Heej! Ja, we geven nu al JBPmeel en zijn bedje enzo staat al schuin.. alleen we merken dat ie nog steeds maagzuur heeft wat omhoog komt en hij wegslikt.. en dan gaat ie dus weer huilen van de pijn.. vandaar dat ik graag iets daartegen wil.. spugen doet ie eigenlijk niet meer.. maar het is meer die pijn van het maagzuur.. ik denk dat ik de arts om zantac ga vragen...
Hoe lang heb je dit vol gehouden voordat het werkte? Neem aan dat je dit alleen overdag doet Meestal als ik lars heb gevoed overdag ook is ie al in slaap gevallen/. Maar ik ga het morgen eens proberen
Nadine is vaak ook al in slaap gevallen. Ik laat haar dan eventjes bij me liggen en zie dat als knuffelen. Dan leg ik haar in de box. Vaak wordt ze dan weer wakker en gaat ze om zich heen kijken. Als ze zou blijven slapen óf gaat huilen, gaat ze naar bed. Ik doe het inderdaad alleen overdag. 's Nachts gaat ze meteen weer naar bed. Ik probeer zo weinig mogelijk licht aan te doen en verschoon haar alleen als ze gepoept heeft. Ik weet niet wanneer het ging werken, deed het al heel snel. Misschien nog een tip: Ik heb het bij Tim en Nadine vanaf dag 1 gedaan. Laat de gordijnen overdag open. Zo weten ze wanneer het dag en wanneer het nacht is. Tim slaapt nu zelfs nog met de gordijnen open tussen de middag (hoewel hij nu soms vraagt of ze dicht mogen en dat mag natuurlijk) Waar ik ook altijd veel aan heb gehad was een uitleg van de wijkverpleegkundige: Als de kids bij je in slaap vallen en je legt ze in bed, dan kunnen ze snel weer wakker worden. Dan zetten ze het vaak op een brullen misschien, omdat ze denken hee! ik lag net lekker warm bij mama en nu alleen in een koud bed! Daarom is het belangrijk ze wakker in hun bedje te leggen. Het is hetzelfde gevoel voor ze als dat jij wakker zou worden op de keukenvloer....niet echt prettig dus...hihi.
Kibi Het ligt een beetje aan je verzekering, maar anders moet je aan de apotheek/arts eens vragen om Losec. Dat is de merknaam van Omeprazol en veel makkelijker toe te dienen. De tabletjes zijn namelijk oplosbaar in water. Je kan dan de helft geven met bv een spuitje. Scheelt een hoop ge-emmer met die bolletjes. Alleen door een stomme regeling vergoed niet elke verzekering die Losec.
Wij zijn net lekker met z''n tweeën uit eten geweest. Yorick is bij opa en oma geweest en heeft daar heerlijk de boel onder gespuugd en ze aardig bezig gehouden. Ze zaten al steeds te klagen dat hij alleen maar sliep als zij bij ons waren. Nu weten ze wel beter. Maar het was wel voor herhaling vatbaar zeiden ze allebei. Vandaag was trouwens zijn eerste dag volledig op Nutrilon en wat een verschil zeg. Ons mannetje is hartstikke tevreden. Alleen nu nog die borstvoeding zien af te bouwen. Ik heb het gevoel dat ik op knappen sta. Heb steeds kleine beetjes afgekolfd, maar vanavond maar helemaal leeg gemaakt want ik hield het niet meer. Ga nu lekker naar bedje.
Wie geven hier alleen maar bv? Ik ben het overzicht kwijt geraakt door mijn afwezigheid. Ik heb het idee dat er meer fv gegeven wordt, niet dat dat niet ok is Ben gewoon benieuwd.
ik geef ook flesvoeding, weet niet of er meer flesvoeding word gegeven hoor, denk ook wel veel vrouwen die borstvoeding geven!Bij de volgende (mocht het allemaal lukken ect) wil ik wel graag borstvoeding proberen..dit is er nu door alle commotie bij in geschoten, vind ik best wel jammer, achteraf had ik ook kunnen kolfen zena: ja meis..je hebt me goede tips gegeven..dank je daarvoor!Z Zo was er al bijtijds uit vanmorgen..Maaaaaaaar Damian heeft 8 uurtjes geslapen vanacht...geweldig! En direct een grote glimlach vanmorgen, wat kan een moeder nog gelukkiger maken als een glimlach van haar kind!
Goedemorgen meiden! Susanna: ik geef volledig borstvoeding..alleen vanavond krijgt ze 1 keer een fles omdat mama er echt even uit moet TZM: ik doe het echt precies hetzelfde als jij allemaal,bij mijn oudste deed ik het trouwens ook zo,ook van de gordijnen open overdag en zo..alleen verschoon ik snachts wel altijd,tussen 2 borsten in Pluim voor jou voor je doorzettingsvermogen,das niet niks zo met die spruw. Ik heb sinds vannacht enorme stuwing,mijn borsten staan op knappen,blijkbaar is de productie opgeschroefd..vind het wel lastig want ik heb gister geprobeerd te kolven(voor dat flesje van vanavond) maar ik krijg er niks uit,,...terwijl dat in de kraamweek geen probleem was. Ben blij als ik haar weer aan kan leggen,maar ze heeft nu steeds aan 1 borst genoeg,waardoor de andere op knappen staat.
@Susanna: ik geef bv en fv. 3 flesjes per dag van ongeveer 135 ml. Meestal drinkt ze er 110 op. De rest is allemaal borstvoeding en ik vind het heerlijk zo. Eline kwam om de 2 uur en ik vond het supervermoeiend. @Tzm: Eline schrikt idd wakker als ik haar slapend in bed leg. Ga je advies opvolgen om haar wakker in bedje te leggen. Misschien is dat beter. En met de gordijnen deed ik al. GOED NIEUWS! NIET ZWANGER! had niet gedacht dat ik dat ooit onder goed nieuws zou vermelden, aangezien ik er toch wel een tijdje over gedaan heb om zwanger te worden van Eline. Mijn man vroeg of ik toch niet een klein beetje teleurgesteld ben, en ja, een klein beetje wel, want het is toch ook een wonder he, zwanger worden/zijn en een kindje baren. Maar op dit moment is het gewoon niet echt praktisch en daarbij moet mijn lichaam nog bijkomen van de vorige zwangerschap. Eline vanochtend voor het eerst ingebakerd, omdat ze de afgelopen dagen steeds aan het jengelen is en niet goed wil slapen. Steeds was mevrouwtje om 5.30 uur wakker en wilde dan niet meer slapen. En nu ze ingebakerd ligt, slaapt ze nog steeds! Dus dat gaan we vaker doen. Verder iedereen prettige dag Groetjes Lotte
ooooooooo gelukkig Lotte..ik snap je helemaal..je verhaal, maar idd is het maar beter zo..stel je voor zeg pfffff... Hopelijk heeft dit suc6 voor Eline, dat inbakeren, ik doe het ook nog steeds bij Damian, hij slaapt ook veel sneller in.. allwoman: och och wat vervelend die stuwing, als ik er nog aan denk hoe dat bij mij was de dg na de bevalling..Auwwwwwww...! ik ga straks lekker ff met Damian naar mijn moeder..ff boodschapjes doen ect, kinderwagen mee (pffffff weerdat ding in de auto zetten, eruit ect ect) zie er soms best een beetje tegenaan..die hele rompslomp voordat je weg kan
Als ik 's ochtends Iris de fles heb gegeven en leg haar wakker terug in bed,dan gaat ze rustig rondkijken en daarna slapen,maar als ik haar 's avonds na het flesje van ongeveer 7 uur wakker op bed leg gaat ze huilen,en dat houdt ze gerust een uur vol.Als ik elke keer na 10 minuten ga kijken helpt ook niet.Als ik haar dan pak en meeneem dan is ze stil en gaat ze rustig slapen.Als ze slaapt en ik breng haar dan terug naar bed,dan ben ik de kamer nog maar amper uit of zet ze het weer op een huilen,net zo lang tot ik haar weer pak en meeneem.En als ik haar de laatste fles geef voordat ik naar bed ga en leg haar dan wakker in haar bed (soms ook slapend dan is ze tijdens het eten in slaap gevallen) dan gaat ze rustig slapen.Gek hè.En dit is echt elke avond zo. Vannacht heeft ze het weer goed gedaan,laatste fles om half 12 en wakker om half 7! Is er bij jullie al iemand langs geweest van felicitas?Ik ben er nog niet voor gebeld. Susanna,ik geef fv Lotte,idd goed nieuws gelukkig maar! Allwoman,vervelend dat je zo'n last van stuwing hebt Bianca,heerlijk hè als die kleintjes naar je lachen Mikatjuh,dat is toch fijn om te horen dat opa en oma het oppassen voor herhaling vatbaar vinden,dan kun je zelf ook met een gerust hart weg Ik vind het wel spannend,ben erg benieuwd wat de chirurg maandag gaat zeggen over de navelbreuk.Als mijn kleine meid er maar snel van af is,want vind dit zo ontzettend zielig.Mijn vriendin zei het lijkt wel of ze een piemel op haar buik heeft,zo puilt haar naveltje uit. groeten Simone
@Symoen: Ik hoop dat de navelbreuk geen ernstige gevolgen heeft voor iris. Ben ook erg benieuwd wat de chirurg gaat zeggen. Succes! En felicitas heeft gisteren gebeld en komen vrijdagochtend langs. Ben benieuwd wat ze me gaan aansmeren. Groetjes Lotte
@ Susanna: welkom terug! Ik geef bv. @ Lotte: goed nieuws dus. Die tegenstrijdige gevoelens kan ik heel goed begrijpen. @ Symoen: hopelijk krijg je snel duidelijkheid over het navelbreukje. Zou de andere reactie van Iris na haar flesje van 19u niet gewoon haar huiluurtje zijn? Lore liet weer meer dan 5u tussen twee voedingen vannacht. Zou er ritme in komen? Daarna was het wel maar 2u45 tot de volgende voeding, maar ok . Oeps, ze begint haar mobiel beu te worden, ik ga even kijken.
Lotte: wat een opluchting,al zal het best wat dubbel zijn idd ..mooie foto's! Ik snap niks van die stuwing,had al een topic geopend bij borstvoeding maar krijg nog geen reacties..weet gewoon niet of dit normaal is of dat ik teveel productie heb of zo..lastig is het wel en heb gewoon echt veel vollere borsten.( en nee niet positief helaas haha)
Tnx voor je tips.. Ik heb het net geprobeerd... Hij slaapt nog niet maar we doen een poging... Andere vraag: Wat doe je als hij in de box ligt (dus speeltijd eigenlijk) en begint te huilen (overigens geen enkele tekenen van moeheid)? Als ik hem namelijk bij me neem dan is hij stil dus hij wil gewoon bij mama zijn (denk ik).. Maar wat doe je dan? Bij je nemen, laten liggen, of naar bed doen?
hey meiden wat ik nu weer heb. Nu begint lars na dat ik hem bv heb gegeven op zijn handjes te sabelen. Maar dat kan toch echt niet zijn van de honger. Ik snap er fff niks meer van. Ligt weer te huilen in zijn bedje. Weet niet wat dat overdag is.
Ja, dat doet Jamal ook wel eens,... ik neem ook aan dat het niet van de honger is.. ik denk gewoon zuigbehoefte.. wij geven Jamal dan ook een speen... Dat overdag veel huilen is hier ook.. (en terwijl ik dit typ hoor ik een sirene aangaan... zucht)... en 's nachts is het een voorbeeldig kereltje... gek is dat he?
precies net of je Lars beschrijft. Zag het gister fff niet meer zitten. Had me er toch heel wat anders bij voorgesteld. Maar ik zou hem niet willen missen ons kereltje Maar na een nacht goed slapen kijk je er weer heel anders tegen aan. Het gaat over zeggen ze.