Oktober 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mamajanneke, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje

2. Blub76

Blub76 Actief lid

29 jan 2008
    336
    0
    0
    nagelstyliste
    papendrecht
    zoooooooooooooooowwwwwwwwwwwwww wat een mooie kindjes allemaal weer hihi.

wat een weer he.ik vind dit weer erg leuk maar het had kerst moeten zijn.dan vind ik het helemaal geweldig.

hier een meisje wat verkouden gaat worden.niet omdat ze buiten komt maar omdat haar broers lekker hebben lopen snotteren.nou ja hoort erbij.

ze drinkt trouwens nu om de 4,5-5 uur en drinkt dan 200 cc zo goed als weg.ze krijgt dan ook maar 4 flessen wantde laatste is om half 11 en de eerste rond half 9 de afgelopen dagen.ze is tevreden dus het zal wel goed zijn.

verder neit veel gedaan.ben net even bij mijn veulen wezen kijken.hij doet het super.had alleen geen cameraq want de mijne is dood en die van mijn zoon heeftie meegenomen naar zijn vader.helaas.hihi.volgende week moet ik er toch nog naar toe dus komt dan goed.

mijn op 1 na oudste gaat morgen naar zijn nieuwe school.hij kan het reguliere basisonderwijs qua tempo niet aan dus hij gaat naar speciaal basisonderwijs.das weer anders dan speciaal onderwijs.ben benieuwd.

brrrrrrrrrrrrrrr ik ga de kachel opstoken.heb het echt koud

3. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Ha meiden...het lukt me nog steeds niet om mee te komen kletsen terwijl ik het zooo nodig heb! Ik heb echt van die ' op en neer' dagen...ene keer verloopt alles lekker en voel ik me zeker en de andere dag loopt alles net anders en ben ik ontzettend onzeker... ik vind het lastig om er mee om te gaan. Ik probeer terug te lezen want deze onderwerpen zijn vast al de revu gepasseerd maar dat lukt niet (zucht) qua tijd enzo.

Evelien is vandaag 2 weken oud...pracht meisje en ben zooo trots op haar!
    Maar ik blijf best wel moe, onzeker en weet best wel dat het er allemaal even bij hoort maar vind het pittig, ik herken mezelf soms echt niet!

Borstvoeding kwam bij mij niet op gang omdat ik ingetrokken tepels heb, dus in de kraamweek heb ik gekolfd, aangelegd met tepelhoedje en bij voeding gegeven, was dus erg druk bezig. Maar werd beloont en nu geef ik allen bv met tepelhoedje. Maar nu ben ik vanmiddag in huilen uitgebarsten want ik ontspan niet tijdens het voeden en ik denk dat ik het bv gewoon ook helemaal niet 'leuk' vind...klinkt zooo raar maar 5,6,7 keer per dag voeden in mn eentje vind ik echt 'zwaar'!
    Mn man zegt dat we gaan overschakelen naar fv en dat ik mn best heb gedaan, ergens wil ik daar aan toegeven maar aan de andere kant vind ik dat ik misschien te snel op geef en dat het zonde is van alle energie die ik erin gestoken heb! Maar ik geniet er niet van en zit echt op de klok te kijken wanneer ze klaar is en baal er zelfs van als ze nog de andere borst wil hebben.....oooo...daar komen de tranen weer....zucht...
    Evelien 'pakt' het tepelhoedje ook niet meer goed, ze lijkt er wel overheen te kauwen en wordt dan erg onrustig en druk.

Kortom...lekker onzeker dus!
    Morgen moet manlief weer aan het werk en moet ik het alleen gaan doen en moet met Evelien naar het cb voor de gehoortest...ooo als dat maar goed gaat want ze adviseren je baby van te voren gevoed te hebben, maar als mijn meisje slaapt krijg ik haar gewoon echt niet meer wakker!

Goed...heel verhaal geschreven...moest echt even van me af schrijven en herkenning ofzo zoeken...ik moet het lezen en schrijven hier misschien maar gewoon inplannen in mn dagelijkse bezigheden, misschien dat ik dan weer gezellig kan mee schrijven ;)

4. hallo mijn foto's staan in mijn album

groetjes ellen

5. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Triessie, ik zou willen dat ik je even kon komen knuffelen meid!
    Je doet het hardstikke goed!
    Heb je er al eens over nagedacht om een lactatiekundige te bellen? Ze kan vast heel veel onzekerheid bij je wegnemen. Bv moet je heerlijk van kunnen genieten! Het is zonde als dat niet lukt.
    Ik heb van tepelhoedjes geen verstand, ik heb het geprobeert omdat mijn tepels zo'n zeer doen, maar het lukte me helemaal niet.

Waarom moet jij naar het cb toe voor een gehoortest? Deden ze die niet tegelijk met de hielprik?
    En voeden voor die tijd? Het is toch binnen een paar sec. klaar en doet helemaal geen pijn?

Kom op, je doet het super!
    *Knuf*

6. carma

carma Niet meer actief

Jaaaaaa gelukt bedankt TzM.
    Hier Carlijns 1ste ontmoeting met de sint

7. carma

carma Niet meer actief

Nog 1 om het af te leren.

8. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    @ triessie: heel herkenbaar hoor, het geworstel met tepelhoedje! Joram heeft de laatste dagen ook weer dat ie niet pakt, en dan heel erg onrustig en boos wordt. Misschien een idee om ipv zittend even liggend te voeden? Dan hoef je dr niet de hele tijd zelf omhoog te houden en kan je je concentreren op het aanleggen, of gewoon een andere houding vinden waarin het wat minder belastend is? Ik vind het ook erg zwaar hoor om alles zelf te voeden, zeker omdat het niet van een leien dakje gaat, ik ben eigenlijk altijd minstens een uur bezig met voeden, waarvan hij soms maar 10 minuten echt goed drinkt. Ik heb dan ook al regelmatig tegen mn man gezegd dat ik wilde dat hij ook een borst had... Ik vind het dus ook echt niet zo leuk, het borstvoeding geven, maar ik heb er zoveel moeite al voor gedaan dat ik nu niet wil stoppen, ik hoop gewoon dat het binnenkort beter gaat en zo houd ik t zo'n beetje vol ;)

Heel veel sterkte en een dikke knuf!

Ohja, als het je meer rust geeft gewoon lekker de fles geven hoor! Daar wordt ze ook groot mee :)

Tsk, het lukt me niet om een fotootje te plaatsen, nog ff proberen hoor :p

9. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal

jeej, ik kan het ook 8) :rolleyes: :D

10. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    Hierna stop ik met spammen hoor, maar deze is zo schattig!

11. Linnepinn

Linnepinn Bekend lid

11 okt 2007
    552
    4
    18
    Even voor de borstvoedende mama's, als jullie kolven, hoeveel cc drinkt jullie kleintje dan gemiddeld?
    Want zou eigelijk niet weten wat Marin nou drinkt...
    En omdat ik probeer te kolven heb ik geen idee hoeveel er nou in een flesje moet, zonder dat je het weg moet gooien.

12. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    schaam me echt hoor. ik heb gewoon geen tijd om hier te schrijven.
    zag mooie foto's van jullie kleintjes.
    ik heb wel een paar keer mee gelezen maar werd wel een beetje onrustig van de hoeveelheden die jullie kleintjes uit de fles drinken.
    mees drinkt zo een 570 tot 590 per dag en de ene dag drinkt hij dat in 6 keer en de andere keer drinkt hij dat in 7 keer. hij ligt niet meer aan de borst moet zeggen dat ik het veel te veel werk vond hem aan de borst te leggen waar hij erg onrustig van werd leek goed te drinken maar dronk amper wat na wegen daarna bijvoeden en dan nog zelf kolven. was gewoon te lang en te veel bezig met voedingen en ook omdat mees er erg onrustig van werd ben ik gaan afkolven en dat met de fles gaan geven. dit werkt prima.
    begin dec moet ik naar het cb dus ben benieuwd of hij is aangekomen. verder is hij erg verkouden en weet niet goed waar door want echt veel zijn we nog niet naar buiten geweesd. woon namelijk boven en tis erg lastig de kinder wagen naar buiten te dragen van de trap af enz.
    met mij gaat het verder wel goed soms nog wat moe maar ik slaap smiddags nog lekker.

13. Blub76

Blub76 Actief lid

29 jan 2008
    336
    0
    0
    nagelstyliste
    papendrecht
    meid,maak je niet druk,Brenda-Lisa drinkt niet voldoende hoor volgens de verpakking.ik krijg er niet meer in ook hoor.ze is tevreden en daar hou ik me maar aan vast.ze drinkt nog geen 800 per dag terwijl ze 825 moet hebben naar haar gewicht.jammer dan.hou het in de gaten,zolang ze tevreden zijn is het goed.

14. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    dat pak klopt helemaal niet je moet 150 per kg per dag geven.
    de laatste keer dat mees gewogen is was hij 3880 dat maal 150 = 582 per dag en dat moet hij dan zelf zien te verdelen maar denk dat hij nu wel wat zwaarder is. dus dan zou hij iets meer moeten nemen maar goed meer krijg ik er niet in maar hij is inderdaad te vrede maar wat kan je onzeker zijn zeg.

15. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Kiezeltje; ik zal morgen idd eens andere houdingen gaan proberen, ik doe nu meestal de rugby en de madonna houding maar ik zie aan Evelien dat ze er niet lekker bij ligt waardoor ik ook denk dat ze verkeerd 'pakt' en het bij mij ook wat zeer doet. Knap van je dat je zo doorzet, ik hoop dat ik morgen ook weer met frisse moed 'opnieuw' kan gaan beginnen, al vind ik het idee van flesvoeding erg verlichtend voelen omdat me man dan ook kan voeden.
    Daarnaast ben ik ook bang dat Evelien door mijn gestress niet genoeg voeding binnen krijgt en dat het haar ook onrustig maakt...
    Maarre....petje af meid hoe jij het allemaal doet!

Mariek; wat ontzettend leuk zeg Carlijn bij Sinterklaas...

TzM; thanx!
    Ik heb extra kraamzorg uren gehad om de bv op gang te krijgen en ook contact gehad met lactatiekundige...in princiepe moet ik het allemaal weten en goed kunnen doen maar ik kan er de afgelopen dagen geen rust en ontspanning bij vinden en ben zo bang dat ik Evelien er mee belast.

Het cb komt bij ons niet aan huis (alleen de wijkverpl. voor de intake), hielprik deed de vk. En ik ga haar idd eerder proberen te voeden en hopen dat ze niet in diepe slaap is, want ik krijg haar dan met geen mogelijkheid wakker.
    Nee die test doet geen pijn ofzo....ik ben gewoon even erg gespannen voor eerste dag alleen, borstvoeding die niet lekker loopt, huilerige Evelien door flinke darmkrampen en door mijzelf dat ik zo onzeker ben en mezelf niet tot rede kan roepen....

Nou hopelijk krijgen we een goede nachtrust...dan gaat het morgen al een stuk beter ;)

16. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Wat een mooie kindjes allemaal zeg! :D

Hier vandaag helaas ziek wakker geworden. Overal spierpijn, constant niezen, hoofdpijn pfffff niet leuk. Maarja gaat ook wel weer over.

17. carma

carma Niet meer actief

Ischa beterschap meis.
    Probeer tussen de voedingen door uit te zieken, antigriepine werkt goed. ;)
    Spreek je snel als je weer beter bent.
    Ik moet morgen naar het cb, jij dinsdag toch?

Groetjes mariek73

18. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Nou meiden vind het wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die soms twijfelt, met name bij de bv mama's vind ik de herkenning fijn. Dylarius is ook heel veel aan het huilen en komt om de 2 uur. erg vermoeidend, want vervolgens drinkt hij ook nog eens minstens 3 kwartier en dan nog is hij vaak niet tevreden. Nu moet ik proberen hem max 20 min. te laten drinken en fles afgekolfde melk bij te geven. MAar ja als je kind zo huilt dan kolf je ook niet fijn en dan leg ik hem maar weer aan. Maar ben inmiddels zo moe en dan heb ik nog een gup van 2 en half lopen die ook aandacht wil van mama.

@tzm de kokosolie is puur kokos en heeft een genezende werking:
    kokosolie verhoogt de weerstand tegen ongunstige bacteriën en schimmels
    Hiertoe behoren micro organismen als candida, vaginale schimmel, Listeria en Helicobacter pylori. (http://www.kokos-olie.nl/?gclid=CNCVva2 ... MAodPEQQ-w)
    Deze is ook erg intressant:
    http://www.natuurdietisten.nl/detail.ph ... 534&page=9

Ik smeer het na elke voeding er op en ik heb geen last meer.

@ischa beterschap hoor!

@titus, Het ene kindje eet meer dan het ander kindje hoor. Dylano dronk de eerste maanden ook minder dan hij zou moeten, maar hij groeide uiteindelijk en was tevreden. En zolang je kindje dat is is het goed hoor. Wij eten toch ook niet allemaal dezelfde hoeveelheden. Geen zorgen hoor!

@linnepinn ik heb geen idee hoeveel ze zouden moeten drinken. Ik geef elke keer 60 tot 80cc na de borst en wil hij meer dan krijgt hij meer. Zo heb je ook dat je minder weg gooien moet. en ik warm het niet op, laat t op kamer temp komen en dan is het nog 5 uur houdbaar.

Zag weer prachtige kindjes voorbij komen. Die met sint ook helemaal geweldig!

@triessie, Ik vind het dapper dat je zo doorgezet hebt! Is het niet zo dat als je net gekolfd hebt dat je tepel veel meer uitsteekt? Dat je dan eens aanlegt? Er zijn trouwens ook hulpmiddeltjes he zodat je tepel bij het aanleggen niet ingetrokken is. Weet zo niet hoe dat heet, maar dan zou je wel zonder tepelhoedje kunnen voeden.

19. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    jeetje, morgen wordt Sterre al 2 maanden zeg :rolleyes:

20. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688