Oktober 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mamajanneke, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    He meid,wat vervelend dat het niet lekker loopt met Jamal.
    Begrijp me niet verkeerd ik weet absoluut niet hoe het is om een keizersnede te hebben gehad,maar toen ik je stukje las was mijn gevoel dat je het misschien je niet zo hard moet zijn voor jezelf?
    Je man heeft misschien de eerste 1,5 uur bij hem gezeten,maar jij hebt hem wel al die maanden onder je hart gedragen,hij heeft jou stem toen al steeds gehoord...

Misschien is hij wel sneller stil nu omdat je wellicht wat onrustig bent en hij dat aanvoeld? jij bent de hele dag met hem he...
    Misschien kun je eens met iemand praten als je dat zou willen? het is zo jammer niet meer van je kind kan genieten en het is ook niet makkelijk zo!
    Sterkte hoor en wees niet te hard voor jezelf...knuf!

2. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    @ Zico: wauw, Sterre gaat hard! Op naar de vijf he! Donderdagavond ga ik naar K&G, ben benieuwd. Aan de dubbele en trippele huidplooitjes te zien, zal ze ook al naar de vijf kilo gaan denk ik :)

@ Truus: de term "sprongetje" komt uit "Oei, ik groei" denk ik. Of het is toch een boek dat er 100% aan gewijd is. Er wordt vanuit gegaan dat baby's lichamelijk en geestelijk niet geleidelijk maar met schokken/sprongen groeien. Als er een sprongetje aankomt, wordt je baby wat lastiger omdat ie moet omgaan met nieuwe vaardigheden etc. Er zijn bepaalde periodes dat elke baby wat lastiger is, bv rond 5 weken, 8 weken enz tot 18 maanden.

@ MamaK: dat excessief drinken, is dat niet om zijn keeltje te blussen door het zuur van zijn reflux? Lore doet dat ook. Toen ik last had van maagzuur op het einde van de zwangerschap, dronk ik liters melk, dus ik kan me inbeelden dat zo'n baby hetzelfde wil: dat brandend zuur wegkrijgen. Spijtig genoeg verergert de extra voedselinname hun reflux, maar dat kan je hen niet uitleggen he. Ik geef nu wel bv, maar ik leg Lore gewoon telkens aan als ze wil drinken.
    En dat je man Jamal sneller stil krijgt, kan het misschien te maken hebben met het feit dat je man wat rustiger is als hij Jamal vasthoudt? Ik heb geen kz gehad en toch werd Lore rustiger bij mijn vriend in het begin omdat hij gewoon zelf veel rustiger was dan ik. Ik was gespannen en volledig over mijn toeren en ze voelde dat. Mijn vriend was de kalmte zelve en kreeg haar wel getroost. Nu ik zelf ook rustiger blijf, krijg ik Lore ook getroost. Het is niet makkelijk, maar probeer even eerst in een andere kamer wat te gaan roepen of je frustraties uit te werken op een kussen voor je Jamal gaat vasthouden. Ik hoop dat je snel weer van je kanjer kan genieten!

3. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Zoveel om bij te lezen...lukt echt niet allemaal. :oops:

Allwoman, ik kolfte voor Tim nooit genoeg, hij kreeg vaak een combi van kv en bv. Nu kolf ik 1 of 2 keer per dag en krijgt Nadine om de dag een flesje om te oefenen. Meestal zo'n 40 tot 60 cc en daarna drinkt ze dan nog bij mij.

4. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Mamak Een dikke knuffel voor jou meid, het is niet leuk als je mannetje zo huilt en je hem niet rustig krijgt. Lucas dronk met 4 weken 5x150cc + 5 schepjes + s'nachts 1x60cc (nu niet meer).

Truus he bah ongesteld :( . Ben benieuwd wanneer die ellende hier weer gaat beginnen :( . Ik hoop dat het helpt bij Lars om zijn medicijnen te gaan delen.

Zico ze groeit goed die Sterre zeg! :D

Lotte spannend hoor meid! Ik zou het ook niet geweldig vinden nu al weer zwanger te zijn.

Kibi bah jij ook alweer ongi :(

Gisteren hadden we een terugkomavond met babys van zwangerschapsgym, was echt kei gezellig. Alleen jammer dat ik Carlijn van Marieke nog niet heb kunnen ontmoeten. We hoorde van de cursusleidster dat Marieke nog teveel pijn had van haar galblaas operatie :cry: . Dus Marieke mocht je dit lezen. Heel veel beterschap meid en ik hoop dat je snel opgeknapt bent!.

Nog even een vraagje.
    Ik ben helemaal de zin in sex kwijt geraakt :cry: (heb ook nog steeds last van de knip). Hebben hier nog meer meiden last van? Het begint nu een beetje een probleem tussen mijn vriend en mij te worden :cry:

5. scrappercindy

scrappercindy Actief lid

13 feb 2008
    283
    0
    0
    Nederland
    Mamak; Ik WEET zeker dat het niet aan jou keizersnee ligt :) .
    Verklaar deze dan eens; mijn oudste dochter voelde zich het beste bij mijn SCHOONVADER in zijn armen. Hij kreeg haar altijd in mum van tijd stil. Ik sluit me aan bij de vorige schrijfsters......hij was gewoon rustiger dan mijn man en ikzelf.....Komt vanzelf goed, voor je het weet ligt ze ook zo relaxed bij jou...en sommige kindjes (zoals mijn oudste) zijn gewoon geen troetelkindjes. Ik merk nu het verschil met Marit, die vind het heerlijk om vast gehouden te worden.

6. scrappercindy

scrappercindy Actief lid

13 feb 2008
    283
    0
    0
    Nederland
    O ja....nog even handig om te vermelden..schoonvader was heel ver weg bij de bevalling! Kwam pas 2 dgn na de bevalling met het vliegtuig naar Qatar.

7. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ischa: de zin is er hier wel,maar merk wel dat het door de vermoeidheid toch echt van zijn kant moet komen,en ik het anders ook wel goed vind zo ;)
    Ik weet zo f f niet of je bv geeft (dacht het niet he?) maar dan schijn je ook een hormoon temaken waardoor je inder zin hebt.

en dan nog het is nog niet zo lang geleden hoor die bevalling,n dan je knip nog...waarom zou je jezelf niet wat meer tijd gunnen? waarom zou het al een probleem worden?
    Als het puur alleen die hechtingen zouden zijn..er zijn meer vormen van sex/intimiteit he ;)

TZM:Zo zie je maar weer dus! ;)

8. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Lotte....ik ga voor je duimen morgen!

9. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    MamaK, dikke knuf voor jou. Het heeft ZEKER NIET met de ks te maken hoor! Onthou dat! Hij voelt inderdaad aan wie er rustiger is. Hij merkt aan jou dat je het moeilijk vind dat je hem niet makkelijk stil krijgt.
    Lees op internet eens over de 3r's en probeer dat toe te passen. Het gaat je helpen, ECHT waar...

10. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Ischa, ik merk dat ik het ook wel goed vind zonder...Weet dat het wel weer terug komt, dus hou vol!
    Hier is gewoon de gelegenheid amper te vinden. Ik ben ook meestal gewoon MOE...Gisteren om 8 uur al naar mijn bed gegaan (wel wakker tot 21.30u om te voeden)

11. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    whahaha ik ben dus ook al om 20 uur naar bed gegaan:) maar ben wel lekker gaan slapen en ze kwam pas om 22:30 dus was wel de moeite ;)

12. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Helemaal mee eens! ik zweer er ook bij..mijn oudste was een echte huilbaby( 4 mnd lang elke dag van 17 tot 23 uur huilen aan een stuk) en dit hielp echt bij haar.

13. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Ik geef inderdaad geen borstvoeding. Ik zei ook al tegen mijn vriend dat ik op dit moment veel meer behoefte heb aan een knuffel dan iets anders. Maar helaas hebben we er al 2x woorden over gehad :cry: . Ik snap hem ook wel, vanaf ongeveer 20 weken zwangerschap hebben we bijna geen sex meer gehad (en voor de zwangerschap was het wel zeker 5x per week :oops: ).

14. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Dat was ook mijn plan, maar ik ging toch weer tv kijken en ze werd zelf om 21.30u wakker.... ;)

15. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Tja Mannen zijn anders wat dat betreft he,maar je bent niet de enige hoor er is nogal wat met je lijf gebeurd de afgelopen maanden,persoonlijk zou ik ;wanneer het hier een issue zou zijn zeggen: je hebt 2 handen hoor ! :oops: ;)

16. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Oh meid, ik herken dit zo erg. Ik heb zelf ook helemaal geen zin, mede omdat ik nog steeds last heb van die knip :(
    Mijn mannetje geeft ook al dagen aan wel zin te hebben, ik kan hem dan alleen maar terleurstellen, want ik heb gewoon geen zin. Gelukkig hebben wij er geen woorden verder over gehad.

17. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ik ook ;)

Mamak, veel sterkte meid. Hier heeft Timo ook weleens van die onrustige dagen, dat kan je dan inderdaad tot wanhoop drijven. Mijn man is dan ook degene die hem stil krijgt, mede omdat ik dan gewoon één brok spanning ben :(

18. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Ik weet dat we bij Tim het pas na 2 maanden voor het eerst probeerden en toen deed het nog zeer ook, dus was het voor mij wel weer ff klaar!

19. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Hoe gaat het nu met het inslapen/huilen?

20. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Lief dat je het vraagt :D Gisteren ging het echt super en sliep hij of na een paar minuutjes huilen al of meteen. Maar vandaag is hij zo onrustig en dan krijg ik hem dus bijna niet in slaap omdat hij zichzelf dan helemaal overstuur huilt :(
    Maar zo gaat het eigenlijk steeds, de ene dag gaat super en de andere dag is het weer helemaal niks en wat er dan aan de hand is, echt geen idee.

Deel Deze Pagina