Oktober 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mamajanneke, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Nadine bleef maar huilen en ligt nu luid te snurken bij papa op schoot....en papa slaapt stiekem mee....zooo schattig hè?! :D

2. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    ow ja en hij krijgt slofjes of schoentjes aan... :) ..en zit te twijfelen of ik hem over de jas aan moet doen, of onder mijn jas, maar dan krijg ik mijn rits niet goed dicht, en heb ik het te koud...pfffff :rolleyes: :) :) moeilijk

3. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    Lief hé, dat gebeurd hier ook vaak hoor...ff bij papa na het eten , en dan liggen ze in no time te snurken met zijn beiden.. :) ...dan besef je hoe gelukkig je bent hé? als je er eens naar gaat kijken

4. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Het is inderdaad het toppunt van geluk...

Ik zou hem over je jas doen hoor, anders wordt het echt te warm...

5. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    ook aan zee?

6. Marijeee

Marijeee Bekend lid

17 mei 2008
    698
    0
    0
    Middenmeer
    Wat het huilen betreft.. Ik kan er over mee praten..
    Jaimy heeft het voornamelijk 's avonds..
    Hij is al de hele avond aan het spoken nu...
    Als ie bij me ligt is ie stil en zodra zn bed ziet begint ie weer te krijsen.
    Ook nu hoor ik 'm weer enorm huilen..
    En bij mij rollen op het moment ook de tranen over mn wangen.
    Ik heb zo enorm veel pijn in mn polsen,
    ik zou ze het liefst gewoon niet gebruiken maar dat gaat moeilijk he.
    Zeker nu mijn vriend niet thuis is vanavond..
    Mijn moeder is wel geweest en net pas naar huis maar toch doe ik weer veelste veel zelf..
    En dat bedenken dat ik 1 arm nu eigenlijk niet mag gebruiken.. Gaat echt niet..
    En irriteer ik me er alleen maar aan als mn moeder teveel om me heen hangt
    en tegen Jaimy 'leuk' probeert te doen met die kinderachtige stemmetjes.. "Koedie,koedie" Pff.. Ik kan daar zo niet tegen.

Nou ik loop maar weer naar meneer toe.. Hij huilt weer zo hard dat ie zowat stopt met ademen..
    Wanneer houdt het nou eens op.. :(

7. Marijeee

Marijeee Bekend lid

17 mei 2008
    698
    0
    0
    Middenmeer
    Zo er maar weer uit gehaald.. Zelfs dragen in de lodger shelter lijkt hem niet te troosten...

Nog even een vraagje..
    Ik geef sinds gister flesvoeding (nutrilon omneo) ipv borstvoeding om te proberen of dat beter gaat met zn krampjes...
    Nu had ie vanmiddag een broek vol groene ontlasting, kan dat te maken hebben met de wissel van voeding?

8. Linnepinn

Linnepinn Bekend lid

11 okt 2007
    552
    4
    18
    Bianca; misschien een idee om ipv jasje enzo een winterpak aan te trekken? Zit vaak een mutsje op, en is een geheel, dus geen tocht. Ik vind het ideaal voor in de draagzak.

Marije; sterkte hoor, heel vervelend zo met je polsen..

En al de slechte dagen met de kinderen; erg vervelend! Gelukkig is dat hier weer even geleden.. (afkloppen!)

Susanna; ik ga per feb weer werken, eerst 2 dagen in de week, misschien later 2,5 dag. En sinterklaas vieren we met mijn familie en met dat van mijn vriend. Voor Marin doen we beide keren een kleinigheidje.

Wij zijn gister naar het bureau geweest, Marin is weer goed gegroeid, ze woog 4780 gram en was 55,5 cm lang.
    Mama is een goeie melkfabriek! Haha, ben dan ook nog steeds blij dat de bv goed gaat, alleen nu het kolven nog wat beter. Nu telkens maar 40 cc per borst per keer... Dus duurt even voor je een flesje vol hebt!

Hoe bewaren jullie de bv in diepvries?

9. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Meiden leg eens een kersenpitje tegen de buik of een warm waterblaasje dat omwikkeld is door een handdoek.
    Leg ze zo te slapen ;)

10. scrappercindy

scrappercindy Actief lid

13 feb 2008
    283
    0
    0
    Nederland
    Af en toe komt er zo'n schattig Belgisch woordje voorbij, deze was te mooi om ongezien voorbij te laten schieten; WATERBLAASJE.
    Zico, ik voel me beroerd (griep), maar jij hebt ervoor gezorgd dat ik m'n dag begin met een lach, THANX!

11. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    :) Beterschap dan!

12. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    gisteren avond heb ik hem lekker bij me genomen hij heeft om 2115 gedronken en is toen in slaap gevallen in zijn bed. om 0030 melde hij zich weer en dronk weer daarna is hij weer in slaap gevallen gewoon op zijn bed en melde zich om 530 weer.
    dus gelukkig een goede nacht. kan ik er toch weer ietsjes beter tegen vandaagwant hij is weer om 730 gekomen voor de voeding en heb hem nu wel in bed maar hoor hem zo nu en dan nog wel kuchen. persen dus vraag me af of hij nog in slaap valt.
    trouwens heb nu toch weer bloed verlies was twee dagen helemaal niet en nu toch weer wel en zelfs een beetje met kleine stolsels. geen grote hoor maar toch is dit normaal?

13. scrappercindy

scrappercindy Actief lid

13 feb 2008
    283
    0
    0
    Nederland
    Titus; Dat is normaal hoor. Het kan ook in ene weer een stuk meer zijn en dan weer een paar dagen weg. Dat had/heb ik ook. Volgens mijn verloskundige duurt het tussen de 4 en 7 weken na de bevalling....

Tam27; Dank je....zo maar weer wat paracetamolletjes innemen want tja...the show must go on!

14. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    eerlijk gezegd lijken mij die skipakjes, die dingen aan één stuk, erg warm toe!
    Na ja we zien wel!

scrappercindy: beterschap, hier is de griep ook nog steeds niet over, heb al een paar dg last van hoofdpijn, maar zal er allemaal wel bij horen!

titus: idd 4 tot 7 weken navloeien is normaal, ook wat jij hebt, had ik ook, de ene dag is het bijna weg, denk je joepie, om vervolgens de volgende dag weer te vloeien..bah!

hihi waterblaasje, leuke woorden gebruiken jullie voor sommige dingen zeg :p

Marije: ja...zowiezo de poep met borstvoeding ziet er anders uit dan de poep met flesvoeding!

15. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    Hai Dame's.

Hier een stiekeme Oktober mama die meeschrijft met de november mama's 2008 (5-11 uitgerekent, 26-10 bevallen)

Ik heb een vraagje, misschien kan iemand mij daarmee helpen. Als ik Maud de fles geeft ligt ze soms heel hard te kreunen. Ze heeft geen pijn ofzo want ze gaat niet huilen.
    Weet iemand toevallig wat dat zou kunnen zijn ?

16. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    he hoi,
    zou het kunnen dat de fles wat te hard gaat en ze even moet boeren of moet laten zakken?

17. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    he meiden,
    nou gisteravond lekker tijdens het maseren in slaap gevallen,ik was bekaf maar dat komt door de gebroken nachten en die pijn met voeden brak me op...ik heb het geluk dat mijn oudste naar school gaat en ook nog eens heel gemakklijk is!

Vanmorgen om 6: 15 voor het laattst gevoed en ik had het idee dat de pijn wat minder scherp was..ik hoop zo dat dat zo ook weer is.

Voor alle mama's met huilende baby's (vooral s'avonds he) tis niet altijd prachtig en lief he 8) :evil: ;)
    Mijn oudste was dus echt een huilbaby en huilde maanden lang elke avond een aantal uur achter elkaar,nu was dat extreem maar het schijnt echt voor een uurtje normaal te zijn.
    soms huilen ze puur omdat ze moe zijn ,of even lekker bij mama en papa willen zijn,om indrukken te verwerken ,krampjes,of om zichzelf in slaap te huilen.
    Uch ik heb gesproken :) ...nee zonder gekheid ik weet hoe het soms door merg en been gaat.

Ik las wat over een draagzak..heb ik ook gelijk een vraagje over.
    Ik heb dus de babybjorn draagzak van mijn oudste nog,een goed stevig ding..maar mn dochter is van de zomer geboren en dat vind ik dus wel anders dan nu.
    hij past niet half nder mn jas,zou ik hem wel over mijn jas kunnen dragen om straks bijv mn dochter van school te halen?
    Is dat niet te koud aan de beentjes?

Marijee: zou goed kunnen hoor dat het door de kunstvoeding komt..krijgen ze ook andere ontlalsting van...hoop dat het help,..is wel wat zwaarder verteerbaar dan bv he ....

Hebben jullie nooit dat de papa de kleine een hele dag niet ziet?
    is hier al 2 keer gebeurd,danligt ze al op bed als hij thuis komt en dan voed ik de volgende keer boven omdat ze dan gewoon makklijk weer verder slaapt..en beneden zijn dan toch veel prikkels....maar gezellig is het niet dan.

18. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    Hoi, Ik laat haar tussen door boeren en dan begint ze gewoon weer opnieuw. ze doet het ook niet altijd.

19. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Heej Ladies,

Nou hier was het gisteravond ook raak.. huilen huilen huilen..
    NIets hielp en dan ook echt NIETS..
    Uiteindelijk temperatuur gemeten en blijkt Jamal een verhoging te hebben.. van 37,7
    (verhoging is van 37,5 tot 38.. koorts vanaf 38 graden)

Ook begon hij te poepen bij het erin doen van de thermometer.. Dat arme kind is dus gewoon een beetje ziek.. Nadat hij gepoept had ging het al een stuk beter met hem maar we hebben hem wel voor de zekerheid een zetpil gegeven... en daarnaast een shirtje aan met korte mouwen..

Vannacht zat meneer WEER van tot teen onder de poep... dat is al de 2e nacht achter elkaar...
    Hoe kan dat toch?

Ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat....

20. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    nou ik heb dan het geluk hihihi dat ik flesvoeding geef, dus ik haal hem rond 22.00 uur nog beneden, en ja om 18.00 uur ook, en dan gaat hij nog ff spelen in de box, dus papa die ziet hem wel sávonds

Deel Deze Pagina