Oktober 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mamajanneke, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    mooie foto van rosalie.
    plasluiers ik moet zeggen dat dat wel heel belangrijkl is je moet 6 plasluiers hebben of 4 keer hele natte zeg maar. anders is het toch een teken dat je kindje te weinig drinkt.
    ik lees wel mee maar ben niet echt actief met schrijven maar ik merk dat ik juist door hier te lezen erg onzeker word. die voedingen van jullie ongelovelijk las al dat er een tje al op 4 a 5 voedingen zat.
    mees drinkt per keer echt niet meer dan 110 en dat ios dan maar een keer verder drinkt hij tussen de 80 en 100 en nog 7 keer op een dag. maar zoals iemand me al antwoord had gegeven de vorige keer als hij te vrede is is het toch goed?
    maar toch als ik dan jullie weer lees denk ik oooooooo dit gaat niet goed.
    mees drinkt meestal om 100 de laatste fles en daarna om 500 weer. vannacht even een rommeltje omdat hij een voeding om 1815 en daarna weer om 2230 en toen om 230 en weer om 630 had genomen.

2. scrappercindy

scrappercindy Actief lid

13 feb 2008
    283
    0
    0
    Nederland
    Titus; hou je wel in de gaten dat het allemaal baby's zijn met verschillende geboortegewichtjes en dat ze soms weken van elkaar verschillen. Zolang je kindje content is en regelmatig drinkt gaat het vast goed.

Kibi; Let je er wel op dat Lore VOOR haar voeding op haar buik legt!
    :)

3. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Ook even spammen...

4. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    en nog eentje

5. sjokoholic

sjokoholic Actief lid

17 jun 2008
    195
    0
    0
    titus_ precies wat sc zegt! mijn kindje is nu 3700 gram na 71/2 week, was 3 weken te vroeg! Zij drinkt wel om de 4 uur 110 ml maar dat hoeft eigenlijk nog niet!
    dit komt door verkeerd advies in week 2, wij zijn toen binnen een week van 50 naar 110 gegaan, bijna dwangvoederacties, zaten een uur te voeden 8 keer per dag, bang dat ze tekort zou komen... Resultaat: kindje dat erg goed drinkt, zeer goed aankomt, maar heel veel darmkrampjes....
    En om de 3 uur voeden levert op dat madammeke dan acht keer per dag dezelfde hoeveelheid wil, als zij een fles ziet verwacht ze minimaal 110 ml of anders is het gillen. Dus nu om de 4 uur 120 ml, soms slaapt ze door dus dan 5 keer ipv 6.
    echt hoor, ze nemen wat ze nodig hebben! Teveel drinken heeft ook nadelen, het moet ook allemaal verwerkt worden.

6. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    We hebben ze bij As adventure gekocht, weet niet of die winkels erbij jullie ook zijn.
    Je hebt ze in 3 kleurtjes

7. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Wat schattige fotokes

kibi, inderdaad veel op de buik leggen voor de nek

8. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    wat een knapperds passeren hier de revue!

bedankt voor de antwoorden ivm de nekspiertjes. Ik heb haar al een paar minuutjes op de buik gelegd ondertussen. Ze houdt haar hoofdje al goed recht en probeert rond zich te kijken. Maar Cindy, je zegt: voor de voeding. Maar als ik Lore met een knorrende maag niet direct aanleg, schreeuwt ze moord en brand hoor. Toch gewoon doen dan?

Ik heb Lore voor het eerst sinds lang zich in slaap laten huilen. Normaal gezien slaapt ze redelijk makkelijk in, maar vandaag was ze weer wakker sinds 8u30. Ze viel telkens bij mij in slaap, maar in haar bedje ging ze krijsen. Ze slaapt nu wel, maar ligt na te snikken waardoor haar handjes gaan wapperen (ik heb haar niet ingebakerd) en ze zich wakker zwaait. En zo is het steeds iets he ;) Ze begint trouwens net opnieuw te krijsen...

9. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Oef,en dat vind ik dus een groot voordeel van bv he ,..je hoeft je niet druk te maken dat dat flesje leeg "moet"of of het wel genoeg binnenkrijgt..(dit bedoel ik goed hoor!)

Maar idd er zit een groot verschil tussen kindjes he..en komt bij..zelf heb je ook niet altijd even veel honger,en de een heeft gewoon meer nodig dan de ander..als je een tevreden kindje hebt dat lekker groeid,daar op vertrouwen!(en jezelf niet gek maken door de maatstaven)

Heb net lekker online zitten shoppen hihi

10. scrappercindy

scrappercindy Actief lid

13 feb 2008
    283
    0
    0
    Nederland

11. scrappercindy

scrappercindy Actief lid

13 feb 2008
    283
    0
    0
    Nederland
    Heerlijk he! ik ben DOL op online shoppen....zo gemakkenlijk.....rustig kijken en het word thuisbezorgt....geen gesleep met tassen/dozen etc....SUPER!

12. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    :D Vroeger wel omdat mijn moeder vond dat mijn balletles te laat begon om daarna nog te eten en guess what: het waren toen altijd frietjes van de frituur :D. Lekker luchtig om rond te draaien op pointes! ;)

Maar Lore heeft nog zeker een aantal jaren voor dat kan gebeuren!

13. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Hoi hoi!

Gister nagym gehad van de zwangerschapsgym. Jammer genoeg was de opkomst erg mager. We waren maar met zijn tweetjes. :( Toch was het wel gezellig.

Wel grappig was dat dat andere vrouwtje en ik een beetje familie zijn terwijl we het zelf niet eens wisten. Haar moeder is een nichtje van mijn vader en kwam altijd vaak bij mijn oma over de vloer. Klein wereldje zeg!

Nu hopen op een grotere opkomst volgende week. Zou wel leuk zijn om de anderen ook weer te zien.

14. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    idd ieder kindje is verschillend, dat zowiezo, en je hebt idd hele erg leeftijdsverschillen hier..jouwn kindje is bijna 4 wk zie ik..nou damian is 2 maand en 2 week, dus ja dat verschilt aardig!

gister naar buro geweest, en ze vroeg me hoeveel hij dronk..ik zo 180 cc , 5 x...ze vond dat eigelijks teveel, weet je waarom? omdat damian 5797 gram is en 57,5 cm....dus de lengte is te kort <<< goh of hoe zeg je dat....begrijpen jullie mij?

ik vind dat zo'n bullshit...waarom mag een kindje van zeg maar 60 cm wel 180 cc drinken en een kindje van 57, 5 niet eigelijk?

Je hebt toch ook kleine en lange mensen..kan best zijn dat die kleine wel meer eet als die lange..pffffffff :rolleyes:

15. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    symoen laat weten of het werkt :D

triessie hier is het net zo, twee of drie heel erg natte en de rest beetjes moet er nu wel men neus niet insteken maar veel is het niet...

kibi, ik ben met de symptomen naar de dokter gegaan en ook alles uitgelegd welke voedingen al gehad en dat ze in het begin rustiger was maar nog beetje hongerig en al die dingen
    en dan heeft de dokter gezegd dat het een kma was en geen reflux omdat ze niet altijd teruggeeft en wat ik uitlegde er ook niet op wees. hij raadde dus aan de oude voeding opnieuw te gebruiken en een week af te wachten
    als er geen beterschap was moest ik terugkomen. maar de beterschap is er nu al dus hij had gelijk..;

blub wat een prachtige hond! :D

mieni wat lief :D

denise oooooh te lief voor woorden en zoveel haartjes

vandaag heel de dag op stap geweest met lyana en men schoonzus met haar kindje :D
    super gewoonweg! eerst naar een vriendin die het wat moeilijk heeft (is net uiteen met haar vriend en hun kindje is 6 maanden oud)
    en daarna even gaan shoppen en wandelen :D was een hele leuke namiddag en ons lyana was enorm enorm braaf :D zo'n tevreden baby
    ik hou er zo van :D super super super :D hehe :)

dit was het xx

16. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
  17. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    oke dan nog eens het spijt me :D als het nu niet lukt hou ik ermee op hoor :p :D

18. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Vind ik ook raar! Moet je dan je kindje de hele dag laten hongeren? Het lijkt mij dat gewicht nauwkeurig is dan lengte en dat ze dat als graadmeter nemen. En als hij het er goed op doet dan zo laten toch? Volgens mij moeten ze gewoon altijd wat te zeuren hebben op het consultatiebureau. :(

19. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Over de meeting...had er helemaal niet over nagedacht dat je eind december met de feestdagen zit! Beter erna dan inderdaad...die dagen zijn druk genoeg he?!

Morgen wordt zoë voor een dagje opgenomen. Ze gaan dan een mictiecystogram maken. Ze krijgt een katheter en dan spuiten ze contrast in om dr blaas en urinewegen op de foto te zetten. Ik zie er vreselijk tegen op, maar er is 25% kans op een aangeboren afwijking, dus het is wel even heel erg belangrijk! Gelukkig belde Sulja net dat hij een vrije middag heeft genomen. Kan die mooi mee!

20. Chris81

Chris81 Actief lid

29 okt 2007
    252
    0
    0
    sterkte morgen hopelijk heeft ze er weinig hinder van

Deel Deze Pagina