hansje en toch gaan we je missen meid, laat je ons zeker iets weten als je bevallen bent? Ik heb last van m'n schaambot nog steeds. Op de plaats waar ons Sterre duwde. Ook vraag ik me af of het kraambloed lang duurd, ben het al zo beu...... lekker 9 maanden zonder bloed gezeten en nu zijn ze er weer
even snel, @zena,meis wat moet je geschrokken zijn.doe anders het badje niet zo vol dat als je het hoofdje onbewust laat zakken zij niet meer helemaal onder water kan.ook niet als ze haar hoofdje draait. hier ook weer wat, Brenda-Lisa zit vanaf de geboorte al vol met slijm,nou ja vol dat ook nietmaar de eerste 2 dagen was ze er behoorlijk misselijk van en daarom dronk ze niet goed.nu gaat dat allemaal prima maar vanmorgen om 5 uur stikte ze zowat,ben blij dat ze bij mij op de kamer ligt anders had ik het niet gehoord en ik wil er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren.er kwam me een hoeveelheid slijm uit,ik wilde het afvegen maar veegdehet geheel over haar gezichtje zoveel.ik heb nu de ha gebeld en moet zo om half 10 even laten kijken.ik durfde haar amper neer teleggen en toen ze eenmaal weer lag was ik van ieder kreuntje wakker.dus nu ben ik gaar.pfffffffffffff. @zico,het kan tot 6 weken na de bevalling duren.dan een paar dagen niet en dan weer wel.heel vervelend maar ja hoort erbij.ik vloei niet heel veel omdat bij mij de placenta in de ok is verwijderd.ze curreteren je eigenlijk gewoon dus alles is weg.stolsels enzo zijn er ook uit,dus bij mij hoeft de boel alleen maar te slinken en het vloeien is daarbij minimaal.in ieder geval zonder stolsels. verder heb ik weinig ga mijn dochter eten geven voor ik naar de ha moet. greetzzz
Nony,hier hebben de kraamtranen ook rijkelijk gevloeid!Ik huilde om alles.Dat heeft een paar dagen geduurd en daarna was het weg. Zena,gezellig dat je collega's komen vandaag,kan me voorstellen dat je ze mist. En zeker schrikken zeg van Zoë met haar hoofdje onder in het badje. Blub,jee dat is zeker schrikken,veel succes bij de ha,en laat ons weten wat ie zei hè! Lampie,dikke knuffel voor jou meis,lijkt me echt zo erg als je geen moeder meer hebt.Begrijp heel goed dat je haar heel erg mist.Sterkte meis. Hansje,jammer dat je stopt,hopelijk kom je na de bevalling weer terug!Succes alvast met de bevalling! Mieni,het is zonde,arme Rosalie.Ik hoop dat ze vandaag echt gaat poepen,want dat is zeker niet lekker voor haar als ze niet kan. groeten Simone
En Blub? wat zei de dokter? Ik vind het maar een eng verhaal hoor! Snap dat je geen oog meer dichtgedaan hebt. Gelukkgi lag ze bij jullie op de kamer. Volgens mij had allwoman ook zo'n soort verhaal over haar (oudste) dochter. Krijg er de kriebels van!
Zo, Lore en ik melden ons hier ook. Een dikke proficiat eerst en vooral aan de mama's die erbij gekomen zijn sinds ik bevallen ben! Teruglezen zal voor wat later zijn Mijn bevallingsverhaal: Lore was nog steeds niet ingedaald op 40 weken. Ik had al een RX van mijn bekken laten nemen en die was ok, maar toch wou mijn gyn een second opinion. Misschien was de positie van het schaambot verkeerd? Op woensdag 8 oktober mocht ik bellen voor de uitslag. Met mijn schaambot was niets mis, maar Lore lag er met haar hoofdje pal op, waardoor ze dus niet kon zakken. Ik kreeg de raad om zoveel mogelijk in kleermakerszit te gaan zitten. Ondertussen waren we rond 16u en begon ik toch wat krampjes links en rechts te krijgen. Ik veronderstelde dat het kwam door de indaling. Rond een uur of zeven werden die krampjes toch wat pijnlijker en ben ik onder de douche gaan staan. Hierdoor vielen de krampen weg. Gefrustreerd ben ik dan maar aan het avondeten begonnen. Tegen 21u waren de krampen terug en kwamen ze elke 10 minuten. En toen ben ik aan mijn marathon begonnen. Met de I-pod op het luidst en maar rondwandelen. Tegen halfelf ging mannetje slapen omdat ik had gezegd dat het nog zeker een paar uur ging duren voor we naar het ziekenhuis moesten vertrekken. Een halfuurtje later echter merkte ik dat de weeën al een uur om de 3-5 minuten kwamen en dat was volgens mij toch echt wel een teken om te vertrekken. Onderweg zei ik nog tegen mannetje dat het wel weer loos alarm ging zijn en zelfs toen ik in het ziekenhuis toekwam, was ik nog steeds achterdochtig. De verloskundige moest dus wel even lachen met mijn reactie toen ze zei dat ik 4 cm ontsluiting had. Ik moest dan even aan de monitor gaan liggen om te kijken hoe het met Lore gesteld was. Dat halfuurtje aan de monitor was een hel: al liggend kon ik de weeën niet opvangen en ik vertelde aan mannetje dat ik een ruggenprik ging vragen. Hij ging de verloskundige halen en die zei dat ik op dat halfuurtje naar 7 cm was gegaan en dat een ruggenprik geen zin meer had. Ok dan! Tussen middernacht en 1 uur heb ik alles nog kunnen opvangen. Toen ging het echt niet meer en had ik de vk nodig om mee te puffen. Ik bleef ook steken op een boordje dus bij iets meer dan 9 cm heeft ze mijn vliezen gebroken en mocht ik zachtjes meepersen. Om kwart na 2 mocht ik echt meepersen en om 2u55 is Lore geboren. Toen heeft ze 45 minuten zitten krijsen voor ze wat kalmeerde terwijl de gyn mijn knip naaide en de placenta probeerde los te krijgen. Jongens wat was dat een vervelend gevoel en het duurde naar mijn idee uren eer die eruit kwam. Gisteren was dan de grote dag van de thuiskomst, al is die wel even in mineur gestart toen bij de laatste controle door de kinderarts bleek dat Lore een sleutelbeenbreuk heeft opgelopen bij de bevalling. Waarschijnlijk is dat de reden van haar krijsen toen ze pas geboren was. De kinderarts zei wel dat dat heel snel aaneen groeit bij de kleintjes en dat we ons geen zorgen moeten maken, maar leuk nieuws is dat natuurlijk niet. Gisteren was ze heel huilerig (veel nieuwe indrukken) en wilde ze niet slapen in haar park. In de draagmand van de buggy werd ze wel rustig, dus 's nachts heeft zij goed geslapen. Mama en papa daarentegen... . Mannetje heeft wel heel goed meegeholpen: als ze wakker werd van een vuile pamper, ging hij haar verversen. Als bleek dat ze honger had, kwam hij mij pas halen. Zo heb ik toch wat extra uurtjes slaap kunnen nemen.
Heej meiden.... Kom me hier nu ook maar officieel melden nu Faya gelukkig weer thuis is uit het ziekenhuis.....was een abrupt einde van de kraamtijd, maar gelukkig zijn we nu weer met zn viertjes thuis en kunnen we verder gaan genieten van onze 2 meiden. Kom gauw ff bijlezen hier. Iederen lekker genieten van die kleine wondertjes! Liefs Semmi
Hoi meiden, Ik ga vanaf nu weer wat actiever proberen mee te lezen! Alles gaat hier super. Nadine is heel zoet en de bv gaat ook prima. We moeten haar nog wel wakker maken voor elke voeding (overdag om de 3 uur, 's nachts om de 4 uur) maar morgen komt de vk weer. Misschien dat we dan 's nachts haar wat langer mogen laten slapen. Ze doet het heel goed, is alleen best koudbloedig. 36.2 is voor haar geen uitzondering. Vanmorgen had ze ineens 37,3 dus besloten we dat ze wel zonder mutsje kon...helaas, ze had al snel weer 36.6. Maar ja, ze heeft dan ook niet veel spek.... Vandaag alweer boven haar geboortegewicht! Hier zit een supertrotse mama (met wie het best wel aardig gaat eigenlijk)
ik reageer even niet op jullie maar wil jullie even laten weten dat Brenda-Lisa in het zh ligt de ha kon niks vinden maar wilde overleggen met de ka.die wilde dat ik kwam en heeft besloten tot opname. de zaalarts die op de afdeling liep kwam op een gegeven moment en haalde aan dat ze niet gegroeid was hij wilde weten waarom niet.heb meteen gezegd dat ik wel weet waar dat aan ligt en dat ik daar dus niet voor kwam ze hebben har nu schuin liggen en toen ik vroeg of ze niet beter plat kon liggen omdat ze zo geen slijm op zou hoesten zei hij dat dat ook de bedoeling was want hij gaat ervan uit dat hij toch niet kan achterhalen waar het slijm vandaan komt. ik vind dat dus onzin want een babylijfje maakt niet zomaar slijm aan.geen enkel lijf doet dat mits er iets aan de hand is.ze is niet verkouden oid,maar gaan morgen wel testen op RS. dit was het even heb niet veel trek om verder te kletsen.ik houd jullie op de hoogte
och blub..wat ontzettend klote allemaal..wat zul je je machteloos voelen meid..dat je weet dat ik in gedachten bij jullie ben..pffffffff..sterkte ermee! nu heb ik ook weer wat: Ben vandaag naar de gyn geweest voor de controle, ze hebben mijn placenta onderzocht omdat Damian te vroeg was..nu blijkt achteraf dat ik streptokokken bacterie bij me heb, ik ben dus een draagster daarvan.Dus daarom is Damian ook eerder gekomen, maar nu lees ik op het net , allemaal informatie over dat het kindje ook besmet kan worden, of is..en dat dit kan tot zijn 3de maand..poeh zit me niet lekker allemaal.. babytje kan: longontsteking hersenvliesontsteking koortstuipjes en vanalles krijgen...ik maak me nu echt druk! bah bah bah bij de misschien volgende zwangerschap moet ik dan met 35 weken een kweekje laten maken, en dan krijg ik een infuus, brief en alles word opgestuurd naar de huisarts.. wie heeft hier nog meer van gehoord of heeft dit zelf of in zijn naastenkring meegemaakt, en kan mij van mijn gedachtens losmaken..ben nu zo bang dat Damian ziek word..
Blub,aahhh nee wat ontzettend balen voor Brenda-Lisa zeg dat ze is opgenomen.Heel veel sterkte en hopelijk mag ze gauw weer naar huis! TzM,goed te lezen dat het goed gaat met jou en Nadine! Bianca,da's ook schrikken als je te horen krijgt dat je draagster bent van de streptokokken bacterie.Ik snap dat je je ongerust maakt.Helaas kan ik je niet helpen,ik weet er niks van af.Hopelijk kan iemand anders je meer informatie geven. groeten Simone
Blub: Sterkte met Brenda-Lisa! Bianca: Da's ook schrikken als je dat achteraf te horen krijgt! Bah! TzM: Fijn dat alles zo goed gaat met jou en Nadine! Hier weer heeeeeeeel veel tranen, ik kan haast niet ophouden met huilen joh! Is dit normaal?! Als ik maar naar Quinten kijk, barst ik in tranen uit! Tranen van geluk, maar ook van onzekerheid of ik het allemaal wel goed doe en ga doen in de toekomst. Vervolgens komen er weer tranen als ik denk aan de emotie die ik voelde tijdens de bevalling, en ook als ik denk aan het feit dat ik hem nu daadwerkelijk met de buitenwereld moet gaan delen.... Klinkt dit raar?! Ik herken dit totáál niet van mezelf, schrik er ook een soort van dat ik dit gevoel in me heb! Niet van die liefde voor Quinten natuurlijk, maar vooral van het laatste. Het niet willen delen van mijn kind met anderen, het liefste hem voor mezelf willen houden. Ik word al peu nerveu als ik eraan denk dat iedereen hem even vast wil houden ! Pfffff...... m'n nicht heeft me al bestempeld met 'postnatale depressie', maar dat vind ik eerlijk gezegd nog iets te ver gaan. Ik weet alleen wel dat ik gigantisch emotioneel ben en dit in deze mate niet van mezelf had verwacht..... Nou ja, lucht in iedergeval ff op om m'n verhaal hier te doen! Ga nu maar proberen te slapen, heb barstende koppijn van al m'n gehuil vanavond. Quinten is nu bezig met z'n laatste voeding, en nu maar afwachten hoe laat meneertje zich weer meldt vannacht .... Truste allemaal en tot morgen!
Joli,volgens mij is het gewoon normaal hoor.Ik had het zelfs zo dat als ik er maar aan dacht dat Iris groter wordt en naar school zou moeten,en stel dan dat iemand haar zou gaan pesten.Zo en dan kwamen de tranen weer.En dan zei ik tegen mijn man,ze gaat gewoon nooit naar school toe,want ik wil niet dat iemand haar pijn doet.Dusse dat klinkt ook erg gek,maar dat waren bij mij gewoon kraamtranen,en het gevoel ging van eigens weg. En ik heb nu nog dat ik geen zin heb dat iedereen haar vast houdt.Ook heb ik geen zin in kraamvisite,wil liever de dag met zijn tweetjes door brengen.(wij geven ook een kraamfeest,dan hebben we alles in 1 keer en mag niemand haar vasthouden alleen mijn man en ik!) groeten Simone
@ Blub: sterkte meid. Het is zo erg als je kindje in het ziekenhuis ligt. Doe rustig aan, en ik hoop dat ze snel weer thuis is. @ Buddie Bianca: Tjeetje, dat is ook kut nieuws zeg. Met een grote K! Ik weet er niets vanaf jammer genoeg, want ik zou je graag willen helpen. Misschien kan het consultatiebureau je er meer over vertellen en je een beetje gerust stellen. @ Joli: Ik ken het gevoel hoor. Zelfs mijn man mag super weinig met haar doen. haha. Het is gewoon nog echt mijn kindje, en niet van iemand anders. Maar ik weet uit ervaring dat het vanzelf over gaat. En laat die kraamtranen maar lekker lopen hoor! Ik had er gisteren last van. Gelukkig is het vandaag al wat minder. hier gaat alles goed. Vannacht viel ik met de borstvoeding steeds in slaap, waardoor ik niet goed kon inschatten hoelang ze had gedronken. Maar volgens mij wel goed. Alleen vanochtend om 4.30 uur kon ik het even niet meer aan en ben ik liggend op ben gaan voeden en dus weer samen met Eline in slaap gevallen. Maar ach, gelukkig doe ze het goed verder. De luiers zijn nat, dus het zal wel goed zijn. Maandag komt de wijkverpleegkundige van het cb langs en wordt ze gewogen. Ik ben benieuwd. Groetjes Lotte
Hallo allemaal Blub meis heel veel sterkt. Je doet het goed hoor laat je moeder hart spreken naar z'n arts. Bianca, dat is ff schrikken maar ga van het positive uit he. Zena dat was ff stress maar je bent daarom echt geen slechte moeder hoor. Je hebt met een levend wezentje te maken en die kunnen onverwachte dingen doen. Het is geen pop zoals vroeger die lagen stil Er zal nog wel vaker iets gebeuren. Ja die tranen zijn zo normaal en de gedachtes ook Angst,onzekerheid, onwetendheid, twijfel, verliefdheid enz enz Carlijn is nu 5,5 weken oud en ik heb het nog hoor. Je hebt natuurlijk ook een bult hormonen in je lijf waar je niet goed van word Hier is het ook ff onrustig op dit moment. Over een week of 4 moet ik geopereerd worden en word mijn galblaas eruit gehaald. Heb je net een bevalling achter de rug krijg je dit weer Ik ben best heel bang ivm overgewicht heb ik extra risico. Nu ben ik al eerder goed door een maagband operatie gekomen en dat is vergelijkbaar maar toch. Je hebt net een kindje gekregen en haalt je dan van alles in je hoofd. Mijn schoonmoeder is eruit gepikt bij het borstkanker onderzoek dus dat word afwachten wat dat nu is. We hopen op een ontsteking of een cyste. En ik maak me nog steeds druk over het ruggetje van carlijn. In het ziekenhuis hebben ze al die tijd niets gezien ook niet tijdens de laatste afspraak op de polie toen ze ontslag kreeg. Kom de op het consultatie bureau en zit daar z'n muts (kinderarts) die even in de ruimte gooit dat er een werveltje wat omhoog staat. Geen kromme ruggenwervel maar het steekt wat uit naar boven. Ik had dat ook wel gevoeld maar als al die artsen in het ziekenhuis niets zeggen neem ik aan dat het niets is. In het vervolg zegt ze dat we het in de gaten moeten houden, dus ik naar het inloopspreekuur om er na te laten kijken kan de wijkverpleegkundige er niets over vinden in het dosier. Dus zei ze nou als je niet direct bent doorgestuurt naar het ziekenhuis en er staat niets in het dosier zal het wel zo erg niet zijn. JA LEKKER! die kinderarts roept het en doet er in het vervolg niets mee, En ik als nieuwe moeder loop met buikpijn. Ik heb nu de kinderpolie in het ziekenhuis gebeld en als ik een doorverwijzing krijg van de huisarts gaan hun er na kijken. Je moet ook overalzelf achteraan Alsof ik nu niets anders aan m'n hoofd heb Zo dat was ff een ego berichtje maar moest het ff kwijt. Met de krampen gaat het goed die sab simplex werkt echt geweldig. ze moet nog wel flink persen om de poep eruit te krijgen die dan wel weer goed van dikte is. Heb al geprobeerd om 1x per dag een paar druppels zonnebloemolie in de fles te doen maar daar komt het niet sneller door. Ze heeft 1x per 1,5 dag ontlasting en dan een goede luier vol. Zo ga weer ff verder met de was. tot later Groetjes Mariek73
De oktober mama's 2008!!! Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Mieni, Ischa31 en/of Timzijnmama. De lijst blijft dan netjes en up-to-date. Onze hyves: http://oktobermama2008.hyves.nl BEVALLEN: 07 september 2008: (35+5) Carlijn - 3245 gram - Mariek73 - 1e kindje (7 oktober 2008) 11 september 2008: (36+3) Dylarius - 2800 gram - 49 cm - MamaJanneke - 3e kindje (6 oktober 2008) 12 september 2008: (36+1) Damian - 3000 gram - Bianca24 - 1e kindje (9 oktober 2008) 17 september 2008: (36+3) Daan - 2935 gram - 48 cm - Mariaatje - 1e kindje (12 oktober 2008) 19 september 2008: (37+5) Myanisa Jamila - 3315 gram - 50 cm - Sam1973 - 2e kindje (9 oktober 2008) 20 september 2008: (38+3) Xino - 3060 gram - 49,5 cm - Steffie1980 - 4e kindje (1 oktober 2008) 21 september 2008: (38+1) Zoë Hannah - 3715 gram - 51 cm - Zena - 1e kindje (4 oktober 2008) 22 september 2008: (38+5) Chelsea - ? gram - Brennmg - 2e kindje (2 oktober 2008) 24 september 2008: (37+5) Sterre - 2390 gram - 45,5 cm - Zico - 3e kindje (9 oktober 2008) 24 september 2008: (38+5) Luca Alexander Hendrik - 2700 gram - 49 cm - Lampie - 1e kindje (3 oktober 2008) 25 september 2008: (38+6) Jayden - 3200 gram - Saris - 1e kindje (3 oktober 2008) 25 september 2008: (38+5) Mike Marc - ? gram - MissyZuilen - 1e kindje (4 oktober 2008) 25 september 2008: (39+3) Lars - 4360 gram - 51 cm - Truus1980 - 1e kindje (29 september 2008) 26 september 2008: (37+4) Iris - 2280 gram - 44,5 cm - Symoen - 1e kindje (13 oktober 2008) 26 september 2008: (38+5) Hannalore - ? gram - Sambi - 2e kindje (1 oktober 2008) 27 september 2008: (39+1) Alida - 4030 gram - Knoepert - 4e kindje (3 oktober 2008) 29 september 2008: (38+2) Jelle - 3310 gram - 49 cm - Ellen1984 - 1e kindje (12 oktober 2008) 30 september 2008: (35+5) Jens en Joren - 2685 gram + 2370 gram - Vke - 1e + 2e kindje (30 oktober 2008) 1 oktober 2008: (38+6) Lucas - 2970 gram - 49 cm - Ischa - 1e kindje (9 oktober 2008) 1 oktober 2008: (40+0) Niek Daniël - 4275 gram - Sjannie - 2e kindje (1 oktober 2008) 2 oktober 2008: (38+4) Rosalie Helma Ria - 3710 gram - 50 cm - Mieni - 3e kindje (13 oktober 2008) 2 oktober 2008: (39+4) Yelena Roza Katharina - 4060 gram - Melloncollie - 1e kindje (5 oktober 2008) 3 oktober 2008: (38+2) Senna - 2635 gram - Annika - 3e kindje (16 oktober 2008) 3 oktober 2008: (39+5) Owen - 3700 gram - 50 cm - Jody - 2e kindje (5 oktober 2008) 3 oktober 2008: (40+2) Faya - 4020 gram - Semmi - 2e kindje (1 oktober 2008) 3 oktober 2008: (37+0) Floris en Isabel- 2575 gram + 2515 gram - Tal - 4e + 5e kindje (24 oktober 2008) 4 oktober 2008: (39+1) Jasmijn Amber Marlies - 2572 gram - Bambie - 1e kindje (10 oktober 2008) 4 oktober 2008: (39+3) Eline - 3180 gram - Lotte - 2e kindje (8 oktober 2008) 5 oktober 2008: (39+1) Quinten - 3650 gram - 50 cm - Joli - 1e kindje (11 oktober 2008) 6 oktober 2008: (41+1) Lieke - 3480 gram - Rolia - 3e kindje (28 september 2008) 6 oktober 2008: (39+4) Brenda-Lisa - 3580 gram - Blub - 5e kindje (16 oktober 2008) 6 oktober 2008: (37+6) Wesley Kean - ? gram - Vlinder - 2e kindje (21 oktober 2008) 6 oktober 2008: (41+2) Jari - 4040 gram - 50 cm - Firsttime - 1e kindje (27 september 2008) 7 oktober 2008: (39+2) Ollyvier - 3500 gram - 50 cm - Nony - 1e kindje (12 oktober 2008) 7 oktober 2008: (37+5) Sanne - 2840 gram - Wendyy - 1e kindje (23 oktober) 8 oktober 2008: (40+6) Jaimy - ? gram - ? cm - Marijeee - 1e kindje (2 oktober 2008) 9 oktober 2008: (40+6) Lesly - ? gram - Butterfly1 - 1e kindje - (2 oktober) 9 oktober 2008: (40+3) Lore - 3615 gram - 51 cm - Kibi - 1e kindje (7 oktober) 9 oktober 2008: (38+5) Jelle - 3570 gram - 49 cm - Westlander84 - 1e kindje (18 oktober 2008) 10 oktober 2008: (40+1) Nadine- 2750 gram - 50 cm - Timzijnmama - 2e kindje (9 oktober 2008) 10 oktober 2008: (40+4) Nina - 4230 gram - 53 cm - Lisette28 - 2e kindje (6 oktober 2008) 11 oktober 2008: (39+0) Esmee - 3740 gram - 52 cm - Lief649 - 2e kindje (18 oktober 2008) 11 oktober 2008: (39+0) Caitlin - 2590 gram - Denise1976 - 1e kindje (18 oktober 2008) 11 oktober 2008: (37+3) Noa - 2430 gram - Allwoman - 2e kindje (29 oktober 2008) 11 oktober 2008: (40+0) Juliënne Martine Marijke - 3370 gram - 52 cm - Lelie04 - 1e kindje (11 oktober) 12 oktober 2008: (40+4) Odette Maria - 3765 gram - 50 cm - Susanna - 1e kindje (8 oktober 2008) 13 oktober 2008: (41+6) Marit Zaria - 3450 gram - 52 cm - Scrappercindy - 2e kindje (30 september 2008) Totaal 28 meisjes, 21 jongens
Mariek73: kan me voorstellen dat je als moeder zijnde er helemaal niets meer van snapt als de KA tegen je zegt dat er iets met het ruggetje is en er niets vermeld staat in het dossier.. Goed dat je zelf het Zh hebt gebeld... En een operatie kan me voorstellen dat je daar nu ook niet ook niet op zit te wachten.... Dikke knuffel voor jou! Blub: Jeetje dus Brenda-Lisa ligt in het ZH, hopelijk is het niets ernstigs en is ze snel van al het slijm af dat ze weer naar huis mag! Lotte: Ik geef nu de fles, maar heb ook steeds dat ik in slaap van tijdens het voeden... Ik kan gelukkig wel zien hoeveel ze heeft gedronken, maar mssn is het een idee om op de klok te kijken vanaf het moment dat je gaat voeden? Dan kan je zien als je weer wakker wordt hoeveel tijd er is verstreken... Bianca: kan me voorstellen dat je bent geschrokken, die verschijnselen zijn niet niets... Anders bel je toch even voor informatie naar de HA...? mssn kan die je wat gerust stellen?
Blub, wat ellendig zeg! Ik hoop dat ze snel wetenw at het is en dat ze Brande-Lisa snel meer naar huis mag. Enne...laat je niet op je kop zitten door zo'n arts he (maar jou kennende doe je dat ook zeker niet!) Bianca, wat vervelnd allemaal. Maar Damian hóeft het niet te krijgen he! Al snap ik je zorgen volledig hoor. Joli, helemaal herkenbaar, gaat weer over. Ooit! Hahaha! En met een pnd vinden vrouwen hun kindje vaak juist helemaal niet leuk of willen ze niet alleen zijn ermee, dacht ik altijd. Dus hou het maa lekker op je hormonsters. Echt, het wordt beter. Marieke, lekker dan van zo'n cb arts. Hoor heel vaak dat ze je daar gek maken met niks! En wat erg van je moeder. Hopelijk is het niks. Ik duim voor jullie.
@marieke,fijn he artsen.praat me er niet van.gewoon even je ha inlichten en een verwijsbrief vragen.meteen even in het zh laten kijken.ik zeg altijd: de kinderarts van het consultatiebureau waren niet goed genoeg voor het zh dus doen ze dit maar.ik ga alleen voor de prikjes en verder kunnen ze mijn kont likken.aju.als er iets is dan ga ik meteen naar mijn ha of ik duik meteen het zh in.tegenwoordig hoef je bijna nergens meer een verwijsbrief voor te hebben. hier is het weer wat rustiger.ik was heel verdrietig gisteren toen ik mijn meisje in het zh moest laten opnemen en heb volgens rich zelfs in mijn slaap gehuild. ik heb de borstvoeding verruild voor flesvoeding en vanmorgen vertelde de hoofdverpleegkundige dat ze 20 gram gegroeid was na 4 flesvoedingen.dus weer een bevestiging dat mijn borstvoeding niet toereikend was.prima.het probleem afvallen ipv groeien is opgelost. de kinderarts is geweest en heb haar verteld(waar de betreffende zaalarts van gisteren bij was)dat ik me niet serieus genomen voelde omdat er gisteren ingegaan werd op het feit dat ze niet groeide en nog niet op gebo.gewicht was en de slijmophoping-waar ik dus voor kwam- als bijzaak beschouwd werd. ik heb meteen ook gezegd dat dit niet de eerste keer is op deze afdeling dat ik me als moeder niet serieus genomen voel en dat ik al sceptisch op de afdeling binnen kwam. ik heb 4 jaar geleden moeten vechten om aan te tonen dat ik gelijk had wb de reflux van kevin.na 14 dagen strijd gevoerd te hebben bleek kevin idd reflux te hebben.grrrrrrrrr. nu leek hetzelfde me te overkomen en heb op aanraden van de hoofdverpl.kund.mijn mond meteen opengetrokken. de kinderarts waardeerde dit en zou het met het hele team overleg plegen,ook met de verpl.kundigen,want ook die lopen niet zo hard met de info die ze krijgen en die soms wel cruciaal is voor een te stellen diagnose. Brenda-Lisa moet nog een dagje blijven ter observatie.de verpleging had wel aangegeven in haar dossier dat ze idd denken aan een vorm van reflux.het is niet de gewone reflux,dus het kokken en dan spugen maar het is kokken en op het laatste moment toch terugzakken.dit kan ook de slijmophoping zijn,want op het moment dat je gaat kokhalsen word er slijm aangemaakt om de voeding eruit te gooien,alleen Brenda-lisa slikt het weer in waardoor het slijm dus ook in haar maagje terecht komt.dit zou de reden kunnen zijn dat ze dus op een gegeven moment het slijm ophoest en als dit een grote hoeveelheid is krijgt ze het benauwd omdat het nogal taai is. ze gaan na morgen allerlei dingen uitsluiten.RSV is al uitgesloten maar dat wisten we eigenlijk al van te voren omdat ze niet verkouden is.bloedbeeld is ook goed dus voor nu zitten er geen infecties en bilie-rubine gehalte was sinds gisteren een heel eind gedaald.dus daar ligt het ook niet aan. ik hoop dat ze heel simpel reflux heeft en dat dat de oorzaak is van de slijmophoping.die reflux groeit ze vanzelf overheen en het maagzuur en slijm wat eventueel ophoog komt is te verhelpen met zantac. we wachten voorlopig weer af. weer een heel erhaal maar goed.jullie zijn weer op de hoogte. ik ga nu even een paracetamol nemen.heb vreselijk hoofdpijn door heel de toestand.
Hallokes, je kan het werveltje goed laten zetten bij een osteopaat, ze doen dit ook bij ons Sterre, ze heeft ook een voorkeurshouding ed. Ze heeft er al veel baat aan gehad.
@zico,sterre heeft kiss toch? ik heb 2 kiss-kinderen.rowdy is pas na een jaar tobben geholpen en kevin was ik meteen bij en is met 2 weken oud geholpen.meestal met een behandeling of 10 is het helemaal over. voor geínteresseerden: www.kiss-kinderen.nl