Oktober 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mamajanneke, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sassie1985

Sassie1985 Actief lid

8 jun 2008
    125
    0
    0
    Meiden bedankt voor jullie welkoms berichtjes.

Voor de mensen die het leuk vinden ik zal nog ff wat over me zelf vertellen. Nou ik ben dus Saskia, 23 jaar, kom uit Dordrecht en ik werk bij 1 van nederlands grootste warenhuizen in Dordrecht. Ik woon nu bijna 2 jaar samen met me vriend waar ik al 10 jaar samen mee ben. We hebben 2 katten die ik afentoe wel kan afschieten maar waar ik ook heel vaak mee kan kroelen. Ik zal ook ff me bevallings verhaa lneer zetten.

Maandag 6 oktober was het zo ver ik werd ingeleid. Om 8 uur werd ik op de afdeling verwacht. Eenmaal op de kamer was het wachten op de gynaecoloog. Onder tussen kwam er een vrouw naast me liggen die ook ingeleid zou worden die dag. Nou dat is iets geweest wat ik totaal niet leuk vond. Ik vond het zelf een beetje raar dat er nog iemand naast me kwam liggen en ik lag op een gewone kamer en niet op de verloskamer terwijl dat bij een aantal mensen wel is geweest die ik kan maar ja goed. De gynaecoloog kwam rond een uur of tien. Ff kijken hoeveel cm ontluisting ik had en de gel inbrengen. Nou ik had maar liefst al 1 cm ontsluiting :( . Eenmaal de gel ingebracht kreeg ik gelijk weeën en als ging wel goed eigenlijk. s'Middags kwamen ze weer kijken hoeveel cm er was en gel inbrengen. Ik had nog steeds 1 cm en er werd geen gel meer ingebracht omdat ik nog steeds weeën had en dan was het beter om het niet te doen voor de baby. Dus maar weer wachten en aan de ctg. Op een gegen moment namen de weeën af s'avonds wat ik zo erg vond. Ze zeiden we gaan morgen weer verder alleen je moet wel blijven slapen. Dat was geen probleem. Nou die vrouw naast me had al 7 cm opeens en werd naar de verloskamers gebracht. Dat was zo erg. ik wilde ook al d'r naar toe maar nee hoor ik kon gaan wachten tot de volgende morgen. Ik heb wel een slaapmiddel gevraagd. Dat ingenomen en me vriend is naar huis gegaan. Rond 1 uur werd ik wakker van de pijn in me rug en ik moest naar de wc omdat het wel leeek of ik in me bed had geplast. Bleken me vliezen alsnog gebroken te zijn. Alleen de baby had in het vruchtwater gepoept. Werd naar de verloskamers gereden en me vriend kwam er ook gelijk aan. Ze gingen kijken hoeveel cm ik had. Ik had nu 2cm pfff. Nou het werd een lange pijnelijke nacht. Rond half drie kreeg ik pers weeën (ik dach dat het zo rond die tijd was, nou ja het was midde in de nacht want het was nog donker buiten) maar ja met nog steeds 2cm mag je nog niet persen dus heel de nacht de persweeën weg liggen puffen. Tegen de ochtend kwamen ze nog een keer kijken omdat de nieuwe dag ploeg kwam. Ik nu 7 a 8 cm, nog niet genoeg. Rond half negen kwamen ze weer kijken en nu had ik wel 10 cm. Dus persen maar. Nou dat duurde ook zo lang. Was heelemaal uitgeput en ze wilde de vacuumpomp gaan gebruiken. Dus kapje er op gezet en een lekkere knip erbij. Maar uit eindelijk toch nog helemaal zelf gedaan. Want ze wilde hem aan gaan zetten maar ik had natuurlijk nog steeds persweeën en ik bleef daar door natuurlijk gewoon door persen. Om 10 uur was Thom er dan op 7 oktober. Ik zelf heb het zelf als een zware bevalling ervaren. Maar eenmaal Thom op me buik was ik alles vergeten. Hij woog bij de bevalling 4540 gram en was 54 cm. Thom heeft wel nog opstart problemen gehad en s'nacht is Thom ook nog mee genomen door de kinderarts en is ze maag gespoeld en is er een foto gemaakt van z'n longen maar alles bleek later toch nog goed te zijn. Thom heeft alleen te zacht kraak been in z'n keel dus afentoe maak tie raare geluiden. Dat is iets waar tie over heen moet groeien. Wat gaat de tijd snel zeg hij is al weer 6 weken oud.

Het is een beetje lang geworden.

2. Sassie1985

Sassie1985 Actief lid

8 jun 2008
    125
    0
    0
    @tam ik kom ook idd uit Dordrecht. Zitten er volgensmij aardig wat mensen op het forum die uit Dordrecht en omgeving komen.

Trouwens jullie natuurlijk ook allemaal gefeliciteerd nog met jullie kleintjes.

3. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Hahahahaha! Geweldig! Zal me voortaan gedragen oke ;)

Sas, ik kom uit papendrecht, we zijn in hetzelfde ziekenhuis bevallen. Ik werd ook ingeleid met gel en dan lig je idd nog niet op de verloskamer, maar ik had de mazzel dat ik maar een uurtje iemand naast me heb gehad. (Bij mij duurde het ook erg lang, vrijdagochtend gestart en zondag middag bevallen).

4. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik heb gister een draagzak gekocht, maar wat trekken jullie
    bij jullie kleintjes aan als je naar buiten gaat?

Ik heb een extreem hongerig kind ben nu al op nutilon forte
    over gegaan...hoop dat dit werkt.
    Want er is totaal geen ritme te vinden hier en ik loop de hele dag
    met een huilend kind....
    Gelukkig slaapt ie s'nachts wel redelijk goed...

LIEFS een bijna overspannen mama :cry:

5. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    ik lees hier iets over sex,

mag er bij ventje nog niet heen wijzen of de tranen springen in z'n ogen.
    Hij heeft een sterlisatie ondergaan die niet zo goed verlopen is.
    STRAKS NAAR ZH.
    DENK DAT HIJ ER EEN ONTSTEKING OP HEEFT.
    KAN AMPER GAAN EN STAAN.
    ERG HE :confused: :oops:

STERRE ZIT NU ENKELE DAGEN OP 5 VOEDINGEN

6. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Goeiemiddag!

Meiden, allemaal bedankt voor de tips mbt de Maxi Cosi! Goh, best wel dom dat ik daar zelf niet op ben gekomen hè :oops: ?! Nou ja, zo leer je nog eens wat! Het is trouwens gelukt hoor ;) , de voetenzak zit erin, het verkleinding (geen idee hoe je dat anders moet noemen!) is eruit en de gordel is gesteld. Vanmorgen met Quinten boodschappen wezen doen en hij heeft er heerlijk in liggen slapen, dus volgens mij was ook hij dik tevreden zo ;) .... Toch wel weer ff een onzeker-mama-momentje gehad wat betreft z'n kleertjes in die voetenzak. Ik had 'm een fleece-achtig pakje aangedaan en alleen met dat pakje aan in de voetenzak gedaan. Helemaal dicht tot aan z'n hoofdje en een mutsje opgezet. Toch was ik bang dat dit om één of andere reden niet helemaal goed zou zijn :rolleyes: . Gelukkig kwam ik m'n vriendin (lees: ervaringsdeskundige ;) ) tegen, en die vertelde me dat het prima was zo! Morgen doe ik wel iets extra's aan bij 'm hoor! Van 11 naar 4 graden vind ik nogal een verschil!

Liz: Meis, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Welkom bij de 20-ers :D !

Zico: Wat vervelend voor je man zeg. Hopelijk is de ontsteking 'daar' gauw weg, lijkt me een heel gevoelig plekje voor een man om een ontsteking te hebben :( .

Nony: Ik heb een dikke fleece draagzak, de Shelter van Lodger. Als ik daarmee naar buiten ga, doe ik Quinten geen extra kleertjes aan. Is echt veels te warm!

Zena: Ik vind dat je je voortaan best wat beter en liever mag gedragen naar VKE toe hoor :D ! Hoe staat je nieuwe bankstel trouwens?!

Sassie: Welkom en nog van harte met jullie zoontje Thom!

Blub: Dat is al aardig snel zeg! Dat je gesterilliseerd wordt! Is het een dagopname of moet je overnachten in het ziekenhuis?! Ik heb werkelijkwaar geen idee hoe lang daar nou voor staat :( .... Je hebt gelijk dat je die pil dan maar laat voor wat het is natuurlijk!

Sjok: Ik begin de verschillende huiltjes van Quinten nu ook te herkennen ja! Het maakt het allemaal een stukje makkelijker zo ;) ....

7. vke

vke Actief lid

16 feb 2008
    147
    0
    0
    Onderwijzeres
    Gent (België)
    Wij hebben ook een aantal weken de difrax flessen gebruikt maar met het small speentje en dat ging te traag. Waar heb jij het medium speen gekocht? Heb al in een paar winkels gekeken maar daar verkopen ze enkel flesjes en geen speentjes, en bij de flesjes krijg je altijd een small mee ...

Zico, wat erg voor je ventje, zeker zo snel mogelijk laten naar kijken!

8. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Oh ja! Vraagje!

Zondagmiddag hebben we het kraamfeest voor Quinten. Nou vraag ik me af, als hij gewoon ligt te slapen, dan kan ik hem toch maar gewoon het beste in z'n bedje laten liggen?! M'n schoonmoeder was hier gisteren en die zat een beetje tegen Quinten te praten en zei toen: 'Je moet wel een beetje slapen zondagmorgen hoor! Zondagmiddag wil iedereen je namelijk zien!' Waarop ik meteen dacht: 'Ja hallo! Als hij slaapt dan slaapt 'ie hoor!'. Ik ben dus eigenlijk niet van plan om hem in een drukke volle huiskamer met meer dan 40 personen wakker te gaan zitten houden omdat iedereen hem maar moet zien :rolleyes: ....

Ik had zo gedacht om dan met een paar tegelijk bij 'm om het hoekje te gluren.

Is dit slecht van mij?! Ze komen tenslotte natuurlijk allemaal voor hem. Maar ik vind het voor hem ook zo rot om 'm dan maar de hele middag uit z'n bedje te houden?

9. vke

vke Actief lid

16 feb 2008
    147
    0
    0
    Onderwijzeres
    Gent (België)
    Het zou juist slecht zijn om hem daarvoor wakker te houden! De mensen moeten hier maar begrip voor hebben, laat hem maar lekker slapen en ik vind je idee om in groepjes te gaan "gluren" prima. En ja er zullen er zijn die hier niet blij mee zijn, maar dat moet jij je niet aantrekken. Teveel prikkels en drukte is voor zo'n kleintje niet goed.

10. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende

11. vke

vke Actief lid

16 feb 2008
    147
    0
    0
    Onderwijzeres
    Gent (België)
    Hihi Bianca ... Het was alleen maar in m'n droom dat ik dat vond hoor ;)

Ik moet toegeven dat ik geluk heb dat mijn ventje veel thuis is, hij heeft al zijn verlof opgespaard voor nu. Deze maand moet hij 15 dagen werken, volgende maand maar 4. En de dagen dat ik er alleen voorsta proberen mijn ouders af en toe te komen helpen, als ze zelf niet moeten werken tenminste. Anders weet ik niet hoe ik het zou redden. Plus ik krijg nog 8 uur per week kraamhulp.

Het lastigste vind ik als ik de nachtvoeding alleen moet doen (als mijn man de vroege of de nacht heeft). Dan zit je half slapend te voeden in het besef dat erna nog eentje eten moet krijgen. Maar dan mag ik van geluk spreken dat ze van in het begin maar één nachtvoeding nodig hadden en na de nachtvoeding meestal vrij rustig blijven. Dan denk ik dat mama's met één baby die 's nachts veel huilt minder slaap hebben.

12. scrappercindy

scrappercindy Actief lid

13 feb 2008
    283
    0
    0
    Nederland
    Wij hebben na 2 wkn al een kraamfeest gehouden en Marit lag lekker in de wagen te slapen. NIEMAND heeft haar aangeraakt! Heb ik niet om gevraagd maar Marit lag lekker te slapen. Wel had ik haar net voor het kraamfeest haar fles gegeven, het was nog geen tijd maar ik wilde dat ze een volle buik zou hebben voordat het feest begon. Het feest was van 14.00uur tot 18.00uur en ik heb haar daarna wakker gemaakt om weer een fles te geven. Kijk...ze sliep toen dus 4 uur (2 wkn oud) terwijl ze toen nog op een 3 uur schema was (volg je het nog?). Gewoon een beetje flexibel mee zijn, dat kan best voor een keertje.

Persoonlijk zou ik Quinten niet in zijn eigen kamer laten slapen. Het is tenslotte maar 1 middag en die middag is er juis speciaal voor dat ze hem kunnen ZIEN. De mensen begrijpen heus wel dat niet iedereen hem vast kan houden, mocht hij wakker zijn dan hou jij en je man hem toch gewoon vast. En als ze het vragen leg je het gewoon uit en beloof je dat ze hem in de toekomst als het wat rustiger is vast een keertje mogen vasthouden. Althans zo zou ik het doen als je het niet fijn vind als anderen aan je zoon zitten.

Uiteindelijk moet je doen waarbij je je goed voelt....

13. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    Nou idd...pffffff...heb nu al zoiets van s'nachts... :rolleyes: hihi...maarre als de ene wakker is voor het flesje..is de ander dan nog in slaap, of huilt die dan steeds, want dat lijkt me toch zo moeilijk....een flesje moet je niet afraffelen, maar volgens mij had ik dan geen rust in de kont?!

14. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    zo bedoelde ik het ook idd..sluit me er helemaal bij aan...ik bedoel...kraamfeest is maar 1 x....je doet het al, omdat je dan van het hele gedoe van visities af bent, en je meer rust heb met je nieuwe gezinnetje, dus tja dan moet je hem ook wel ffies laten zien vind ik...maar quinten is ook al wat ouder ja, dus misschien is hij dan wel heel goed wakker...
    ik vind dat je je kindje niet overal van moet afschermen, maar daar zijn de meningen over verdeeld..(daar bedoel ik jouw nie mee hoor joli)als wij op verjaardag moeten (waar het meestal ook erg druk is) dan gaat Damian meestal ook mee, of hij moet s'avonds net in slaap zijn na een hele dag huilen ect, dan blijf ik thuis en gaat mijn vriend alleen...maar als hij dan wakker is op die verjaardag, dan houdt ik hem wel bij me..en als hij slaapt, dán leg ik hem in zijn wagen en zet hem ff in de gang ofzo..zo doen wij dat...
    of doen wij het dan helemaal verkeerd hihi :)

15. vke

vke Actief lid

16 feb 2008
    147
    0
    0
    Onderwijzeres
    Gent (België)
    Bianca, de kraamhulp komt elke maandag- en vrijdagvoormiddag voor 4 uur. En voor het flesje, tja, dat hangt ervan af. Soms blijft de ene rustig verder slapen terwijl ik de andere zijn flesje geef ... Maar het gebeurt natuurlijk ook vaak dat ze samen wakker zijn (ze huilen elkaar trouwens soms wakker). Dan probeer ik om de ene een flesje te geven terwijl de andere naast me ligt of, af en toe, om ze samen een flesje te geven. Wacht ik zal eens proberen om een fotootje in mijn album te zetten.

16. casedy

casedy Actief lid

25 feb 2007
    256
    0
    0
    Ik breek fff in hoor meiden.
    Wil fff zeggen dat ik bewondering voor je heb.
    Als ik weer met een huilend kind op de arm zit.
    Heb ik genoeg keer gezegt ben blij dat ik geen tweeling heb.

17. casedy

casedy Actief lid

25 feb 2007
    256
    0
    0

ik zou hem ook lekker laten liggen hoor.
    Anders zit jij straks met een geprikkeld kind en de visite is weg.
    Ik laat de mensen ook altijd fff om een hoekje gluren als lars slaapt

18. vke

vke Actief lid

16 feb 2008
    147
    0
    0
    Onderwijzeres
    Gent (België)
    Ziezo ik heb wat foto's aan mijn album toegevoegd. Er zit er eentje bij van als ik samen een flesje geef.

casedy, ik vind dat we hier allemaal evenveel bewondering verdienen om voor ons baby's te zorgen!

19. casedy

casedy Actief lid

25 feb 2007
    256
    0
    0
    @ vke is ook zo hoor maar soms komen er wel eens van die gedachten in je op.
    Als ik het zelf wel eens niet meer zie zitten.

20. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Hallo meiden

Zo na een paar dagen rust ben ik hier weer even. Zal straks even alles bij gaan lezen.
    Afgelopen maandag was een zeer emotionele dag met het afscheid van mijn nicht EN de 7-jarige engelverjaardag van Julian*.
    De plechtigheid verliep helemaal in stijl van hoe ze was, beetje chaotisch en ook nog te laat... Ze hebben 2 prachige nieuwe nummers gedraaid van Marco Borsato van zijn nieuwste CD, dat zullen vast de nieuwste rouw nummers worden: "doe wat je altijd deed" en "liefde wint". Als ik ze nu weer draai wordt ik er nog weer emotioneel van!

Op het einde hebben we een prachtige rode roos op haar kist gelegd en toen hebben we definitief afscheid genomen. Ik heb echt de hele plechtigheid niets anders gedaan dan huilen en nu kan ik nog soms zo spontaan beginnen. Het gemis is echt vreselijk, nooit meer ff gezellig een wijntje drinken of even bellen als we elkaar nodig hadden!

In de avond heb ik samen met Lars mijn lieve Julian* nog herdacht, al liep dat allemaal anders dan ik had gedacht omdat mijn hoofd nog heel erg bij mijn nicht was. Gelukkig is het niet alleen de dag zelf nodig om verdrietig te zijn of om aan hem te denken, maar het is toch wel speciaal.

Rosalie heeft ook nog eens sinds een paar dagen flinke last van krampjes waardoor haar hele schema flink in de war is. Ik voed dan ook maar wanneer ze echt niet meer wil slapen. Normaliter heb ik echt de 3 R's van Rust, Ritme en Regelmaat en daar reageert ze heel goed op! Voeding, dan ff knuffelen en binnen een uur (inclusief voeding) weer naar bed, als ze al eerder aangeeft dat ze moe is, door onrustig te worden of te gapen gaat ze al eerder naar bed en dan slaapt ze meestal ook direct goed in. Soms huilt (noem het meer kwaken) ze nog ff en dan na 5-10 minuten gaan we naar boven, knuffelen we even met haar en dan slaapt ze zo makkelijk in haar bedje.

Nu is het dus drama! De sab-simplex is al een paar dagen op en we hadden een nieuw product die er op moest lijken. Ik vind het waardeloos spul, want het helpt dus echt niet! Vanavond gelijk maar weer Sab-Simplex halen, hopelijk is ze dan weer van de krampen af. We hadden zelfs al geprobeerd zonder JBP te voeden (zou ook soms krampen kunnen veroorzaken) maar daar lag het dus niet aan! Hopelijk gaat het snel weer beter....

Nog even een vraagje: Wie van jullie heeft de Lodger Bunker? Heb er namelijk een paar vragen over...

Deel Deze Pagina