Oktober 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mamajanneke, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Nadine heeft om 10.30u voor het laatst gedronken...Ga haar maar wakker maken denk ik. Hoe doen jullie dat overdag? Meer dan 4 uur ertussen? (ik geef bv)

2. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    :D :D :D

3. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    Vanaf wanneer mag je hun nageltjes eigenlijk knippen?

4. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Tnx Meiden voor jullie lieve reacties.. Dat doet me goed.. Maar ik denk ook wel dat jullie absoluut een punt hebben.. Mijn man is onwijs rustig en kan veel meer hebben,. waarschijnlijk voelt Jamal dat..

Ik ken de 3r's wel maar wat ze precies inhouden is mij een raadsel.. Kan iemand daar antwoord op geven?

5. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    Kibi,ik dacht vanaf 6 weken.

Mieni,hoe is het nu met je?

Mamak,dat ligt niet aan de ks,het komt echt gewoon omdat je onrustig bent omdat Jamal zo veel huilt.Ik heb dat ook wel eens,dan ligt Iris de hele middag te huilen en word ik knettergek,dan krijg ik haar ook niet stil en als mijn man dan thuis komt is ze stil in zijn armen,omdat hij veel rustiger en ontspannen is op dat moment.Dikke knuffel!

TzM,ik laat Iris gewoon slapen en wanneer ze wakker wordt krijgt ze eten,soms is het 4 uur soms 5.

Voor de rest ben ik het weer even kwijt.

Gisteren naar het cb geweest Iris heeft haar eerste prikjes gehad.De verpleegster schrok van de navelbreuk,en kreeg de navel ook niet echt soepel terug geduwd,Iris reageert dan met huilen.De verpleegster zei dat ze dus wel degelijk last er van heeft en dat ik terug moest naar de ha.Vanochtend dus bij de ha geweest en nu moeten we as maandag naar de chirurg in het zh.Dus ben heel erg benieuwd,vind het maar niks.

O ja ze weegt nu 3780 gr en is krap 50 cm,ze doet het dus verder heel goed alles in een stijgende lijn alleen zit ze wel onder de curve.

groeten Simone

6. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    Mamak,regelmaat,rust en nog iets :D

ik heb het boekje Regelmaat brengt rust is erg handeig,kostte maar 3.50 het is van Ria Blom

7. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    denise het pamperprobleem ken ik hier ook :D nie te doen, het lijkt wel of ze het ervoor doet hahaha:D

casedy welkom... ik verschoon haar, geef haar haar flesje laat haar even rondkijken (ze ligt dan op de kussens in de zetel bij mij) en als ze in slaap is gevallen leg ik haar in haar wiegje
    soms slaapt ze niet en probeer ik haar ook neer te leggen, soms pakt het soms niet... soms zet ze het dus op een brullen...
    dan probeer ik eerst te sussen met tutje en muziekje en zo als het echt niet helpt haal ik haar er uit...
    en ze slaapt nog niet door... en als ze slaapt en ze moet normaal een voeding krijgen, laat ik haar zelf wakker worden... tenzij het in de dag is en ze laat er TE lang tussen... :D

Zico ik ken er namelijk niets van maar mss baby-acné :s ik weet het niet
    en wow wat een brokje is sterre al seg :D

mamajanneke veel beter schap voor Dylano! en goed dat je nu het voor jou juiste stramien hebt gevonden :D

Mikatje ik moet de Vitamine D druppels elke ochtend bij haar eerste voeding bijvoegen... :)

truus wow lars doet het goed ! :D

mamak ik hoop dat je je snel een beetje beter mag voelen :) natuurlijk niet leuk voor je om je zo te voelen :(
    lyana is even oud geloof ik he als jamal, wel ze is ook heel hongerig en krijgt nu 150 water en vijf schepjes beba 1
    ze laat wel wat staan maar het is veel beter nu... maar als het opnieuw begint ga ik ook de voeding voor hongerige baby's halen
    meestal zijn haar voedingen om de vier uur... soms half uurtje mindr als ze te veel liet staan...
    heel zeldzaam heeft ze er vijf uur al tussegelaten...

Ischa ik kan je er helaas niet mee helpen, heb ook een knip gehad maar is hier weer tip top in orde... ik kan alleen maar zeggen dat je je eigen gevoel moet volgen... je kan mss andere dingen doen...
    en zeker met je man praten en je "probleem" een beetje uitleggen... ik hoop dat het snel goed gaat :) maar laat de natuur zijn gang gaan
    ofzoiets :D en als hij het niet begrijpt PECH VOOR HEM dat klinkt grof ik weet het maar hij moet ook een beetje aan jou denken he :) ook al was hij zo begripvol de laatste maanden het is allemaal niet niks he
    wat wij hebben meegemaakt :D en voor jou dan nog iets erger met je hb! :)

verder is hier alles oke :) ik geniet elke dag meer van men meisje... alleen heb ik een vraag wat de symptomen van verborgen reflux juist zijn?
    heb hier af en toe wel een beetje een conflict met vriend'lief'...
    vooral over men kilo's en lichaam... ik hoef zijn commentaar voor de moment echt niet want ik weet zelf wel dat ik eruit zie als een uitgelubberde koe...
    maarjah toch... k weet wel dat ik er iets aan moet doen en dat hij enkel wil "helpen" maar dat is dan toch op een rare manier...
    ik heb al veel kleedjes moeten wegbergen... dingen die nu gewoon al te klein zijn, ik verschoot me een bult :eek: :)

xxx

8. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    Liz,mooie foto van jou en Lyana! :D Tja mannen proberen soms te helpen,maar ze kunnen beter hun mond dichthouden ha ha ha

Zico,baby acne kan,Iris heeft ook pukkeltjes gehad alleen op haar gezicht,ik heb daar niks aan gedaan dan drogen ze snel uit en is het weg.Nu heeft ze weer een gaaf huidje!

Casedy,welkom!

Denise,dat heb ik ook regelmatig dan heb je net alles schoongemaakt haalt de luier weg en nog voordat de nieuwe er onder ligt plast ze alles onder!

9. casedy

casedy Actief lid

25 feb 2007
    256
    0
    0
    Dankje wel.
    hier ook hoor.
    Lars kan er ook wat van.
    Dat heb je met een jongetje het spuit alle kanten op hahaha,
    heeft al een keer tegen de muur opgezeten. ahhaha

Lars heeeft trouwens ook pukkeltjes maar dat schijnt van de bv te komen.

Volgens mij mag je de nageltjes vanaf een maand knippen.
    Hier zei de wijkverpleekundige nadat hij in bad is geweest zijn de nageltjes zacht dan kan je ze zelf bij hem eraf bijten.
    Maar dat lijkt me toch wat eng.
    Maar heb me vriendin daar ook over gehoord die doet dat ook.

10. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik zou zo graag wat meer mee willen schrijven, maar
    heb helemaal nog geen ritme.... :cry:
    Hij komt om de 3 uur met flessen van 160....en hij heeft
    ook last van krampjes en dus loop ik bijna de
    hele dag met hem in mijn armen..... :oops:
    Ik had een draagdoek maar dat werkt bij mij niet, dus ga
    van de week maar een draagzak kopen...

Dus meiden ik hoop heel erg dat ik binnenkort weer actief
    mee kan schrijven, en dat ollyvier en ik een beetje ritme kunnen
    krijgen....

Liefs een hele moeie mama

ps ik heb nog een foto van mijn mannetje in mijn album gezet

11. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    Ik maak Lore dan wakker. Minder drinken overdag betekent bij Lore 's nachts inhalen en da's dubbel zo zwaar. Nu komt ze meestal zelf om de 3 uur hoor, wakker maken heb ik nog maar heel weinig moeten doen.

12. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Tzm: ik maak haar ook wakker mocht er meer dan 4 uur tussenzitten,dit zei het cb tegen mij.

Kibi: volgens mij vanaf 6 weken en nu mag je ze ook vijlen

13. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    Nog een vraagje: ;) ik baker Lore in. Ik doe dat meestal als haar oogjes beginnen dicht te vallen. Ik leg haar dan in de box maar meestal wordt ze dan terug even echt wakker en ligt dan vaak een kwartiertje naar haar mobiel te kijken. Ik vind het dan zo sneu dat ze ingebakerd ligt en niet kan bewegen. Zijn er tips hoe ik dit kan vermijden? Haar mobiel wegnemen vind ik ook al zo erg want dan ligt ze gewoon roerloos naar het plafond te staren. Als het gewoon om te spelen is in de box, baker ik haar natuurlijk niet in.

14. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    Kibi,ik denk dat jij het erger vindt dan Lore.Meestal vinden die kleintjes het helemaal niet erg dat ze ingebakerd zijn,ze zaten ook heel krap in de buik.En zolang ze niet ligt te trappelen en met haar armen te maaien wanneer ze ingebakerd zit,vindt ze het geen probleem om naar haar mobiel te kijken denk ik.

groeten Simone

15. casedy

casedy Actief lid

25 feb 2007
    256
    0
    0

Kan me voorstellen dat je moe bent.
    Hoop idd dat er snel een beetje regelmaat voor je inkomt.

Hier is het vooral in de ochtend dat ik de hele tijd met lars bezig ben.
    Loopt ie de hele tijd te huilen.
    Maar weet niet wat er aan de hand is.
    De middagen en de nachten gaan redelijk goed.

16. carma

carma Niet meer actief

Hoi meiden

Daar ben ik weer alive and bijna well.
    Bedankt voor al jullie lieve woorden.
    Heb nog wel pijn, het is toch een operatie.
    Mocht zaterdag lekker naar huis.
    Heb nog niet bij gelezen jé wat is er veel geschreven zeg in een paar dagen.
    Ik ga snel lezen, maar nu eerst ff carlijn troosten die ligt te huilen in de box.

Ischa zullen we binnenkort eens afspreken?

Lieve groetjes mariek73

17. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    he mariek,wat leuk om wat van je te horen!Dat is toch een goed teken!Nu nog herstellen veel beterschap!

groeten Simone

18. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    wou net zeggen, inbakeren mag alleen s'nachts...overdag moeten ze hun handjes kunnen ontdekken...en als je ze dan gaat inbakeren gaat dit niet hé..waarom ga je haar niet pas inbakeren als ze echt op bedje gaat?ik zou het echt niet doen als ze in de box ligt hoor...

19. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    De box is haar bedje overdag tot we verhuisd zijn. Als ik haar niet inbaker om te slapen overdag, slaapt ze gewoonweg niet. Ik baker haar in als ze bijna slaapt, maar ze wordt dan terug wakker omdat ik haar verplaats en dan ligt ze dus naar haar mobiel te kijken tot ze terug in slaap valt. Als ik zie dat ze toch niet wil slapen, laat ik haar handjes vrij hoor. Spelen doet ze meestal bij mij op schoot of in de wipper.

20. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Terug van weggeweest!
    Eindelijk gaat het iets beter hier. De ruptuur is flink aan het genezen en over 2 weken moet ik weer voor controle naar de gyn. De jeuk is over, het is alleen de pijn die soms nog voor last zorgt.

Ik heb niet teruggelezen, al die pagina's dat is wel erg veel. Vanaf vandaag zal ik hier weer mezelf op de hoogte houden.

Odette is echt een schat. Ze groeit en eet geweldig. Ze slaapt niet meer alle nachten door. Van de 7 is ze nu zo'n 3 nachten klaarwakker. Ze huilt dan onafgebroken en kan alleen getroost worden met de borst, ook al dient die dan alleen als speen. Hier heb ik geen problemen mee.

Mijn familie uit NL is inmiddels weer vertrokken en natuurlijk was het afscheid weer afgrijselijk.

Triessie en Hansje nog van harte met jullie dochters! Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd, maar met de baby en familie over de vloer kwam het er gewoon niet van om achter de computer te kruipen.

Ik hoop dat iedereen goed gaat met de baby's en met zichzelf. :)

Ik zal een recentere foto plaatsen van mijn meisje.

[/img]

Deel Deze Pagina