Nou jaaaaaaa! Noa ligt nu al 3 kwartier op bed,ze is gewoon de hele tijd wakker een beetje om haar heen aan het kijken....liefffff
ischa wat een lieve foto! truus wat een mooi ventje! Susanna even antwoord op je vraagjes... ik werk niet en ga ook niet werken ik wil nog heel graag een kindje... eerst wilde ik het heel snel... daarna toen ik wat last had met lyana haar voedingen en ze zo huilerig was een hele dag vond ik toch maar liever van niet... maar nu wil ik er toch nog eentje binne jaartje ofzo en sinterklaas gaat hier ook voorbij dit jaar, ze snapt er immers nog niets van en ik vind je hebt je portie pech wel gehad met de zwangerschap, nu mag het voor jou ook is meevallen mamak het is niet dom wat je zegt ik heb het soms ook maar ik heb geen werk om terug naar toe te keren, want ik werkte niet meer tijdens men zwangerschap... maar begrijp je best verder niet echt bijgelezen... ik weet het shame on me en heb ook niets nieuws te melden ai ai ai dikke zoen en knuf voor de meiden die het moeilijk hebben
ik had laatst zelf iets ' geknutseld' met een te groot soort ' buitenpak' van de H&M. Daar kon je de buik van losritsen, dus ik had eerst het pak opengeritst neergelegd, toen de babybjorn erin en toen de baby met armpjes en beentjes in dat pak... Dus dat het pak om de babybjorn en de baby heenzat, zeg maar. maar uiteindelijk hing dat pak dus aan haar hoofd aan de capuchon, want veels te groot, armpjes wurmde ze er zo uit . Het leek daardoor alsof het hele kind heel raar achterover hing, plus dat de mouwtjes en pijpjes heel raar flubberden.. In de supermarkt mocht ik wel gelijk voor 3 mensen en een marokkaanse mevrouw kon alleen maar uitbrengen " niet goed niet goed", en ik maar haar weer in dat pak wurmen...Plus dat ik een rare flap had hangen waar ik niks mee kon... Ze hebben wel dure capes ervoor in de prenatal enzo, maar mijn hoop is dat als ze in het pak groeit het minder raar is. Extra maillotje is wellicht minder werk haha, maar wat dan met de armpjes? Susanna: ik ga half februari 16 uur per week werken, ouderschapsverlof gedeeltelijk betaald joehoe!, en 1 juni begin ik weer voor 32 uur. Vanaf februari gaat mijn moeder 1 dag oppassen, en mijn vriend werkt ook 32 uur dus die neemt de woensdag. Daarna hgeb ik plek op een heel leuk kdv, met een heel leuk pedagogisch programma " kaleidoscoop", voor 3 dagen per week. Ben zelf ook heel benieuwd. Ben wel een beetje workaholic, was afgelopen maandag alweer met mijn kleintje even op het werk langsgeweest en verheug me ook wel weer om weer te gaan werken.
wat een verhaal haha ik ga het zo maar gewoon proberen met de draagzak,warm jasje aan mutsje op en kaillotje onder een broek,en slofjes..het is maar 10 min heen en 10 min terug!
Ben ik ook weer even... De afgelopen dagen heel erg in de weer geweest met Joram... hij heeft steeds trek, maar als ik em dan aanleg drinkt ie vaak 10 minuten en daarna pakt ie gewoon niet meer Wat vaak wel helpt is als ik em dan in een andere houding verder probeer te voeden, maar soms werkt dat dus ook niet, en vervolgens gaat ie weer snel brullen omdat ie honger heeft Gisteren dus van 20.30 tot 1.30 bijna constant bezig geweest met voeden Op het eind had ik het niet meer en ik had voor t eerst zoiets van: neem em maar mee en geef em maar een fles ofzo want dit trek ik niet... Daarna wel lekker geslapen tot 5 uur, toen wel goed gegeten en geslapen tot 10.15, heerlijk! Maar dat ritme heeft ie alleen als mn man thuis is, als mn man niet thuis is, wil ie 's nachts elke 3 uur eten hebben... terwijl het dan juist het zwaarst is voor mij @ susanna: ik ga wat thuiswerk doen voor mn schoonvader, maar verder niet echt werken, en zolang we het financieel trekken hou ik het graag even zo. Sinterklaas gaan we wel vieren... weet ff niet meer wat je nou nog meer vroeg... @ triessie: goed dat je die beslissing genomen hebt! verder kom ik niet, want meneertje is weer wakker, en aangezien hij net weer maar 10 minuten gedronken heeft weet ik wel weer hoe laat het is... pffff
ff snel, whahah sjoko,wat een verhaal.moet erg komisch geweest zijn en die mensen die schrokken.idd een maillootje is makkelijker.ik had kevin ook in die zak maar ik kon hem nog net half onder mijn jas hebben,toen hij groter werd deed ik hem inderdaad dus in een warme jas en sloffen aan,let wel op dat je sloffen hebt die je niet makkelijk uit kan doen want doordat ze met de beentjes tegen jouw jas aanhangt kan ze de slofjes onderweg kwijtraken. als ik eerlijk ben vind ik de wagen pakken sneller gaan dan mijn kind in de draagzak wurmen.ik heb hem ook niet meer. tenzij je de wagen een trap af moet sjouwen,dan is het anders. ik moet zo met mijn 3e naar de tandarts.ik ben 2 jaar niet geweest omdat ik een tweetal aanvaringen gehad heb met mijn tandarts. de eerste keer was omdat ik een rekening op 25 euro na betaald had.ik was wanbetaler..............en vervolgens beweerde hij dat mijn jongste (van toen nog geen 2)12 gaatjes had.uhu.kind zijn gebit was puntgaaf.ben toen ook nietmeer geweest.slecht maar goed.ik ben ook niet zo'n held dus dan is het makkelijker om niet te gaan. nu heeft alexander een kies afgebroken en die is bijna helemaal eruit maar nu komt bij zijn tandvlees in zijn onderkaak bij de overgang van tandvlees naar lip een stuk kies eruit zetten.ik heb niks gemerkt met peotsen ofzo.het zijn hier allemaal van die dijkers,want hebben net als de vader een hoge pijngrens.ik poets iedere dag maar ja ik kijk niet of er kiezen door het tandvlees heen komen.en als ze nergens last van hebben............ maar goed moet dus nu om 10 voor half 5 naar de tandarts maar ben meteen maar op zoek gegaan naar een andere,en die ik nu gebeld heb zit in de praktijk van mijn oude(overleden)tandarts.ik dacht dat ik toen hoorde dat het hindoestanen zijn.die moeten heel kundig zijn.ben benieuwd,ze nemen nog patienten aan dus als ze me aanstaan blijf ik er maar meteen.die andere eikel ziet me niet meer terug in ieder geval. verder even niks.
Pff hier is het al sinds maandag drama. Ondanks de 3R's wil Rosalie tussen de voedingen niet meer slapen. We leggen haar direct bij de 1e signalen van vermoeidheid in bed, maar dan nog blijft ze zo een uur ( met tussenpozen van 5 minuten) huilen. Dan ga ik haar om de 10 minuten troosten maar niets lijkt te helpen. Ze heeft verder geen pijn of iets dergelijks dat heb ik wel uit kunnen sluiten, maar waarom slaapt ze dan niet... Zo frustrerend. Gek genoeg slaapt ze 's nachts vanaf de laatste fles tot aan de nachtvoeding wel zonder problemen, alleen na de nachtvoeding is het weer drama. Pfff, haar broertje wordt er ook dan ook nog wakker van, dus we zijn hier allemaal oververmoeid! Vanmiddag al met Rosalie naar de dokter geweest, omdat poepen zo lang duurde, hij heeft haar anaal onderzocht (zo zielig toen hij met zijn pink erin ging... ) gelukkig leek Rosalie het niet erg te vinden. De Dokter vond het niet nodig om iets te geven qua medicijnen. Ik had al Lactulosesiroop in huis waarvan ze 5ml per dag kreeg, nu mag ik dat verhogen of in elke fles een druppeltje olijfolie. Hopelijk gaat dat wel werken, want we hebben echt volgens mij alles al geprobeerd... Sorry meiden heb wel teruggelezen, maar ben nu nog te moe om te reageren, volgende keer beter. Mijn meisje huilt nu alweer, dus ga haar maar weer even troosten, zucht....
@ sjokoholic: Das wel lekker.. ouderschapsverlof.. en nog betaald ook... enjoy! Enne wat is kaleidoscoop?? @ allwoman: Succes met je draagzakavontuur... hihiiii Vervelend dat Noa zo'n bijzonder ritme heeft... Hopelijk komt er snel regelmaat in.. @ Kiezeltje: Jeetje zeg... dat klinkt als een zware tijd... Wat goed dat je wel volhoud.. knap hoor... deep respect! Wel lekker dat je thuiswerk kan doen en niet "hoeft" te werken... lekker genieten van je kleine! @ triessie: Je hebt je best gedaan en daar gaat het om... Vanaf nu alleen maar rust voor jou en evelien... knuffel... @ Blub76: Hier ook iemand die geen fan is van de tandarts.. veel succes! @ Mieni: klinkt deels herkenbaar... Jamal had het gisteren... alleen maar huilen en huilen en niets hielp.. uiteindelijk zetpil gegeven en thermometer in zijn kont.. om darmen te ontluchten.. toen ging het alweer iets beter.... Maar olijfolie in fles? werkt dat laxerend dan? Jamal zijn ontlasting is overigens heel raar.. De ene keer heeft hij echt hele harde (plak) poep.. en de keer erop is het zo dun dat het over zijn beentjes loopt... Erg raar... wat zou dat kunnen zijn? Ondanks dat Jamal een beetje aan de zieke kant is zijn we toch even naar Hans textiel geweest.. Manlief is tot 00.00 uur aan het werk en ik moest ook eten voor mezelf halen... Hans textiel heeft echt gave kleding! Echt mijn favo winkel.. Heb even wat pyjama broekjes gekocht.. Ik had ze in maat 50 maar dat wordt langzaam te klein.. het lukt nog wel maar over een niet al te lange tijd is het over met maat 50 ben ik bang...
nou ik ben weer terug zit meteen aan de poffertjes hihi. alexander heeft geen traan gelaten.ook niet met de verdoving spuiten.hij heeft hem eruit getrokken. was een superaardige vent.heb ons meteen ingeschreven en 11 dec moeten we allemaal(behalve rich)voor controle.pfffffffffffff ben nu heel stoer maar ik ben echt geen fan.ik heb nl altijd wat mieni,heeft rosalie geen sprongetje? ik heb geen verstand van sprongetjes hoor.ik lees al die groeiboekjes enzo niet.maar goed hoor iedereen erover dus ik denk zal ook eens wat opperen hihi. vanavond nog 1 klant om 20.00 uur.ik ga zo strijken.heb 1 mand vol staan en even de was verwisselen dan kan ik morgen ook weer verder.pfffffffff.1 voordeel de jongens worden morgen opgehaald doorhun vader hihi.heel het weekend zijn ze bij hem.hij is nl zaterdag jarig maar hij viert het verder niet.hij had eigenlijk weggewild maar dat ging niet door. oja senna van annika is opgenomen voor onderzoeken aan de darmpjes.ze blijft het weekend ook in het ziekenhuis.ik hoop voor haar dat er iets uitkomt.senna is net een sirene zo zielig.ze schreeuwt echt.het is geen huilen meer. annika word er hopeloos van. ik zei van de week tegen haar dat heel het forum van oktober zowat loopt te tobben met de kindjes.reflux,kiss,navelbreuken............etc. het is echt een beetje een pechmaand. ach als ze allemaal goed opdrogen is het best toch! doei
Hubbie is macdonalds halen! Lekkerrrrrrrrrrr! (en maar klagen over die laatste kilo's die ik maar niet kwijt raak....)
Meiden met een 2e of meer... Hoe doen jullie dat als de kids naar bed moeten en de kleine ligt te brullen? Tim komt steeds zijn bed uit om zijn zusje te troosten en sliep gisteren pas om 20.30u. Nu gaat hij zelf maar mee huilen, zo zielig! Nadine ligt nu beneden in de kinderwagen te brullen (om in slaap te vallen) maar dat moet ook niet de bedoeling zijn...
Meestal als Milan naar bed gaat, krijgt Rosalie de fles zodat Milan tijd heeft om in slaap te vallen. Zodra hij slaapt gaat Rosalie naar bed en die kan dan krijsen wat ze wil, zodra Milan slaapt hoort hij niets... Een ander voordeel is dat hij niet van zijn kamer kan, de deurklink staat omhoog.
Marit huilt meestal als mijn oudste naar bed moet, dus dan neem ik Marit bij me op de bank voor een half uurtje en daarna leg ik haar in haar bed, als ze dan huilt geeft het niet want dan slaapt de oudste inmiddels. Kirsten werd heel erg kwaad/geirriteerd een paar weken geleden van al dat gehuil dus los ik het zo maar op....voor iedereen een stuk gemakkenlijker....
Op de een of andere manier moet ze net eerder, tegelijk of net na Tim naar bed...En het duurt meestal best lang voordat Tim slaapt dus wachten is ook geen optie. Ik hoor nog wel een hoop gepruttel uit de wagen, maar geen gekrijs meer. Misschien is dit voorlopig even een oplossing. Het is wel te hopen. Het kan ook zijn dat ze net als de afgelopen 2 avonden gewoon de hele avond gaat brullen....
Dankje. Ik probeer het even met de wagen en anders moet ze ook maar even bij papa zitten (die is altijd erg slaapverwekkend...haha)
Hahhaaa.. Nou ik heb pizza besteld.. Hubbie is de avond aan het werk dus ben alleen met Jamal... Dan maar even makkelijk hoor...
Sterre is vandaag naar kind en gezin geweest voor haar eerste rotarix en spuitjes. Ocharme onze kleine meid, was eerst zo mooi naar me aan het lachen en kreeg ze langs beide kanten een spuitje in haar billen zeg. Ik zag een lachende sterre verdwijnen in een zo verdrietig meisje, we begonnen beide bijna mee te huilen. Ze is er wel wat van onder de voet, ze heeft net een supo dafalgan gehad en is haar papje bij haar vader aan het drinken. Ze is 53 cm en weegt 4.260kg. Ze doet het dus goed Ze is stevig en heel sterk zei de dokteres. Ze loopt in die kleine dingen op dit moment voor
Ik heb net het babyslaapgidsje besteld via internet: www.babyslaapgids.nl Staan best handige tips in... Mocht je wat willen weten, ff via PB....
Annika sterkte met je kleine! Hier ook probleem met de oudste naar bed te krijgen als Jenah nog beneden is,probeer haar dan ook op bed te hebben,maar ze clustert veel en huilt dan ook steeds,en dan Roan weer wakker,is hier ook vaak na 20.30 voordat Roan slaapt! Al clustert Jenah vanavondniet,heel benieuwd hoe dat verder vanavond/vannacht gaat!
Ik breng eerst de oudste naar bed en als zij slaapt gaat Eline naar bed. Nou moet ik toegeven dat Eline best makkelijk is en bijna niet huilt. (even afkloppen) Maar Francis (oudste dochter) wordt van een bom nog niet wakker als ze slaapt, dus daar heb ik gelukkig geen problemen mee, en ze is alweer bijna negen jaar, dat scheelt ook. Smorgens hoort ze Eline wel huilen en haalt haar dan uit bedje en brengt haar bij me. Zoooo lieefffff! Verder gaat alles goed hier. @ Annika: heel veel succes! Ik hoop dat het gaat helpen in het ziekenhuis. De draagzak gebruik ik best vaak. Ik doe een warme broek aan en een jasje of haar skipak als het te hard waait buiten. Maar dat ligt net aan het weer. En een mutsje op en voel idd regelmatig of ze het niet te warm heeft. Ik doe trouwens eerst de draagzak om en daarna pas mijn jas aan. De jas gaat dan wel niet dicht maar die kleine houd me wel warm in de draagzak. Groetjes Lotte