Oktober 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mamajanneke, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carma

carma Niet meer actief

Hallo meiden

Hier ook een baby met krampjes.
    Cinnebaby werkt niet echt bij carlijn, nu heb ik via onderzoek op internet iets gevonden wat het moet wezen.
    Sab Simplex. Het nadeel is dat het alleen in duitsland te krijgen is.
    Het is een middeltje dat de schuim van de melk haalt.
    Het word niet in het lijfje opgenomen en is geen rommel
    Je kunt het rechtsreeks geven met een lepeltje bij borstvoeding of 15 druppels in de fles.
    Ik vanmiddag 45 min heen en 45 min terug gereden naar de zondag drogist in kleve en heb het gekocht.
    Het is zo zielig als je kindje z'n kramp heeft en huilt.
    Nu 2x gebruikt, na de eerste keer nog wat jengelig maar al wel minder en nu net na de voeding van 20.00 was ze helemaal relaxt en nu ligt ze op bedje.
    Nu gaan we duimen dat het zo blijft.
    Ze moet vandaag nog wel poepen, maar daarna moet het echt beter gaan.
    Ik hoop het zo want niet alleen Carlijn maar ook mijn man en ik zijn toto.

Hebben meer van jullie ervaring met dit middel?

Je kan het ook op internet bestellen
    http://www.st-josef-apotheke.de/nederla ... mplex.html

Groetjes Mariek73

2. carma

carma Niet meer actief

HOERA! :D :D
    Wat een geweldig spul (sab simplex), Carlijn heeft 23.00 de laatste fles gehad, om 1.00 uur gepoept en daarna de hele nacht doorgeslapen tot 18.30 vanmorgen.
    Ze heeft geen last gehad van haar darmpjes.
    Ze is relaxt en heeft geen opgeblaze buikje meer.
    Nu hopen dat het zo blijft, maar ik heb er veel vertouwen in.
    Carlijn, papa en ik hebben wel wat slaap in te halen, dus ik kruip nog ff terug.

Lieve groetjes Mariek73
    Een blije mama

3. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Hallo dames,

Ik kom me hier even aanmelden! Heb een dochtertje die op 2 oktober is geboren, Yelena. Bij de geboorte 4060 gram, flinke dame dus.
    Momenteel wil eten niet zo lukken. Yelena is behoorlijk driftig en pakt de tepel niet goed; aanleggen lukte voor geen meter en daarom zit ik nu al enige dagen op de fles. Afgekolfde melk en bijvoeding want pfff soms heb ik gewoon niet genoeg. Aanleggen lukt dus niet en daarom kan ik haar ook niet vaker aanleggen. Misschien moet ik vaker kolven maaruhm eigenlijk word ik daar nou al doodmoe van :confused: Ik ga met een lactatiekundige aan de slag zodra de intake van het consultatiebureau is geweest. Want gewoon borstvoeding is zoveel praktischer dan telkens alles in een flesje. Nouja een beetje een vaag begin van de dag; deed haar lekker in badje maar daarna wilde ze weer eten dus is ze wel 3 uur wakker geweest achter elkaar. Slaapt nu als een blok ;)

Verder over mij: ben 23 jaar, woonachtig in Den Haag.

4. audrey23

audrey23 Actief lid

9 nov 2007
    327
    0
    0
    * Buddynieuws*

Susanna heeft een dochter Odette Maria. Op 12 oktober geboren om 23.58 USA tijd.
    Ze weegt 3765gr en 50cm lang.
    Susanna heeft een zware bevalling gehad.

Einde Buddynieuws

Denk zet het hier ook maar even erbij.

Groetjes Audrey

5. lotte27

lotte27 Bekend lid

6 aug 2007
    747
    0
    0
    Verzorgende I.G.
    Capelle aan den IJssel
    @ Mariek73: ik ga het zeker onthouden! Gebruik nu cinababy, en opzicht gaat dat redelijk. Ze komt nu alleen nog om de twee uur in de nacht en dat breekt wel op. Ga nog wel door met borstvoeding, maar is het over twee nog zo, dan gaan we waarschijnlijk alleen voor de avond/nacht flesvoeding geven. Heb echt respect gekregen voor vrouwen die borstvoeding geven en er overdag nog gewoon supergoed uitzien. Heb moeite om mijn ogen open tehouden en volgens mij hangen mijn wallen op mijn knieën....

Groetjes Lotte

6. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Mariek: Jeetje, klinkt als een wondermiddel zeg! Ik onthou het, niet dat Quinten last heeft van krampjes (afkloppen!), maar je weet natuurlijk nooit!

Vandaag de intake van het consultatiebureau gehad, we mogen donderdag even langskomen tijdens het inloopspreekuur om Quinten even te wegen. We verwachten eerlijk gezegd wel dat hij ruim gegroeid is hoor, meneer drinkt bijna al z'n flesjes leeg is voor m'n gevoel al enorm gegroeid :confused: ! (Dat zal dan wel weer meevallen, maar heb echt het gevoel dat 'ie in een week tijd al zó enorm is veranderd!)

Afgelopen nacht is hij netjes maar 1 keer gekomen, vandaag heeft 'ie veel overdag geslapen, dus eerlijk gezegd verwacht ik dat het vannacht weer een kort nachtje voor mama gaat worden ;) :) .... Ach.... manlief is nog 3 weken thuis, dus ik mag in iedergeval lekker uitslapen morgenochtend!

7. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    Joli,dat is lekker dat je mannetje nog 3 weken thuis is.Dat oor je niet gauw dat mannen zolang vrij hebben.

Hier was het vandaag de eerste dag zonder kv en zonder mijn man,dus helemaal alleen met Iris.Het ging wel goed alleen merk ik dat je echt nog niks kan met zo'n wond van de ks.En aangezien je toch wat dingen moet doen,trekt de wond nu enorm,erg pijnlijk.

groeten Simone

8. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Zo goedemorgen meiden!

Ik dacht ik kom me ook maar eens melden bij de mama's
    aangezien ik alweer een week mama ben.... :D
    Het gaat hier hartstikke goed afgezien van de wat onrustige
    nachten..... :rolleyes: hij heeft 2 dagen bij ons in bed gelegen,
    wat ik echt super handig vind ivm borstvoeding, van de wond
    van de keizersnee heb ik eigenlijk helemaal geen last, vk vind
    het ook verbazingwekend snel genezen.... :)
    Waar ik wel heel erg last van heb zijn kraamtranen....(herkent
    iemand dit?) ik kan om alles wel huilen... :cry:
    Ik hoop vandaag wat foto's van mijn kleine mannetje te kunnen
    plaatsen, en vanaf nu weer wat vaker mee te lezen.
    Ik heb nog 2 dagen extra kh dus donderdag is ze voor het laatst.

Nou iedereen die ik nog niet gefeliciteerd hebt met de kleine
    GEFELICITEERD!

LIEFS nony

PS laten we het maar niet over mijn bevalling hebben want dat was
    een drama..... :oops:

9. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Ik heb het gevonden, maar ben ik ook hier welkom, eigenlijk was ik oktober uitgerekend en ben bevallen in september :rolleyes:

10. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    @zico, ik ben ook sept. mama geworden. aan t begin hebben we hier over gehad en wij horen er gew0on bij dus meid van harte welkom.

11. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    thnckx

12. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ja Zico, we laten ons toch net wegsturen hier! Hahaha!

Simone, fijn dat alles goed gaat, maar wel vervelend dat je zo'n last van de wond hebt. En inderdaad, je kunt niet niks doen met zo'n kleintje thuis. Hopelijk knap je snel helemaal op!

Nony, ik heb er ook heel erg last van gehad. Op het depressieve af. En na 2 weken was het alsof er iemand een gordijn open trok en ging de zon weer schijnen. Nu geniet ik volop, maar ik heb dagen gehad dat ik dacht dat ik me nooit meer blij zou voelen. En vervolgens schuldgevoel he...want ja...je hebt een kindje gekregen, dat heeft moiete genoeg gekost (lang geduurd en 2 mk's) en dan is het eindelijk zo ver en ben jeniet hysterisch gelukkig.
    Maar nu weet ik dat veel vrouwen dit hebben, alleen niemand praat erover...

13. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ja over wonden gesproken....
    Ik heb zelf een knip gehad en dat was de 1e dagen ook echt geen fijn gevoel. Het gekke was wel weer dat tegenover mij in het ziekenhuis een vrouw lag die ook een keizersnede had gehad. Ze was een dag voor mij bevallen, maar die liep echt vrolijk in en uit de douche en naar de wc :confused: Waar ik na een wandelingetje van 10 sec. naar de wc al tegen de vlakte ging :) Maar ik had dan ook een boel bloed verloren.

Goh wat een contrast is vandaag met gister! Yelena is in een veel betere stemming vandaag. Alles verloopt vlot en ze huilt nauwelijks. De flesjes gaan goed leeg; 130 cc per keer en na de ochtend voeding heeft ze nog weleens de neiging om na anderhalf uur weer te komen voor 40 cc. Het zal wel goed zijn, ze is een flinkerd dus heeft het blijkbaar nodig ;) Nu ligt ze tevreden te pruttelen in haar wiegje en ik verwacht dat ze zo lekker wegdoezelt. Dan kan ik mooi eens aan het baby scrapboek beginnen want daar heb ik echt zin in !

En wat betreft depressieve gevoelens...ik herken het helemaal hoor. Het benauwd me enorm dat ik om de 3 uur aan die kolf moet zitten en dat Yelena het gister zo op een krijsen zette. Toen wist ik het niet meer; stond te huilen boven het aankleedkussen en ben daarna naar mijn bed gelopen en heb daar flink gejankt. Toen heerlijk een paar uurtjes geslapen want had het nodig. Gelukkig kwam mijn moeder net langs dus die heeft de kleine even getroost en in slaap gekregen. Ik heb ook niet echt een halleluja gevoel maar ik merk steeds meer in de kleine dingetjes dat het genieten vanzelf wel komt. Hallo mag het, je moet zo;n kindje en zijn ritme leren kennen! Daarbij komt bij mij dat Yelena 's nachts ook nog elke 3 uur komt, soms eerder.

14. Lieve meiden,

Ik zet dit ook maar even bij jullie neer.

Ik heb voor mijzelf een beslissing genomen om te stoppen met dit forum. Ik merk dat ik er helemaal geen steun en herkenning meer uithaal. Ik ben ook de laatste in de rij die uitgerekend is en beschouw het nu meer als negatief als positief.
    De meeste verhalen die nu vertelt worden gaat over hoe zwaar de laatste loodjes zijn en dat de meeste worden ingeleid daardoor.
    Ik bemerk bij mijzelf dat ik mij hier niet in kan vinden en een soort irritatiegevoel krijg.
    Ik vindt dit zelf heel erg jammer ook omdat ik al vanaf het begin meeklets.
    Ik wens jullie allemaal heel veel geluk toe!

Het gaat jullie goed!

Hele dikke knuffel!

15. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Zoals ik bij de zwangere mama's al zei. Erg jammer Hansje. Ik hoop dat je snel een gezond kindje vast mag houden. Heel veel geluk!

16. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Mariek73: Een wondermiddel is Sab-Simplex zeker, ik gebruikte het met Milan ook en nu Rosalie ook krampjes begon te krijgen direct naar de drogist gereden (woon vlakbij de Duitse grens) die koopt ze 1 x in de zoveel tijd ruim in in Duitsland.

Voor 9 euro is ons meisje krampvrij en hebben wij heerlijke nachten! Cinababy en elk ander middeltje voor krampjes werkte bij ons totaal niet!
    Maar gelukkig bestaat er dus wel iets wat wel helpt, jammer voor alle meiden die in het andere deel van het land wonen, maar je kan het ook via internet bestellen inderdaad...

Wij zijn sinds vorige week over gestapt op de flesvoeding en Rosalie doethet er prima op. Nu heeft ze alleen al 2 dagen niet gepoept en dat zou volgens het CB toch elke dag moeten zijn. Wel erg zielig om je meisje zo te zien kreunen. Ze loopt gewoon soms rood aan van het drukken, maar er komt maar niets.... :(

17. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Ben het net in het zwangertopic vergeten te zeggen:

Hansje, jammer dat je niet meer meeschrijft meis, maar wil je wel nog sterkte wensen met je laatste loodjes! Laat je nog even wat van je horen na de geboorte van jullie wondertje?!

Ik ga er maar weer eens eentje uithalen, Quinten heeft volgens mij geen zin om te slapen ;) ....

Oh ja! Die kraamtranen! Heb ik ook enorm veel last van! Kan haast niet stoppen met huilen, om de stomste dingen ook :rolleyes: ....
    M'n moeder moet het het meeste ontgelden, als ik haar zie, begin ik spontaan! Het liefste wil ik dat zij de hele dag bij me is, maar ja....dat gaat niet hè?! Vandaag is ze voor het eerst ook niet geweest, best wel vreemd, maar gelukkig komt ze morgenmiddag weer eventjes langs!

Nou meiden, fijne avond en een rustig nachtje gewenst, haha! Gaat hier in iedergeval niet lukken (dat rustige nachtje bedoel ik), maar dat maakt niet uit :) ....

18. lotte27

lotte27 Bekend lid

6 aug 2007
    747
    0
    0
    Verzorgende I.G.
    Capelle aan den IJssel
    He meiden,

Dat depressieve gevoel herken ik nog van mijn vorige bevalling. Het wordt vaak zo overgeromantiseerd die eerste weken. je moet eigenlijk op een roze wolk zitten, maar eer dat het ritme van de baby in de gaten heb, borstvoeding goed loopt (of flesvoeding) en je zelf weer een beetje bij ben (uitgeslapen dus) duurt het toch wel weer een paar weken. Dus meiden, het maakt niet uit dat je niet altijd vrolijk ben. Dat hoort erbij en het mag. Als je je echt niet lekker in je vel voelt zitten en je hebt het gevoel dat je niet van je kindje kan gaan houden, dan moet je wel hulp gaan zoeken!

verder gaat het hier goed. Heb vandaag weer flink met de cinababy gestrooid en gelukkig gaat het nu wel weer met eline. Ben alleen bekaf. De avonden ben ik alleen want dennis heeft avonddienst, dus ik probeer er nu een ritme in te krijgen. Maar het is wel vermoeiend met twee kinderen, maar het gaat lukken.

Iedereen groetjes
    Lotte

19. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Zo...ik had wat.
    Gisterenavond deed ik Zoë in bad. Ik was met dr teentjes aan het spelen toen ze ineens begon te trappen. Had ze dr hoofdje opzij gedraaid, met heel dr gezichtje in het water!
    Ik heb haar dr uit gehaald en ze bleef een seconde hangen in dr ademhaling. Toen begon ze te krijsen (en ik ook!).
    Ik voelde me zo'n slechte moeder! Was zo met die voetjes bezig dat ik niet op dr hoofdje lette.
    Gelukkig heeft ze dr niks aan over gehouden.
    Mn vriendin, moeder van 4 kleintjes: Oh, was dat alles? Meid dr gaan nog wel ergere dingen gebeuren hoor! (heerlijk als iemand zo lekker nuchter reageerd.)
    Maar damn wat was ik geschrokken zeg!

Wat sneu trouwens, al die kleintjes met krampjes. Zoë heeft er tnt geen last van gelukkig. Ze spuugt wel heel erg, maar we zijn nu over op friso comfort en dat lijkt wel iets te helpen.

Morgen drukke dag, mn collega's komen op kraamvisite. Wel gezellig! Heb er echt zin in. Er is rouwens sinds november vorig jaar steeds iemand zwanger bij ons. We wisselen netjes af. Ik was de derde op rij en nr 4 is inmiddles 12 weken zwanger. We zijn een klein team (12 personen) met vooral veel jonge meiden. Tsja...dan krijg je dat! Ik mis mn collega's trouwens best wel. Nu wil ik absoluut niet werken, maar die laatste 10 weken zwangerschap heb ik het wel heel erg gemist hoor. Nooit beseft dat ik werken zo belangrijk vind!
    Maar voor nu zit ik prima hier thuis. Lekker tutten met mn meisje!

20. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Leuk zeg dat er weer een aantal mama's bijgekomen zijn :)

Weer even niet meegeschreven omdat het allemaal niet zo lekker ging met Luca, heel veel kramp, veel huilen, niet slapen en ga zo nog maar even door. Gelukkig toch wat dingen opgelost en daardoor een heel lief en tevreden mannetje.

Hier ook wel last van kraamtranen, mis mijn moeder momenteel heel erg, kan niet even bellen met mijn vragen en dat hakt er toch wel in, plus dat ik de bevalling nog niet echt een plekje heb gegeven. Maar hier komen we ook wel weer door, eventjes doorbijten denk ik dan maar.

@zena, wij zijn ook over gegaan op comfort en het gaat hier ook een stuk beter. Cinababy hielp ook niet :(
    Is idd even schrikken als zoiets gebeurd met het badje maar gelukkig is het allemaal goed afgelopen.

Deel Deze Pagina