Oktober 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mamajanneke, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    ooooo..ok. dan..hihi..dan ist wel goed denk ik..hihi :oops:

2. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    Geeft niet! Dat kon je niet weten he ;).

3. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Vraag aan alle meiden met een kleine met Reflux...
    Morgen wil ik toch medicijnen gaan vragen aan de arts.. Mijn vraag aan jullie:

Welke medicijnen tegen Reflux heb je voor je baby en wat zijn je ervaringen?

(graag ook naam van medicijn zodat ik gericht om DAT medicijn kan vragen)

4. Linnepinn

Linnepinn Bekend lid

11 okt 2007
    552
    4
    18
    Daar was ik ook weer eens..Pff, valt niet mee om even rustig achter de pc te zitten, en dan ook nog alles lezen en reageren!
    Lezen is wel te doen trouwens,maar reageren.... :oops:

Marin is de laatste dagen erg aan het klooien om zo maar even te zeggen.
    Ze wil bijna niet meer slapen overdag,en als ze wakker is wil ze alleen maar op schoor of bij je zijn.
    De box en wipstoel vindt ze echt niet leuk,ze ligt er nog maar even in, maar huilt dan echt. Zodra ze weer bij je is, is alles weer goed. Lastig!

Gisteravond maar een speen geprobeerd, tot aan half 1 niet geslapen.. (vanaf de middag half vier)
    Speen wilde ze nooit pakken, maar zowaar viel ze ermee in slaap tot half 7 vanmorgen.
    Maar vandaag weer drama met slapen... Vindt dit lastig hoor, vooral omdat ze alleen maar bij je wilzijn.Draagzak heb ik ook al eens geprobeerd hept soms ook wel ,iemand nog tips?

5. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    ik heb Omeprazole en dat helpt fantastisch. heel moeilijk om toe te dienen, maar Lore reageert er heel goed op!

6. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Mag ik vragen waarom het moeilijk toe te dienen is?

7. carma

carma Niet meer actief

• Welke medicijnen tegen Reflux heb je voor je baby en wat zijn je ervaringen?

Carlijn krijgt Zantac tegen reflux en ik ben zeer tevreden.
    Dit wil niet zeggen dat ze niet meer teruggeeft maar het is niet meer zuur en het brand niet meer dus geen huiltafarelen.
    Ze krijg 2x per dag 1ml voor het eten met een spuitje :( . (daarna direct de fles erin hihi).

Ze is nu een stuk vrolijker en wil nu gewoon op haar rug slapen.

Ik mag morgen naar de huisarts voor een hoge bloeddruk.
    Het is hier een bonk stress, net moeder geworden dat niet meteen lekker ging, een operatie en of het niet genoeg is gaat het zakelijk ff plat gezegt kl...te.
    Hoop dat ik er iets voor krijg en iets om rustig te worden zodat alle spieren relaxen.
    Ik loop nu de hele dag met hoofdpijn en pijn in mijn nek en schouders enz enz.
    Ik wou dat de oude Marieke weer terug was.
    Ik ga ook weer flink afvallen met behulp van sport en maagband.

Sorry voor dit ego bericht maar ik moet het ff kwijt

Suc6 groetjes marieke
    [/quote]

8. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Wij hebben gaviscon en werkt zeer goed, wel de poeder voor bijin flesje te doen

9. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Ha meiden!

Als eerste: MamaK:Wij kregen voor Daan Zantac, dat was een drankje wat we een paar keer per dag moesten geven, ik zag alleen niet voldoende verbetering erdoor. Nu heeft ie andere voeding en geen medicijnen en spuugt ie niet meer en is hij een stuk rustiger, ik vraag me dus af of Daan daadwerkelijk reflux heeft (gehad?)

Zo, zal ik jullie eens wat vertellen, wij zijn gisteren voor het eerst een dag EN een nacht weggeweest! We hadden een gala in het kuhrhaus in scheveningen met overnachting! Het was hartstikke leuk, oma was blij dat ze mocht oppassen en wij vonden het wel lekker om even samen te zijn,maar toch mis je je ventje wel hoor en denk je ook de hele tijd aan hem, maar goed, we hebben het alledrie overleefd en dat is belangrijk!

Heb veel gelezen maar weet niet alles meer, wel las ik dat sommige mannen voor het eerst een papa-dag hebben. Mijn man was eigenlijk al heel snel alleen met Daan, vind het ook niet meer dan normaal eigenlijk. Maar wat dat betreft ben ik misschien heel makkelijk hoor, gelukkig doen we alles samen, dus ik ben helemaal trots op mijn man, maak me ook totaal geen zorgen als ik weg ben.

Oh ja, over het douchen, wij doen het ook een paar keer per week, idd, de 1 gaat douchen en de ander geeft Daan aan en droogt hem weer af, we vinden het allemaal heerlijk en Daan geniet volop van de douche, hij vind het zelfs lekkerder dan zijn badje!

Had ik trouwens al gezegd dat Daan ook zo goed gegroeid was? In 4 weken tijd 12 (!) ons zwaarder geworden en 5 cm boven zijn geboorte lengte zeg maar! Ondanks al het getob met de voeding die we gehad hebben groeit dikkertje dap als kool hahahaha.

Ook iets gelezen over het niet kunnen troosten en de keizersnee die daar mee te maken zou hebben. Ik heb ook een ks gehad en ook de 1e 1,5 uur gemist, ik vind dat vreselijk, ik was ook onder narcose dus heb helemaal niks maar dan ook niks van zijn geboorte meegemaakt, dat zit me nog het meeste dwars, maar goed, mijn man krijgt Daan vaak ook meteen rustig en stil als hij de hele dag aan het huilen is geweest of zo en stiekem baal ik soms ook wel, voel me een slechte moeder, want waarom lukt het mij niet om mijn eigen zoon te troosten?n Maar idd, ik ben dan heel onrustig op dat moment en verlang er dan zo naar dat ie even zijn ogen dichtdoet en lekker gaat slapen, het kan gewoon niet anders of Daan voelt dat aan. En ik voel me schuldig, maar probeer ook tegen mezelf te zeggen dat ik al de hele dag ermee heb gezeten en dat het dan niet gek is dat het even teveel is.

Daan heeft trouwens 4 nachten achter elkaar doorgeslapen, maar de laatste 3 dagen is het weer raak hoor. Geeft niks, komt vanzelf wel.

oh Lotte, spannend meis morgen, ik duim voor je! Ik weet hoe je je voelt ;) , maar ik had goed nieuws :)

Liz: Begrijp ik nou goed meid dat je vriend commentaar levert op je lichaam en je figuur??? :confused: Sorry, maar dat vind ik echt heel erg. Ik moet zelf nog 10 kilo kwijt en voel mezelf echt niet mooier erop geworden, zit onder de klote-striae, mijn buik is vergelijkbaar met een drilpudding enz. enz., maar mijn man hoeft echt niet te zeggen dat ie me niet mooi vind of zo, want dan krijgt hij de wind van voren!! Beseft je vriend wel wat een impact zo'n zwangerschap en bevalling op het vrouwelijk lichaam heeft?!!!!
    (mocht ik het verkeerd begrepen hebben, sorry!)

Nou meiden, ik zit al een uur op het forum te neuzen, ik ga mijn mannetje ff opzoeken! Fijne avond allemaal!

10. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    lizke, wat een mooie foto van jullie beide.
    Ivm je vriend laat je niet omlullen dat je er niet uitziet he.
    je bent nog maar een maand geleden bevallen, hoe zou hij er dan uitzien, wacht maar 10 jaar dan loopt hij met een bierbuik rond en kan je hem ook afbreken.
    Ik heb me voorgenomen om volgende week te gaan trainen, neem sterre mee in de maxi cosi als ze slaapt, zo kan ik m'n buispier gaan trainen en bibs ;)

11. lotte27

lotte27 Bekend lid

6 aug 2007
    747
    0
    0
    Verzorgende I.G.
    Capelle aan den IJssel
    Hoi meiden,

Zin in sex? ja dat heb ik wel. Maar idd vaak wel erg moe. Waardoor ik meestal al lig te slapen voordat we eraan kunnen beginnnen.

Eline heeft vandaag een echt huildagje gehad. Als ze niet in mijn armen lag, ging ze huilen. Nu ligt ze gelukkig al een uurtje in bed te slapen. Ojee, hoor dat ze net weer wakker wordt. Ze wordt vandaag van elk geluidje wakker. Volgens mij heeft ze een sprongetje. Ze is ook erg aan het groeien en heb al heel wat kleertjes wat ze niet meer past.
    Vandaag zijn mijn bazen op visite geweest. Was erg leuk. Heb een mand vol met kadootjes gekregen en kadobonnen. Echt superlief.

@Mariek73: fijn dat de operatie geslaagt is en dat je weer lekker thuis bent.. Rust lekker uit en laat je een beetje verwennen. Want zoals je zelf al zegt, het blijft een operatie..

@Susanna: er fijn dat je minder pijn heb en minder jeuk. Hoop dat het snel helemaal over is.

@Linnepin: Misschien is het een idee om even lekker buiten te gaan lopen met de kinderwagen. De meeste baby's vallen daarvan in slaap. En als je dan thuis komt, haar gewoon laten liggen in de kinderwagen. Hier werkt dat wel.

@Kibi: wanneer ga je verhuizen?

Groetjes Lotte

12. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Kibi, Nadine ligt ook vaak wakker in bed. Geen probleem toch?

Linnepin, waarom niet op bed leggen als ze gaat huilen in de box of wipper?

MamaK, in het kort de 3 r's (rust, regelmaat, reinheid) hoe ik het doe.

Als Nadine wakker wordt voed ik haar. Dan spelen/knuffelen we even (ze is het snel zat en gaat dan een beetje mopperen) dan leg ik haar in de box of wipper. Zodra ik zie/hoor dat ze moe wordt, leg ik haar in bed (soms is het in totaal maar 10 min. na de voeding) om te gaan slapen. Als ze gaat huilen, laat ik haar 10 min. gaan. Ga kijken, maar laat haar in bed liggen. Even een kusje en lief woordje en dan ga ik weer weg voor 10 min. Meestal slaapt ze in de eerste 10 min. al, dus hoef ik er niet eens heen.
    Als ze wakker wordt voordat het 2 uur geleden is dat ze heeft gedronken (snap je t nog?) dan laat ik haar liggen, meestal valt ze weer in slaap. Anders krijgt ze dus na 2 uur weer eten.

Nog korter:
    Voeden
    knuffelen/spelen
    alleen "spelen"
    bij de eerste tekenen van moeheid naar bed

Succes! Het werkt!

13. lotte27

lotte27 Bekend lid

6 aug 2007
    747
    0
    0
    Verzorgende I.G.
    Capelle aan den IJssel
    Ik ben al met trainen begonnen. Loop nu 3x per week hard. Op de site van de nederlandse hardstichting staat een opbouwschema. Zit nu op week 7. Gaat supergoed.
    En laat je idd niet gek maken, dat je er nu nog niet goed uitziet. Ze zeggen 9 maanden en 9 maanden af! Dus rustig aan, en idd over 10 jaar heeft hij een bierbuik.

Groetjes Lotte

14. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Ik ben net met Nadine in bad geweest en daar ben ik wel wat van opgeknapt.
    Ben het af en toe zoooo zat...Soms denk ik dat ik van de spruw af ben, omdat ik dan niet zoveel steken voel tussen de voedingen door, maar vandaag is het weer drama! Steken tot op mijn rug en mijn borsten en tepels doen zo zeer...Ben vanmiddag in tranen uitgebarsten bij manlief dat ik het zo zat ben...Hoeveel geduld moet een mens hebben? Bijna 5 weken voeden met pijn, ik vind het wat. Maar, we zetten door...tot ehm...het over is!

15. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    Het zijn capsules met bolletjes van ongeveer een milimeter in. De basisdosis is iets te hoog, waardoor ik maar de helft van de bolletjes mag geven. Ik moet dan eerst alle bolletjes eruit laten rollen, de helft tellen en dan moest ik een manier vinden om het toe te dienen. De bolletjes lossen niet op (probleem voor fv) en Lore krijgt borstvoeding. Groter probleem dus :D . Ik probeer nu de bolletjes op haar tong te mikken en haar dan zo snel mogelijk aan te leggen, maar meestal gaan er toch een paar verloren in de strijd. Ach ja, wat ze binnen heeft, is al gewonnen.

@ Lotte: de richtdatum was begin november. Die hebben we dus niet gehaald :) . Nu hopen we voor het einde van het jaar verhuisd te zijn. Het is een volledige renovatie van een huis uit 1970, waar we ook nog eens een stuk aanbouwen. Grote werken dus, die veel tijd vragen.

@ Liz: mocht mijn mannetje zoiets zeggen, was ik ontploft. Nu heb ik geluk en heb ik mijn oude lichaam zo goed als terug, maar mijn mannetje zegt over mijn buikje (wat ik dus vroeger niet had) dat hij het sexy vindt. En zo hoort het ook ;).

@ Tzm: petje af hoor voor je doorzettingsvermogen!

16. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Marieke: Succes morgen bij de HA. Ik hoop voor je dat je iets krijgt waardoor je weer ff wat lekkerder in je vel zit. Natuurlijk ook nog goed bijkomen van de operatie en hopelijk gaat het je zakelijk binnenkort ook weer meer voor de wind! En wat een goed voornemen wat betreft sport en afvallen joh! Mijn abonnement bij de sportschool is sinds deze maand weer op actief gezet (mocht tijdens de zwangerschap stilgezet worden), maar ik heb nog niet echt de zin gevonden om er weer naartoe te gaan :oops: ....

Maria: Hey wijffie! Lekker gehad dus?! Mooi zo! Spreek je gauw weer!

Verder ff niet zo veel onthouden....

Vandaag dus voor het eerst alleen de hort op geweest zonder man en Quinten. Ik heb me echt prima vermaakt samen met m'n moeder! We zijn naar de Winterfair in Utrecht geweest en ik heb mezelf weer eens lekker verwend met 2 nieuwe outfits, een ketting en een lading make up ;) .... Moe en voldaan weer richting huis, ik kon niet wachten om Quinten weer te knuffelen! Maar wat bleek nou?! Meneertje lag nog heerlijk in dromenland! Om half 7 pas mocht ik 'm weer wakker maken voor z'n flesje, meteen daarna viel hij weer als een blok in slaap, dus al met al heb ik vandaag nog maar een half uurtje met 'm kunnen knuffelen :( .... Nou ja, manlief gaat zo de nachtdienst in voor 3 nachten, dus dan kan ik de schade voorlopig weer naar hartelust inhalen :D !

Ga zo maar lekker m'n bed in met een tijdschrift, fijne avond nog allemaal!

17. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    mamak: wij hebben ook zantac drank..moeten hem 1x per dag 1 ml geven voor de fles aan...vind dat zantac niet zo heel veel helpen

maar heb johannesbroodpitmeel opgehaald en daar doet ie het hartstikke goed op joh...

en idd dat dacht ik ook direct liz....vind je vriend wel beetje cru hoor, zeggenover jou....verdorrie zeg!!Net een bevalling achter de rug en nu alweer klagen over jou lichaam!!
    :rolleyes: :rolleyes:

Buddy Lotte...zoo joh..das ff een spannende dag morgen voor jou, ik hoop dat je negatief test hoor...verdarrie je moet er idd niet aan denken, weer die 9 maanden en weer die bevalling :(

Mariek: fijn dat alles weer goed gaat met je..nah ja alles...zo te lezen met je privé dingetjes niet zo...kom op..kop der veur houden haha...
    je moet dat johannesbroodpitmeel erbij gaan geven joh...werkt echt goed!

Linnenpinn: zou het een sprongetje kunnen zijn? neem haar toch lekker bij je..hebben ze echt nodig deze periode...gaat vanzelf weer over..en ik weet dat je meer te doen hebt, maar dan laat de boel maar ff de boel..(en dat zeg ik..uhmuhm)

Mariaatje:zo hey Daan doet het ook perfect zeg!!
    zo jullie hebben ff lekker van elkaar genoten zeg maar...lekker zeg een dag en nacht weg..zou ik ook wel ff willen...klinkt cru, maar ff met zijn tweetjes weer hihihi....

zico: ja lekker ff sporten...nou ik ga echt volgend jaar beginnen met iets aan mijn buik te doen...ik heb er ten eerste nu nog helemaal geen puf voor en ten tweede ik vind zometeen met de kerst en oud & nieuw alles veelste lekker...

timzijnmama: zo doe ik het ook..je schema ;) ..eigelijk ging dat helemaal automatisch..ik lees wel eens vaker iets en dan denk ik..heey maar dat doe ik gewoon al helemaal automatisch, zullen wel moedergevoelens zijn..denk dat iedereen zijn kleine zo een beetje verzorgd / opvoed...enneh suc6 met je spruw...lijkt me idd heel erg vervelend, denk dat het vaak in je opkomt om te stoppen met de bv, ofnie? tenminste a;s je zoveel pijn steeds hebt, lijkt me ook geen lolletje

Lotte: zo heey geen wonder dat je zo moe bent als je ook nog eens 3x per week gaat hard lopen zeg :rolleyes: hahaha :) maaaaaaaar petje af hoor... :D

zo Damian krijgt nu een vast ritme lijkt het wel...jiipppie :D ...hij slaapt nu iedere nacht 7 uurtjes achter elkaar...dus als volgt.......................

schema:
    05.00 : 180 cc
    10.00 : 180 cc
    14.00: 180 cc
    18.00 : 180 cc
    22.00 : 180 cc

was wel benieuwd wie zijn beebje nog meer zoveel cc drinkt?

18. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Wij zijn begonnen met Omeprazol. Dit is een capsule die moet je losmaken en de korrels moest lars innemen. Door de speen van de fles wil het niet. Dus op een lepeltje met een beetje melk in de mond proberen te krijgen. Een drama was het. Lars werkte alle korrels zo met de tong weer naar buiten.
    Na een paar dagen geprobeert te hebben toch tot de conclusie gekomen dat dit niet werkte. Dus, weer de huisarts gebeld.
    Zantac gekregen. Dit is vloeibaar. Dat maakt het innemen een stuk makkelijker. Alleen het nadeel is dat Zantac niet zo goed werkt als Omeprazol. Dat klopt. Na een paar dagen waren de klachten weer compleet terug. Dat was dus ook niet de oplossing.

Weer de huisarts gebeld.
    Nieuw medicijn. Nu losec. Zijn tabletten. Die mag ik dan malen en kan wel door de melk en dus ook wel door de speen. Mits ik t goed fijn maal. Tot op heden werkt dit voor ons het beste. Lars begint nu wel weer meer te spugen bellen blazen en kokhalzen. Dus vanmorgen weer de huisarts gebeld. Nu moet ik proberen om hem 2 x per dag een halve tablet losec te geven. Hopelijk heeft Lars hier voldoende aan. Onze huisarts zag het nog niet zitten om zijn dosering te verhogen.

Hopelijk heb je hier wat aan. Dit is onze ervaring met de medicijnen die Lars krijgt voor z'n reflux.

19. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Bianca, gek genoeg denk ik er geen seconde over om te stoppen met de bv. Ik baal alleen vreselijk (en ben ook verdrietig) dat het niet eens een keer over gaat....

Pfff heb een beetje spijt dat ik niet ben gaan slapen net. Nadine heeft om 18.45u gehad, dus had mooi nog ff kunnen gaan tukken tot 22.45 (als ze niet eerder komt) Wij gaan altijd rond 21.15u al naar bed en omdat ik nu extra moe ben, zit ik mezelf wel een beetje in de weg. Denk dat ik haar rond 22.00/22.15u maar wakker ga maken. Zie wel wat ze dan doet vannacht.

20. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Marieke, goed om je weer te zien. Fijn dat alles goed verlopen is. Doe je wel lekker rustig aan?

MamaK, hoewel Zoë dus geen reflux lijkt te hebben, is daar wel een tijdje voor behandeld. Inderdaad met omeprazol. Drama om te geven! Ze stikte zowat in die bolletjes. Maar uit mijn werk als verpleegkundige kan ik je vertellen dat omeprazol goed helpt tegen zuurbranden, zantac ook wel, maar dat is minder sterk.
    Daarnaast is het met reflux zo dat je het spugen niet kunt voorkomen, dat blijft doorgaan. Maar door de voeding in te dikken met jbp, wordt het spugen wel minder. Verder boeken onder het ledikantje en een handdoek in de kinderwagen, zodat hij lekker schuin ligt.

Valt me trouwens op dat er bij bijna niemand ook echt onderzocht is of de kindjes daadwerkelijk reflux hebben. Als Zoë geen blaasontsteking gehad had, hadden wij wel een ph-metrie laten doen. Dan heb je zekerheid. Ik vind dat er best wel makkelijk geëxperimenteerd wordt met medicijnen zo. Maar goed, dat is mijn mening...

Susanna, fijn dat t beter met je gaat. Je hebt het niet cadeau gekregen he?!

Liz, ik vind het schandalig dat je vriend zoiets zegt. Bahbah!

Maria, wat gaaf zeg, een Gala in het Kuhrhaus! Fijn dat Daan het zo goed doet. Gek yhe, ondanks al het spugen toch aankomen. Zoë is ook al 5 kg, ondanks al het spugen. Kan je nagaan wat een dikkerdjes het zouden zijn als ze alles binnenhielden;)

Tzm, ik doe hetzelfde riedeltje als jij met Zoë, werkt super!
    Trouwens, ik vind je een echte doorzetter. Ik had de borstvoeding allang opgegeven. Echt knap van je!

Joli, lekker jezelf verwend dus:) Goed zo...een blije mama is een goede mama.

Bianca, goed spul he? nutriton ;)

Truus, ik hoop dat t werkt meid, 2 keer een halve tablet!

Over seks. Ik heb het gevoel dat ik de afgelopen negen maanden in probeer te halen :oops:

Oh ja, nog een tip voor de mama's die zantac geven.
    Als je de speen van de fles afdraait en daar een beetje melk met de zantac in doet en dat laat drinken, hebben ze het in drie teugen weg. Dan de speen weer op de fles en de rest geven. Was een tip van het ziekenhuis voor de antibiotica. Zoë spuugde het nl uit als ik het zo in dr mondje deed en op deze manier neemt ze alles in!

Ik ga per vandaag proberen om Zoë wat meer voeding te geven. Ze kreeg 120 cc en kwam dan 6 of 7 keer. Dat vonden ze toen ze opgenomen was teveel, maar ze wil het echt hebben.
    Drexhage zei vanmorgen, niet naar luisteren, jij bent dr moeder, jij weet wel wat ze nodig heeft. Als ze zoveel wil, dan wil ze dat.
    En ik ehb steeds het gevoel dat ze na die 120 best nog wel wat zou lusten. Dus ik ga nu proberen of ze 5 of 6 voedingen van 150 wil. Wie weet gaat ze dan ook wel doorslapen? Maar dat denk ik nog niet eigenlijk....

Deel Deze Pagina