Oktober 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mamajanneke, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carma

carma Niet meer actief

Hoi zico

Het is een werfeltje onder in de rug, niet bovenin.
    Ik las bij kiss kinderen dat het het nekwerfeltje is.
    Carlijn heeft geen voorkeurshouding.
    Kan je dan nog naar de osteopaat?
    Moet morgen eerst langs de huisarts.

Groetjes Mariek73

2. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Helaas heb ik niet veel tijd om achter de computer door te brengen. Jullie zullen het wel herkennen: DRUK, DRUK, DRUK.

Maar ik ben wel een blije en trotse moeder.
    Met Owen gaat het heel goed. Hij is rustig en tevreden. Mick wil hem de hele tijd kusjes geven. Zo schattig.
    Vanaf volgende week sta ik er helemaal alleen voor en daar kan ik wel tegenop zien. Maar goed, we gaan het beleven.

Misschien kan ik (als we het regelmaat gevonden hebben) meer komen buurten.

Voor nu succes met alle kleintjes en ik hoop dat jullie net zo kunnen genieten van het moederschap als ik!

3. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Bedankt voor al jullie reacties! Zie je nou wel dat ik niet gek ben?! Blij te horen dat het voor jullie normaal in de oren klinkt!

Net met Quinten bij het CB geweest, meneertje is goed gegroeid joh! Bij z'n geboorte 3650 gram en vanmorgen 3790 gram alweer! Ik ben helemaal trots op m'n kleine, grote kanjer!

Trouwens, nooit geweten dat je zó enorm veel van iemand kan houden zeg! Wat een heerlijk gevoel is dit!

Mariek: Ik vind het belachelijk dat ze je zo aan je lot overlaten! Eerst wel A zeggen, maar B ho maar! Erg jammer en ik snap heel goed dat je je hier knap beroerd door voelt! Ik hoop dat je gauw meer zekerheid hebt!

Blub: Super dat je je hart hebt gelucht daar in het ZH joh! Laat ze maar weten hoe je erover denkt! En volgens mij gaan ze er nu wel serieus op in, niet?! Hopelijk snel meer duidelijkheid! Sterkte!

4. Blub76

Blub76 Actief lid

29 jan 2008
    336
    0
    0
    nagelstyliste
    papendrecht
    marieke,je kunt voor wervelproblemen altijd bij een fyshio terecht hoor.ook bij de osteopaat.een dokter kan er niks mee.die kan alleen door verwijzen.succes meis.

5. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    ja ze heeft kiss

mariek, normaal wel denk.
    M'n man gaat toch ook voor z'n rug erheen :oops:

6. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Vandaag even een minder dagje voor de bv. Mijn tepels doen zeer, Nadine wil niet echt goed drinken en ik heb mega ballonnen...
    Gelukkig heb ik 2 dagen extra kraamhulp gekregen (omdat manlief geen vrij kan nemen en ook door de ks) en blijft ze tot zondag.

7. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Hoi meiden nu mag ik me hier ook melden.
    Ik hou het kort want ik heb vreselijke napijn en mag haast niks doen van dokter.

De bevalling vertel ik nog, het enige dat ik kan zeggen is dat ik een totaal ruptuur heb (was ik altijd al zo bang voor :( ) en 7 hechtingen heb. 3 aambeien zo groot als druiven, maar ja ik heb dan ook 2,5 uur moeten persen. Hell of a job! De pijn is afgrijselijk nu. :(
    Maar oh wat is ze het waard! Wat een wonderlijk gevoel, zo onwerkelijk. Het is echt het mooiste moment van mijn leven.

Ik hoop dat iedereen goed gaat en bedankt voor de felicitaties!

Groetjes Susan

Ik ga nu een fotootje plaatsen.

8. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Hey meiden

Ik ga proberen om ook wat actiever mee te schrijven. Het gaat nog niet helemaal geweldig met mij maar er zit een stijgende lijn in.

sorry heb ook niet terug gelezen maar ga het vanaf nu wel bijhouden.

Mariek ik kreeg gisteren een mailtje van Erna over babymassage. Ga jij dat doen? Als ik het ga doen doe ik het denk ik bij mijn schoonzus zij geeft ook babymassage. En sorry dat ik niet gereageerd had op je lieve smsje van een tijdje terug maar het ging echt niet lekker.

Susanna shit zeg een totaal ruptuur dat zal echt veel pijn doen als ik na ga hoeveel pijn het bij mij doet en dat hebben ze ingeknipt. En 2,5 uur persweeen :confused: . Heeft mijn duimen voor jou toch niet echt geholpen :(

Lucas drinkt heel erg goed, hij zit nu op 6 a 7 flesjes 100cc per dag.

even nog een vraagje: Ik heb volgende week nog een controle bij de gyn is het dan normaal om Lucas mee te nemen?

9. Blub76

Blub76 Actief lid

29 jan 2008
    336
    0
    0
    nagelstyliste
    papendrecht
    @ischa,ja hoor de gyn vind dat meestal ook wel leuk hoor als je de baby mee neemt.

10. carma

carma Niet meer actief

Hoi allemaal

Fijn dat het weer drukker word op de site, ik vind het heerlijk om ervaringen uit te wisselen.

Susanna wat rot die totale ruptuur, zorg maa goed voor jezelf en laat het goed helen.
    Hadden ze geen knip kunnen zetten naar de zijkant?

Ischa ik zou eigenlijk vandaag beginnen met de massage, maar vanwege het rug gebeuren wil ik eerst zeker weten dat het niets is.
    Ik ga volgende week weer en als het bevalt misschien nog wel een cursus.
    In de volgende groep zitten meer bekende.
    Ik hoop wel dat we de bijeenkomst met onze groep hebben vorr carlijn kan lopen HIHI :D

Ga nu ff naar dokter en als het niets raars is vraag ik of ik naar een osteopaat kan gaan.

Ben gister gestart met menen nutrilon omneo en dat in combi met sab simplex heeft gister voor een 2de volle poepluier gezorgt in de goede kleur en dikte.
    Dat je zo blij kunt zijn met poep.
    Hoop nu dat het zo blijft.

tot later
    Lieve groetjes mariek73

11. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    hoi allemaal

binnenkort zal ik ff lezen en reageren hier op jullie allemaal meiden..

ik heb overal achteraan gebeld..van de een werd ik door gestuurd naar de ander..

consultatieburo wist van nix en konden me er ook nix over vertellen..toen heb ik de huisarts gebeld, en die wist ook niet veel..die verwees me door naar de gynocologen afdeling in ziekenhuis, dus ik daar heen gebeld, nee die wisten het ook niet :confused: :confused: ....enneh toen maar weer doorverbonden met de kinderafdeling...en je raad het uhmuhm :rolleyes: ...die wisten ook niet veel....dusssssssssss nu hebben ze een briefje bij de kinderarts neer gelegd waar Damian onder controle staat, en die zou vandaag terug bellen, ik ben erg benieuwd..

Ik weet dat Damian het niet HOEFT te krijgen, maar toch...bij vrouwen met streptokokken, word je ten eerste zelf aan een infuus gedaan 4 uurtjes voor de bevalling, en het kindje word na de bevalling antibiotica toegedient, maar dit alles is geen sprake geweest bij ons, maaaaaaaaaaar ja ik blijf ja positief, en we horen het vandaag!
    misschien moet Damian toch nog een inenting of weet ik veel, antibiotica..

enneh nog weer wat... :rolleyes: :rolleyes:
    Damian is voor de eerste keer naar buro geweest, alles was overigens goed bhoor, maar weer een afspraak gemaakt voor 24 november..maaaaaaaar das ja veelste laat, 24 november zal Damian zijn eerste spuitjes krijgen, maar dan is hij al 9 week oud..
    dus ik daar ook weer achteraan gebeld, blijkt dat ze vol zitten..naaaaaaaaaaaaaaaaa jaaaaaaaaaaaaaa....dus moet volgende week naar het inloop spreekuur..daar zetten ze ook spuitjes..maar ja dé manier van doen, spreekt me niet aan!

dit was het eerst ff weer :) ..wat een geklaag hé!

ik hou jullie op de hoogte..

12. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    @ Blub: wat naar van Brenda-Lisa!
    @ Susanna: jij hebt hard voor je wondertje moeten werken! Ik hoop dat de pijn snel betert. Krijg je pijnstilling?
    @ Bianca: wat sneu van de kokkeninfectie, maar zoals je zelf zegt: het hoeft niet altijd iets te betekenen.

Vraagjes voor de meiden die bv geven:
    - gebruiken jullie de bv ook als troost tijdens het huiluurtje? Lore wordt soms zo agressief tijdens dat moment en hapt dan naar alles wat in de buurt van haar mondje komt, ook al heeft ze pas een uurtje ervoor gegeten, dat ik haar vaak terug aanleg...
    - ik heb veel stuwing waardoor Lore zich vaak verslikt tijdens het voeden. Kan ik hier iets tegen doen?
    - lukt het bij jullie om de baby te laten boeren? Hier niet, waardoor ze de hik of krampjes krijgt :(

Oh ja, gisteren is Lore nog eens gewogen. Ze was 10% van haar gewicht verloren door het geel zien waarvoor ze 8u fototherapie heeft gekregen in het zh, maar gisteren zat ze er al terug boven! Yeah!

Haar gebroken sleutelbeentje bezorgt haar weinig last . Ze gebruikt dat armpje wel wat minder, maar pijn lijkt ze niet te hebben.

13. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Ha meiden, ben ik ook weer even! Gezellig dat het hier ook wat drukker word nu! Ik heb nu even niet veel tijd om te reageren, maar wilde jullie vragen naar hoe het gaat met slapen?!

Daan is nu een maand oud en krijgt meer problemen met slapen, overdag is helemaal een probleem, hij houdt zichzelf echt wakker, op een gegeven moment valt ie eindelijk in mijn armen in slaap. Als ik hem dan overleg in zijn bedje is het 9 van de 10 x gelijk brullen. Als het wel lukt dan komt ie dan een uur of hooguit anderhalf uur weer.
    's nachts gaat in principe wat beter, maar gisteren was het raak, hij kreeg om 12 uur zijn laatste flesje en meneer heeft gewoon tot half 3 klaarwakker gelegen bij zijn vader. Toen ie eindelijk in zijn bedje sliep kwam hij om 03.15 uur weer aan, ik eruit, flesje gegeven en om half 5 lag hij eindelijk weer in zijn bedje om vervolgens om kwart over 7 weer te komen.

Ik weet gewoon even niet wat ik moet doen, ze zeggen dat je je kindje niet kan verwennen en dat geloof ik ook, ik laat hem niet langer dan 10, 15 minuten huilen in zijn bedje, maar ik geloof nooit dat dit goed voor hem is, hij is hartstikke moe, maar wilt niet slapen. Wil ik nu teveel? Of is dit normaal in deze leeftijd? Geen idee...als de al ervaren moeders misschien tips hebben?

14. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Hey! Het begint wat drukker te worden hier. Gezellig!

Susan, wat een ellende meid! Hopelijk wordt de pijn snel minder. Voor de aambeien weet ik wel iets, maar geen idee of ze dat in de states ook hebben. Het heet curanol. Er bestaan tabletjes van en zalf en het werkte hier fantastisch. Ik had ook enorme aambeien en na een week was het over.

Kibi, als je veel stuwing hebt waardoor ze zich verslikt, dan kan je voor je aanlegt met de hand de druk er een beetje afkolven, dan komt er minder in eenkeer uit en verslikt lore zich ws minder.
    Boeren gaat hier ook niet altijd even goed. Ook vaak de hik ipv boeren en ik merk dat Zoë het erg vervelend vind om over mn schouder gehangen te worden. Dus als er iemand tips heeft hou ook ik me aanbevolen. Want als ze niet boert is het weer spugen geblazen.

Maria, wat vervelend zeg! Ik weet wel dat Zoë 'snachts absoluut niet in dr eigen kamertje wil slapen. Overdag is dat niet zo'n probleem. Cb zei dat dat vaker voorkomt bij kindjes tot een maand of 3 en dat dat komt doordat ze te veel te verwerken hebben van de dag en daarom niet alleen willen zijn. Zoë slaapt 's nachts bij ons op de kamer en dat gaat goed.
    Maar geen idee of dat voor jullie ook werkt...Hoop het, want zo'n nacht als vannacht moet je niet te vaak hebben!

15. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    Susanna,jee een totaal ruptuur dat is erg pijnlijk!Ik hoop dat je snel zal genezen.Maarre wat een prachtige dochter hebben jullie,en aangezien je zo'n klein buikje had ziet ze er goed gevuld uit!
    Lekker genieten en gauw opknappen,beterschap!

groeten Simone

16. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    Ik heb foto's van Iris en het geboortekaartje in mijn album gezet!

17. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Hai mieden,ik kom snel schrijven bij jullie! ik heb nog niet de tijd gevondne om bij te lzen of te schrijven ,maar alles gaat goed hier!
    Morgen laatste kraamdag en ik voel me prima,Noa doet het goed en krijgt nu volledig borstvoeding,geen bijvoeding meer..ze moet nog wel flink aankomenze weegt nu nog geen 2300 gram.

heb een foto in mn album!

18. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    oooooooooh wat een mooie kindjes allemaal...helemaal verliefd...

19. carma

carma Niet meer actief

Hoi meiden

Zo vanmorgen naar de huisarts geweest, en wat denk je?
    NIETS AAN DE HAND!
    Ik ga ook alleen nog maar voor prik naar de kinderarts en verder naar de huisarts.
    Wat een prutsers om een nieuwe moeder zo in de stress te helpen.
    Daarna toch naa de babymassage geweest, geweldig ze vond het heerlijk.

Mariaatje hier hetzelfde hoor, ik heb er net ook een naar bed gelegt en die licht nu ook te brullen.
    Wel lachen als ik de trap op loop word het al stiller en als ik haar oppak is het over.
    Dit is vanaf een uur of 4 's middags en dan door tot 22.00 uur daarna en daarvoor is ze lekker rustig.
    Ze komt 's nachts 1 x rond 3 uur en dan weer om 7 uur.
    soms slaapt ze al door.
    We gaan haar voedingen nu opvoeren in de hoop dat ze 's nachts niet meer komt.

Ga ff lekker opruimen en dan relaxen.

Liefs Mariek73

20. carma

carma Niet meer actief

Je allwoman, wat een schatje en wat een bos haren zeg.

Deel Deze Pagina