Oktober 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mamajanneke, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saris

saris Actief lid

7 jul 2008
    177
    0
    0
    groepsleerkracht
    Oude Pekela
    Tis hier ontzettend druk..... Ben echt aan het rennen de afgelopen 3 dagen, pffffff. Maar euh? Vijf uur tussen de voedingen? Dan krijg ik een groot probleem. Hier zit er 4 uur tussen en slaapt meneer door 's nachts. Doe ik iets verkeerd of....

audrey dat boek heb ik ook. Ik vind hem erg leuk!

Nou ik ga nu ff snel door het huis heen. Moet zo nog naar de begraafplaats, mijn 'schoonzusje' (zusje van mijn ex, die een hele goeie vriend van me is) zou vandaag jarig zijn.
    Ojaaaaaaaaaaaaa, vk is net geweest dus ik heb gelukkig mijn foto's :D

2. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Susanna, ik geef volledige bv.

Allwoman, veel plezier vanavond!
    Kan de stuwing niet komen, doordat ze bijna 6 weken is en ze al een regeldag heeft gehad? Als de stuwing te erg is, kun je de ergste druk eraf halen met kolven (tenminste, als dat lukt) Dat ze maar 1 kant drinkt is prima, op den duur passen je borsten zich er op aan.

Lotte, toch fijn dat je nu nog niet zwanger bent, hoewel het ook wel weer jammer is...dat snap ik wel.

Bianca, wat een gedoe hè. Eventjes weg is er niet meer bij! Ik ben vandaag een dagje naar mijn ouders, nou het leek wel of ik op vakantie ging :D
    Als ik soms alleen eventjes boodschappen ga doen, dan merk je gewoon hoe snel je dan klaar kunt zijn.

MamaK, als Nadine in de box gaat huilen gaat ze altijd naar bed. Dat is nl. haar teken van vermoeidheid. Ik zou Jamal dan op bed leggen. Ook al is hij stil bij je. Het zou best kunnen zijn dat ie dan nog een poosje wakker ligt in bed, maar dat is prima.
    Nadine heeft geen speen, maar Tim had dat wel al toen hij zo klein was. Toch liet ik hem dan die 10 min. huilen. Als Jamal al 2x 10 min. heeft gehuild, zou ik hem er eventjes uithalen en hem troosten (in zijn kamertje). Kijken of hij misschien een boertje moet laten, even voor hem zingen of tegen hem praten en dan weer terug leggen en weer weggaan voor 10 min.
    Hou vol hè, hij moet het ritme wel even 'doorkrijgen' dat lukt niet in 1 dag denk ik.

Liz, bedankt voor je compliment. :oops:

Denise, ik zou het meteen invriezen als je weet dat je het niet gaat gebruiken. Ik deed dat in avent bakjes. Ik schreef de datum en de hoeveelheid op een stickertje die ik op de deksel plakte.

3. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    Lore heeft wat last van een verstopte neus. Ik heb nog fysiologisch serum en een neuszuiger, maar dat helpt blijkbaar niet echt. Veel last lijkt ze er niet van te hebben, ze knort er gewoon lustig op los.
    Hoeveel druppels van dat serum mag je eigenlijk toedienen per keer en per dag?

4. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Zoë heeft vannacht weer doorgeslapen! Is la de tweede nacht achter elkaar. Sinds gisteren krijgt ze 5 x 150 cc voeding en dat lijkt tnt goed te gaan.

MamaK en Casedy, dat regelmaat erin brengen heeft wel even nodig, maar op een gegeven moment gaat je kindje de patronen herkennen. Dit brengt hem veel rust (en jullie dus ook). Ik leg Zoë op bed zodra ze gaat gapen, oogjes wrijven, druk doen of huilen/jengelen. Dit is nl wel degelijk een teken van vermoeidheid. Kindjes van deze leeftijd zijn vaak maar een uurtje wakker, inclusief voeding. Dan zijn ze alweer moe.

Kibi, anders is de douche op zn heetst zetten en met Lore in de badkamer gaan staan? Dan kan ze een beetje stomen.

Lotte, toch wel goed nieuws, ondanks de dubbele gevoelens.

Saris, je doet niks verkeerd hoor! Prima toch, overdag 4 uur en 's nachts doorslapen? Lijkt mij geen probleem hoor...

Denise sterkte meid. Hopelijk voel je je snel beter. Been there...done that. Vanaf het moment dat ik erover gepraat heb voel ik me beter. Dus....praten helpt echt!
    Hopelijk kan de huisarts ook wat betekenen voor Caitlin en je buikpijn.

MamaJanneke, dat is ook wat, een te korte tongriem. Zielig hoor! Hopelijk kan er wat aan strakgedaan worden. Want problemen met het zoenen wil je toch ook niet voor later ;)

Liz, Zoë zit sinds gisteren op hetzelfde schema. Lijkt hier dus ook een groot succes te zijn. Als we zelf onze mama's toch niet ahdden he?!

Semmi, forumjunkie dus....hahahaha! Nou, hopelijk is het allemaal snel gemaakt!

Simone, wat sneu dat Iris pijn heeft aan de navelbreuk. Fijn dat je maandag al bij de chirurg terecht kan. Knuffel voor je kleine meisje!

5. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    Hee allemaal

@ tzm: super dat schema van je, dat ga ik ook maar proberen want ik wordt compleet gek hier af en toe. Als ze nou blijven huilen en niet gaan slapen, haal je ze dr dan uiteindelijk toch uit of wat doe je dan?

Sinds gisterenavond denk een uur of 9 is Joram al huilerig, heeft de hele nacht geduurd, hij heeft amper geslapen, en ik dus ook niet. Geen idee wat er was, geen honger, geen vieze luier, in het begin wel krampjes maar niet de hele nacht.... Heb em elke 2,5 uur gevoed, want dan had ie wel weer trek en was ie even stil. Uiteindelijk heb ik maar gewoon mee zitten huilen, want ik wist het ook niet meer hoor :( :cry: Mn man zit nog op Texel, dus die kan het ook niet heel even opvangen als ik er doorheen zit.

Nu slaapt ie sinds een half uur in zn eigen bedje, dus dat is wel mooi, maar ik sta zo'n beetje op instorten :(

Ik heb trouwens heel erg dat ik me een slechte moeder voel als ik em laat huilen... herkenbaar voor iemand? Ik weet namelijk dat ie vaak wel gewoon stil is als ie bij mij zit... Maarja, ik moet ook eten en wassen en naar de wc enzo, kan em moeilijk met alles meenemen....

@ mamak: wat vervelend dat Jamal zoveel huilt... hopelijk wordt het snel wat rustiger voor jou en hem.

Iemand vroeg wat te doen als je kindje langer dan 4 uur doorslaapt overdag? Ikzelf ga Joram niet wakker maken, omdat ik weet dat dat niet helpt, dan eet ie slecht, omdat ie er zelf nog niet aan toe was, en dan wil ie na 2 uur weer als het niet eerder is. Ik laat em nu omdat ie toch goed groeit enzo, gewoon zelf komen.

@ mariek: sterkte met opknappen van je operatie en met alles wat niet lekker gaat

@ liz: hele leuke foto van jou en Lyana

Ik heb sowieso een hele hoop leuke foto's voorbij zien komen!

@ susanna: ik geef ook bv

Ik heb pas trouwens even mn scheur bekeken, zag ik zowaar dat ie minstens 15 cm lang is zeg! Zover was ik nog niet dus... :p Nou snap ik wel dat ze zo lang bezig waren met hechten en dat ze niet eens meer wist hoeveel hechtingen ik heb.
    Hoe lang duurt het trouwens voor dat genezen is? Ik ben steeds bang dat ik het allemaal zo weer kapot kan trekken, zal wel niet maar het is het idee...

Hmm, ik ga maar weer stoppen want volgensmij is dit nu al een vreselijk lang en onoverzichtelijk bericht geworden... Ben momenteel echt zo onzeker over alles dat ik er chaotisch van wordt :( Iedereen die ik vergeten ben - sorry daarvoor :oops:

6. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    TIP voor alle papa's en mama's die weer gaan werken na het verlof!

Vanaf afgelopen maandag, 17 november, is het belastingdienst programma kinderopvangtoeslag aanvragen voor 2009 beschikbaar..
    De aanvraag duurt gemiddeld 6-8 weken dus als je per 1 januari opvang gaat gebruiken (zoals ik bijvoorbeeld) moet je z.s.m. alle gegevens indienen anders krijg je het geld niet op tijd..

7. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    O ja...misschien een beetje een domme vraag...
    Heb net een maxicosy voetenzak gekoht (deed eerst een dekentje over dr heen). Maar moet ze dan nog een jasje aan erin? Het lijkt me zo warm én een jas én die slaapzak...

8. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    Misschien stom antwoord ;) , maar aangezien het een VOETENzak is, denk ik dat het bovenlijfje er niet in gaat en je dus een jasje nodig hebt. Maar ik heb zo'n voetenzak nog nooit gezien, dus ik ben helemaal niet zeker...

9. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Zo...ik kom ook weer een keertje posten...eerder echt geen tijd en/of puf voor gehad maar mis jullie dan wel...zit best met veel vragen enzo en denk dat jullie een hoop kunnen beantwoorden als ervaringsdeskundigen!

Maar ook nu weinig tijd...typ dit nu met Evelien op mn schouder (ze slaapt nu), ze heeft veel last van krampjes.
    Zelf erg veel tijd en energie gestoken in het geven van bv dmv aanleggen met tepelhoedje,kolven en bijvoeding dus ben nog erg moe omdat ik bijna niet kon bij slapen. Nu geef ik bv met tepelhoedje en dat scheelt zo een uur per voeding! Maar rechts doet af en toe flink zeer...ik hoop dat dit nog beter gaat worden?!

Nou ik moet echt weer ffies verder...ik wil nog terug lezen zodat ik jullie handigheidjes kan gaan gebruiken....en wil natuurlijk jullie ook weer "spreken" en aanmoedigen enzo...dus hopelijk tot gauw!

liefs van een gelukkige mama ;)

10. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    simoen: sterkte met je meisje...jeetje zo groot en lang die navelbreuk, dat heeft Damian niet , die heeft een klein bolletje erop...

zena: lijkt mij dat je geen jasje aan hoeft te doen hoor in zon zak..is idd té warm..

als damian heeft gegeten en hij heeft ff bij me gelegen, doe ik hem nog ff in de box (niet altijd hoor, als hij slaapt bij mij dan laat ik hem lekker bij me liggen)...en dan als hij gaat huilen, pak ik hem er idd uit, en leg ik hem op zijn bedje of in de wagenbak...meestal zijn bedje...
    Ik zie aan Damian als hij moe is dan gaat hij idd steeds huilen en nix is dan ook goed, en hij krijgt zijn wenkbrauwtjes rood hihi..de huid dan hé ;)

kiezeltje: als je kleintje zo erg huilt s'nachts..pak hem dan ff lekker bij je in bed..(je hoeft zelf niet te gaan slapen, ligt eraan wat jezelf wilt) je kunt hem ook op een aankleedkussen leggen op bed...zijn eigen dekbedje erover..weet zeker dat hij dan rustiger word...slaapt hij, dan leg hem met kussen en al weer terug in zijn eigen bedje...zo heb ik het toen met damian gedaan...en moet zeggen..als ik hem nu naar zijn eigen bedje breng, dan heeft hij zoiets van..hé lekker mijn veilig nestje...kan gewoon aan hem zien dat hij het herkent als, rust en slapen!

en dan heb ik zelf nog een vraagje..

ik zit zo met die voedingen te klooien hé...naar mijn gevoel en naar damian kijkend, kan hij 180 cc op..hij krijgt dan 5 flesjes op een dag hé..
    maar ik vind 180 cc zoveel?hij is nu 2 maand en 1 week oud bijna...dus dan kan ik haast niet meer meer voeding doen mocht het zo zijn...
    snappen jullie?
    wie kan mij verlossen uit mijn twijvel gedachtens?

11. casedy

casedy Actief lid

25 feb 2007
    256
    0
    0

12. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    @ bianca: hij slaapt al op het aankleedkussen bij ons in bed, omdat ie anders heel slecht slaapt 's nachts, maar dat werkte vannacht dus even niet...

Punt is ook een beetje, we hebben een bedje op de babykamer en een wiegje in onze slaapkamer. In de wieg wil ie dus bijna niet meer slapen (eerst wel), en in zn bedje op de babykamer gaat nu wel, maar daar durf ik em 's nachts niet te leggen omdat dat aan de andere kant van het huis is en we nog geen babyfoon hebben. Ben dus bang dat ik em dan niet hoor, dus slaapt ie maar de hele nacht bij ons

13. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    Ik denk dat elke mama dat hier zal beamen :D.

Sterkte meid nu je er alleen voor staat. Heb je een draagzak? Daarmee kan je Joram bij je houden terwijl je toch je handen vrij hebt en ze worden er rustig van. Toen Lore last had van reflux (voor we wisten wat het was), droeg mijn vriend haar daar in rond.

14. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Wat een getob hier.... Het is ook allemaal nog zo onwennig en nieuw hè?! Maar meiden, uiteindelijk komen we er wel! Het is ff zoeken, maar goedkomen gaat het zeker!

Lotte, mooie meiden heb je hoor! Echt leuke foto's!

Liz: Jij hebt nu precies hetzelfde schema qua voedingen als ik heb met Quinten. Hier gaat het prima, hoop voor je dat het goed blijft gaan zo!

Bianca: 180cc klinkt inderdaad veel hè?! Ik zou het gewoon doen als je gevoel zegt dat het goed is. Soms als ik merk aan Quinten dat 'ie meer nodig heeft dan z'n 150cc, geef ik 'm ook een 180cc fles hoor!

Zena: Ik heb geen antwoord voor je, ik hoop wel dat je 'm krijgt, want ik heb precies dezelfde twijfel als jij. Ik heb al eens geprobeerd Quinten erin te doen, maar met èn die verkleiner er nog eens in èn Quinten met jasje en al erin, kreeg ik z'n gordel helemaal niet meer dicht :( .... Geen idee dus hoe ik dat ga doen in het vervolg! Moet er wel snel achter komen hoe het dan wel moet, want vrijdag wordt het nog maar 4 graden! Brrrrr!

15. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    Ja die hebben we wel, alleen dacht ik dat je die pas mag gebruiken vanaf 6 weken? We hebben ook een draagdoek maar dat vind ik niet zo'n succes tot nu toe.

@ triessie (tenminste ik dacht dat jij het vroeg): bij voorlichtingsavonden over BV zeggen ze altijd dat BV geen pijn mag doen, en als het wel pijn doet, doe je iets verkeerd, dus ik schrok er best wel van toen het bij mij wel erg pijn deed, dus destijds aan mn kraamverzorgster gevraagd, en hij pakte gewoon goed, dus daar lag het niet aan.
    Ik voed nu ook met tepelhoedje (niet om die reden) en daarmee is het wel wat minder pijnlijk, maar ik heb nog steeds vaak dat ik de eerste minuut echt flink pijn vindt doen hoor! Daarna gaat het meestal beter.
    Had dus pas gevraagd aan mijn moeder hoe dat zat, en zij zei dat ze altijd veel pijn had bij het voeden, vooral de eerste weken, en dat dat juist normaal was... Dus het is niks geks, alleen helaas wel vervelend. Volgens haar werd het na een tijdje wel beter, dus daar hopen we dan maar op.

Trouwens raar dat je daar niks over hoort bij de info-avonden :(

16. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Wij hebben een zelfgemaakte zak voor in de maxicosi. Yorick kan er helemaal in. We hadden hem in het begin een jasje erbij aan gedaan, maar toen ik hem eruit haalde was hij helemaal klam. Kwestie van proberen denk ik. Nu heeft hij alleen zijn kleertjes aan, maar straks in de winter is misschien wel een jasje nodig.

17. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Kibi, ik heb ook zo'n neuszuiger gebruikt...totdat er een keertje bloed mee kwam! Toen was ik er klaar mee :confused:

Zena, wat lekker dat Zoë door heeft geslapen! Ik doe Nadine wel een vestje (redelijk dun) aan en mutsje op, ook al heeft ze een voetenzak.

Kiezeltje, ik heb nog niet meegemaakt dat Nadine niet gaat slapen, maar 2 uur na de voeding zou ze dan van mij weer mogen drinken. Tot die tijd op bed zou ik zeggen.
    Kan me voorstellen dat je mee ging huilen vannacht, dat heb ik bij Tim ook heel vaak gedaan.
    Ook het idee dat je een slechte moeder bent herken ik erg. Je wil je kind gewoon niet laten huilen! Ik praat er vast heel luchtig over, maar makkelijk vind ik het zeker niet hoor.
    Pas je op dat hij zijn dag en nacht ritme niet in de war gooit? Langer dan 4 uur overdag laten slapen tussen de voedingen is meestal wel genoeg.
    *dikke knuf* die kan je wel gebruiken volgens mij.

Joli, je kunt de gordel dan toch eerst losser doen?
    En hoe groot is Quinten nu? Nadine is pas 53 cm en 3790 gram en ik denk er al over om dat verklein ding eruit te halen omdat ik haar hoofd er bijna in moet proppen.

Vandaag bij mijn ouders geweest. Wat een onderneming zeg! (is ook een uur rijden)
    Ik kwam net thuis met 2 slapende kids in de auto én een auto vol troep....Dat is even organiseren.
    Tim ligt alweer een poosje lekker op bed en Nadine heb ik maar in de maxi cosi gelaten. Ze ligt kannone hart te snurken naast me...hihi.
    Ze komt waarschijnlijk maar weer aan de 6 voedingen vandaag, want als ze slaapt laat ik haar tot 20.45u liggen (16.45 voor het laatst gehad) en dan vind ik het goed voor vandaag. Dan merk ik wel wanneer ze komt vannacht (ws 2 keer)
    See you.

18. sjokoholic

sjokoholic Actief lid

17 jun 2008
    195
    0
    0
    Komt jullie dit bekend voor: de verschillende huiltjes? Ik moest laatst zo lachen (al was het wel ook zielig en heb ik haar natuurlijk wel gelijk opgepakt), ik zette haar even op de bank neer en dat stond mevrouwtje niet aan.
    Er kwam een megapruillip. Toen ik haar liet zitten (omdat ik dus zo moest lachen) kwam er een heel zacht zielig kort kreetje, en toen weer de pruillip, en me strak aankijken. Dat bleek een waarschuwing, daarna werd het kreetje ietsje harder en agressiever en weer de lip en de blik. Ik pakte haar op en het was KLAAR met alle ' verdriet'.
    Datzelfde kreetje (klinkt megazielig, overslaand stemmetje en alles) komt nu wel vaker en ik heb het gevoel dat dat meer is als ze het ongezellig vind oid, geen echte drama's zoals honger.
    merken jullie dat onderscheid ook?

19. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    Oei, wij hebben Lore vanaf een week erin gezet hoor. De Babybjorn die wij gebruiken is vanaf 3,5 kg en Lore was 3,6 kg toen we weer thuis waren.

20. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    Ik zit met de volgende frustratie: mijn mannetje werkt hard en lang, waardoor hij maar heel weinig tijd met Lore kan doorbrengen 's avonds. Het is al een paar keer gebeurd dat hij, als ik haar net in haar bed gelegd heb, maar ze nog wakker is, met haar begint te spelen waardoor ze natuurlijk niet kan slapen en hij haar uit haar bedje haalt. Daarnet weer: ik wil haar te slapen leggen, vraagt hij: "ik mag haar toch even vasthouden", zit hij ondertussen al een kwartier met haar op haar schoot en is ze terug klaarwakker.

Wat zouden jullie doen in mijn geval? Ik zit hier nu redelijk pissed te wezen...

Deel Deze Pagina