Wordt druk in die flat dan Lotte, met Zoë gaat t eigenlijk best goed op het moment. SPugen is veel minder! Van het onderzoek lijkt ze geen last gehad te hebben, behalve dat ze die dag heel erg moe was, maar goed, beetje bijslapen wordt ze niet slechter van. Geen nachtmerries dus, tenminste...niet bij haarIk ben nogal een dormer en ben er nog wel even over bezig geweest in mn dromen!
HAHAHAHA die jas! Ik lag me een breuk! Nou reserveer voor mij ook maar een kamer hoor! hihi. Allwoman, wat fijn dat het minder is! Triessie, sterkte met afbouwen...
Nadine heeft van 18.20 tot 22.10 gehuild gisteren. Alleen aan de borst was ze stil...echt NIETS was goed. Ik merkte dat ik bijna een beetje boos op haar werd op het laatst en dat vond ik een erg vervelend gevoel. Ze kan er ook niets aan doen.... Naast Tim kan je ook een bom afsteken als ie slaapt hoor! Maar ja....dan moet ie wel eerst slapen...
whahaha super dei jas.en toch he,als je veel buitenloopt is hij wel superhandig en lekker warm denk ik.bijvoorbeeld op het strand met de honden lekker uitwaaien gaat niet met een kinderwagen(ik kijk even nar mezelf he)dan is zo'n jas een uitkomst. ik kijk er heel anders tegenaan denk ik want als je mij op mij vrije ochtenden ziet lopen denk je ook wel eens van mmmmmmmmmmmmmmmm....... ik rijd paard en geloof me,ik heb zo'n soortgelijke jas aan maar dan zonder draagzak erin.ik heb alleen een beetje schappelijkere kleur.die van mij is blauw.ik bedoel,ik zie er ook neit florisant uit hoor in mijn rijbroek en stalschoen met soms het stro in mijn haar of het zaagsel aan mijn trui.whahaha. ben vanmiddag bij calvin geweest.hij moest een nieuw halster om zijn hoofd.die had ik nog een splinternieuwe.kom ik daar doe dat halster om wat denk je...........harstikke te klein alweer pffffffffffff.nu moet ik vanavond of morgen even een nieuwe halen.ik zou even helpen om het veulen te vangen waar hij mee in de box staat om hem ook een halster om te doen.mooi niet.hij is niet te handelen dus ook niet te vangen.hij slaat namelijk als je in de buurt komt.we zijn ermee gestopt.de halfjarigen moesten ook halsters om want we moesten wormenkuur toedienen.dat was zo gebeurt bij die beestjes op 1 na.het etter.hihi.ook die was niet te vangen. ik ben vanmorgen met kevin op het cb geweest voor zijn prikken en heb meteen Brenda-Lisa gewogen.wat ik zag was neit zo fraai.ze is in 4 weken tijd net geen 500 gram aangekomen.baal daar een beetje van.ze woog vanmiddag 4700-nog wat gram.de eerste keer woog ze 4360 gram. ik ga morgen maar proberen een fles zonder JBP te geven en dan maar kijken of ze hem dan wel opdrinkt en of hij binnenblijft.*zucht* hier word ik niet vrolijk van.ze drinkt nu steeds tussen de 130 en 160 weg per keer.om de 5 uur.als ze 160 wegdrinkt is dat de hoeveelheid die ze moet hebben maar wel 1-2 voedingen per dag te weinig.maar ik hoef haar echt niet om de 4 uur te zetten want dan drinkt ze het helemaal niet weg. ik zou dus echt niet weten wat ik hier nu weer mee moet.pffffffffffffff het is niet de bedoeling dat ze niet groeit. ze heeft al een lastige start gehad met die misselijkheid in de kraamweek waardoor ze de eerste drie dagen niks heeft gedronken en toen het feit dat er niet genoeg in mijn borstvoeding zat en nu dit weer.pfffffffffffffff nu word ik zelfs moedeloos. ik wacht het maandag wel af. verder even niks.
dat zijn een hoop pffffffjes blub. Maar kan me voorstellen dat je je een beetje zorgen erom maakt. Hoop dat ze zonder jbp meer drinkt. Leuk joh die paarden van je. Ik heb zelf ook gereden en mijn dochter ook. Mijn dochter gaat over een jaartje weer verder met paardrijden, en misschien dat ik dan weer mee ga doen. Een eigen paard zit er hier financieel niet in, jammer genoeg. succes met Brenda-Lisa. Groejes Lotte
@lotte,nou ik ben blij dat Calvin nog in de opfok staat nu dat kan ik net redden nu die klanten me in de steek gelaten hebben maar dat komt wel weer goed.heb inmiddels 3 nieuwe erbij dus het gaat weer lekker.als calvin op een manege gestaan had had ik het niet kunnen rondbreien maar we gaan ervoor.ik heb ook jaren geen eigen dier gehad hoor en ik rijd nu ook nog op een merrie van iemand anders.ik ben op mijn 5e al begonnen met rijden en op mijn 23 heb ik na 11 jaar mijn paard gehad te hebben hem verkocht.spijt als haar op mijn hoofd maar ja das altijd achteraf. ben toen een 3/4 jaar gestopt met rijden en toen weer begonnen en nu stop ik dus niet meer hahaha. doei
Blub... ik begrijp niet dat jouw meisje zoveel moet drinken... Hoeveel voedingen van hoeveel cc zou ze volgens jou moeten hebben dan?? Mijn kleine man weegt namelijk evenveel als jouw meisje.. Hij was ( 1 week geleden) 4500 gram.. en hij MAG maar 5 flessen op een dag van 150 cc water met 5 schepjes per keer.. Als hij boven de 5 kilo is mar hij 5 flessen van 180 CC met 6 schepjes.. Ik vraag me dus af waarom Brenda-Lisa zoveel moet drinken...want de hoeveelheid cc die ze moeten/mogen hebben is afhankelijk van gewicht
Bij ons cb mogen de kleintjes pas met 3 maanden naar 5x 180cc excl. Carlijn woog afgelopen maandag 5795 gram en ze krijgt nog steeds 5x 150 cc excl. Ze komt soms snachts ook nog en dan krijgt ze 60cc. Ik ga ook dat slaapboek bestellen, kijken of het bij ons ook werkt. Heb echt het idee dat ze te weinig slaapt. groetjes mariek73
ja dat klopt,ze zit nu op 4 voedingen van gemiddels 130cc.dat is dus niet genoeg.ze mag idd 5 voedingen van 165(150 water+5 schepjes)maar dat drinkt ze niet. Brenda-Lisa drinkt nu: 4x 130 cc =520 cc. ze mag hebben 5x 165 cc =825. komt ze 305 cc tekort. soms drinkt ze meer maar meestal moet ik proppen om op die 130-140 te komen.als ik haar laat bepalen drinkt ze 100 per keer.ze drinkt dus niet genoeg,gezien het feit dat ze dus ook maar 400 gram is aangekomen.dat is onder het minimum.ze moeten minimaal 500 gram groeien per 4 weken. gemiddeld komen kinderen in het eerste halfjaar een kilo per 4 weken aan.mijn jongens ook. het gewicht is bepalend voor de hoeveelheid voeding ja maar zij drinkt dat bij lange na niet en dat merk je dus nu al in haar gewicht.ze is maandag zo'n beetje 8 weken oud.en dan maar gemiddeld 130 drinken en dan maar 4x op een dag is echt te weinig.als ze nou 5-6 keer 130 zou drinken is dat al beter maar dat doet ze niet en wat ik zeg als ik haar laat bepalen drinkt ze nog minder weg.dat kan echt niet.en ik heb al een kind wat niet goed groeit dus ik ben daar echt allergisch voor.ik heb geen zin om weer aan het tobben te gaan dus ja ik ben nu erg ongerust.ik heb gezien wat weinig eten doet.mijn op 1 na oudste kind is zo klein dat hij zelfs onder de onderste lijn zit van het groeiboekje al heel zijn leven.omdat hij ook niet genoeg dronk.en hij eet nog steeds niet goed,met gevolg dat mijn op 1 na jongste(dus zijn broertje direct onder hem)een kop groter is.terwijl hij een jaar jonger is dan Rowdy.en kevin is de jongste van die jongens en zelfs die gaat al richting de lengte van rowdy en die scheelt 3 jaar. ik zie wel wat ze op het cb zeggen al hecht ik daar ook weinig waarde aan maar goed kan ze wel aanhoren.ik vind dit echt een probleem. ik vergat vanmiddag te vertellen dat ik nu op 66 kilo zit.ik woog op het laatst 75 kilo dus ik ben er 9 kwijt nu.nu even doorzetten dan zit ik zo weer op 62 kilo.nog 4 kilootjes en mijn buik,maar die komt wel goed als ik weer ga rijden.
Tim ligt te slapen en Nadine ligt te huilen...eens kijken of we straks 2 slapende kindjes hebben...*duim duim*
Jeetje Blub, dat moet moeilijk zijn. Ik hoop dat je snel een oplossing vindt! Zoals Allwoman al zei, dat probleem van cc's heb je niet bij borstvoeding. Maar langs de andere kant weet je dan wel helemáál niet wat ze binnen krijgen. Het is toch allemaal niet zo eenvoudig he. Als ik de verhalen hier zo lees, zijn er aardig wat kleintjes met hetzelfde probleem: huilen en enkel willen slapen bij mama. Ik begin dus hoe langer hoe meer te geloven in die "sprongetjes". Wat doen de andere mama's eigenlijk met hun baby's op dat moment? Ik heb Lore gewoon telkens bij mij laten slapen vandaag. Als ze na tien minuutjes nog huilde in haar bedje, heb ik ze eruit gehaald en bij mij genomen en haar bij mij laten slapen (meestal toch maar een halfuurtje). Je leest toch overal dat je ze niet kan verwennen op deze leeftijd en 's avonds slaapt ze zonder problemen alleen in. Zij is veel gelukkiger en ik ook, want gisteren had ik echt een heel moeilijke dag...
Meer moeilijke slapers dus... zal het in de lucht hangen? Haha! Marin doet de laatste dagen ook vrolijk met de anderen mee, vanaf een uur of vijf lijkt ze niet meer tevreden, niet willen slapen, en op een gegeven moment ook niet meer bij papa/mama willen liggen . Vanavond ook, tegen half 8 in bad, daarna eten en op bed. Nog een keer helemaal overstuur en tot nu toe slaapt ze nog, gelukkig! En als ze huilt overdag, neem ik haar ook bij me. Als ze dat wel prettig vinden, nou dan zijn we toch gek om ze te laten huilen? Voor kind en mama niet leuk!
Het is toch net of ik mijn eigen of eigenlijk dat van Lars zit te lezen. Jeetje frapant hoor. Lars doet ook al de hele avond moeilijk. Huilen huilen huilen. Lijkt buikpijn te hebben (spartelen met beentjes) Heb hem net even getemperatuurd. Was 37.7. Aangezien hij zo huilt de hele tijd heb ik m maar een paracetamolletje zetpil gegeven. Maar die lijkt niet te helpen. Nu maar weer voor d 4de keer naar boven. Kijken of ik m enigzins in slaap kan krijgen.
Quinten had vanmiddag ook zo'n middag, niet in bed willen slapen en alleen maar huilen. Behalve als 'ie bij me op schoot mocht liggen. Ik heb 'm dus ook de hele middag bij me gehad, hij blij en ik blij! Nu vanavond slaapt hij gewoon weer in z'n eigen bedje.
Mogge slaapkoppen! Wat is het nog rustig...tja...mannetjes allemaal thuis, weekend.....begrijpenlijk.... Dit is ons laatste weekend zonder Pappa voor een hele lange tijd.....YEAH! We zijn er zo aan toe om manlief volgende week Zaterdag op te halen.....Dan komt er eindelijk een einde aan de 9 maanden 'gescheiden' van elkaar leven. Marit drinkt nu 5 a 6 flessen per dag, van 150cc maar....ze laat er regelmatig 40-60cc van staan....volgens het pak niet genoeg...maargoed...je kan het er niet ingieten.....Ik zit er niet mee maar ben wel benieuwd hoeveel ze is aangekomen als we volgende week naar het CB moeten. Ze ziet er in ieder geval goed uit! Vandaag weer kraambezoek uit de andere kant van NL, dus net al gekookt voor een lekkere Italiaanse salade met Tonijn en zo maar eens aan de schoonmaak.......tuut, tuut, tuut,tuut.....Truus de mier in actie! Fijn weekend allemaal!
Wat een hoop ontregelde kindjes zeg. Ja als je vanaf de uitgerekende datum telt zitten ze ongeveer allemaal in hun eerste sprongetje. Het is wel apart dat de symthomen erg overeen komen. Carlijn heeft gister om 23.30 de laatste fles gehad daarna kwam ze om 4.00 uur (60cc) en toen melde ze zich pas weer om 8.00 uur. Nu ligt ze al 20 min in de box te spelen op haar woezel en pip speelmat. Geweldig al die geluidjes en lachjes. wat een energie heeft onze kleine meid, je zou denken dat baby's veel slapen. Nou die van ons komt denk ik niet verder als 12 uur. Dutjes overdag is een ramp, ben soms bang dat ze te weinig slaapt. Ik pak ze ook lekker bij me hoor, dan slaapt ze tenminste. Blub wat vervelend van dat drinken het lijkt me heel frustie als je weet dat er een bepaalde hoeveelheid in moet en dat ze dat niet wil/ kan. Maar denk maar zo ze groeit toch al is het maar een beetje en die hoeveelheid haalt ze nog wel in. Zena hoe gaat het met jullie? Ga er straks ff lekker uit. tot later groetjes mariek73