Oktober 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mamajanneke, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Goedemorgen!
    Nou...4 keer doorslapen betekend niet dat ze t ook een vijfde keer doet;) Pfffff, ging laat naar bed (half 2) en om 5 uur kwam mevrouw, om half 9 weer. En nu ben ik moe! Hahahaha! Maar goed, mag niet klagen eigenlijk...

Hier sneeuwde het ook, op de schuur ligt het nog steeds, maar verder blijft t niet liggen.

Zag ook nog allemaal mooie kindjes voorbij komen. Zal is een nieuwe foto van Zoë in mn album zetten.

Felicitas komt hier maandag. Ben benieuwd.
    Van de prenatal doos heb ik ook nog niks gehoord, maar de eerste heb ik ook nooit wat van gehoord, die ben ik zo op gaan halen. Heb ook de geboorte doorgegeven....nou ja, ik wacht wel af.

2. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    ischa ja dat kan...:)

mamak mooie foto van jamal en wat goed dat hij al twee nachtjes door heeft geslapen :D *stiekem jaloers*

TZM wat een mooie meid is nadine seg!

Blub mooie foto seg! ook een doomoo zie ik! super toch he die dingen :D

hier heeft Lyana nog altijd enorme last met haar boertjes... en zodra ik ook maar één keer geen nutriton toevoeg in haar papje geeft ze alles terug gegarandeerd!
    dus ja boodschap dat ding altijd meesleuren...en niet vergeten :D voor men meisje alles...
    zit er wel even geheel door... zo moe, het duurt meestal langer dan een uur na haar voeding eer lyana boert en ze laat dan ook van zich horen wanneer ij niet directkomt
    logisch want het zal wel pijn doen.... verder hierniets te melden
    voel me soms zo schuldig tegenover men meisje omdat ik zo graaag nog eens goed zou slapen... want dat zou dan betekenen dat ik haar een nachtje even wil missen :s
    klinkt erg maar ben zo moe :s maarjah zullen wel hormonen zijn en het zal wel overgaan zeker...
    xxx

3. hallo iedereen

hoe gaat het met jullie beebs

gisteren is jelle weer gewogen en hij weegt nu 5 kilo 540 en meet 57.5 cm

nog een vraagje waar vind ik die kleertjes met zo LIEF en eingenwijs opstaan ?

groetjes ellen

4. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    vaak hebben ze de "lief" serie bij duurdere boetieks.. dus niet prenatal bv..
    je kan ook op http://www.lieflifestyle.nl/index.php kijken en daar bestellen

5. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
  6. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Jeeeeeeeeej... ikke is blij...
    Jamal heeft de 3e nacht doorgeslapen... 22.00 uur laatste voeding en pas 6.00 uur weer.. Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik in de nacht nog minimaal 10 keer zijn speen erin moet doen.. maar ach zolang ik maar geen voeding hoef te geven.. dat scheelt
    Hij heeft bij mij in bed geslapen.. manlief had nachtdienst... dus wandelwagenbak OP bed gezet (naast mij) en slapen maar... was makkelijk dus om speen erin te doen.. haha

Jamal had vanochtend zo'n vieze luier.. hij zat van zijn middel tot knieen onder... dus snelle wasbeurt gegeven en zojuist uitgebreid in bad... getsie :(

Gister is voeden om de 4 uur goed gegaan dus vandaag gaan we vrolijk verder.. is wel lekker hoor.. dan heb je niet het idee om de hele dag aan het voeden te zijn..

Meneer ligt nu op mijn borst te slapen (foetus houding).. sinds een paar dagen vindt hij dat heerlijk... hihi

7. saris

saris Actief lid

7 jul 2008
    177
    0
    0
    groepsleerkracht
    Oude Pekela
    even snel....

Felicitas is hier inmiddels geweest (geloof 3 weken geleden) en vandaag kreeg ik mijn Hoteldebotel! Geweldig leuk ding!

8. sjokoholic

sjokoholic Actief lid

17 jun 2008
    195
    0
    0
    jaaa, leuk waren die he! Ik heb zo'n spijt- ze was hier gister en ze had een abonnement op een tijdschrift voor opa's en oma's, met zo'n leuk shirt erbij (hele leuke kleur roze met de tekst: Ik pas op oma) ....Had ik het alleen voor mijn moeder gevraagd, en mijn schoonmoeder vergeten...En die aanbieding staat dus niet gewoon op internet....

Voor de rest vond ik het niet veel soeps, buit: 2 lepeltjes en een fruithapje ofzo...En de mevrouw leek net Latoya uit Toscane...

Ben ziek trouwens. Ik dacht dat moeders niet ziek konden worden...Heb buikpijn en voel me gaar, spierpijn...Net nu we vandaag allemaal leuk bezoek zouden krijgen en straks een verjaardag, bleeeh

En heb heel wat lieve babietjes voorbij zien komen, uit mijn hoofd in ieder geval Brenda Lisa en Jamal....CUUUUUUTE!

9. sjokoholic

sjokoholic Actief lid

17 jun 2008
    195
    0
    0
    bij de bijenkorf ook. of op marktplaats, dus intikken en dan kom je soms op internetwinkels waar ze het goedkoper verkopen, tenminste bij imps en elfs en dat soort merken heb ik zo goedkopere outlets gevonden

10. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Nog steeds weinig tijd om te schrijven, maar lees af en toe wel
    mee.
    Ik ben jaloers op de kindjes die al redelijk doorslapen... :oops:
    Hier nog steeds niet, heb nu op advies van cb het inbakeren voor
    overdag weer ingevoerd kijken hoe dat gaat...

LIEFS nony

11. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ook even een foto van Zoë in dr doopjurk in mn album gezet.
    Net een engeltje:)

12. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Heel veel kinderen slapen toch niet door? Ik snap dat je het graag wil, maar het is volkomen normaal als kindjes dat nog niet doen. ;)

13. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Ach wat schattig! Ik vind die 'superman' foto ook geweldig!

14. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    He meiden,
    ben ik ook weer eens;)

alles gata heel goed hier,sinds een paar dagen slaapt Noa heel gemakklijk en tevree alleen nog maar in haar eigen bedje ze huild niet eens! en het clusteren is nu echt over,ook s ávonds rust..heerlijk.
    overdag en snachts komt ze nog om de 3 uur maar ik vind het niet erg.

meeting: ben ik zeker ook weer van de partij!

15. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Wow allwoman, ik zou willen dat ik dat kon zeggen. Nadine huilt elke keer nog minstens 5 min. (lijkt nog steeds een eeuwigheid)

Vandaag en gisteren lijken toch weer regeldagen. Elke 2 á 2,5u komt ze. Ben benieuwd hoe het vanavond gaat, ik ga uit eten en heb maar 100cc gekolft. Nou ja, ik ben binnen 30 min. weer thuis als het niet gaat.

Hoe was jou avondje allwoman? Woensdag was dat toch?

16. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Hier een verdrietige mama op de bank..

Zoals jullie weten (of hebben gezien) is Jamal een half bloedje.. Mijn man zijn ouders komen uit Suriname.. En mijn man is ook moslim.. In de praktijk merk je er weinig van.. behalve dat hij bijvoorbeeld halal vlees eet en aan de ramadan doet..

Maar vandaag is onze kleine jongen besneden...
    Ik vond het zooooooooo zielig maar beter nu hij nog zo klein is.. dan weet hij er niets meer van.. Voor mij heeft het weinig "betekenis" maar voor mijn man was het erg belangrijk dat het zou plaats vinden.. En in een relatie moet je nou eenmaal geven en nemen...

Alles is goed gegaan en de ingreep heeft vanmiddag plaats gevonden.. Hij moest wel even huilen toen hij de plaatselijke verdoving kreeg maar verder heeft hij er geen last van.. De komende dagen/weken goed verzorgen en dan is alles weer helemaal in orde..

Maar jeetje, ik heb zitten huilen als een kind daar... vond het zoooooo erg dat mijn kleine jongen pijn had.. :cry: :cry: :cry:

17. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Oh ik kan me voorstellen Mamak dat je verdrietig was/bent :cry: . Mag ik vragen waarom ze dat doen? Misschien een domme vraag hoor :) . En wordt dat dan in het ziekenhuis gedaan? Een knuffel voor jou meid.

Dinsdag krijgt Lucas zijn 1e prikjes en ik vind dat al zo zielig :(

18. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Dankjewel voor de knuf.. :)
    Ja, tuurlijk mag je dat vragen.. Binnen de Islam wordt besnijdenis gezien als een vorm van reinheid (schoon dus) en eigenlijk zijn vaak alle islamitische mannen besneden.. Joodse mensen doen het ook vanuit hun geloof..
    Je kan het in het ziekenhuis laten doen.. Maar wij hebben het bij het Nederlandse besnijdenis centrum laten doen.. Dat is een landelijke organisatie en die doen niet anders... Geeft me ook wel een prettig gevoel dat ze van wanten weten..

Eerst krijgen ze dus een plaatselijke verdoving... En daar moest Jamal dan ook erg bij huilen... arme kind :(
    En dan wordt hij naar een soort "operatiekamer" gebracht en daar voeren ze de operatie uit.. Al met al is het binnen 20 minuten gepiept.. dus het stelt allemaal niet veel voor..

Inmiddels is Jamal wakker en hij is onwijs vrolijk... Hij schatert zelfs een beetje.. Hij krijgt nu om de 6 uur een paracetemol zetpil en eigenlijk merk ik niets aan hem.. Hij laat iig niet merken dat hij ergens last van heeft..
    Waarschijnlijk maakt Mama zich meer zorgend dan nodig... maar ja.. dat maakt ons goede mama's.... toch?

19. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Hier een heftige dag achter de rug. Mark is vandaag voor 6 weken vertrokken naar zee, en precies vandaag is Yorick ontroostbaar. :( Alleen maar huilen en willen drinken en dan vervolgens na 2 slokken in slaap vallen en na 10 minuten weer huilen. Ik heb lekker een potje met hem meegejankt. :( Ik heb het nog niet zo meegemaakt en had bijna mijn moeder gebeld of ze alsjeblieft wilde komen.

Gelukkig viel hij uiteindelijk toch in slaap om 20uur. Zou zo'n kleintje het nou merken dat z'n papa weg is? Dat kan toch niet? Misschien dat het wel zo'n berucht sprongetje is waardoor Yorick van slag is. Hopelijk gaat het morgen beter.

20. scrappercindy

scrappercindy Actief lid

13 feb 2008
    283
    0
    0
    Nederland
    Knuf voor Mamak en Mikatjuh!

Deel Deze Pagina