Oktober 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mamajanneke, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland

Nog een ;)

2. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Lekker ding tam! Hij lijkt al zo groot!

3. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Heej meiden,
    ik zit er een beetje doorheen op het moment... :(
    De spruw is zo erg,mijn linkertepel lijkt wel wat beter maar rechts helemaal niet...het doet zo'n verschrikkleijk pijn met voeden..het aanleggen is nog het ergste ik zit me dan echt te verbijten en/of te janken.

Belde de apotheek om te vraen of tepelhoedjes misschien wat verlichting kondne bieden,maar volgens hun zal dat waarschijnlijk niets uitmaken omdat er toch druk op komt.
    Kolven gaat niet.
    En of dat niet genoeg is,komt Noa vandaag om de 1,5 a 2 uur voor een voeding...dus zal haar toch aan moeten leggen :cry:
    Haar mondje ziet er goed uit trouwns,das in ieder geval positief...wel huild ze de hele dag al...krampjes ....lang niet meer gehad..bleeehehhh :cry:

4. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Ik kan niet anders zeggen dan: ik weet wat je voelt en leef heel erg met je mee!
    Heb je wel de daktarin én de miconazol?! (voor haar het eerste en het laatste voor jou)

Ik ben nu begonnen aan de natuurlijke middelen, want zelfs mijn huisarts weet het niet meer en vroeg of ik niet wilde stoppen :confused:
    NEEEEE DAT WIL IK NIET!

5. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    ik snap niet hoe je het doet meid,echt niet....

ik heb de miconazol niet omdat ze me overtuigde dat ik dit net zo goed kon gebruiken en liet me zien dat dezelfde bestanddelen erin zaten alleen het ene is voor oraal gebruik en het andere voor op de huid...

en ik snap heel goed dat je niet wilt stoppen..maar man wat een rotdag vandaag...:(

6. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    TZM: ik heb begrepen dat micazanol voor elke voeding er weer afgewassen moet worden,..hoe doe jij dat? elke keer een schoon was handje of zo?

mijn man is het nu toch maar halen...

7. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Allwoman, wat klote zeg! En als je niet wilt stoppen, niet doen, maar ik zou me dr alles bij voor kunnen stellen hoor! Knuffel voor jou!
    Overigens is daktarin en mionazol inderdaad hetzelfde.
    En die minimonkey, Ik vind het echt ideaal. Nu het echt fris wordt doe ik haar wel een jasje aan, maar doordat ze zo dicht tegen je aan liggen is het al snel te warm. Dat moet je echt goed in de gaten houden. Vorige week, toen het nog niet zo heel koud was deed ik haar buiten alleen een mutsje op. Ging heel erg tegen mn gevoel in, zonder jas naar buiten, maar ze bleef lekker warm in dr nekje en ze sliep in no-time.

8. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Mijn lactatiekundige zegt dat het er toch alweer af is als je gaat voeden, dus dat deed ik niet (en ik smeerde het dun)
    Maar bij Tim deed ik het wel en dan met zo'n gezichtswatje met gekookt water.
    Ik had nu ook zalf gekregen die ik eraf moest halen. Zo irritant. Dan zit je net helemaal geinstalleerd met je kind voor je borst denk je...shit....en brullen dat ze dan deed ;)

9. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Allwoman, ik zal je ff een pb sturen met alle tips die ik tot nu toe heb gekregen!

10. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Dank je wel;) gekregen !

Zal ik deboel hier verder niet "vervuilen"met al die spuwpraat!
    Heb in ieder geval nu miconazl erbij en tepelhoedjes..vooral dat laatste ebn ik hel benieuwd hoe dat gaat werken en die zalf...denk dat ik er overgevoelig voor ben want mn tepel is helemaal kapot.

Ik word weer geroepen..:( dus kan het uitproberen.

11. Gerda1975

Gerda1975 Actief lid

27 sep 2006
    415
    0
    0
    verzorgende IG
    Hoogeveen
    Weer veels te lang niet geweest hier.Hubbie ziek thuis en heb dan minder tijd!Las iets over terug gaan werken,ik moet eind januari weer werken en neem een jaar lang ouderschapsverlof op ga ipv 24 18 uur per week werken,lijkt me zalig!
    Poepvlekken;had gistermorgen dochterlief van top tot teen onder de poep,met shout er prima uit!
    Allwoman heel vervelend dat het moeilijk gaat met de BV door de zere tepels,vind het knap dat je door gaat!
    TZM heb niet alle pagina's terug gelezen maar bij jouw gaat de BV ook niet gemakkelijk.
    Hier gaat de borstvoeding ook nog steeds goed gelukkig,ben heel benieuwd hoelang ik het nog volhou?Zeker als ik weer moet werken,Jenah wil momenteel ook geen flesje afgekolvde melk,alleen mama's borst!

12. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    Mamak,ik heb nog niet gehad dat de poepvlekken er niet uit gingen,maar als ik wel eens vlekken ergens van heb,dan heb ik van die ouderwetse blokken sunlight zeep.vlek nat maken met die zeep er over heen boenen,in de wasmachine bij de gewone was en was klaar weg vlekke.
    Sunlight zeep zit per 2 blokken verpakt en kost ongeveer 0.65 cent voor een pak.

Zena,aaahhhh t is zonde arme Zoë,ben erg benieuwd wat ze dinsdag gaan zeggen.

Susanna,heerlijk toch dat Odette het zo super doet.Je hebt pech genoeg gehad in je zwangerschap.

Hoe doen jullie zo'n foto in een bericht zetten?Kan iemand mij dat vertellen?

Die wii fit is echt geweldig,erg leuke spelletjes/ oefeningen en hoe meer je wiit hoe meer spelletjes je krijgt om te doen.Ik ben nu een halve kilo afgevallen.

Heb vandaag eilandpleisters gehaald voor op Iris haar navelbreuk,hij is weer groter geworden.Gelukkig wordt ze volgende week al geholpen.

Mooie foto's voorbij zien komen zeg!
    Vandaag weer een mini feestje hier,want Iris is precies 2 maanden oud vandaag!

fijne avond allemaal!

groeten Simone

13. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    nou hier nog heel even dan ga ik naar bed..
    Noa wilde het tepelhoedje niet pakken,ze krijste vreselijk omdat ze honger had en ik heb uiteindelijk dus gevoed zonder hoedje,enorme huilbui gehad en nu af :(...ga zo douchen,manlief zou mijn rug even masseren en dan zal ik wel lekker in slaap vallen..morgen weer een dag!

14. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Pfff het krijsconcert is weer begonnen...
    Dit gaat al avonden zo...ik hou het bijna een uur uit om haar te laten huilen (met om de 10 min kijken) en dan leg ik haar maar weer aan. Daarna slaapt ze als een roosje....waarom doet ze dat nou?!

15. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    vandag hier ook echt een baal dag. mees komt veel meer voor voeding is dat helemaal in koma maar als ik hem op bed leg gaan zijn ogen weer wijt open en weigert hij te gaan slapen denk dat hij vandaag alles bij elkaar pas 6 uurtjes heeft geslapen.hij is stil als hij bij ons ligt maar zodra hij in zijn bedje ligt is het brullen. dit heeft hij nooit.
    maar ik moet zeggen dat ik zulke dagen niet kan hebben pffffffffff ben er erg moe van. man is vandaag op de dag aan het werk en nuj is hij ook weer weg naar de muziek. helaas zag hij ook niet aan mij dat ik het zat was. ookal zij ik dat hij maar thuis moest blijven en ik naar de muziek ging. wil hem ook niet de hele tijd bij me nemen.
    ga hem nu maar weer even troosten. pfffffffffff

16. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    hm, blijkbaar ben ik niet de enige met wat mindere dagen. Allwoman en Tzm, ik geef jullie de hand.

Lore is al twee dagen very high maintenance. Als ik haar al in slaap krijg, wordt ze (zelfs ingebakerd) een kwartier later wakker en zet ze het op een krijsen. Laten krijsen doe ik niet meer: zij gaat ongelooflijk over haar toeren en ligt een halfuur later nog na te snikken en ik hou er barstende hoofdpijn aan over. Ik probeer nu dus al twee uur de worteltjes en aardappelen te schillen voor het avondeten :(. Ik hoop dat het de 8 weken sprong is want dit is wel heel vermoeiend.

Over werken: ik ga vijf dagen werken, Lore zal elke dag naar het kdv gaan. België en Nederland zijn heel verschillend op dat vlak.

@ Tzm: kan het niet gewoon haar huiluurtje zijn?

Pff, daar gaat Lore weer. Tot later...

17. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Huiluurtje...ik weet niet wat ik daarvan moet denken...waarom zouden kinderen dit hebben?

18. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    nou heb even met hem mee zitten janken heb hem even bij me genomen en bij ogen dicht weer terug in zijn bed gelegt en thirt van mijn man die hij had gedragen lekker bij hem neer gelegt en hoop dat hij nu blijft slapen.
    respect voor de moeders van kinderen die slecht slapen en veel huilen.

19. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    heb net op ok gedruk en hij huilt al weer ooooooo meiden ik weet het even niet meer.probeer hem nu maar even te laten huilen maar tis een beetje tegen mijn gevoel in omdat hij normaal nooit huilt alleen als hij wil eten. dat jochie moet toch hartstikke moe zijn?

20. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    titus: pak hem toch lekker bij je...ga lekker ff op de bank liggen met hem bij je...misschien heeft hij wel behoefte om zijn mama...kan ook hé ;) ....hijs nog maar 3 weekjes oud...dus lekker doen joh

vervelend hé als die kleintjes zo huiilen steeds en dat er ook nix lijkt te helpen wat je doet!
    Ik mag van geluk spreken ...Damian is wat dat betreft wel aardig makkelijk, ja hij heeft er wel dagen bij, maar hij is niet echt een huilbaby, maar dan ist ook zo..als ik hem na de voeding op zijn bedje leg, en hij gaat huilen en dat doet hij steeds door, dan neem ik hem gewoon nog ff mee naar beneden en laat hem spelen in de box...totdat hij weer gaat gapen, en leg hem dan weer in zijn bedje...dit helpt altijd!

Ik denk dan, wij zijn ook niet altijd even moe om te kunnen slapen...maar misschien ben ik té makkelijk daarin, ik weet het niet :rolleyes:

allwoman: ben jij ook al zo moe na een dagje met de kids? slaap lekker meis

symoen: alweer groter geworden de navelbreuk? brrrrrrrr..sneu is dat zeg!
    wanneer word ze geholpen? alvast veel suc6, is het een zware operatie dan? en hoe gaat dat in zijn werk?

wij gaan dit weekend naar zee...vrijdag t/m maandag..heerlijk ff eruit, maar nu hebben we een probleem :)
    alsvolgt:
    Onze hond gaat ook mee natuurlijk en aangezien we niet zo'n hele grote auto hebben...een normale...hebben we geen plek voor de kinderwagen hihi..dus wij nemen de draagzak mee voor daar, lijkt me ook wel makkelijk eigelijk...maaaaar..nu is het daar natuurlijk heel erg koud aan zee, waait denk ik ook wel hard ect...dus mijn idee was om Damian majootjes onder zijn broek aan te doen, dik jasje aan mutsje op en daaroverheen zijn muts van zijn jasje...zal dit voldoende zijn?!

Deel Deze Pagina