Oktober 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mamajanneke, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vke

vke Actief lid

16 feb 2008
    147
    0
    0
    Onderwijzeres
    Gent (België)
    Maar als hij bijna een maand te vroeg geboren is, wordt dat niet ingecalculeerd? De arts van ons CB vertelde ons dat ze voor prematuurtjes qua ontwikkeling pas beginnen rekenen vanaf de uitgerekende datum om te kijken of het volgens schema verloopt.

Zico, wat zielig voor je ventje! Hopelijk geneest het snel.

Lampie, heftig zeg, hopen dat die andere voeding het gewenste effect heeft.

Hier is het weer gekrijs. Joren heeft sinds 16u45 nauwelijks geslapen. Probleem is dat Jens dan ook heel de tijd gekrijs aan zijn oren heeft, dat vind ik best wel lastig aan een tweeling, ze houden elkaar soms wakker!

2. Linnepinn

Linnepinn Bekend lid

11 okt 2007
    552
    4
    18
    Even een vraagje over kolven;
    heb dat gisteren vol goede moed geprobeerd en dacht dat ik zo een flesje vol zou hebben, omdat ik best veel voeding heb
    Eerst anderhalf uur na aanleggen gekolfd (had hier gelezen dat dat een goede tijd was), nou met 10 minuutjes maar 50cc.
    En later de andere borst gedaan naar voeden, nou kwam maar 20 cc na een paar minuten kolven.
    En vindt het ook vbest gevoelig, gevoeliger dan dat ze aan de borst ligt. Ik heb dan ook een handkolf weet niet of dat nog verschil maakt?

3. vke

vke Actief lid

16 feb 2008
    147
    0
    0
    Onderwijzeres
    Gent (België)
    Als het de eerste keer was dat je kolfde, heb je best wel veel cc hoor. Ik denk dat dat normaal is. Regelmatig nog eens proberen zou ik zeggen.
    Wat je bijvoorbeeld kan doen om de toeschietreflex te stimuleren is eerst een warm kompres (bijvoorbeeld een warm washandje) op je borsten te leggen of je borsten eerst te masseren. Ook naar een foto van je kindje kijken terwijl je kolft kan helpen. En als je merkt dat er niet zo veel meer uit komt, verder doen met de andere borst en daarna de eerste nog eens proberen.

Met een handkolf heb ik geen ervaring, heb zelf een elektrische, maar ik denk dat het normaal gezien geen pijn mag doen. Wel is het gevoel van een baby aan de borst aangenamer, het blijft tenslotte een toestel ...

4. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Maria, wat vervelend zeg, dat je zo van het kastje naar de muur gestuurd bent en dan nu nog is een keer te horen krijgt! Maar niet aan jezelf twijfelen, er wordt zoveel gezegd, dat je t op den duur ook niet meer weet. Nu zit je in ieder geval op de goede plek en daar gaat het om.
    En wat Vke zegt is mij ook altijd verteld, bij te vroeg geboren baby's beginnen ze qua ontwikkeling pas te kijken vanaf de uitgerkende datum.

Lampie, wat een ellende meid! Ik hoop echt dat er snel verbetering in komt. Dit zal behoorlijk zwaar zijn!

Zico, arme man en arme jij!

5. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    hè prut....hele tekst weg!
    Nou ehm...ff geen zin meer om opnieuw te doen! Morgen weer...

6. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    even kort het relaas van de dag want Lore begint wakker te worden. Met haar heupjes is nu alles definitief ok. De nacontrole vandaag was ook negatief, dus tiptop in orde. Daarnet op het CB bleek dat ze ondertussen 5,170 kg weegt :confused: en 56 cm groot is. Qua gewicht zit ze bij de bovenste 10%, qua grootte bij de bovenste 25%.

7. carma

carma Niet meer actief

Lampie zorg dat je iets krijgt dat het zuurbranden wegneemt.
    Wij krijgen zantac voor carlijn.
    Dat wil niet zeggen dat de melk niet meer terug komt maar het branderige is weg, das dan is het niet meer zo erg.
    Carlijn wilde ook niet op haar rug in bedje echt een ramp.
    Nu slaapt ze als een os.
    Overdag wat minder, ze heeft nu weer wat last van kramp (tussen 16.00 en 18.00).
    Ze is nu ruim 10 weken maar omdat ze een maand te vroeg is geboren moeten we eigenlijk rekenen dat ze nu een week of 6 is.
    Midden in de ergste kramptijd dus, dit geld ook voor de maagklep.
    We hebben haar nu eindelijk zo ver dat ze na de fles van 19.00 in haar bedje slaapt.
    Ze slaapt nu dus van 20.00 tot 23.00 dan maken we haar wakker en dan slaapt ze van 00.00 tot een uur of 6.
    Meestal slaapt ze na die fles ook nog wel even en daarna in badje.
    Overdag wil ze niet in haar bedje slapen, maar ligt ze in de box of in de reiswieg (of bij mama of papa natuurlijk).

Wij mogen maandag weer naar de osteopaat voor de 3de keer.
    Zie wel wat vooruitgang, maar ja de ene reageert sneller op een behandeling dan de ander.
    Ik ga voor mijzelf ook een afspraak maken.

Ik wil ff kwijt dat ik het zooo fijn vind lief en leed met jullie te delen.
    Bedankt meiden. :D

Lieve groetjes Mariek73

8. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    Joli,wij hadden Iris tijdens het kraamfeest in haar wagen gelegd,dan kon iedereen naar haar kijken,idd kijken maar aankomen niet!Ging heel erg goed,ze heeft de hele middag liggen pitten.

Mariaatje,balen zeg dat je zo van het kastje naar de muur wordt gestuurd,en dan nog een opmerking krijgen waarom je niet eerder bent gekomen,ggrrrr :evil:

Zico,auw klinkt idd erg pijnlijk een abces in zijn teelbal!beterschap!

Lampie,arme Luca ik hoop dat er snel vooruitgang komt en dat hij in zijn bedje ook gaat slapen.

Kibi,wat goed dat alles oké is met Lore!

TzM,erg hè als je tekst weg is,dan idd morgen maar weer een poging

Zena,ha ha er wordt over je gedroomd,popie jopie hoor!Hoe bevalt de baan van Sulja?Een meeting een goed idee :D

Bianca,ik vind het ook echt leuk dat we zo'n hechte groep zijn,bij mij is het ook niet zo dat als ik de laptop dichtdoe ik jullie ben vergeten.Ik denk juist altijd als ik 's ochtends uit bed kom,zo eerst op het forum kijken wat er allemaal geschreven is.(het is ook een soort van verslaving ha ha ha :) )

tot morgen maar weer dames!

groeten Simone

9. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Marieke we moeten binnenkort echt een keer afspreken, kei leuk!
    Heb je de foto's van de terugkomavond gezien?

Even een vraagje
    Sinds gisteravond geeft Lucas ongeveer 3 a 4 keer tussen de voeding over. Het is niet zo heel erg veel hoor, maar ik heb ook het idee dat hij maagzuur heeft. Regelmatig hoor ik dat er wat terugkomt en dat hij dan zeg maar zit te smakken. Hij gebruikt die Johannesbroodpitmeel en ik geloof dat dat ook zou moeten helpen tegen spugen. Kan ik toch het beste morgen met het cb bellen?

10. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
  11. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Zo zie je maar dat een sterlisatie niet altijd vlot verloopt ;)

12. vke

vke Actief lid

16 feb 2008
    147
    0
    0
    Onderwijzeres
    Gent (België)
    Mmm ff denken ... over wie zal ik deze nacht eens gaan dromen?
    ...
    ...
    ...
    :)

Slaapwel meiden! (en dan bedoel ik dat letterlijk: slaap wel). En als je dan toch half slapend deze nacht een flesje of de borst zit te geven, denk dan maar dat je niet alleen bent en dat er zeker mede-oktobermama's hetzelfde zitten te doen. Of dat misschien iemand over je aan het dromen is :D

XXX Veerle

13. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Marieke, merk jij met Carlijn ook dat ze met bepaalde dingen later is omdat ze een maand te vroeg is geboren?? En dan bedoeling ik eigenlijk qua contact met haar hebben en het reageren...

Slaap lekker allemaal, ik ga mijn bedje ook opzoeken!

14. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    goedemorgen! :D

Iris heeft vannacht weer doorgeslapen! :D Dit is nu de derde nacht achter elkaar.

Mariaatje,ik merk er niet zo heel veel van dat Iris te vroeg is geboren,soms reageert ze wel maar soms dan kijkt ze een heel andere kant uit.Maar de kraamverzorgster zei tegen mij,dat ze gaan tellen vanaf de uitgerekende datum.(snap je wat ik bedoel weet niet hoe ik het op moet schrijven)Merk jij dat wel aan Daan?

Vke,lekker gedroomd over ons?

Ischa,als je twijfelt gewoon even bellen,je kunt maar beter een keer te veel dan te weinig bellen.Het cb is er voor toch.

Mikatjuh,ik ga zo eens kijken op die site wat er uit komt.

Is het bij jullie ook van dat klote weer?

groeten Simone

15. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    Whahahahaaa die van ons blijft erg klein,dit is wat er uit kwam.

De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 169 cm.

Uw kind is nu 50 cm. lang. Dit is 6 cm. onder het gemiddelde van meisjes van ca. 0 jaar.
    0% is korter en 100% is langer.
    De te verwachten eindlengte op basis huidige meting is 158 cm.

groeten Simone

16. casedy

casedy Actief lid

25 feb 2007
    256
    0
    0

:D :) dan weet je zeker dat je ze onder de duim kan houden. hahaha
    Onze word bijna 2 meter die heeft ons dus onder de duim. hahah

Leuke site

Het gaat hier ook aardig te keer vliegt van alles langs de ramen

17. lotte27

lotte27 Bekend lid

6 aug 2007
    747
    0
    0
    Verzorgende I.G.
    Capelle aan den IJssel
    @ Lampje: wat vervelend zeg, dat je steeds van het kastje naar de muur gestuurd werd. Gelukkig loop je nu bij de ka. Ik hoop dat die voeding gaat werken bij jullie.

@ Zico: Jeetje, wat zal je man balen... Bah..

@ TZM: je tip werkt om haar wakker in bed te leggen. Merk nu al verschil. Gaat gewoon slapen en zet het niet meer op een krijsen.

@ Vke: ik vind het knap hoor, twee baby's. Petje af. Doe je ze nu ook dezelfde kleertjes aan?

@ Mikatjuh: Leuke site. Eline Lila wordt 172.5 cm. We zullen zien. Eigenlijk moeten we het even uitprinten en in haar babyalbum plakken en dan later kijken of het juist is.

Ik denk ook nog aan jullie als de comp uit is. (staat bijna nooit uit hier) Maar ook als hij aanstaat denk ik aan jullie.

Heb trouwens al een tijd niets van Annika gehoord? Hoop dat alles goed gaat met haar.

Groetjes Lotte

18. carma

carma Niet meer actief

morgen allemaal

Nou onze dame word op basis van ouders 188cm en volgens meting
    178 cm.
    Net als mama dus een grote meid, dat is wel een voordeel als ze ook de breete van mama krijgt hihihihih :D

Mariaatje Ik merk het wel aan de orgaanrijping, de krampen komen nu pas vol op gang en de reflux kwam ook wat later.
    Wat ontwikkeling betreft zie ik wel dat ze wat later is met bv opdrukken als ze op haar buik ligt en natuurlijk de nacht doorslapen.
    Daarintegen was ze wel vlug met bv lachen (gelukkig)

Ga zo ff weg.
    Lunchen met manlief en carlijn ff bij oma

Tot later groetjes Mariek73

19. Sassie1985

Sassie1985 Actief lid

8 jun 2008
    125
    0
    0
    Die van ons is denk het gemiddelde op basis van deze gegevens.

De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 176 cm.

Uw kind is nu 55 cm. lang. Dit is 0 cm. onder het gemiddelde van jongens van ca. 0 jaar.
    54% is korter en 46% is langer.
    De te verwachten eindlengte op basis huidige meting is 184 cm.

mmm we zien wel.

Over het weer tja. Het is droog en een klein beetje zon door de wolken maar het waait echt kei hard. Hoop dat het droog blijf moet zo naar de gynaecoloog toe lopend.

20. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    Blub, bij mij werd nutriton gewoon aangeraden om de pap iets dikker te maken en misschien de klein meer te verzadigen want ze spuugde helemaal niet :s
    :s:D maar maakt de pap wel idd veel dikker

sassie idd wel een heftige bevalling!

nony een skipak :D of hoe moet ik da noemen :D

zico geweldig dat ze op vijf voedinge zit :D en minder geweldig dat er mss een onsteking op is :eek: ik kan me eigenlijk al wel inbeelden dat dat verschrikkelijk veel pijn moet doen :s:s:s

joli dit is niet slecht van jou, je moet aan je zoontje denken he :D en aan jezelf ten slotte zit jij als al het volk weg is dan wel met een afgepeigerd en gefrustreerd kindje dat je moet sussen he :D

vke petje af voor jou hoor :D ik weet niet hoe je het doet, eerlijk gezed word ik hier zelfs soms al gek van eentje ben zo blij dat ik men mama heb maar daardoor voel ik me wel soms een slechte moeder alle vind ik he men mama zegt dat niet hoor
    het zijn trouwens twee heel schattige ventjes! :) echt een mooi verhaal trouwens!

Mieni nog eens extra veel sterkte voor jou! dikke knuf hoor!

verder eve ni bijgeleze,, dochterlief had het vannacht eel moeilijk met haar boertjes dus heb ni veel geslapen :)
    xxxx

Deel Deze Pagina