Ja kan natuurlijk best dat hij een beetje de griep heeft, gaat erg in de ronde, dus ja waarom niet. Zielig dat ze er dan zoveel last van hebben..nah ja wij zeuren ook als we ziek zijn...pffff wat voel ik me ziek ect ect...ja en dat doen zij met het huilen... beterschap ermee iig
hey dames, debster,Brenda-Lisa doet dat ook en meestal zit er dan een boertje klem.ook wel eens neit hoor.ze kreunt graag hier hahaha.zolang ze niet huilt is er niks aan de hand. titus,brenda-lisa was gisteren ook heel huilerig maar had ook weinig geslapen.die was zo vermoeid dat ze maar 110 bij de laatste fles nam en als een blok uiteindelijk in slaap viel.nu slaapt ze ook nog steeds.zelfs tijdens de fyshio heeft ze der ogen niet open gehad. marije,jaimy voelt dat jij niet lekker in je vel zit.hij wor der dan wat onrustig van. ook dat je je ergert aan de manier waarop je moeder tegen hem praat voelt hij aan. ik heb het hier gisteren gehad.rich is zo ongelofelijk verkouden dat hij de nacht niet geslapen had en was dus heel de dag niet te genieten en brenda-lisa heeft daardoor bijna niet geslapen.hij reageerde het op alles en iedereen af.de honden,katten zelfs de vogels kregen de nodige gvd's naar hun hoofd.brenda-lisa was daar heel onrustig op en deed maar hazeslaapjes.zelfs in haar eigen bed merkte ze blijkbaar de spanning.heb dan ook de helft van de dag met haar rondgesjouwd. en die poep,ja die groene poep is overgangsontlasting.kan heel goed zijn dat je kindje daar ook last van heeft en daarom zo onrustig is.op het ruggetje leggen en dan met de beentjes gebogen draaien dat helpt goed tegen lichte krampjes.de flesvoeding is veel zwaarder dan de borst en zeker de omneo daar zit verdikking in dus dan hebben ze toch wat last .als je een paar dagen verder bent zul je merken dat het beter gaat. succes. verder hier even niks nu.ga even de boel een beetje opruimen.over een uurtje weer werken. heb gisteren 2 nieuwe klanten aangenomen jippieee!die komen maandag . ze komen bij mijn concurente vandaan(ik vind haar geen concurentie maar zij gedraagt zich daar wel naar dus ze kan het krijgen zoals ze het hebben wil.)
kwam dat huilen niet omdat die poep dwars zat? kindjes die aan het poepen op het moment van temperaturen kunnen ook wat hoger in de temp zitten. dat kreunen tijdens het drinken kan gewoon bij haar horen hoor zo een heerlijkheids kreuntje hihihi
Goedemorgen dames! Ukkepuk, Zoë doet dat ook. Heb niet het idee dat het van pijn ofzo is. Denk dat het gewoon iets van haar zelf is... Over de kleertjes in een draagdoenk. Let op dat je de kleine niet te warm aankleedt! Daar ben je heel snel toe geneigd, maar doordat ze dicht tegen je aan zitten hebben ze het al snel warm. Een dun jasje en een mutsje is genoeg en zéker niet onder je jas. Als ze met de beentjes naar buiten hangen misschien een mailotje inderdaad. Hou goed in de gaten of ze in het nekje lekker aanvoelen. En beter te koud dan te warm. Van kou gaan ze "alleen maar"huilen, van te warme kun je warmtestuwing krijgen en dit kan ernstigere gevolgen hebben! Klinkt beetje betweterig allemaal, maar toevallig heb ik het daar pas op babymassage uitgebreidt over gehad en inderdaad, tot vorige week nam ik Zoë zelfs zonder jas mee in de draagdoek, pas de problem. Ik hou het hier even bij, Zoë ligt flink te klagen dat ze dr bed uit wil
Zena; zit er geen verschil wat dat betreft met een draagzak of een draagdoek? want in een draagdoek zitten ze toch helemaal en een draagzak heb je toch de bovenkant van het hoofdje de beentjes en armpjes eruit? (was zelf ook nieuwsgierig en heb ook een vraag hierover bij onderwerpen baby en dreumes gezet )
? noa had om 6:15 de laatste voeding maar slaapt nu nog........ga haar om 11:15 wel wakker maken..er is mij gezegt er overdag niet langer dan 4 uur tussen te laten :S maar ze heeft nu toch wel het gewicht dat dat een keer moet kunnen?
Lastig is dat he?Vind ik ook! Want hoeveel uur mogen zze eigenlijk achter elkaar slapen? Zowel overdags als s'nachts? Marin slaapt vaak tegen 21.00 uur en komt dan rond half vier weer en dan 8.00 uur. Maar overdags wel weer vaker, en moet ik haar dan om de drie uur wakker maken? Als ze slaapt... Want wil er wel regelmaat in houden. Maar misschien wordt Noa zo wel wakker, scheelt weer een boel denkwerk! En gaat het beter met het voeden? Minder pijn?
Ze slaapt nog steeds Ik geef bv ,dat scheeld misschien ook? mdat Noa dysmatuur was moesten we haar tot 3000 gram elke 3 uur wakker maken,ook snachts. Nu overdag mocht er maar 4 uur tussenzit max (ben dus eigenwijs nu) en snachts 1 keer 6. die 6 uur red ze nu wel maar doet dat savonds ,van 18 tot 0:00 uur....(mag dus "officieel"ook niet maar jammer dan over die draagzak: ik krijg tegenstijdige antwoorden erop bij baby en dreumes,..de een zegt juist doen lekker warm tegen je aan ,de ander zegt is te jkoud,moet een voetenzak omheen want ze hangt stil :S heeeej Noa word wakker
o en over het voeden..: vanmorgen om 6:15 leek de pijn wat minder fel..zal zo direct moeten ondervindne hoe het nu is
Goeiemorgen! Hebben jullie trouwens een geboortekaartje bij de C1000 ingeleverd? Dat kan tot 2 maanden na de geboorte. Je kunt het ook doen met een kopie van de gemeente geloof ik. Maar hoe dan ook hij is het zeker waard! Ik had niemand hier nog over gehoord en ik heb hem afgelopen weekend opgehaald. mamak ah wat zielig Beterschap! blub fijn hoor 2 nieuwe klanten!!! Ik laat overdag maximaal 4 uur er tussen en dat lukt ook goed! Jayden krijgt tussen 23.30 en 0.00 uur de laatste fles en vaak pas de volgende ochtend tegen half negen weer, Dan rond 12.15 uur, 16 uur, 20 uur (tenzij hij zich eerder meldt). Het liefst wil ik naar 7-11-15-19-23 tegen de tijd dat ik aan het werk ga.
De kleindochter van mijn collega heeft dezelfde aandoening als Zoë heeft. Gisteren heb ik anderhalfuur met haar aan de telefoon gezeten. Ze herkende mn verhaal helemaal, ze zei het lijkt wel of we het over Femke hebben. We hebben ook dezelfde kinderarts. Ze heeft me erg gerust kunnen stellen. Ws zal Zoë tot ze zindelijk is antibiotica moeten gaan gebruiken. Verder dagelijks tempen en bij koorts een urinekweek laten doen. Het grote risico van deze aandoening (vesico-urethrale reflux heet het overigens) is een acute nierbekkenontsteking. Dat kan hele ernstige gevolgen hebben (sepsis, nierschade)dus dat moet goed in de gaten gehouden worden. Mn collega zegt, je moet een balans gaan vinden tussen heel allert zijn en niet overbezorgd zijn. Mogelijk volgt er nog een speciale scan om de nierfunctie te beoordelen en de kleindochter van mn collega wordt geopereerd, maar dat is omdat ze steeds infecties heeft en met antibiotica gebeurd dat niet zo vaak, dus dat zal voor Zoë (in ieder geval voorlopig) denk ik niet aan de orde zijn.
Wat een verhaal zeg! Pfff, maar wel fijn dat je kunt praten met iemand die in hetzelfde schuitje zit!
Gister de knoop door gehakt...ik ga helemaal stoppen met de bv...ik wil niets meer met mn memmen te maken hebben! Ik heb het echt geprobeerd maar ik trek het emotioneel gewoon niet, dus een gestreste mama en dan ook kindje he?! Contact met het cb gehad en een aantal tips en handvaten gekregen hoe over te stappen. Gisteravond voor het eerst een flesje gegeven, vannacht en de vroege voeding nog de borst gegeven en om 10uur weer flesje. Pfff ik voel me wel opgelucht maar moet nog wel knop om zetten dat ik mezelf geen schuldgevoel geef, tranen vloeien nog rijkelijk! Daarnaast ook wat meer ritme ingebouwd zoals voeden, verschonen, spelen en bij eerste gaapjes op bed leggen...ik keuvelde maar wat aan dus had als resultaat dat ik constant met Evelien 'bezig' was. Nu heb ik wat meer 'vrije tijd' om te eten enzo Ik ga even bij haar kijken...ze blijft nu maar huilen...ik post deze maar wel even anders ben ik em strakkies weer kwijt...ik kom later nog even reageren op jullie hoor!
Symoen had je een pb gestuurd ivm navelbreukje van Iris.Jenah heeft ook een navelbreuk en ik moet nu een maand afplakken en dan bekijken en dan ook eventueel een ingreep. Over draagzakken/doeken geen ervaring,heb wel een draagzak,maar niet veel gebruikt,laatst 1x toen het heel mooi weer was,jasje aan en slofjes aan de voeten en ze bleef warm in haar nekje,lijkt me ook wel beter dat ze iets kouder zijn dan heel warm!Jenah heeft snachts altijd koude handjes,maar rest lekker warm! Heel veel kindertjes hier savonds moeilijk,huilen enzo.Jenah clustert savonds en daardoor veel beneden en veel aanleggen.Weet niet meer wie het zei,maar heel herkenbaar bij je liggen slapen en als je ze in bed legt gaan ze huilen.ze heeft vanmorgen ook nog maar 2 uurtjes geslapen en nu ligt ze bij me in de wipstoeltje!Heb afgelopen weekend trouwens eerste lachje gehad,zo lieefff.Jenah zet zich ook al af met haar beentjes,dan staat ze echt al een beetje!Dat gaat me veels te hard,ze moet nog wel baby blijven hoor!
Meid,wees niet te hard voor jezelf he! wat je zegt,aan een gestresde moeder heeft ze ook niks,,,als jij er klaar mee bent is het ook klaar,je hebt zooo je best gedaan en als het niet wil,wil het niet! Ik vind het supergoed zoals je er mee om bent gegaan!
wat een verhaal idd,,,das niet niks maar ik denk ook dat er zeker wat inzit wat je collega zegt! allert zijn maar het moet niet je leven gaan beheersen zeg maar...was vast wel fijn een beetje herkenning?
Saris: wat een mooie tijden joh! Bij mijn oudste dochter (toevallig flesvoeding)had ik ook die tijden van 7-11-15-19-23...maar aangezien ik nu bv geef en er nog wel eens verschil tussen zit hoeveel tijd 3..a 4 uur moet ik maar afwachten hoe het loopt.. er zit al wel wat ritme in hoor,maar op het moment zijn we een beetje an het romellen
Hier dus nog zo'n moeder en ik kan je vertellen sins ik aan het afbouwen ben voel ik me een stuk zekerder. Voelde me met bv net zo'n melk koe en ik was ook alleen maar aan het voeden. heb nu het idee dat lars een stuk tevvredener is. want elke keer na het flesje valt ie heerlijk in slaap en na de bv blijft hij huilen. vandaag naar het cb geweest en zie het resultaat hij is van 4410 gram naar 4815 gram gegaan. en ik zit inmiddels op 3 flesjes van 120 cc. en hij was toch rustig geen huiltje gegeven. kom ik daar met mijn verhaal dat hij de hele dag loopt te brullen lekker geloof waardig ahhah. maar ja beter zo dan andersom
Heej Marije, Lars krijgt ook Omneo. En heeft ook groene ontlasting. Dat werd me van te voren ook verteld door het CB. Dat ik niet moest schrikken. Als Lars zijn ontlasting dunner is, dan is t zelfs geel. Dus je zou waarschijnlijk nu telkens groene ontlasting aantreffen.