Oktober 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mamajanneke, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    haha het is zeker geen klein huis.... ;) Maar zal ook wel je breedbeeld zijn haha...... Het is ongeveer 10 km bij ons vandaan.... :p

2. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    annika heel veel sterkte hoor hoop dat je gauw duidelijkheid hebt en daar dan wat mee kan. genieten is er zo niet bij.en je hoeft je er toch niet voor te verontschuldigen ik zou ook niet op het forum komen schrijven je hebt wel wat anders aan je hoofd.
    minie leuk huis hoor zeker genoeg centjes :) zegt ze jarloers :oops:

ik vind het best om de borstvoedende moeders een andere kleur te geven maar wat doe ik dan want geeft moeder melk maar in de fles hihihi

zenna sterkte met zoe (sorry kan de puntjes niet vinden)

ik las nog van een kindje die niet goed gegroeit was hoop dat het snel veranderd. sorry hoor ben vergeten wie het was.

3. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Nieuwbouw is wel lekker schoonmaken. Ik zeg dit omdat wij over een jaaof 3 wel naar een groter huis willen en mijn man wil graag nieuw en ik wil graag oud.
    Komen je schoonouders nog vaak langs?
    Odette slaapt alweer :(

4. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    haha nee hoor denk gewoon gemiddeld, het huis is 275.00 V.O.N ;)

5. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Ja nieuwbouw is zeker het begin veel schoonmaken, maar ja dat mag mijn schoonmoeder graag doen, dus dan is ze wel welkom... :p
    nee gelukkig komen ze niet meer zo onaangekondigd langs en het valt me echt reuze mee sinds Rosalie is geboren, na Milans geboorte was het erger....Wow ben jaloers op je, Rosalie slaapt overdag echt bijna niet, drama is het. 's Avonds en 's nachts wel (nog geen doorslapen helaas).

6. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Titus, jij moet dan ook groen toch!
    Waarom geef je het niet 'live'? Sorry als je dat al eens verteld hebt...

Hier zijn de kids weer een keer tegelijk naar bed. Kwam nou eenmaal zo uit...en manlief is er ook niet, dus had weinig keus.
    Nadine ligt nog wel wat na te pruttelen (lag net te brullen) maar ik heb goede hoop dat Tim in zijn bed blijft...

7. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Hee allemaal,

Ik heb mijn 3 r's eens op een rijtje gezet.. Ik kwam erachter dat ik het moeilijk vond te onthouden HOE is alles doe.. Vandaar nu even een lijstje gemaakt zodat het ook in mijn systeem komt.. (en die van hubby)
    Heb ook dingen uit de slaapgids gebruikt

Hierbij mijn documentje

Naar bed brengen
    Controle of hij een poepluier heeft
    Instoppen in bed
    Pip muziekdoosje aanzetten en ernaast gaan zitten
    Als de muziek afgelopen is, opnieuw aanzetten, kus geven en weglopen

Bij huilen tijdens slaaptijd
    1. Ga zachtjes naar de babykamer.
    2. Doe de lichten niet aan.
    3. Maak geen geluid en pak uw baby niet op.
    4. Kijk rustig en zachtjes of uw baby geen pijn heeft of een poepluier.
    5. Wanneer uw baby verder in orde is, streel hem dan, aai hem over zijn
    buikje en pip muziek aanzetten.
    6. Tijdens muziekje naast hem gaan zitten en niet praten
    7. Als de muziek afgelopen is, opnieuw aanzetten, kus geven en weglopen
    8. Wanneer uw baby nog steeds of opnieuw huilt nadat u het kamertje hebt verlaten wacht dan .. min voordat u teruggaat en stappen 4 t/m 7 herhaalt.
    ***Als hij overdag na 30 minuten nog niet slaapt, dan eruit halen en weer laten spelen

Wakker worden tijdens slaaptijd
    Heeft hij korter dan 90 minuten geslapen, laat hem dan 5 minuten liggen huilen. (slaapritueel toepassen) Vaak valt hij opnieuw in slaap. Slaapt hij na 10 minuten nog niet, eruit halen om te laten spelen in de box.
    Heeft hij langer geslapen dan 90 minuten, eruit halen en laten spelen.

Wakker worden voor voeding ( 6.00 uur Ā– 10.00 Ā– 14.00 Ā– 18.00 Ā– 22.00)
    Als hij huilt, tegen hem praten als je binnenkomt
    Licht aandoen (Gordijnen opendoen bij 10.00 uur voeding)
    Naar hem toegaan en oppakken
    verschonen op de commode (tijdens verschonen praten tegen de baby)
    Na het verschonen wordt de baby in de box in de woonkamer gelegd en wacht daar terwijl voeding wordt gemaakt
    ***Bij de voeding van 10.00 uur en 18.00 uur gaat hij ook in bad

Voedingen en opnieuw slapen
    Voeding maken (150 cc water, 5 extra, 3 JBPmeel)
    Voeding geven met speen 2. Hier mag hij maximaal 15 minuten over doen.
    Na 15 min wisselen naar de 3 standenspeen
    Na de voeding een boertje laten
    Vervolgens minimaal 10, maximaal 45 minuten samen spelen
    Tekenen van moeheid? Direct naar bed, anders alleen spelen
    Maximaal 30 minuten alleen laten spelen en dan bed. Eerder moe? => bed
    Volg dan het naar bed breng protocol

6.00 1 ml zantac bij voeding, direct na boertje naar bed, niet spelen
    10.00Tussen 9.00 en 9.45 uur wakker dan direct een badje anders 9.45 uur badje klaarmaken, cinababy, uitkleden, in bad en crĆØme en nieuwe kleding.
    14.00 -
    18.0017.45 uur badje klaarmaken, uitkleden, in bad en 1 ml zantac bij voeding
    22.00Cinababy geven en nieuwe kleding klaarleggen voor volgende dag

8. Gerda1975

Gerda1975 Actief lid

27 sep 2006
    415
    0
    0
    verzorgende IG
    Hoogeveen
    Mieni mooi huis zeg!
    Annika heel veel sterkte gewenst!
    Hier nog steeds drama savonds met kinderen naar bed brengen.Roan blijft niet in bed als Jenah beneden is,maar slaapt ook niet als ze in bed ligt te huilen.Word er moedeloos van!Jenah blijft ook nog steeds clusteren savonds en snachts slaapt het tot ong 5/6 uur vanaf 22.30u.pff nu ook weer drama,word er soms zo moe van!

9. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Mamak, je moet doen waar je je goed bij voelt, maar geniet je ook nog wel? Het moet allemaal ook op je gevoel gaan hoor. Je kan het best!

10. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Sterkte....Nadine is ook nog steeds niet stil...

11. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ja, het gaat absoluut... IK vind het veel prettiger op deze manier.. Ik merk dat Jamal er heel veel baat bij heeft als hij rust en regelmaat heeft..
    En ik merk dat ik heel snel verval in mijn oude patroon als ik geen "lijstje" volg.. Dan ga ik hem toch oppakken enzo...
    Op deze manier heb ik een stok achter de deur....

12. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Dan is het goed ;)

13. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Tsjee mamak dat is nogal wat! Het lijkt me een hele toer om echt volgens het lijstje te doen.

Ikzelf doe echt alles op gevoel eigenlijk,net wat Tzm zegt.
    Als ze huilt (komt weinig voor) dan pak ik haar ook direct, daar is toch niks mee.
    Voeden doe ik ook niet volgens schema :oops:

14. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Nou het is hier wat...
    Ging net maar bij Nadine kijken omdat ze niet stopt met huilen. Ze had gepoept...dus ik haar verschonen, komt Tim kijken! Half negen en hij slaapt nog niet...Wel heel netjes in zijn bed gebleven dus, maar ja, hij moet ook slapen. En Nadine ook eigenlijk....argh!

15. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ja, maar jij geeft borstvoeding... ;) ik geef flesvoeding en Jamal heeft gewoon vaste tijden... Deze tijden heeft hij al bijna 2 weken dus die zijn niet nieuw voor hem... We voeden gewoon om de 4 uur en 's nachts slaapt hij door
    Het enige nieuwe is dat we hem niet gelijk oppakken als ie huilt en dat we alles hetzelfde gaan doen.. (mijn man en ik, want daar zitten vaak verschillen in en nu gaan we het consequent ZO doen)
    Op die manier weet Jamal precies wat er komen gaat...
    Voorbeeld: Als hij naar bed wordt gebracht en we hebben 1 muziekje lang bij hem gezeten dan gaan we weg en zetten het muziekje opnieuw aan.. Ik hoop dat hij op den duur (wellicht maanden hoor) door krijgt dat het muziekje betekent dat hij moet gaan slapen.

De meeste dingen doen we al volgens routine hoor.. het zijn meer de kleine dingen die erbij inschieten..
    ( te snel oppakken als hij huilt in bed, niet lang genoeg de tijd geven om in te slapen, te korte dutjes laten doen en al heel snel weer met hem spelen, vergeten wanneer we cinababy hebben gegeven zodat hij sommige dagen 4 keer krijgt en andere dagen maar 1 keer...)
    Dat soort dingentjes allemaal.. Nu heb ik alles opgeschreven zodat ik het een keer in mijn hoofd kan stampen :p

16. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    Mieni,sow dat wordt een mooi huis waar jullie gaan wonen!

Susanna,yes eindelijk een nieuwe computer,kun je alles weer volgen hier.Snap trouwens dat je je een beetje zorgen maakt omdat Odette zoveel slaapt.

Zena,aahhh arme Zoƫ,wat een pech hebben jullie zeg.Wat zouden ze met zo'n operatie gaan doen?

Mariek,gaaf trouwen!Enne zag dat jij ook carnaval viert,waar woon je dan.Wij zijn ook echte carnavallers.

Mamak,de 21e kan ik helaas niet mee naar de 9 mnd beurs,maar hoop dat we ook een gewone meeting krijgen.Want wil iedereen wel leren kennen.

TzM,balen dat Nadine en Tim niet willen slapen.

Wij hebben vanmiddag terugkom middag van de yoga gehad,iedereen met zijn babytje.Was erg leuk,we hebben foto's gemaakt en iedereen heeft zijn bevallingsverhaal verteld.Volgende week gaan we spieren trainen.

Ga warschijnlijk ook babymassage doen,bij ons komen ze aan huis les geven 1 op 1.Dat lijkt me wel wat.Morgen nog eens goed informeren.

groeten Simone

17. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    o ja ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om een foto in mijn antwoord te zetten hoe doen jullie dat?

18. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Mamak ja met fv is dat idd een ander verhaal en moet je wel klokken.

Simone, ja heerlijk de nieuwe comp. zo lekker snel. De laptop was zo traag als str*nt. Ja vandaag slaapt ze weer zoveel. Ik kijk het nog 2 dagen aan en anders bel ik de kinderarts ff.

19. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    mees kon mijn tepel niet goed pakken we hebben het met tepelhod gedaan maar hij leek dan heel goed te drinken en kreeg maar 40 in 15 min drinken binnen hij viel gewoon in slaap. en als hij er af ging was het huilen hij werd er erg gefrustreerd van. omdat hij daarbij ook nog eens niet groeide was de keuze snel gemaakt aangezien ik toch al na kolfte.
    nu was het nog afwachten of hij wel op mijn melk groeide maar dat is gisteren gebleken.

gisteren heeft hij geprobeert een schema te maken dronk 6 x 70 en de laatste voeding 120 was echt grappig om te merken dat hij zelf probeert in een schema te komen alleen ja ben ik dan weer is eigenlijk te weinig in 24 uur maar goed hij groeit er op dus zal wel lekker veel voedingsstoffen in zitten.

20. annika1985

annika1985 Niet meer actief

goedemorgen dames

Even snel een update.
    zag dat mieni al een berichtje had gepost ( dank je wel)

Maandag zweet test gehad voor taaislijmziekte die heeft ze gelukkig niet.
    Ook is de darmfoto gemaakt oooooooooow kon wel janken wat een verschrikking zeg.
    Uitslag daarvan hoop ik vandaag te krijgen.
    En de ph meting vanmorgen en hopenlijk als daar niks uitkomt mag ze morgen naar huis :D

Word tijd mis me kleine meisje vreselijk.

Marieke73: Ja Senna is in Radboud geboren en daar ligt ze nu ook.

Ze ligt zelfs geisoleerd omdat ze soms diaree heeft ivm met het noro virus.

Veel liefs Annika

Hoop gauw wer de rust te kunnen vinden om weer mee te schrijven.

Deel Deze Pagina