Ik heb Milan na een maand ingebakerd en dat wierp echt zijn vruchten af, hij sliep gelijk na een voeding tot zeker de volgende voeding en de nachten waren ook stukken beter. Ik herken veel van je verhaal, zeker nu Rosalie ook al begint te spoken met slapen. Ik ga haar vanavond ook voor het eerst inbakeren kijken of zij er ook baat bij heeft!
Fijn dat ze het zo goed doet echt een fijn meisje dus... En jeetje wat een bos met haar.. Ze lijkt wel echt sprekend op jou hoor.... Echt een mooi meisje....
Ook al zo'n mooi meisje.... Jij ziet er trouwens ook stralend uit in je mooie mama van iris shirt... Leuk bedacht... Mooi geboortekaartje ook..
Susanna: Wat een mooi meisje zeg. Is dat je moeder op de foto?? Wat zal je blij zijn dat je eindelijk je meisje in je armen hebt na zo'n zware bevalling. En dan ook nog een totaal ruptuur iets waar volgens mij elke moeder bang voor is. Hopelijk heb je een zeer spoedig herstel en heb je niet zoveel pijn! Maar goed met aambeien als druiven er ook nog bij... Gelukkig is je moeder er die je met de kleine Odette en alles kan helpen! Ga maar lekker even genieten en herstellen van je zware bevalling!
- gebruiken jullie de bv ook als troost tijdens het huiluurtje? Lore wordt soms zo agressief tijdens dat moment en hapt dan naar alles wat in de buurt van haar mondje komt, ook al heeft ze pas een uurtje ervoor gegeten, dat ik haar vaak terug aanleg... Inmiddels ben ik met de BV gestopt, maar de flesvoeding is ook op verzoek. Als Rosalie een huiluurtje heeft en ze zuigbehoefte heeft en haar speentje en mijn vinger zijn geen troost dan geef ik haar ook vaak nog wat melk, waardoor ze stukken rustiger is... De OKZ-verpleegkundige was hier gister nog en die vond het geen enkel probleem, als ze maar niet de hele borst (of volle fles krijgen). - ik heb veel stuwing waardoor Lore zich vaak verslikt tijdens het voeden. Kan ik hier iets tegen doen? Wat de stuwing betreft, misschien kan je eerst een gedeelte kolven? En haar dan aanleggen? Zo heb ik het met Milan ook vaak gedaan toen hij nog de borst kreeg.... - lukt het bij jullie om de baby te laten boeren? Hier niet, waardoor ze de hik of krampjes krijgt Wat het boeren betreft, Rosalie boert ook niet makkelijk en krijgt ook snel de hik. Tegenwoordig wrijf ik over haar ruggetje en wieg ik haar een beetje en ze laat nu 9 van de 10 keer een boertje...
Goed de bevalling ging als volgt: zondagochtend zat ik hier nog op het forum en een half uur later kreeg ik om de 7 minuten al weeen! In bad gegaan maar ze kwamen toen al om de 3, dus huppekee naar het zh. om 13 uur. Ik bleek 5 cm dus het ging rap. Binnen een uur op 7 cm en om 16 uur had ik 9cm. Toen begon het lange lange wachten op de 10. Die wilde maar niet komen. De weeen waren zo heftig en snel dat ik toch maar een ruggeprik had gekozen en wat was dat heerlijk! Om 20 uur nog maar 9 en 'n kwart Onvoorstelbaar dat het de hele tijd zo snel ging en die laatste cm duurde uren! 20.30 kwam ik een weeenstorm (die ik gelukkig niet voelde) en ging de hartslag van Odette zo erg omlaag dat er remmers op werden gezet. De gyn. zei als de hartslag niet omlaag ging dan werd het een ks. Thank god ging het snel beter. Om 21.30 was ik 9 en driekwart en toen zei de gyn. dat ik resterende kwart moest wegpersen. Dat lukte gelukkig in 3 x persen en toen begon de rest. Er stond een spiegel aan mijn voeteinde zodat ik kon zien wat ik deed maar na een uur persen zag ik bar weinig verschil. Na anderhalf uur zei ik dat ik echt niet meer kon. Maar ja stoppen kan ook niet, dus je gaat door. De zuster en de gyn zeiden dat ik het fantastisch deed, maar ik dacht: dat zeggen jullie tegen iedereen. Na 2 uur nog steeds weinig verschil te zien, vond ik, maar de gyn zei dat er echt schot in kwam. Ondertussen moest ik ook steeds overgeven en vreselijk trillen. Dat trillen heeft echt uren geduurd! Uiteindelijk was het 23.30 en werd het spannend of het de 12e of de 13e zou komen. Ik dacht dat het de 13e wou worden omdat ik geen vooruitgang zag. Na 20 minuten maakte de gyn. zich een beetje zorgen en moest de vacuum erbij worden gehaald en toen ben ik dus zo ingescheurd, want ons Odetje had het handje naast het hoofdje zitten. Eindelijk was het hoofdje eruit en toen nog 1 x persen en eindelijk was ze daar, huilend en wel en iedereen vergaf het mij dat ik ook in huilen uitbarstte van geluk. Ik jank alweer nu ik dit opschrijf. 23.58 uur is ze dus geboren. Dat moment, dat warme glibberige lijfje op je, wat ontzettend fantastisch! Ik ben er nog zo van onder indruk. Die 2,5 uur waren afmattend maar de beloning is niet in woorden uit te drukken. Odette bleek ruim 7 pond, 2 pond zwaarder dan ingeschat, dus dat heeft mede bijgedragen aan de zwaarte. Ik heb haar dus meteen op mijn borst gekregen en een half uur later lag ze al te drinken. Het zh was echt geweldig en ik had haar steeds bij me op de kamer. Borstvoeden gaat als een tierelier! Ze slaapt alleen 's nachts gewoon door als ik haar niet wakker maak. Ik doe dat niet om de 3 uur maar wel om bijv. 4 of 5 uur. en dan nog kost het moeite om haar wakker te houden. Ik gebruik ook de borst als speen af en toe, ik zie daar geen probleem in. Morgen komt mij moeder eindelijk! Mieni die vrouw is mijn schoonmoeder. Odette boert helemaal niet en heeft ook alleen maar de hik. Bedankt voor de reacties op de babyfoto
Nou Susanna, heftig dat persen! En inderdaad is het heerlijk dat warme glibberige lijfje op je borst. Dat heb ik dus gemist nu....en dat vind ik best erg merk ik nu...*traan*
Tzm meid nu ik het gevoel ken, kan ik me zo goed indenken dat je dat gemist hebt! *knuf* ik huil nu zo ineens met je mee. Dat huilen is echt nietonder controle te houden merkik. Gaat alles goed voor de rest met Nadine? Sorry maar ikheb geen tijd gehad alles terug te lezen.
Mieni, ben benieuwd hoe het inbakeren bij je gaat vanavond! ik zit eraan te denken om de puckababy aan te schaffen, maar op de één of andere manier houdt het inbakeren me tegen, alsof het niet "hoort", dat is onzin, weet ik, maar toch, dat gevoel dat je kindje in z'n zak ligt met alleen zijn hoofdje eruit.. nee. Maar goed, ik hoor alleen maar goede verhalen, dus het is het proberen waard denk ik! Susanna, dat warme lijfje tegen je borst, lijkt me zo'n heerlijk gevoel joh. Ik heb helaas helemaal niks van de bevalling mee mogen maken. Ik werd 's nachts om half 4 wakker met een hevige bloeding en om half 6 is Daan geboren. Ik had helaas de pech dat de ruggeprik niet werkte en ik onder narcose moest. Het is dan een hele rare gewaarwording als je wakker gemaakt word met de mededeling dat je een zoon hebt. De keizersnede op zich vond ik niet zo heel erg, daar was ik op voorbereid, maar de volledige narcose en niks meemaken van de geboorte van mijn zoon, dát vind ik erg..,maar goed, niks meer aan te doen, we genieten nu volop, dat is een feit! Blub: wat fijn dat Brenda-Lisa weer thuis is!
Bub, wat fijn dat Brenda-Lisa thuis is! Was het reflux? Tzm, Auw! Susanna, dat klinkt als een ontzettend vervelende bevalling. Wat jammer, dat die dingen niet altijd gaan zo als je wilt zeg! Ik gun iedereen mijn bevalling. (met vlotte placentageboorte, dat dan weer wel) Maria, van mijn man bestaat maar 1 babyfoto. De rest is tijdens de vlucht naar NL verloren gegaan. En daarop is hij ingebakerd, dat was in die tijd gewoonte in vml joegoslavië. Ben het met je eens dat het er raar en ongemakkelijk uitziet, maar ik hoor inderdaad altijd alleen maar positieve verhalen. Zoë kan niet poepen. Ze heeft eergisteren sáochtends voor het laatst gepoept en nu ligt ze steeds te persen, maar zonder resultaat. Ze huilt er niet bij, dus heel veel last zal ze er zelf wel niet van hebben, maar ik vind het zo zielig. Ik heb al geprobeerd dr een beetje te helpen met de thermometer, wat olijfolie in de fles gedaan, maar zonder resultaat. Ga zo wat extra water in de fles doen. Iemand nog andere tips? Want deze mama kan hier niet zo goed tegen, dat kleine persende lijfje.
hey meiden, Na een week kom ik me dan ook eindelijk eens even melden. Vorige week zaterdag bevallen van Esmee, maar best een pittige week achter de rug. Ondanks dat alles hier prima loopt heb ik erge last van het bloedverlies gehad en daardoor bij het minste of geringste gevloerd. Mijn bevalling liep als volgt: Vrijdag avond was het een beetje aan het rommelen zere rug af en toe een harde buik, maar niets meer dan anders eigenlijk dus dacht aan voorweeen. 's nachts werden de weeen iets meer, zo'n drie in een uur, dus nog steeds niet het gevoel dat het wel een tot de bevalling kon gaan leiden. Toen om vijf uur 's morgens de weeen wat frequenter werden, heb ik manlief wakker gemaakt met het idee dat er die dag wat zou kunnen gaan gebeuren. Om zes uur werden de weeen regelmatig. We belden de verloskundige en toen die kwam had ik al 7 cm ontsluiting. De vliezen werden gebroken, had zeer heftige weeen. Om half 8 's morgens is Esmee geboren. Doordat de bevalling zo snel gegaan is heb ik wel drie dagen last gehad van naweeen. @ TZM: Hier sinds gisteren ook spruw. Heb er zalf voor gekregen. groetjes van lief
Het is hier geweldig gegaan. Ik heb de Pacco bakerzak nog van Milan en die hebben we gisteravond gebruikt! Het meisje heeft 5 minuutjes gehuild om te slapen en ze heeft van half 10 tot half 3 geslapen (en wij dus ook ). Het was echt een genot om haar zo makkelijk in slaap te zien komen. Na de fles van half 3 weer in de bakerzak en mevrouw heeft netjes tot 7 uur geslapen! Dit keer huilde ze niet eens... Heb haar net even zonder bakerzak weggelegd en ze huilt nu al een half uur. Heb haar de bakerzak aangedaan en ze slaapt! Het lijkt in eerste instantie ook heel zielig, zo strak in zo'n zak met alleen een hoofdje eruit, maar in de baarmoeder hebben ze ook vrij weinig ruimte gehad, dus ze vinden dat alleen maar prettig. En ze kunnen slapen, dus zijn niet oververmoeid. Hier een blije mama en een blije uitgeruste baby! Wij hebben de Puckababy toen aangeschaft om het inbakeren af te bouwen, omdat ze in die zak nog wel behoorlijk kunnen bewegen.
Hoi meiden, heb maar een beetje bijgelezen,maar wat heftig die bevalligsverhalen,..sommigen mooi anderen erg pittig (oa die van jou susanna) allemaal gefeliciteerd! Hier gaat alles goed,Noa woog vanmorgen 2420 gram,20 gram onder haar geboortegwicht,ze komt eindelijk aan! Ik geef nu volledige bv en hoeven niet meer met fingerfeeding bij te voeden. Ik 'moet haar wel om de max 3 uur voeden,en verder op verzoek...als ze dus eerder komt is dat ook prima! Troosten /huiluurtje Ook "troosten" doe ik met de borst (noa heeft geen huiluurtje),ik las hier ergens dat dan niet de hele borst mocht worden gegeven? Noa mag dat wel,graag zelfs..als ze de hele borst leegdrinkt was het dus niet alleen troost,maar had ze ook honger..en dan tellen we vanaf dan de volgende 3 uur weer aan. ook snachts! pas als ze een tijdje mooi op temperatuur blijft en boven haar geboortegwicht zit mag ik er snachts een keer 4 uur tussenlaten. Boeren: Noa boert ook lang niet altijd,hoeft ook niet perse hoor..hier gaat het altijd goed of komt er plosteling een boer uit het bedje Noa is aan het "inhalen"en is nu sinds 2 avonden onrustig..niet veel huilen hoor,dat doet ze bijna niet,maar dan wil ze soms om het uur of zelfs korter de borst...dat duurd zo tot halverwege de nacht en dan gaat ze weer om de 3 uur. Alleen maar goed voor haar! Ik geniet ontzettend van de bv! Vanmorgen hebben we samen gedoucht,ook dat was genieten. Mieni: dank je wel ! ze heeft echt een bos met haar ja,een klein rond bolletje piekhaar hihi zwijnmel zwijmel
zena, als je bv geeft mag het 14 dagen duren zonder poepen, normaal poept ze 1x per dag met fles. Sterre kan ook niet elke dag, maar dag nadien heeft het ganse huis een geurtje blub wat goed nieuws dat je meisje thuis is
ik reageer ff vlug.... ik krijg het maar niet voor elkaar om achter mijn lap te zitten Maar ik lees inbakeren.... misschien is dat voor ons ook wel een idee. Jayden is veel wakker en wil alleen maar bij je zijn (dan is hij rustig). Leg je hem weg dan is het gelijk weer brullen... Pffff, dit doet hij overigens alleen overdag. 's Nachts slaapt hij in een wieg bij ons op de kamer... Er staan trouwens foto's van Jayden in mijn album. Ik heb hele mooie kindjes gezien bij jullie Wat is dit toch genieten, ben zo in de wolken En ik las over Brenda-Lisa, fijn dat ze weer thuis is!