Dit is bizar... nu omschrijf jij ook hoe ik me gisteren voelde... Ik trok het echt niet meer.. kreeg hem met geen mogelijkheid stil.. Heb ook tegen mijn man gezegd, je stopt maar met werken want ik ga niet meer alleen met hem zijn... Ik weet ook dat Jamal het voelt als ik zo doe dus ik probeer nu rustig te zijn.. Ik laat mijn kind nu al bijna 10 minuten huilen... en ik heb het er erg moeilijk mee... maar wat moet dat moet.... Ben even naar hem toe gelopen... heb hem gekust... gezegd: " Mama houdt van jou, ga maar lekker slapen" en hem zijn speen terug opnieuw gegeven... Ik ben benieuwd of hij nu gaat slapen.... @ Tim zijn mama: Jamal heeft een speen.... vaak huilt hij omdat zijn speen eruit is gevallen... Ga ik dan wel binnen die 10 terug om zijn speen te geven of laat ik hem dan ook 10 minuten huilen? En als hij nou na 2 x 10 minuten huilen nog niet slaapt... wat doe jij dan?
Ik heb hem gister zelfs een half uurtje laten huilen maar hij is toen zo overstuur geraakt dat hij al zijn melk eruit gespuugd heeft wat hij nog nooit gedaan heeft. Maar ja je moet toch wat proberen. En dat idd van wat jij vroeg dat in de box huilen en geen teken van moeheid en dan oppakken en weer stil zijn heeft lars ook. Ben zeer benieuwd wat je dan idd moet doen. Geef jij trouwens fv of bv. Ik geef bv maar als het deze week nog zo door gaat ga ik maar overstappen op fv kijken of dat helpt. Een vriendin van me heeft net een draagzak gebracht ga nu proberen of dat helpt.
Lieve Meiden.....allemaal zoooo herkenbaar. Ik denk vooral bij een 1e kindje. Althans ik heb het nu nog niet gehad. Maar het gaat over.....alleen....ze hebben niet voor niets de uitdrukking "achter het behang plakken" uitgevonden! Dat blijft...oudste dochter is nu 5,5jaar, die zit al onder 100 lagen behang
Ik geef flesvoeding.... kwam allemaal lastig op gang na de ks en ik kon die stress even niet hebben.... Jamal krijgt 100 cc water ( dus 10 cc extra) met 3 schepjes voor hongerige baby's en 1 schepje JBPmeel ivm reflux... en dat elke 3 uur.. We hebben een tijd geprobeerd om hem 125 cc water + 4 schepjes + 1 schepje te geven om de 4 uur (dus 6 voedingen per dag) maar dat redt hij nog niet... tis ook maar een klein mannetje..
Ik heb van de week nagevraagd en ik moest al met 150cc en + 5 schepjes beginnen. Lijkt me veel als ik jou verhaal zo lees. Ja dat behang gaat hier ook moeilijk wij hebben struktuur Maar gaan over een half jaartje verhuizen ga ik nu alvast maar beginnen met behangen daar.
En dan moest je denk ik 5 voedingen per dag doen? Ik vind 5 voedingen dus om de 5 uur, voor zo'n kleintje echt veel te lang.. Ik zie het aan Jamal.. die redt dat echt niet... Hij slaapt 's nachts vaak wel een beetje langer tussen de laatste avond en de eerste nacht.. Totaal krijgt hij nu dus vaak 7 voedingen op een dag.. Nou 7 voedingen van 3 scheppen = 21 scheppen op een dag (700 cc)... en in jouw situatie krijgt hij 5 voedingen van 5 scheppen= 25 scheppen op een dag.. (=750 cc ) Totaal dus eigenlijk nog meer zelfs... Alleen die van mij krijgt vaker eten...tsja... als hij dat nog nodig heeft.. Hij is pas een maand oud en weegt 4200 gram ongeveer.. dus zo "dik" is hij ook niet..
Ben net even bij Jamal gaan kijken... De deur staat namelijk op een kier en kon hem net zien... Hij ligt lekker rustig in zijn bed.. Heeft geen speen meer in zijn mond en is wakker.. Hij ligt rustig om zich heen te kijken... Ik zag hem wel gapen dus dikke kans dat ie zometeen wel in slaap valt... Wow... wat een oase aan rust... Ik heb gewoon wat "tijd" voor mezelf.. Ik juich nog niet te vroeg want de kleine mag pas om 13.00 uur (a 13.30 uur) eten... dus we hebben nog 3 kwartier te gaan.. Stel nou dat het straks 13.30 uur is.. en Jamal moet zijn voeding hebben en hij slaapt.. Wat doe ik dan? Laten slapen en wachten tot hij zelf komt.. of wakker maken? EDIT: Hoort hij mij dit typen ofzo??? Ik druk op OK en meneer gaat krijsen... grrrrrrrrrrrr
ik zit nu met lars in mijn arme en die heeft nu zijn oogjes dicht maar weet zeker als ik hem op bed leg dat hij wakker word maar ga nu een poging doen wat zijn we bezig he haha
Tsja...Ik denk altijd maar; Mama dat ben je direct na de bevalling maar een echte (goede) moeder... dat moet je leren worden.. Dus ach... wij komen er ook wel... Ik heb je trouwens een persoonlijk bericht gestuurd!!!
Hallo iedereen, voor de dames die het even niet meer weten. Het kunnen ook sprongetjes zijn van de baby's. Die beginnen rond de 4 weken. Ik weet niet of jullie het boek Oei ik Groei hebben. Dit is ook een aanrader, je leest precies wat er in werkelijkheid ook gebeurd. Rond de 4 weken begint het ook met verlatings angst. Succes ermee. Groetjes audrey
Sterre is gisteren ook op 150cc overgeschakeld en om de 5 uren eten, gaat goed hoor, moest een overschakeling niet lukken , telkens een 15 min a 30 min verlaten dan voelen ze het niet zo. Zo deden ze het in de couveuse en heb die raad toen ook gekregen.
Och meiden wat een gezoek he,..ik had dat nog meer bij de eerste moet ik eerlijk zeggen,maar je moet zoiezo je kindje leren kennen en ze kunnen ons nou eenmaal nog niet vertellen wat hun dwarszit! en dat gevoel van o my god is dit het nou hebben we allemaal wel eens gehad hoor en structuur kan ook,valt het minder op op de muur Over de rust regelmaat en reinheid,dat werkt niet na 1 keer dat moet je echt zo houden zodat het voor je kindje allemaal heel voorspelbaar word,dat brengt de rust. moest hier aan denken: Ik ging bij de eerste scheiden toen zij 15 maanden oud was,..ze huilde op een dag zoveel dat ik er zo doorheen zat,ik belde bij de buurvrouw aan en heb haar zo mijn dochter in de armen geduwd (ik kende haar goed hoor haha) ik moest even afstand nemen en heb thuis ff lekker hard zitten janken..daarna kon ik haar een stuk rustiger weer ophalen zij is nu trouwens ook 5 geworden afgelopen zomer,en een verschrikkelijk makkelijk kind,kan me niet voorstellen dat deze net zo word (geheh en roep naar mijn man dat het dan aan zijn genen ligt)
heeej meiden, Heb net snel ff alles bij gelezen, heb geen internet en waarschijnlijk zit er spyware op onze laptop, duis die moet eerst helemaal nagekeken worden. Gelukkig kan mijn broer dat, maar het kost wel even tijd, dus vrees dat we deze week niet meer online kunnen Dan merk je toch wel een beetje hoe verslaafd je bent...haha Ben nu ff bij mn ouders. jayna gaat hier zo op op, kan ik ff met mn moeder de stad in. Faya blijft ook bij opa. Alles gaat prima bij ons. Faya slaapt nu 's nachts ook lekker op dr eigen kamertje in dr ledikant. Komt 1 keer voor voeding, maar slaapt zo weer verder tot de ochtend. Tevreden meissie dus! Moet Faya nu gaan voeden, dus helaas geen tijd voor reacties.....hoop gauw weer mee te kunnen kletsen! Liefs Semmi
Het gaat niet om het geld hoor . Ik geef gewoon liever wat er voorgeschreven wordt door de arts. Als Losec en Omeprazole dezelfde bestanddelen hebben, moet ik toch terug naar de KA voor een voorschrift als ik Losec zou willen geven. Het lukt wel hoor, het is eigenlijk best grappig wat een voorbereiding het vergt en waar die bolletjes allemaal terecht komen. Ze moet in ieder geval genoeg binnen krijgen, want haar reflux is veel beter zo!
nony mooie foto van je kleine ventje hoor! en ik hoop dat de krampjes snel voorbij zijn mariek ben blij voor je dat je bijna well bent mariaatje nenee je hebt het heel juist begrepen, elke dag hoor ik er wel iets over... en wat goed dat Daan zo gegroeid is super he wat gaat het snel zicootje dank je voor de steun ik ga het zeker onthouden dat van binnen tien jaar want dan zal ik hem ook ni sparen lotte bedankt voor de tip en ik ben blij voor je ! dat het niet zo is bedoel ik ik denk toch dat dat het nieuws was dat je wou he TZM je bent idd een doorzetter ! ik denk niet dat ik het zou gekunnen hebben, chapeau! Symoen ben eigelijk ook benieuwd wat de chirurg gaat zegge, ik hoop dat je kleine meid er niet te veel last van heeft het roer is hier helemaal omgegooid... wantkon zo niet verder, de ene keer kwam ze om de drie uur en half, de andere keer om de vier uur soms eens om de vijf uur en ze werd er helemaal onrustig van en ik krankjorum... dus nu ben ik haar (met de goede raad en daad van men mama) op haar uren aan het zetten dus om de vier uur. de uren zijn als volgt (nu toch nog... hout vasthouden ) 07.00U --> 150cc (water + vijf schepjes nutrion verzadiging--> nieuwe voeding en 1 schepje JHBmeel dit is voor alle voedinge zo) 11.00u 15.00u 19.00u 23.00u en de helaas niet te vergeten nachtvoeding van 03.00 voorlopig nog, hoop dat hier snel verandering in komt... ben dit met men mama van gisterenavond beginnen doen en eigelijk doet ze het heel goed ze is veel rustiger in omgang ook als ze niet wakker is maak ik haar gewoon wakker, (in de dag toch) als ze vroeger wakker is, hou ik haar wa bezig, eventueel een badje ofzo zo dit was het weer xx
Meiden wat schrijven jullie machtig veel zeg. Ik been het niet bij hoor. Ik geef trouwens bv. Nu is het zo dat Dylarius om de 2 uur drinkt en dat wel 3 kwartier tot een uur en dat is te lang. Hij is ook niet tevreden, maar groeit wel goed. Nu loop ik dus bij de kinderarts en babymassage en vandaag heb ik ook contact gehad met een lk. Het is nl zo dat dylarius een veel te korte tongriem heeft. Dit kan het probleem zijn dus bij de bv. Ik moet maandag weer naar de ka en ga dit dan nog eens duidelijk noemen. EN ik denk dat hij dan geopereerd word aan de tong. Ik zie hier wel tegen op maar beter nu dan als hij 4 of ouder is. Het kan nl problemen geven bij praten en eten en zoenen. Verder lees ik over meer kinderen die slapen op de arm en dan weggelegd worden en dan binnen no time huilen. Op zich is dat logisch want ze liggen lekker warm en veilig bij mama en dan ineens liggen ze ergens anders. Door de schrik kunnen ze adrealine krijgen en dus lang weer wakker zijn. Ik leg nu dylarius wakker weg en hou een poos mijn hand op zijn hoofdje en mijn andere hand op de borst tot hij rustig slaapt. en als hij weer gaat huilen herhaal ik dit tot hij echt slaapt. T sabbelen op de handen na het drinken kan duiden op toch onvoldaan zijn maar ook gewoon zuigbehoefte hebben. Hier ondanks de bv ook een speen hoor. Alleen als Dylarius vol is dan hoeft hij geen speen. Ik geef na de bv gekolfde melk na en je merkt dat hij nu rustiger is. @ lotte, fijn dat je niet zwanger bent. Inderdaad moet je lichaam even de tijd hebben op herstel. Verder weet ik t niet meer en moet ik stoppen want mijn grote boef vraagt aandacht
Hallo iedereen, even weer een kort berichtje uit Den Haag.... Ik heb straks weer eena fspraak emt de huisarts voor zowel Caitlin als voor mezelf voor Caitlin want ze heeft het sinds gisteren ineens heel erg zuur je ziet dat ze er iets omhoog komt en dat slikt ze dan weer door waarbij ze echt een heel zielig gezicht trekt en soort van gilletje geeft, heel zielig om te zien. Voor mezelf ga ik naar de huisarts omdat ik erge last van mijn buik heb en me nog steeds niet lekker in me vel voel zitten, dus even een check up kan geen kwaad. Ik kolf tegenwoordig weer de borst voeding ipv dat ik haar zelf aanleg ( doet zón ontzettende zeer als ze uit mijn borst drink dat ik bijna door de grond ga van de pijn ), ik kolf tegenwoordig zoveel dat ik het bijna een voorraadje kan gaan invriezen, zijn er dames bekend met het invriezen van gekolfde melk, vries je dat meteen na het kolven in of laat je het eerst evenin de koelkast staan en tot hoelang is het houdbaar in de koelkast. Mamak hoe gaat het nu met je ? als er iets is dat ik voor je kan doen dan hoor ik het graag, dikke knuf voor jouw.