Triessie: ik bedoel niet dat je misschien andere voeding moet geven hoor maar dat ze idd wellicht nog aan het wennen is..fv is zoveel zwaarder...ik zou even het cb bellen joh,misschien heb je daar wat aan!(met al dat spugen) Alles goed hier...Noa houd sávonds tussen de een na laatste voeding en de laatse 5 uur als ik haar niet wakker maak. bijv van 20: 00 komt ze niet rond 23 00 ben gewoon weer gaan slapen en dan komt ze om 1:00 Ze sliep nog zo diep dat ik haar maar laat liggen..ook wel eens wakker gemaakt maar dan drinkt ze lang niet zoveel en komt ze daarna gewoon steeds weer om de 3 uur,...helaas schuift ze die 5 uur dan ook niet op de nacht in.
hey goeiemorgen!1 wat goed hier nog iemand die jaloers is hier draaide lars zich net van zijn rug naar zijn zij. zo leuk om te zien. Iedereen een goed weekend gehad?
mamak ook maatje 56 , hier ook de kruipbewegingen en het omdraaien, Lyana is een heel hevige Linnepin wow al maatje 62 super gewoon wat groeien ze toch snel he sjokoholic dat badjasaanvallen ken ik superschattig he Marije ik heb enorm enorm enorm veel last gehad met Lyana's boeren, ze huilde vaak tot aan de volgende voeding bijna door... dan kwam er nog een boertje uit... bleek nu dat lyana een koemelkallergie had..; en dat dat het probleem was, maar jij geeft borstvoeding dus dat kan de oorzaak al niet zijn... mijn papa had me geleerd van lyana vast te nemen tegen mijn schouder... één hand onder haar poep en van het andere hand de duim op haar rechterbors en de vier andere vingers laten kloppen op haar rugje zo om de beurten... zico bedankt voor je tip... gelukkig is het hier al opgehouden... ik vermoed dat het een regeldagje of sprongetje was... want ze slaapt als een roosje nu... ze wil nog wel eens langer wakker blijven maar geen probleem dan is ze rustig en huillt ze niet, ze staart alleen heel de tijd om zich heen en ik weet wat je voelt... men vriend heeft ook enkele dagen thuisgeweest van zen werk omwille van tandpijn met abses en moest bij de tandarts en ach ja wat nog allemaal... geen enkele keer is hij opgestaan... wanneer hij haar vasthad terwijl ik even iets anders kon doen, was dat maar van korte duur... het enige dat ik soms hoorde is: waarom weent ze weeral... ik dacht bij mezelf je ziet haar amper hoe kan jij nu weten dat het "weeral" is... ach ja het lukt me bijster goed ook zonder hem al ben ik nog zo jong, soms speel ik wel eens vals want men mama is hier natuurlijk ook nog he triessie ik zou zeggen als je twijfelt gewoon op je instinct afgaan en bellen je weet als moeder immers altijd wat het beste is zo ik ben erg erg erg tevreden lyana heeft geslapen van 22.45 tot 04.45... ik noem dat toch een beetje doorslapen nu zijn de uren wel terug in de war maar ik fix da wel met wat geknutsel dat ze op goede uren zitten ze is net gewogen en gemeten... dus op 1/12/2008 woog ze 4kg250 en ze is 54 cm... ze past maatje 56 momenteel velen zullen me gek verklaren maar ik ben heel erg hard aan het nadenken over een tweede momenteel.... ik zou graag "zo snel mogelijk" nog een tweede hebben zodat ze niet veel van leeftijd schillen en dus kort op elkaar zijn... dan ben ik ineens als ik van de pampers af ben er van AF... ik heb nu alles nog goh ik heb enkele redenen en ze wegen meer op tegen de tegenargumenten voor mij... ik weet het ook niet zo goed men vriend is er nog over aan het nadenken... volgende maand gaan we waarschijnlijk weer alleen wonen we zullen wel zien... het zou in elk geval zeker lukken... maar misschien voor het gemak dat men vriend hier nog wat wil blijven en om men mama niet zomaar in de steek te laten... wow wat een verhaal sorry hoor
Nadine had de laatste voeding om 20.30u gisteren en kwam om 5.15! Jee...goed zo meisje! Ook ging ze net naar me lachen toen ik haar op bed legde, ipv huilen! Heb gewoon meer melk denk ik...kolf ook meer nl. Nu moet alleen het aanleggen beter gaan en de pijn weg, dan kun je me niet gelukkiger maken
@ Triessie: net wat Allwoman zegt, als je het niet vertrouwt, even bellen! En kindjes die al rollen en grijpen naar dingen: wow! Lore heeft dat helemaal nog niet door . Ze zwaait wel met haar handjes en raakt dan wel eens een speeltje van haar speelmat, maar dat is gewoon per ongeluk . Stampen met haar voetjes, dat kan ze wel als de beste! Ofwel is Lore door haar sprongetje heen, ofwel heb ik gewoon de "fout" gemaakt om haar nog steeds onmiddellijk in bed te willen leggen na een voeding. Sinds ik haar speelmat heb bovengehaald en ze dus minstens een kwartiertje kan spelen, slaapt ze weer beter overdag. Het zijn nog geen reuzeslaapjes (meestal een halfuur), maar het is toch al een hele verbetering!
Wat is het hier rustig! Aangezien ik zo'n nieuwsgierig Aagje ben: welke maat Pampers/Huggies/etc gebruiken jullie nu? Ik zit met Lore nu aan New Baby Midi (4-7 kilo). Da's de grootste maat van New Baby. Ik vraag me af wanneer ik aan de Active Fits of Baby Dry ga moeten aangezien onze meid stevig groeit!
Rustig is het hier zeker ja! Ik gebruik voor Rosalie al de nummer 3 van de Kruidvat luiers (4-9 kg)! Ben daar erg tevreden over, over het Kruidvat merk en ze zijn nog betaalbaar ook!
Ik gebruik voor Jamal nog steeds maat 1.... hij past ze nog goed.. Ben nu wel aan mijn laatste 2 pakken bezig en kijk eind van de week even of ik dan 2 kan gebruiken (heb ik al in huis).. als het nog niet kan dan koop ik nog een pak van nummer 1.. Wij gebruiken trouwens pampers..
Ladies! Ik had een idee/vraagje.. In februari van 2009 is de negen maanden beurs.. Nu zijn we wel niet meer zwanger maar ik weet dat ze daar ook leuke dingen hebben voor "pasgeboren" baby's.. Ik zou er DOLGRAAG heen willen gaan alleen ben ik de enige in mijn vriendinnengroep die een kleintje heeft.. (maw, de rest zit er niet op te wachten om naar de 9 maanden beurs te gaan ) Nu vroeg ik me af of er misschien meer meiden zijn die willen gaan en nog geen "maatje" hebben... Het lijkt me wel leuk om met iemand samen van het forum te gaan, of natuurlijk met meerdere meiden.. (hebben we gelijk een soort mini meeting).. Zijn er meiden die (met mij ) naar de negenmaandenbeurs willen?
Naar het schijnt zijn luiers dan ook nog een heel pak duurder in België dan in Nederland. Ik heb vorige vrijdag voor een Jumbo pak van de New Baby Midi (76 pampers) meer dan 23 euro betaald. Als je zo'n drie Jumbo pakken koopt (dus 228 pampers) krijg je wel 15 euro korting, maar ik ben dan altijd bang dat ik met pampers op overschot ga zitten omdat Lore eruit gegroeid kan zijn tegen de tijd dat die allemaal op zijn. Of zou ik het gewoon maar moeten doen? Ah hoe ging het trouwens met het doorslapen vannacht? Ik heb zoveel tijd vandaag omdat Lore gewoon al bijna 2 uur slaapt! Ik geloof mijn ogen niet...
Vannacht onze 2e nacht gehad dat we probeerden te rekken met de voeding. We hadden de laatste voeding om half 11 gegeven en hadden 150 ml + 5 schepjes met 3 schepjes Nutriton en 4 theelepels Rijstebloem. Ze heeft geslapen tot 4uur (voor ons al erg bijzonder, meestal was het tussen 2 en 3 uur). We lieten haar ongeveer 10 minuutjes huilen, gaven speentje en streelden haar even en als we weggingen was ze toch al ruim 5 a 10 minuten stil. Dit hebben we volgehouden tot 6uur, toen had mevrouw van half 6 tot 6 nog geslapen. Hopelijk gaat het nu alleen maar beter, ik ben al redelijk tevreden.
Kibi: Wij hebben voor 70 luiers 10,79 betaald (4-9 kg) en laatst was er een aanbieding met de pakken van 50 luiers per verpakking, 3 voor 20,99... Ook de luiers van de Aldi zijn kwalitatief erg goed en die van de Lidl ook, mssn kan je die anders eens proberen? Is wel erg veel geld zeg, wat je er voor moet betalen!
kibi: Ik weet natuurlijk niet waar je in Belgie woont, maar kan je niet voor pampers naar Nederland rijden??
Hoihoi! Zo...had ik me vanmorgen toch verslapen! Kreeg om 10 uur visite en schrok om 9 uur wakker. Mn planning was 8 uur, dan heb ik tenminste even tijd en ilde ook nog stofzuigen en de keuekn opruimen. Mn man moest om 9 uur beginnen, dus die was ook niet echt blij! En als klap op de vuurpijl had Zoë de hele boel onder gepoept. Dus daar was ik ook wel even mee bezig. Hahahahaha! Nou ja, t is goed gekomen. Liz, je moet doen wat jullie iwllen. Wil je nu aweer een kindje? Ga ervoor. Maar realiseer je wel wat voor een aanslag dit op je lichaam is! (Ik miet er niet aan denken om nu alweer zwanger te zijn). Kibi, ik heb als kraamcadeautje 4 pakken pampers maat 2 van mn neef en zijn vriendin gekregen. Die past Zoë nu ook. Geen idee eigenlijk wat een groot pak kost van de pampers. Als ze op zijn ga ik weer over op kruidvat. Die gebruikte ik ook van newborn en die bevallen prima. Mieni, dat gaat wel de goede kant op of niet? Lijkt me wel een zwaar nachtje hoor, steeds laten huilen en er uit om te troosten. Moe zeker? MamaK, lijkt me leuk, alleen dan moet ik wel vrij zijn dat weekend. Ben ik vrij, ga ik met je mee! TzM, goed zeg! Dat is gewoon ruim 8 uur achter elkaar slapen! Luxe! Casedy, hoe is t nou met jullie? Huilt Lars al minder en voel jij je al wat zekerder? Allwoman, netjes hoor, 5 uur ertussen. Jammer dat ze niet opschuift naar de nacht daarmee Lotte, poeh, druk hoor! Kan daar soms ook zo vreselijk tegenop zien, maar uiteindelijk is het vaak wel leuk. Ik heb vanmiddag een reünie van de pufclub. Leuk hoor! Aan nagym wordt hier niet gedaan, dus dit is wel superleuk. Alle meiden komen en ik ben benieuwd naar de beebjes hoor! Zoë is gisteren met papa in bad geweest. Zo leuk! Ze vonden het allebei een succes. Sulja durfde dat eerst niet zo, maar denk dat ie nu de smaak te pakken heeft. Ook zo leuk, Sulja spreekt joegoslavisch met Zoë. Als hij nl spreekt reageerd ze nauwelijks, maar zodra die joego spreekt gaan die wenkbrauwtjes omhoog. Net of ze al doorheeft van he...dat hoort bij jou, en nederlands bij mama.
NEE NEE NEE, is niet desperate,...helemaal leuk! Ikke is blij.. ik wil namelijk zooooooooooooo graag gaan..... Ook al is het de drukste dag ( i know) zullen we op de zaterdag gaan dat de beurs er is.. Dat is dan zaterdag 21 februari... goed?