinkt snachts om de 2,5 uur en op de dag om de 3 a 4 uur.moeten we even om gaan draaien dus.lastig maar lukt wel.lang leve de speen hihi.

verder weinig.de kraamzorg sluit af vandaag en de vk komt nog even kijken of ze hechtingen kan vinden.
    vanmiddag even lekker weg jihaaaaaaaaaaaaa.
    we gaan heel even naar een opa en oma van richard die bijna nergens meer komen,is wel zo leuk als die de kleine meid ook nog zien als ze heel klein is.en misschien nog heel even door naar mijn opa en oma die wonen daar praktisch om de hoek want mijn opa heeft Brenda-Lisa nog niet gezien.

pffffffffffffff brengt me meteen nog op een ander onderwerp.wij hebben onze dochter Brenda-Lisa genoemd.nu werd er meteen al Brenda van gemaakt.ze was een paar uur oud.de buuv kwam binnen met mijn jongens in het zieklenhuis en vertelde de jongens dat ze BRENDA heette.zo ik knalde zowat uit elkaar.dus rich zegt: nee ze heet Brenda-Lisa. ooooooo zegt ze dat word toch afgekort naar Brenda dus ze heet gewoon Brenda.G#$%#$^$%^&#$$@$#@domme.je kan me niet kwaaier maken.
    gisteravond een vriendin,heb je de foto van mij en brenda nog doorgestuurd.? gloeiende..............die heb ik meteen de wind van voren gegeven.ik ben echt nu op een punt beland dat iedereen die haar benda of what ever noemt de wind van voren kan verwachten.ik geef haar niet voor niks een naam.als ik had gewild dat ze alleen brenda had geheten had ik het streepje met Lisa er niet achter geplakt.of zie ik dit nu verkeerd.mensen hebben totaal geen respect meer voor anderen.ik ben zooooooooooo pissed of.
    ik heb ook tegen de jongens gezegd dat als ze horen dat iemand haar alleen brenda noemt ze meteen mogen zeggen dat ze brenda-lisa heet.en ik ga haar dat zelf ook daalijk aanleren.

ja ik ga lekker even douchen.vloeien is zo goed als over gelukkig.alleen met de bv wil er nog wel wat uitkomen maar dat is zoooo waterig dus das te verwaarlozen.

tot laterzzzz

16. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Heel goed gelukkig, als hij Rosalie hoort kreunen of huilen zegt ie meteen "beebie". Hij zegt zelfs al "Roos", Rosalie is voor hem nog te moeilijk. 's Morgens als hij wakker wordt kijkt ie meteen bij ons over het wiegje of ze er nog is en hij is best kusserig met haar. Al met al valt het me heeeeeeeeel erg mee hoe hij op haar reageert.... Gelukkig zijn mijn (schoon)ouders niet elke dag geweest zoals toen met Milan. Ook iets wat me zeer heeft verbaasd. ;)

17. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Blub: Ik kan me heel goed voorstellen dat je boos bent dat mensen de naam afkorten naar Brenda! Ze heeft niet voor niets een dubbele naam gekregen en ik zou ook iedereen straffen die de naam niet dubbel gebruikt!
    Wij zeggen alleen tegen Milan "Roos" omdat hij Rosalie te moeilijk vind (hij is 1,5 jaar), maar bij hem vind ik het wel lief staan. Anderen hoeven haar ook geen Roos te noemen hoor! Zo heb ik van de week ook een sms gehad met iemand die vroeg hoe het met ons Roos ging. :(

18. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Blub, ik zou ook laaiend zijn hoor. Jullie beslissen hoe haar naam is en anderen hebben zich daar bij neer te leggen vind ik. Dat streepje staat er niet voor niks.

Mieni, wat leuk dat Milan zo goed reageerd op zn zusje. Ik weet wel dat de kleine van mn vriendin vroeg wanneer de baby nou weer terug zou gaan naar het ziekenhuis. Dus dat kan ook nog. Hahaha!

Lotte, fijn hoor, dat je man zo meegaand is. Sulja is helaas alweer volop aan het werk, dus dan neem ik de nachten voor mn rekening. Maar in het weekend hebben we allebei een nacht en vandaag was het Sulja zn beurt. Die heeft de late voeding gedaan en daarna alle voedingen tot 10 uur vanmorgen. Ik ben er pas om half 11 uitgekomen. Heerlijk! Die mannen zijn belangrijker dan ze zelf denken! Hahaha!

De borstvoeding is nog niet helemaal op gang. Ik ben er nu ook naast gaan kolven, maar gisteren heb ik beide borsten een kwartier gekolfd en kreeg ik er echt maar 10 cc uit ofzo. Balen! Maar goed, heb ook nog geen stuwing gehad, dus het is gewoon nog niet goed op gang. Gelukkig pakt Zoë iedere keer weer de borst als ik haar aanleg. Ben nu ook begonnen met domperiodon op aanraden van de lactatiekundige. DIt verhoogd ook de productie. Nu maar hopen dat t gaat lukken! Maar goed, ik heb de tijd en zolang Zoë niet gefrustreerd raakt van het aanleggen met weinig resultaat hou ik dit nog wel eevn tijdje vol hoor.
    Alleen dat kolven....pfffff....ik heb een handkolf van medela, daar wordt je moe van zeg! Misschien toch is over een electrische nadenken als het weer op gang is;)

19. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Susanna: Ik dacht gisteren idd dat het al een stuk beter met mij gaat, maar eerlijk gezegd word ik er vandaag wel goed voor gestraft hoor :oops: , pfff....m'n hechtingen doen zeer! Maar goed, ik wilde zelf even de stad in voor luiers enzo, dus eigen schuld, dikke bult! Vandaag lekker niksdoen, manlief is al druk aan de poets, dus ik plof straks weer lekker onderuit ;) ....

Blub: Gelukkig! Zorgen om niks dus! Tsja....het is allemaal nog wel heel onwennig en 'eng' hoor, zo bij je eerste kindje! Ik merk gelukkig wel dat het nu na een week al stukken beter gaat dan in het begin!
    Oh, en wat betreft Brenda-Lisa, ik vind het echt zwaar onbeschoft dat mensen het in hun hoofd laten om maar meteen af te gaan korten! Ik zou ook zwaar pissed zijn hoor! Hier beginnen sommigen ook al met 'Quint', ik trek dan ook meteen m'n mond open hoor! Kom nou!

Mieni: Wat lijkt me dat ontzettend mooi om als moeder te mogen zien, dat Milan zich zo bekommerd om z'n kleine zusje!

Lotte: Fijn dat het allemaal zo goed gaat! Lekker hè?! Zo'n wijntje! Tenminste....ik heb gisteren ook weer een flesje gehaald, alleen ben ik in slaap gevallen, dus hij staat nog steeds dicht :rolleyes: ....

Ik heb eerlijk gezegd wel wat afgehuild toen de kraamzorg voor het laatst was hoor! Het is zo'n lief, fijn mens en ik heb zo enorm veel van haar geleerd!

Oh! Ik ga stoppen, er ligt een lief mannetje te gillen hiernaast!

Kom straks nog ff neuzen!

20. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Hoi hoi meiden!

Ben ik ook weer even, neem zo weinig de tijd om ff achter de pc te zitten, maar aan de andere kant, ik heb ook weinig tijd haha, de dagen vliegen voorbij en als Daan lekker ligt te slapen, dan hebben wij tijd om andere dingen te doen. Met als gevolg dat zw.pagina even op een lager pitje staat!

hier gaat het gelukkig hartstikke super goed, Daan doet het geweldig, was vorige week in anderhalve week tijd bijna een pond gegroeid, zat afgelopen maandag op 3390 gram! hier een trotste mama! :) Dinsdag moeten we voor het eerst naar het CB, ben benieuwd wat ie dan weegt en hoe het verder met hem gaat!

drinken gaat een stuk beter nu, heb verschillende flesje geprobeerd, maar hou het toch op de difrax flessen, ook zit ie nu op nutrilon omneo, tegen krampjes en dat helpt ook enorm, want hij heeft een stuk minder last ervan! Gelukkig maar, want het is zooo zielig als ie zo'n last heeft!

Verder merk ik wel dat de gebroken nachten je wel slopen hoor..pfff, valt niet mee. Maar ik ga wel zonder moeite uit 's nachts en 's ochtends vroeg gaat mijn man, dan kan ik nog even blijven liggen, heerlijk! Daan komt trouwens 1x per nacht, hij krijgt tussen 11 en 12 zijn laatste flesje en komt dan tussen 3 en 4 en dan weer tussen half 7 en half 8, niet slecht toch?! Zit nog wel met een grote twijfel wat betreft laten slapen of wakker maken voor zijn flesje, tot nu toe heb ik hem even laten liggen, niet meer dan een uur, dan maak ik hem toch wakker, dus dan zit er niet meer dan 4 uur tussen de voedingen, maar dit komt weinig voor eigenlijk, ja, vorige week toen hij bijna niet sliep vanwege de krampjes, maar nu komt ie eigenlijk zelf steeds op tijd!

Hier moeten we trouwens ook een uur extra uittrekken hoor als we even een boodschap gaan halen, iedereen wilt natuurlijk even kijken naar ons knappe ventje en ik vind dat altijd wel leuk, ben natuurlijk ape-trots en iedereen mag hem zien. Ik las in het bevallingslijst forum dat sommige er moeite mee hebben als andere mensen de baby's vasthouden? Ik vind dat nooit zo'n probleem, uiteraard zijn het wel mensen die ik ken en die bij ons over de vloer komen, maar ik zal Daan nooit uit de wagen halen of uit zijn ledikantje als ie lekker ligt te slapen, dan is het jammer maar helaas. Gelukkig nog geen rare gezichten daarbij gehad gelukkig.
    De fles geven doe ik liever wel zelf of mijn man natuurlijk en oma's en mijn schoonzus vind ik ook niet erg, maar verder niet, ik weet precies hoe ie zijn flesje drinkt en hoelang ie erover doet. tussendoor neemt ie zelf even een pauze en een vreemde gaat dan aan die fles lopen trekken zodat ie door blijft drinken en ik ben juist blij dat ie niet meer zo gulzig is! Maar verder vind ik het geen probleem, maar uiteraard, dat is voor iedereen anders toch?

Blub, ik kan me voorstellen dat je boos word hoor, ik moet zeggen dat ik zelf ook de neiging heb om te verkleinen, maar ik zou Brenda-Lisa, niet Brenda gaan noemen. Maar het is prima als je het verbeterd toch?! Gewoon doen hoor!

Zena, ik ben blij dat je je weer wat beter voelt meid, het was even een lastige start voor je he meid?!

Joli, ik bel je vanavond meis! ;)

Zo, het is een heeeel verhaal geworden zie ik hihi...

Deel Deze Pagina