Poeh, moelijk Kibi. Aan de ene kant lief dat hij nog wel met haar wil knuffelen, maar niet handig! Hij zal zich moeten aanpassen aan haar ritme denk ik...
Ze is niet klaar wakker dan he. Ze ligt op mijn schouder in slaap te vallen na een voeding en ik leg haar dan in haar bedje voor ze helemaal in dromenland is. Als mijn mannetje dan thuis komt en ziet dat haar oogjes nog niet helemaal dicht zijn, begint hij met haar te spelen waardoor ze terug klaar wakker wordt en ze uiteindelijk niet meer slaapt tussen voedingen.
Simone ach god wat sneu voor Iris. Ik hoop dat deze ellende snel achter de rug is voor jullie. Kibi ik had toch gezegd 'handen af'. Allwoman, by the way, ik heb ook gigantische stuwing de laatste paar dagen. Ik heb nog nooit zo'n geweldig decollete gehad Autozitjes! Ik merk dat ik het helemaal niks vind omdat Odette dan niet kan poepen of plassen. Echt elke keer als ze mee is geweest en ik haal haar eruit, dan na 5 minuten komt alles los en geeft ze scheten en begint giga te poepen. Die stoeltjes moeten wel, maar gezond vind ik het niet! Hier in de USA is ook geen advies dat je het kind niet langer dan 2 uur achtereen mag laten zitten. Sommigen laten de baby's er echt uren in zitten. Echt ongezond voor de darmpjes. Anderen die dit ook merken aan de baby? Ik doe eigenlijk helemaal niet volgens schema. Ze slaapt de hele nacht door en ik maak haar niet wakker. Overdag zit er ook wel es 5 uur tussen. Elke avond ligt ze tussen ons in op bed. Na 30 min. valt ze in slaap en leg ik haar in de wieg en ze slaapt altijd zo verder. Werkt prima! Toch blijf ik maar afkloppen, je weet nooit of het nog veranderd. Vandaag babymassage gehad, vond ze lekker aan de beentjes en buikje maar armpjes was een hel!
TzM: Thanks voor de tip! Soms zit een antwoord zo dichtbij, maar om er dan zelf op te komen .... Ik denk de hele tijd maar dat dat verlengding er heeeeeel lang in moet blijven zitten, maar dat is dus niet zo .... Morgen maar weer eens passen mèt zak en zònder verlengding erin .
Hoi oktober mama's Als jullie het goed en leuk vinden zou ik graag met julllie mee willen kletsen. Ik ben zelf ook een oktober mama. Mijn zoontje is geboren op 7 oktober. Had al wat pagina's terug gelezen maar om me eigen bij jullie aan te melden kwam er maar niet van. Eindelijk nu dan wel. gr Sas
Sassie, welkom en nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje. Je komt net als ik uit Dordrecht zie ik, gezellig Suzanna, ik ben overgestapt op fv na 11 dagen bv, ik had helaas niet genoeg voor Timo en het mannetje had daardoor continu honger en was alleen maar aan het huieln, zo zielig Nu is het weer een tevreden mannetje met fv En jij ook al zo'n mooi decollete, daar was ik ook helemaal trots op toen ik bv gaf Simone, veel sterkte hoor voor je kleine meisje Vandaag weer een onrustige Timo, niet willen slapen in zijn ledikantje en daarom veel huilen, ook van vermoeidheid natuurlijk. Als Timo wel in slaap valt en na zo'n uur a anderhalfuur wakker wordt, vind ik het heel moeilijk, hij lijkt klaarwakker maar dat lijkt me sterk na maar een uurtje slaap. Wat zouden jullie dan doen? Hem er toch even uithalen of laten liggen?
@sassie,gefeliciteerd en welkom.veel plezier hier. @zena,ik doe Brenda-lisa wel een jasje aan als het heel koud is.als je een voetenzak gekocht heb speciaal voor in de cosi gaat Zoë er helemaal in. je kan haar dan helemaal dichtgooien tot aan haar kin.de bovenkant kun je dichttrekken met die koortjes aan de zijkant.dan is hetnet een mummie.die zak is warm genoeg maar aik vind altijd dat als de wind erin slaat en ze geen jasje aanheeft............. iemand anders zei dat de gordels niet dichtgingen met jas en de verkleiner.je kunt de riemen stllen hoor.aan de voorkant zit ergens een knop die je indrukt en dan kun je de gordels eruit trekken zover als je nodig hebt. verder ..................pffffffffffffff er is ontzettend veel gekletst in een paar uurtjes tijd.ik heb de rest niet onthouden. ik las wel over de vriend van liz.......... sorry maar wat denkt ie wel niet.ik weet het niet hoor maar volgens mij heeft hij ook bijgedragen aan je verwoeste figuur. en ik las iets over sex en geen behoefte hebben. ik ben blij dat rich zo niet is.als ik te moe ben dan handeld hij het zelf af.geen enkel probleem.hij heeft inderdaad 2 handen gekregen en gebruikt ze dan ook gewoon.dus hier is het allemaal heel relaxed. oja,15 december word ik gesteriliseerd.het ziekenhuis belde vanmiddag.ik ga nu dus die pil niet meer halen want dat vind ik ook onzin. ik ga lekker naar mijn bedje.Brenda-Lisa heeft de laatste fles al gehad. trusten voor straks
Zena,bij ons zeiden ze in de babywinkel dat als je de voetenzak gebruikt,ze dan geen jasje aan moeten want dan hebben ze het veels te warm,maar gewoon een vestje dat is warm genoeg Sassie,welkom en gezellig dat je mee komt kletsen Joli,die bandjes van de maxi cosi kun je idd langer maken Susanna,wat leuk dat je je beter voelt en gezellig dat je weer mee kletst!Ik heb eigenlijk nog nooit gemerkt dat Iris niet kan plassen of poepen als ze in de maxi cosi zit. Blub,is idd onzin om dan nu nog de pil te gaan halen,nog 3 weken en dan word je al geholpen Tam,als Timo wakker is en je hoort hem niet zou ik hem laten liggen,maar als hij huilt zou ik hem eerst 10 min laten huilen en als hij dan niet stopt, even pakken en troosten en daarna weer proberen terug te leggen. Kibi,ja ik snap dat je daar pissed van wordt,het is vervelend dat je man zo laat/weinig thuis is om tijd met Lore door te brengen,maar wat hij nu doet lijkt me ook niet echt handig Kiezeltje,wij hebben Iris 2 weken geleden ook voor het eerst in de draagzak gezet,ik heb toen niet gekeken naar hoeveel weken ze was maar naar haar gewicht,en aangezien ze het minimalen gewicht had bereikt om er in te mogen hebben we haar er in gezet.Ze vond het erg leuk. sjokoholic,ja Iris heeft ook verschillende huiltjes en kan ook echt zo'n pruillipje trekken dan heeft ze zo'n zielig gezichtje,maar dat ziet er ook zo lachwekkend uit Iris heeft nu voor de 2de nacht achter elkaar door geslapen ik hoop dat ze de smaak te pakken heeft en vannacht weer door slaapt! groeten Simone
wij hebben de afspraak dat hij dan ook ' verantwoordelijk' voor haar is tot de volgende voeding haha. Dus niet alleen lol maken, maar dan ook het gehuil etc opvangen tot de volgende voeding. Hij vind mij namelijk ' te hard' wb huilen, hij gaat met ieder piepje kijken. Dus nu doet hij vanaf half acht tot half twaalf, kan hij zo vaak haar eruit halen als hij wil (en dat moet dan ook want mevrouwtje blijft huilen). Ik zit er dan bij maar mag niks zeggen, en hij mag niks zeggen over hoe ik het doe. Is het idee maar ik stond gisteren ook weer naast het bedje in ' zijn tijd' en hij lachen: net toen een mega poepluier * zal me leren me ermee te bemoeien* Dus misschien is dat een idee? Hem gewoon een voeding plus de tijd eromheen ' geven', dan weet hij ook beter wat je bedoelt met je schema? En ook leuk voor hem misschien.
hey goeiemorgen meiden, sorry dat ik niet echt op jullie verhalen reageer. maar ik heb me handen vol hier. hahah Heb nog fff een vraagje. Toen jullie van bv naar fv gingen hebben jullie dat toen met behulp van een kolf gedaan? Of is dat niet echt nodig. Loopt de voeding vanzelf terug als je het langzaam afbouwt? Wilde vandaag rond 6 uur lars zijn eerst flesje geven.
Hey meiden Bedankt voor de meningen. Ik vind het langs de ene kant zo sneu want hij is dolverliefd op zijn dochter en wil niets liever dan met haar bezig zijn, maar ze slaapt nu eenmaal eindelijk wat meer overdag. Maar we komen er wel uit. Lore heeft vannacht weer 6u30 tussen twee voeding gelaten . Ze heeft nu wel wat verhoging door haar verkoudheid. Normaal gezien heeft ze rond de 37° en vanmorgen had ze 37,6°. Vanavond moeten we toch naar het CB, eens kijken wat zij zeggen (waarschijnlijk niet veel aangezien het niet eens koorts is). Ik ben wel heel benieuwd naar haar gewicht! @ Zena: hoelang moet je eigenlijk in de stoomcabine blijven staan opdat het resultaat heeft?
@ Sassie: welkom! @ Tam: ik zou hem uit zijn bedje halen als hij begint te wenen. Lore slaapt trouwens meestal maar een uurtje tussen voedingen. Ik weet niet hoe het komt, maar het lijkt gewoon alsof zij overdag minder slaap nodig heeft. over seks: aangezien ik nog steeds geen zin heb, help ik mijn mannetje gewoon een handje . Doen we al maanden zo! Hij tevreden, ik tevreden..
@kibi,ik sluit me bij sjokoholic aan.ik snap best dat je mannetje graag wat tijd door wil brengen met zijn dochter.mike had ook toen bryan geboren werd een baan van 6 uur tot 19.00 uur.hij was toen pas tegen 8 en thuis.ik heb bryan nog heel lang vrij lang opgehouden.(nu kan hij dat dus nog steeds,beetje jammer hahaha).mike was dan ook verantwoordelijk voor de tijd tussen de vroege avondvoeding die ik gedaan had en de laatste avondvoeding en de tijd eromheen.ik ging dan rond 2200 uur gewoon lekker naar bed.zeker toen hij nog zo klein was.kon ik mooi mijn uurtjes pakken tot aan de nachtvoeding.ik gaf toen wel borst maar kolfde dat met mijn hand af in een flesje(ik kon geen kolf gebruiken,dat lukte niet).de nachtvoeding nam ik dan weer en dan had ik toch al een aantal uurtjes weg. neem het ervan joh,laat je hubbie lekker met zijn dochter spelen en knuffelen.ideaal hihi.lekker bijtijds op bed.zaaaaaaaaaaaaaaaalig. @simone,het heeft ook geen zin want ik was al ongi toen ik hem voorgeschreven kreeg dus ik moest zoiezo de eerste strip met condooms erbij hannessen.nou de groeten hoor.als ik tot januari had moeten wachten had ik het wel gedaan.wilde hem gisteren ophalen toen ik een belletje kreeg. hier had ik het even gehad gisteren.Brenda-Lisa drinkt haar flessen niet leeg en het leek beter te gaan toen ik 180 flessen klaarmaatke,maar helaas.hier laat ze meerendeel van de flessen gewoon 75 staan! dinsdagavond heb ik haar uit frustratie aan rich gegeven.ze liet alles langs haar gezichtje lopen en werd een beetje boos op haar.voelde me heel schuldig,en helemaal toen rich zei dat zij er niks aan kon doen.ze kan er ook niks aan doen en ze lijkt geen honger te hebben,maar jaik heb al een kind wat vanaf geboorte slecht eet en ook alles langs zijn gezichtje liet lopen(hij bleek kiss te hebben)en hij groeide daarom niet goed,dus ik ben daar gewoon allergisch voor. gistermiddag deed ze me wel versteld staan door 200 cc naar binnen te werken zonder morsen! fles was ook in 10 minuten leeg.de vroege avondfles ging op op 30 cc na en dat was een fles van 165 voeding.de late fles liet ze 75 van staan.en dat was een fles van 200 voeding. nou zou je zeggen dan maak je kleinere flessen maar dan laat ze daar ook gewoon 50 van staan.ik weet niet wat dat is met haar.halverwege de fles lijkt ze vol te zitten en ook na een boertje wil ze neit meer.ik heb de JBP al gehalveerd omdat ik dacht dat ze daar vol van raakte maar dat is het volgens mij ook niet.pfffffffffffffffffffffffff zo zie je maar,ik heb nu de 5e gekregen en ook ik ben soms heel onzeker.ook ik kan soms wel janken......... vanmorgen ook weer ruim 75 laten staan dus maar net 120 cc opgedronken.nu slaapt ze weer. ik denk dat ik haar dan zelf maar aan laat geven wanneer ze honger heeft. voorlopig zit haar vader nog thuis want bij de politie is hij afgewezen op hand van een psychologisch verslag waarin stond dat hij niet geschikt was voor de politie omdat hij niet stressbestendig is.uhu.hij heeft "maar" 6 jaar in dienst gezeten en is daarbij 3x op uitzending geweest.2x bosnië en 1x albanië en dan niet stressbestendig amehoela.beetje belachelijk ook dat ze prat gaan op dat verslag,dat is een gesprek geweest van 15 minuten.daaruit kan zij niet concluderen hoe hij in elkaar zit. o ze is wakker.mmmmmmmm papa is al naar boven.ik zou er zomaar aan kunnen wennen dat mijn vriend thuis is.beetje jammer dat hij niet in de positie is om ook daadwerkelijk huisman te worden.ik kan het allemaal niet bolwerken om alles af te betalen.als hij niet zo slecht had gezeten had hij van mij huisman mogen worden hoor.hij werkt gewoon liever niet.het huishouden houd hij super bij hier.dus wat mij betreft................ nou verder even niks....
susanna Hoe gaat het met je wonden? sas welkom hier!!! blub gelijk heb je dat je die pil niet meer gaat gebruiken! Ik denk dat je gewoon naar Brenda-Lisa moet afgaan in de hoeveelheden die ze drinkt. Elk kind is anders, toch ook logisch dat jij ook best eens onzeker bent! Zo sta je ook open voor je kind. simone lekker hoor, ik hoop dat ze dit nu vast houdt! lore vervelend dat ze verkouden is! Maar ondanks dat heeft ze toch flink geslapen! Ik ga vanmiddag naar de dokter voor de ontlasting van Jayden. Kindicol leek even te werken en nu is het alweer een paar dagen mis. Er zit wel enigzins structuur in: 2x klei en dan een flinke zachte luier. Maar het is zo zielig om hem te zien persen, hij heeft er ook echt last van. En ik weiger het om nutriton door zijn voeding te doen. Hij krijgt AR voeding voor spugende baby's en dat is al dik, dan nog nutriton erdoor en ik kan het naar binnen lepelen Dus er moet maar even iets anders gebeuren. Maar eerst ga ik naar de fysio voor mijn bekken. Die doen opeens weer zoveel pijn dat daar ook wat aan moet gebeuren Wat een dagje zeg! Gelukkig eten we bij mijn schoonouders.
joli ja het gaat nu hier ook prima eindelijk een beetje rust en regelmaat sassie welkom hier Susanna ik kan begrijpen dat je het maar niets vind hoor :s blub wat jammer voor je ventje :s ooh saris wat zielig voor je kleine mannetje je hebt gelijk dat je naar de dokter gaat zo heb niet zo heeeel veel te melden, gisteren kwam men ventje thuis met een cadeautje omdat ik vandaag verjaar, een hartstikke mooie (en eigelijk best dure :s ) digitale camera waar ik al zo lang achter zaagde ik vond het gewoon super super lief ik heb hem niet meer los gelaten, ook heeft hij speciaal verlof vandaag en morgen genomen om bij mij te zijn gisterenavond nog even naar mijn broer geweest met lyana en men ventje om een filmpje te zien, het was half twee in da nacht eer we terug doorgingen nou ja om 03.00 moest lyana toch eten ze doet het hier echt heel goed met het nieuwe schema ik ben superblij... ik merk wel dat ze beetje traag is met haar boeren, soms komt een uur daarna er nog eentje boven... ik had het hier al eens gevraagd denk ik maar ga het nog eens doen wat zijn juist de symptomen van verborgen reflux? xxxx
Sassie: welkom hier! Kibi, wat vervelend die verkoudheid! Casedy: ik denk dat je bv best afbouwt met een kolf, anders ga je last hebben van stuwing. Eerst even vaak kolven als je voedingen gaf en geleidelijk aan afbouwen. Blub, wat een frustrerende bedoening kan dat voeden zijn hè ... Ik zit soms ook met mijn handen in het haar. Jens en Joren doen soms erg lang over hun fles (gemiddeld 30 minuten, soms 40). En op die tijd is het flesje vaak niet leeg, ze zitten dan met het speentje in hun mond zonder te drinken of doen hun mond niet meer open, wat ik dus interpreteer als "ze hebben genoeg". Maar een half uurtje later gebeurt het dan dat ze beginnen krijsen en dit blijven volhouden tot ze wat bijgekregen hebben. Ik heb al geprobeerd om dan in hun bedje te laten huilen en elke 15 minuten te gaan troosten maar dan blijven ze krijsen tot aan de volgende fles. Ik denk niet dat het aan de speentjes ligt want zelfs met stand 3 van de Dodi speentjes doet het probleem zich voor. Welk speentje gebruik jij Blub? Waarschijnlijk zou het probleem opgelost zijn als ze hun flesje wat sneller kunnen leegdrinken. Nu duurt het te lang en worden ze te moe om nog verder te drinken, terwijl ze eigenlijk nog niet verzadigd zijn en dus na een half uur weer willen eten. Daardoor zijn we te lang bezig met voeden, slapen ze te weinig waardoor ze dan weer oververmoeid worden en meer huilen. Pas op, ze komen wel goed bij hoor, maar enkel doordat we altijd maar beetjes bijgeven en dat kan volgens mij ook de bedoeling niet zijn als ze dan te weinig slapen. Nog iemand met dit probleem? Wauw Timzijnmama, jij past het systeem van rust en regelmaat we héél consequent toe, ik moet je ervoor bewonderen! Toch nog een vraagje: wanneer geef jij Nadine een badje? Op een vast moment op de dag of wacht je tot een moment dat ze wakker genoeg is? Haha ik heb nog een rare droom gehad, ik schreef hier op het forum dat ik het eigenlijk helemaal niet zoveel werk vond om voor twee baby's te zorgen ( ja dat vind ik echt wel hoor ) en daarop begon Zena me uit te schelden dat ik wel achterlijk moest zijn om zoiets te zeggen ... Bizar maar best wel grappig! Aan alle mama's hier: een dikke knuf! En dat we twijfelen, zoeken en onzeker zijn is niet meer dan normaal hè. Xje Veerle
de AR zit volgens mij al nutriton in hoor.want Nutriton gebruik je hoofdzakelijk bij spugers.dus inderdaad als je dat nog eens extra gaat toevoegen word het echt net beton en kun je je lepel er rechtop in laten staan.dat word het echt niet. @Veerle,ik gebruik van difrax de flessen en heb daar nu de medium van,maar ik denk niet dat het aan de speen ligt want ze drinkt met die med speen ook maar de helft op.Brenda-Lisa doet ook ongeveer een half uur over de fles en is dan ook nog te moe om door te drinken als ze al niet in slaap gevallen is. voorlopig slaapt ze nu.de fles van half 11 heeft ze 75 van de 165 laten staan.ook weer zo wienig,ik denk dat ik maandag maar even naar het inloopspreekuur ga om extra te wegen misschien dat ik dan wat geruster ben. doei
Liz van harte gefeliciteerd met je verjaardag, laat je lekker verwennen. Ik ben gisteren voor mezelf en Cailtin naar de ha geweest ben er helaas niet veel wijzer van geworden. Over het maagzuur van Caitlin werd er gezegd het vanzelf overgaat (!?!) en met mijn eigen klachten dat ik me nog niet toppie voel werd ook niet echt aandacht aan besteed, dus mijn humeur was gisteren om te schieten. Caitlin heeft behoorlijke last maagzuur dus heb ik bij het hoofdeinde van het ledikant wat boeken onder gelegd zodat ze wat meer schijn ligt zodat het niet makkelijk omhoog kan komen,als het volgende wk nog zo erg is ga ik weer terug. Morgen klets ik weer met jullie mee. gr denise en Caitlin