Ischa: beterschap, hopelijk ben je vandaag alweer wat beter te pas! Mikatjuh: Wat een mooi manneke heb je zeg! Lotte27: lekker toch zo'n wijntje? Volgens mij is het na 1 glaasje binnen een uur weer uit je bloed, maar hoe het met de BV zit dat weet ik niet precies... Nou ja als ie maar heeft gesmaakt he... Bianca24: Jeetje 9 uur , lekker zeg ik wou dat Rosalie ook zo lang sliep 's nachts, maar die komt 's nachts ook nog steeds.... Casedy: Had lars we goped geslapen dan? Mssn is het wel oververmoeidheid? Wel vervelend dat hij de hele dag huilt, maar ja dat hij 's nachts tenminste al slaapt... mariek73: Hoe was het bij de osteopaat? Kibi: beterschap meis, hopelijk ben je snel weer van de verkoudheid af en je meisje ook! lekker dat ze zo lang slaapt, ze zal het wel nodig hebben! allwoman: jeetje nog steeds last van spruw, welk medicijn gebruik je dan? Skoholic: heb je toevallig iets tegen de krampjes geprobeerd al? Probeer anders eens Sab-Simplex eens. werkt zo goed als meteen en anders Infacol (bij elke Da drogist wel te koop) Zico: mooi meisje hoor! Kbi: wat een mooie lach zeg, mooi meisje ook! Symoen: Jeetje wat sneu dat je meisje wordt geopereerd, maar ja het is wel beter voor haar.. Wist niet dat een navelbreuk geopereerd kon worden dacht dat het vanzelf weer over zou gaan... Zena: Stand 1 is de lichtse stand en 3 de snelste stand! mamak: zo is het helemaal goed met dat verkleinding!
Bianca Loman: jeetje meid, wat vreselijk zeg! Ik wil je heel veel sterkte wensen met dit verlies, ik weet uit eigen ervaring wat het is. Wat een prachtige naam heb je je dochter gegeven! Op een wolkje o zo hoog zit je lekker zacht Kijk je naar de regenboog de maan die naar je lacht Sterretjes blinken om je heen de zon verwarmt je huid Je bent daarboven niet alleen je bent ons vast vooruit
Ik weet niet of het een sprongetje was of de stress van papa die weg is in de afgelopen dagen, maar sinds vandaag heeft Yorick een heerlijk schema. Hij komt nu om de 4 uur voor een voeding, en hij heeft vannacht geslapen van 00.30 tot 8uur. Ik kan hier wel aan wennen. Straks naar de nagym van zwangerschapsgym. Ik ben benieuwd. Alle babies zullen vast net zo leuk zijn als de babies van dit forum.
Nou ons meisje heeft gister (pas) voor het eerst gelachen! Wat een geweldig moment om haar zo te zien zeg... Ze heeft natuurlijk wel vaker stuipjes gehad, dus we wisten wel hoe ze zou lachen maar dit is toch het eggie... We zijn ook nog met Milan naar de Huisartsenpost geweest ivm zijn hoesten. Hij heeft antibiotica gekregen, want de HA kwam er ook nog achter dat hij een oorontsteking had. Kreeg nog een discussie met die beste man, want Milan krijgt 1 van zijn laatste 4 (achterste) kiezen en heeft daar veel last van (kwijlen, veel op speen kauwen, jengelig, koorts) Nou zegt die man dat dat een smoesje is van veel ouders die klachten samen met tandjes, want dat zou helemaal niet zeer doen... Nou mijn hemel, dacht laat hem zelf ff eenm paar flinke kiezen krijgen...
Hallo dames, Ik was op het zwangerschapsforum niet echt actief maar zal toch maar eens een update geven. Hier alles prima, de tweede krijgen is toch wel een stuk makkelijk dan een eerste. Je bent niet meer zo onzeker en je hebt alles al in huis. Nina groeit als kool, ze weeg denk ik al zeker meer dan 5 kilo (schatting hoor, 9 december weer naar CB). Ze slaapt vanaf de 2e week van 24:00 tot 7:00 maar het was dan ook een flinkert toen ze werd geboren, 4230 gram. Overdag is ze wel veel wakker maar met de hulp van een speentje zijn we allemaal erg tevreden, deze heeft ze in de nacht niet nodig. Heb 6 weken borstvoeding gegeven en bouw nu heel rap af om over te gaan op flesvoeding zoals ik ook van plan was. Ze drinkt om de 3 uur zo'n 120 cc. Groetjes Lisette Misschien ga ik nu ook wat vaker meeschrijven maar jullie zijn zo rap, ik kan het niet bijhouden
Zo...ben ik weer even. Zoë ligt schoon en fris in dr bedje en onze buiken zijn weer gevuld. Missie volbracht voor vandaag Zoë is als vanaf kwart voor 1 wakker, wil gewoonweg niet slapen. Nou ja, nu ligt ze erin en is het stil. Hopelijk tot 23 uur vanavond! En dan weer tot 7 uur. Maar ja, dat doorslapen hield ze na 4 dagen voor gezien, dus ik verwacht vannacht ook weer tussen 4 en 5 mn bedje uit te moeten. Geeft niks, doorslapen komt nog wel. Wat een hoop gespam weer hier trouwens! SUper. Alle kindjes zijn zo leuk en mooi! Lisette, fijn dat t zo goed gaat en leuk weer is wat van je te horen! Mieni, *smelt* En die huisarts...GRRRRRRRRR Je zou hem toch! Mikatjuh, was het leuk, de nagym? Ischa, beterschap meid. MamaK, wij hebben dezelfde kleur maxicosi, bij mij zit de verkleiner er ook zo in als bij jou, anders verdwijnt Zoë inderdaad helemaal in de slaapzak! Over de meeting. Misschien een idee om even een pb te sturen of je mee wilt en waar je vandaan komt en of je voorkeur hebt weekend/ door de weeks? Dacht zelf aan eind december, dan zijn de meesten nog niet aan het werk en zijn degene die later bevallen zijn ook weer een beetje op de been. Simone en Lotte, stuur jullie even pb.
Meiden de slofjes zijn van teva en zo makkelijk aan te doen en lekker warm. Ze vallen niet uit. JE KAN ZE ZELFS VERGROTEN EN VERKLEINEN. Kibi, wat een prachtmeid zeg, wat een glimlach Mamak, Ik heb verkleinkussen er ook zo inliggen, we hebben een lodger skelter en anders valt de muts over haar gezicht en zo ligt ze lekker stevig erin.
Hoi meiden. Ik las dat er een kindje geopereerd word. Heel veel sterkte. Dylarius heeft een hele kleine navelbreuk, maar daar doen ze niks aan. kinderwagen met verkleiner ziet er inderdaad super uit. @mienie, wat een Butha zeg. En of kiezen pijn kunnen doen... Ik ben vandaag weer bij de ka geweest. Zij durft de tongriem niet te knippen en gaat hiervoor in overleg. Verder groeit hij matig. hij is nu 54 cm en weeg 4550 gram 3 week terug was dit 4280 gram. Hij volgt de magere lijn zeg maar. Nu wil ze eigelijk dat ik volledig ga kolven, maar dat zie ik na al de moeite echt NIET zitten. Kon wel janken toen ze dat zei en ik had zo gehoopt dat zij een ka zou zijn die voor bv is, maar dat is wel heel makkelijk om over te stappen op volledig kolven. Zie ik echt niet zitten hoor. Woensdag ga ik naar een lactatiedeskundige en wie weet wat voor tips ik nog krijg om dylarius beter te laten drinken. Hij drinkt nl om de 2 uur en dat 3 kwartier tot een uur en is dan tussen door nog niet tevreden. Hij huilt 6 tot 8 uur op een dag, en ja als hij huilt leg ik m maar weer aan. Maar dat komt mij niet ten g0oede en dylano ook niet want die wil ook aandacht. en soms word ik zo boos dat ik ga mopperen en chagarijnig word met gevolg dat ik me weer rot ga voelen. Maar goed nu mag hij niet langer dan een kwartier a 20 min. drinken bij mij en daarna moet ik hem gekolfde melk aan bieden. zij had het over 120 cc per keer omdat hij 125 cc mag hebben maar ik geef hem 60 cc en hieraan is er vandaag al een stukje meer rust gekomen. Dus wie weet is dat De oplossing. sorry heel verhaal...
Hier helaas nog steeds ziek. En morgen krijgt Lucas zijn 1e prikjes, gelukkig heb ik traanogen (van de verkoudheid) dan valt het niet zo op als ik moet huilen . Ik ga even ons mannetje uit bed halen hij ligt zielig te huilen. Sorry heb verder niet de energie gehad om bij te lezen.
Mamajan. het zit je niet mee zeg! Hopelijk komt er snel verandering... Ik ben vanavond voor het eerst weer gaan zwemmen (en daarna lekker wat drinken met iedereen) ben net weer thuis. Mijn meisje heeft heerlijk liggen slapen al die tijd dat ik weg was en nu ga ik haar lekker wakker maken (wat kan ik daar soms dubbel en dwars van genieten!)
mamajanneke je jongens zijn gewoonweg prachtig hansje mooi verhaal! allwoman wat is ze moooooooooooi! triessie dikke knuf voor je doe mar gewoon wat je zelf het beste vind! ischa veel beterschap! bianca jeetje :s veel sterkte en dikke knuf bianca24 jeetje negen uren lang o super voor je! zico sterre is echt een megaprachtig kindje! je mag trots zijn! x kibi ze is gewoonweg overschattig! mieni veel beterschap voor milan! jeetje weer veel geschreven, ben er even niet geweest omdat ik er volledig doorzat, men meisje huilde onophoudelijk, na elke voeding was het weer datzelfde drama boertjes die niet willen komen, vollenbak huilen, pas in slaap vallen tegen tijd voor volgende voeding... en zo ging het door ik was zwaar oververmoeid en vond het zo zielig vr men meisje, gelukkig was men mama er... nu na overleg met ka terug naar haar hypo-allergene voeding gegaan, bleek ze een koemelk allergie te hebben... ook al is deze pap iets te licht, ze wordt sneller wakker dan zou mogen voor het schema is het nu veel beter, ze heeft eindelijk wat rust en boert weer makkelijker, ze is terug dat lieve kleine kindje dat ik had vanaf de geboorte ben heel tevreden want vond het zo erg voor haar en voor mezelf ook eigelijk dus hier alles terug in orde xxx
zo zit ff beneden, damian heeft net zijn flesje gehad en ligt nu weer.. damian heeft gister zijn eerste 2 prikjes gehad..ahhhhhhhh..was dat ja sneu voor die kleintjes.. 1ste prikje wou nog wel ,kon ik hem nog enigzins troosten, maar de 2de..pfffff..ahhhhhhhh mama kreeg er zelf tranen van in der ogen. Hij heeft er best wel last van gehad...gisteravond als hij sliep, werd hij telkens gillend wakker..nix was goed..kon nix doen...was haast niet te troosten...heb hem toen maar een zetpilletje gedaan, en toen werd het langzaamaan beter... hij heeft opzich wel goed geslapen..22.00 laatste flesje en nu 6 uur heeft hij zijn eerste weer gehad voor vandaag! Ben zelf ook niet lekker, de griep gaat weer goed rond hé! Ligt er bij jullie ook sneeuw? Hier wel, niet zoveel, denk dat het straks wel weg is....maar had gezien op journaal dat er in het westen veel sneeuw is gevallen zou vandaag eigelijks ff naar mijn werk gaan..maar ik ga niet, ben niet lekker en met dat sneeuwprut blijf ik liever thuis...als ik echt niet moet! nou duik nog ff mijn bed in...6 uur is wel veelste vroeg om eruit te blijven vind ik... lees straks nog ff verder en dan ff reageren!
Goedemorgen, Ischa,beterschap! Zena,hoe was het etentje met Sulja zijn collega's? Bianca,wat balen dat Damian zo'n last heeft gehad van zijn prikjes,het is zonde. Liz,gelukkig is Lyana nu weer de oude,koemelkallergie het is zonde TzM,heerlijk er even tussen uit lekker zwemmen en daarna nog wat drinken,heerlijk! Mamajanneke,dat is Iris die geopereerd moet worden,ze heeft zo'n grote navelbreuk die gaat vanzelf niet meer over zei de chirurg Zico,gave slofjes,maarre tEVA waar verkopen ze dat,alleen in België,of kan het ook via internet?Mooie dame hoor Sterre Kibi,Lore is ook al zo 'n scheetje Mieni,wat een arts zeg,bah bah!En wat een ontzettend mooi gedichtje heb je geplaatst. Ik ben sinds zaterdag begonnen met de wii fit,heb mijn doelstellingen ingesteld,ben benieuwd of het ook echt werkt.Ik ga nu mijn portie voor vandaag even doen! groeten Simone
even snel ik moet echt strijken vandaag, @mamajanneke,ik wil me nergens mee bemoeien maar kan het niet zo zijn dat je beter een flesje kan geven omdat Dylarius dan beter kan drinken? ik neem aan dat de verkorte tongriem een obstakel is met drinken.als hij daardoor jouw borst niet goed kan pakken drinkt hij te weinig en doet hij over een klein beetje heel lang.ik zie dat hij op 2,5 maand nog geen 5 kilo weegt.voor mij zou dat reden genoeg zijn om toch proberen te kolven.je geeft dan in ieder geval je borstvoeding al is het dan in een fles.waarom nou persé aan die borst.als het mannetje niet kan drinken op die manier maar wel uit de fles omdat de speen verder het mondje ingaat waardoor drinken makkelijker gaat.........met gevolg dat hij beter gaat groeien........ik zou het wel weten.... ik heb misschien makkelijk praten maar ik ben dus blij dat ik overgestapt ben.ok ik geef kunstvoeding.als ik genoeg had gehad had ik niet overgestapt maar op het moment dat ik mijn meisje beter kan voeden met fles omdat ze dan makkelijker kan drinken had ik gaan kolven.hetzij met een kolf hetzij met mijn handen.alles voor mijn kind. sorry dat ik misschien een beetje bot overkom maar verdorie.KIJK NAAR JE KIND hij groeit niet op deze manier.dat kan grote gevolgen hebben voor later! wat niet is is niet............ hier gaat het goed.Brenda-Lisa drinkt nu 4 flessen van tussen de 180-200 cc leeg om de ongeveer 4,5-5 uur.en snachts haalt ze door.ben echt een relaxte mama op dit moment.pffffffffffffffff ben daar wel blij om hoor. en nu ga ik strijken(zeg ik al 2 dagen) rich is lief hoor,gaatie wassen,paktie de wasmand die op de gang staat.en eerlijk is eerlijk,dat is idd de wasmand voor de vuile was maar de interieurverz.had die mand gepakt om de schone was in te gooien.dus jullie voelen hem al...........hij heeft de schone was nog een keer gewassen....... hoe bedoel je water en wasmiddel verspilling hahaha.ach hij is lief...
Symoen; Die teva schoentjes kan je ook online bestellen in Nederland; http://www.kinder-corner.nl/cat.php?cat ... 0510bffdba In Belgie: http://www.berghut.be/index.php?cn=scho ... 79_563_564 Wanneer moet Iris worden geopereerd? Wow teh Wii fit! Ik wilde er eerst ook aan maar vond het in totaal best prijzig om aan te schaffen en omdat ik helemaal niet sportief ben.....ben ik bang dat dat apperaat weer in een kastje verdwijnt....maar toch....blijf ik het leuk vinden als ik het zie op TV...wie weet bezwijk ik ook nog..
Mamajanneke; ik heb dat hulpmiddel gezien, mijn kraamverzorgster vertelde erover maar zei ook dat je daar dan het best van te voren in de zw mee kon beginnen. Nu zijn we vanaf dag 1 begonnen met kolven zodat en mn tepels opgerekt worden en mijn melk toevoer het ging doen...bedankt voor het mee denken! Jij ook heel veel succes en sterkte he met het voeden, zoals ik het elke keer bij je lees stop jij er ook erg veel energie in...top meid! Zico; echt hele leuke slofjes...ik wil ook weten waar we die kunnen kopen/bestellen!? Simone; stoer zeg....WII fit...hihi...is het leuk? Bianca; ach arme Damian dat ie er zo'n last van heeft...als ik eraan denk begin ik nu al te huilen...gelukkig hoeven we nog even niet...hoe is het nu met hem? Jij ook beterschap he! Nee geen sneeuw hier, alleen flink gevroren dus lekker koud. Liz; bedankt voor je knuf...gelukkig is gister een goede dag geweest dus kijk ik positief naar vandaag. Bale dat het bij jou en je meisje even rommelig is geweest...huilen doet wat me je he? Fijn dat je weer terug bent met je oude voeding en ze het daar weer goed op doet. Doet een moeder goed! TzM; heerlijk zeg je verhalen...lekker uit eten geweest, zwemmen...weer lekker 'eigen' dingen, klinkt voor mij nog een ver van mn bed show maar ik geniet via jou mee goed Ischa; bale dat je nog niet beter bent. Succes vandaag met Lucas zijn 1e prikjes....Fischermans friends mogen ook toch?! Ik lees dat er weer een meeting gaat komen...leuk hoor! Als een van de laatste mama's zou ik graag in januari een dag willen opperen, eind december zit al zo vol met feestdagen en extra dingen..maar als ik de enige ben dan schik ik me aan jullie hoor Hoortest ging gister goed, 3 min werk en een uur voorbereiding om het huis uit te komen...hahah.... Vraag: Evelien heeft geen goede plasluiers, volgens mij moet ze er min 4 per dag hebben of zelfs 6 maar ik denk dat ze maar aan 2 erg natte komt en de overige zijn beetjes (moet soms echt mn neus erin stoppen anders merk je het niet eens)....ligt dit aan mijn voeding of te weinig voeding of...nou ja ik weet niet...iemand een idee of moet ik cb bellen hierover??
Nog even een ego berichtje; Marit heeft vannacht van 22.00uur tot 7.00uur geslapen....moest haar toen wakker maken! Heerlijk. Ze sliep al vrij snel 6 uur maar een week of twee geleden was dat over en sliep ze nog maar 3 a 4 uur achter elkaar (ook s'nachts)........dus als ze dit zou vast houden? Of is dit wishful thinking? ha haha