Oktober 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mamajanneke, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. scrappercindy

scrappercindy Actief lid

13 feb 2008
    283
    0
    0
    Nederland
    Zena; Succes vandaaag met Zoe in het ziekenhuis

Susanna; Ik herken dat wel hoor, met Marit gaat ook alles goed en dan weet ik soms ook niets te schrijven......nouja...gelukkig maar.

Hier vieren we wel Sinterklaas, ik ben en blijf thuismoeder en wie weet binnen 1 of 2 jaar weer moeder....only time will tell. Ik sta er nu wel voor open omdat deze bevalling me veel beter is bevallen (hi hi) dan de eerste maar logistiek gezien weet ik nog niet of het uitkomt. Voor deze zwangerschap + bevalling is ons gezin 9 maanden gescheiden geweest.....nog 2 weken en dan zijn we weer bij elkaar.....YEAH!

Marit sliep weer niet door....11pm, 3am, 6.30am......helaas pindakaas.....was gisteren wel erg lekker.....misschien vanavond?

2. Blub76

Blub76 Actief lid

29 jan 2008
    336
    0
    0
    nagelstyliste
    papendrecht
    goeie morgen ladies,

@Zena,succes vandaag.
    @susanna,ik ben werkende thuisblijfmoeder.mij bevalt het prima.en voormij geen kinderen meer maar geloof me,over een jaar gaat het kriebelen hoor,hoe vervelend je bevalling ook was.hihi.

vanacht een gedeelde rotnacht gehad.vanaf half 2 dat rich in bed kwam was het hommeles.Brenda-Lisa heeft zoveel geslapen gisteren dat de 2e helft van de nacht niet meer nodig was.en haar vader was aan het spoken.zijn neus zit dicht en loopt leeg.dus hij kon de slaap niet vatten.Brenda-Lisa bedacht dat zij daardoor ook maar neit hoefde te slapen.ze huilde niet hoor maar ze lag wel te kreunen en te steunen.ik heb haar uiteindelijk om half 5 de fles gegeven en om half 6 is ze weer in slaap gevallen.nu ligt ze nog samen met papa want die is uiteindelijk ook in slaap gevallen.die laat ik voorlopig maar even liggen.

ik ga even tassen maken en een kind naar school brengen.

3. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Goeiemorgen!

Ga zo met oma op pad, even wat nieuwe kleertjes halen voor Yorick. Hij past nu maat 62, maar heb maar 2 shirtjes daarvan. Een keer overgeven en alles zit in de was, beetje weinig dus.

Ik ga straks ook weer werken, 3 dagen. Ik zie wel hoe het gaat, nu nog even lekker niet aan denken. Sinterklaas slaan we dit jaar nog over, misschien volgend jaar of nog een jaartje wachten tot Yorick het wat beter snapt.

En wat betreft een tweede kindje. Wij willen niet zo heel lang wachten met een tweede, ik hoop binnen een jaar of 2/3.

Nou, ik ga de kleine man wakker maken en inpakken. Wel sneu, want hij ligt zo lief te slapen. Gelukkig gaat hij zo weer verder waar hij gebleven was.

Fijne dag allemaal!

4. Marijeee

Marijeee Bekend lid

17 mei 2008
    698
    0
    0
    Middenmeer
    Hey meiden!

Hier ook weer een verdwaalde moeder die amper tijd heeft om hier op het forum mee te lezen en te spammen!

Jaimy heeft veel huilmomenten gehad de afgelopen dagen,
    spuugde enorm veel en constant diarree...
    Nu geef ik 'm sinds gister flesvoeding ipv de borst en kolf ik het nodige af
    om de melkfabriek nog wel even draaiende te houden.
    Maar sinds ik de fles geef lijkt het al veel beter te gaan,
    of het is toeval.. Vandaar dat ik de mogelijkheid wel open hou dat ik 'm nog ga borstvoeden.

Gisteravond om 22.45 uur 180cc gegeven en vannacht om 4.45 uur kwam ie pas weer.
    Na beide voedingen heb ik hem overigens wakker in zn bed gelegd en
    is ie zonder problemen vanzelf in slaap gevallen.
    Dat deed ie voorheen al NOOIT! Het was altijd brullen.
    Nu is het bijna kwart voor 10 en meneertje slaapt nog steeds! :confused:
    Ik weet niet wat me overkomt, heb zelf de mogelijkheid om lekker rustig
    wakker te worden en te ontbijten! :D

Wel heb ik nog steeds last van peesschede-ontsteking in mn polsen.
    Vanmiddag krijg ik in mijn rechterpols een injectie wat verbetering moet geven.
    Ik mag dan 2 dagen die arm NIET bewegen.. Dus dat wordt wat.
    Heb mn moeder voor vandaag al gevraagd want weet niet hoe ik het met 1 arm zou moeten doen. :rolleyes:

Jaimy groeit als kool!
    Woog bij de geboorte al flink natuurlijk (4140 gram) en was 53 cm
    nu, 7 weken verder, weegt hij 5800 gram en is 58,5 cm lang!
    Er zaten dus genoeg voedingsstoffen in mijn borstvoeding! :)
    Maat 56 wordt nu echt aan de krappe kant, zo jammer aangezien ik daar best veel van heb..
    Maat 62 kan hij qua shirts prima aan. Soms een mouwtje omslaan maar dat is alles.
    De broekjes zijn meestal nog wel wat aan de grote kant vind ik.
    Pijpen omslaan ok, maar aan de bovenkant is het ook vaak zo groot..

Nou ik ga nog eventjes wat eten voor meneer zo wakker wordt!
    Zal straks, als Jaimy het toelaat, even wat pagina's terug gaan lezen...

Dit is mijn mooie ventje gisteren trouwens...
    Lekker zo die onderkin hé! haha!

5. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Goedemorgen!
    Ik had gisteravond nog zitten schrijven, maar Evelien wilde toen eten dus moest ik stoppen....vergeten op ok te drukken....dus alles weg...maar ik weet nu niet meer wat ik had geschreven....helaas!

Vannacht lekker geslapen...ze komt 's nachts 1x dus dat is heeel goed te doen! 's Ochtends wil ze vaak ook nog even is slaap vallen dus hoeven we pas om 08uur op ofzo...fijn fijn!
    Evelien kreunt en steunt erg voordat ze slaapt en bij het wakker worden, ik denk elke keer dat het krampjes in haar buik zijn, hebben jullie daar ervaringen mee?

Mikatjuh; shop ze...leuk hoor weer nieuwe kleertjes kopen!
    Blub; hmmm geen geweldige nacht dus...bale...
    Zena; veeeel succes vandaag hoor!
    Suzanna; wat fijn dat het allemaal zo goed gaat, genieten hoor!
    Truus; wat is Lars een vrolijk mannetje!
    Hansje; veel plezier met elkaar...we zien je wel weer verschijnen meid!

Straks visite...gezellig...zij heeft ook een kleintje van nu 4 maanden...lekker kletsen enzo....dus tot later!

6. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Zo...Zoë ligt even lekker te tukken, die heeft nog geen idee wat haar straks te wachten staat. Ik zag er heel erg tegenop, maar nu het zo zover is, is dat eigenlijk over. Heb ik zoiets van, vanavond is het allemaal achter de rug en we moeten toch weten of er meer aan de hand is. Ben eigenlijk best relaxed!

Blub, wat zal jij lekker moe zijn zeg!

Marije, wat een schatje en super toch, dat hij ineens zo tevreden is! Geniet er maar van.

Triessie, hahahaha! Alles wag. Irritant he! Ik heb het ook wel is.
    Kreunen en steunen doet Zoë ook, maar die heeft geen krampjes. Bij krampjes gaan ze meestal uit het niets ineens gillen en treken ze de beentjes op. Maar nogmaals, Zoë heeft daar (gelukkig) geen last van, dus ik weet het alleen maar van horen zeggen.

Susanna, heerlijk toch, dat t zo goed gaat?! Je hebt je portie wel gehad hoor, dus ik vind het ook wel terecht ;)
    Ik ga 3 dagen werken straks. Thuisblijven i niks voor mij denk ik. Ik zou nu al wel weer willen werken (maar dan wel met Zoë is de draagzak bij me en dat is lastig met die boefjes bij ons! Hahaha!) Een tweede kindje binnen een jaar denk ik niet, maar over een jaar of 2 wat mij betreft wel hoor. Zwanger zijn vond ik afschuwelijk, maar bij een volgende zwangerschap ben ik voorbereid. De bevalling vond ik een eitje (op de placenta na) en nu vind ik het met de dag leuker worden. De lachjes emn het gebrabbel....heerlijk! Ik wil nog wel een keer!
    Sinterklaas slaan we dit jaar nog over, maar volgend jaar geloof ik dat ik hem wel vraag hier langs te komen! Ben benieuwd of ze het dan al wa meekrijgt. Ik verheug me er nu al op!

Mikatjuh, shop ze!

Sjok, ideaal zo'n draagdoek. Ik heb een minimonkey, kwestie van kind erin hijsen en gaan. Super. Ook om even snel boodschappen te doen ofzo.

Zo...even de was op hangen en dan ga ik er van door.
    Jullie horen wel hoe het gegaan is.
    Cao!

7. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    zena succes vandaag.
    ik ga in feb weer werken en voorlopig voor 4 dagen helaas maar we hebben het financieel nodig moet er ook echt niet aan denken om weer te meoten werken zodra het kan ga ik zeker nog een dag minder werken.
    aan een tweede hebben wij eigenlijk nog niet gedacht. ik heb zo iets van eerst maar eens van deze genieten. ik heb ook niet zo een makkelijke zwangerschap gehad dus ik vind ook dat mijn lijf eerst maar eens tot rust moet komen.
    wij zullen ook moeten kijken hoe het financieel gaat en als we een tweede willen moeten we echt verhuizen. dus eerst maar eens zien. ik wil ook gewoon eerst goed van mees genieten.

ik was vandaag echt een beetje boos op mees maar achter af dacht ik ja hij kan er ook niks aan doen. hij melde zich om 400 en dronk toen echt knudde maar zijn neusje zat zo verstopt dat hij gewoon geen adem kreeg uit eindelijk met veel pijn en meoite er 85 ingekregen ik denk dat ik vandaag maar 8 voedingen geef dan hoeft hij neit zo veel en krijgt hij toch de juiste hoeveelheid.

8. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Heej Ladies,

Ik ga straks weer 4 dagen werken.. Mijn man werkt ook 4 dagen.
    Jamal gaat dus 3 dagen naar de opvang.. Dat vind ik ook wel genoeg.. Hijs nog zooooooo klein.. Helaas gaat het mijn financiel niet lukken om minder te werken of thuis te blijven... Daarvoor zijn wij toch gewend aan onze vaste uitgave en mate van luxe...

Ik heb eigenlijk ook wel zin om weer te werken.. Klinkt heel stom wat ik nu ga zeggen maar ik heb wel eens zin in een dagje ZONDER Jamal..
    Ik vind de dagen dat ik alleen thuis ben namelijk best wel zwaar... Persoonlijk vind ik een dag voor een kind zorgen (en het huishouden) zwaarder dan een dag werken.. Daar weet je tenminste dat je tussen de middag even pauze hebt en rust.. Nu is het altijd maar afwachten hoe laat ik kan/mag ontbijten van Jamal...
    Geloof me, ik hou ontzettend veeeeeeel van mijn mannetje en zou absoluut niet meer zonder hem kunnen...

Jamal had zich overigens vannacht HELEMAAL ondergescheten.. van middel tot tenen.. Mijn man ging hem 's nachts even verschonen omdat we dus het vermoeden hadden dat ie gepoept had.. (was zo aan het kreunen en jammeren)
    Nou toen stond mijn man iets te wachten! haha
    Maar een huishoudelijke vraag.. Ik had dus de "poepwas" (romper en broek) net gewassen maar tis niet schoon.. Zojuist shout erop gedaan en nu zit het nogmaals in de machine.. Weet dus nog niet of dat gewerkt heeft.. Maarre:
    Wat gebruiken jullie om "poep"vlekken eruit te krijgen? Iemand tips voor deze mama!????

9. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    heej ;) heb ff gegoogeld ;) is dat wat,die inimonkey?
    Ik heb een hele goede daargzak(nog van de oudste) maar dat is nu te koud zo over je jas...of ze moet een skipak aan hahahah
    ik vind die minimonkey wel betaalbaar,maar is het wel warm genoeg?

10. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Ik heb nog geen werk, maar ga wel weer werken als ik een leuke baan vind voor max. 20 uur in de week. Wij hadden "geluk"met Milan dat hij na 3 maanden doorsliep tot 7 uur en dat we hem dan nog een half uurtje konden rekken voor de voeding, die gaf oma dan bij haar thuis, zo hebben we hem nooit wakker hoeven maken!

Onze wens was ook na Milan om binnen 2 jaar weer zwanger te zijn, uiteindelijk was dit zelfs nog eerder, maar mocht er nog een 3e komen, dan wachten we nog even tot Rosalie 2 is geweest om weer proberen zwanger te worden!

Wij vieren het dit jaar nog niet, Milan snapt er nog niets van, dus kost het ons onnodig geld. Volgend jaar gaan we er mee beginnen! kan me voorstellen dat je het gaat missen, is toch altijd wel erg gezellig.

Wat heerlijk zeg dat alles zo voorspoedig gaat met Odette, heb jij nog erge last van je totaal ruptuur? Je hebt je portie idd wel gehad, dus lekker blijven genieten...

11. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Ik doe meestal al meteen shout er op, mocht het dan nog niet schoon zijn, dan gooi ik het nog een keer in de was en doe ik er een schepje Vanish bij, meestal is het dan wel schoon (op 60 graden)

12. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik wil als het even kan pas weer gaan werken als Noa naar school gaat...het is beslist geen vetpot maar het gaat..en ik vind het onbetaalbaar de eerste 4 jaar thuis te zijn,heb ook geen moment spijt gehad de eerste 4 jaar met de oudste..mijn tijd komt wel weer!

13. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Allwoman, beetje laat antwoord...
    Tijdens mijn zwempartij heeft Nadine geslapen, maar er stond een flesje melk voor haar klaar (zit nu in de vriezer)

Ik ga weer 2 dagen werken vanaf 13 jan. (18 uur)
    En 1 dag oppassen op de 2 kids van mijn vriendin (vanaf 8 december) gezellige drukte hier straks met 4 kids onder de 3 jaar :D

Voor de rest wel gelezen, maar geen tijd om te reageren... :oops:

14. carma

carma Niet meer actief

Hier ben ik het mee eens, alleen ben ik zelfstandig ondernemer dus dat gaat helaas niet helemaal lukken.
    Ik kan wel een heel eind mijn eigen uren indelen en ze kan ook mee naar de zaken.
    Ik vind het moederschap leuker als werken (en dat uit mijn mond :oops: )

Wij willen ook snel een 2de, ik ben al 35.
    Maar eerst wil ik een jaar besteden aan mijn dochter en aan flink afvallen.
    Een 2de zwangerschap is zwaarder omdat je er al 1 hebt rondlopen.
    en elke kilo minder met mijn gewicht is beter.

ga ff carlijn troosten

doei

15. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    ik ben het met je eens allowaman maar helaas kan ik de vaste lasten niet eens betalen van mijn man zijn salaris en dan moeten we ook nog eten dus dat gaat gewoon niet lukken.
    ik zou suoer graag thuis blijven of bijvoorbeeld maar 2 dagen werken of thuis werken ofzo maar das hier helaas dus niet zo.

16. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Wij zijn terug uit het ziekenhuis.
    Het plaatsen van de catheter vond Zoë erg vervelend (en wij dus ook) maar het was eigenlijk zo gedaan. Toen die eenmaal zat, had ze nergens last meer vak.
    Tijdens het onderzoek zelf heeft ze lekker aan dr flesje liggen lurken, dus dat ging ook prima.
    Helaas is er wel duidelijk geworden dat oë reflux van de nieren heeft. In het kort betekend dit dat de urine uit de blaas terugstroomt naar de nieren. Dit veroorzaakt de blaasontsteking en kan ook een acute nierbekkenontsteking tot gevolg hebben. Maar ze slikt nu onderhoudsdosis antibiotica, dus daar maak ik me even niet zo druk om. Wat er verder precies gaat gebeuren nu weet ik niet, dinsdag moeten we weer naar de kinderarts en zullen we meer horen.
    Ik probeer te googlen, maar kan eigenlijk weinig vinden....

17. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Ben ik ook weer even :D Heb nog niet alles bij gelezen, maar het is hier even druk met een meisje wat griep heeft en een jongetje die nog steeds niet in zijn eigen bedje wil slapen :( Wat een drama zeg!

Ik las een stukje over werken. Ik heb toevallig morgen een sol.gesprek bij het ziekenhuis hier in Dordrecht. Het is een baan voor oproepkracht in de zorg. Ik moet helaas ook wel blijven werken, maar zo wil ik proberen vooral de avonden en weekenden te werken, zodat er altijd iemand thuis is voor de kinderen. Ik weet niet of het te doen is hoor, overdag de kinderen en dan s'avonds nog eens moeten werken, maar we zien wel hoe het loopt.

Zena, ik wil je nog even heel veel succes wensen voor vandaag!!

Suzanna, wat fijn dat het zo goed gaat, net wat de andere meiden hier schrijven, je hebt het verdient ;)

Mikatjuh, shop ze meid :D

Hansje, geniet van je meisje en als je weer wat meer tijd hebt, kom je gewoon weer mee kletsen :D

Marije, fijn dat het nu wat beter gaat met Jaimy en veel beterschap met je polsen, lijkt me niet makkelijk zo met een kleintje erbij :(

Oh er wordt er eentje wakker boven, even mijn meisje uit bed halen, tot later dames!

18. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Oh nog even spammen hoor :D Even kijken of het me lukt hier een fotootje te plaatsen.

19. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Nou Zena, da's niet zo best. Duimen dat het mee valt.

Ik weet niet wat me gebeurd vandaag...Nadine heeft pas 3 voedingen gehad! 4.30, 8.45 en 12.50u!
    Gisteren waren we de hele dag op pad, dus ze heeft haar slaap blijkbaar nodig!

20. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Lekker toch? Geniet ervan!

Deel Deze Pagina