Mieni dank je wel mamak wat fijn dat je dankzij je lijstje zelf ook wat rust kan vinden uiteindelijk Annika nogmaals een dikke knuf khoop dat je je meisje gauw weer bij je kan hebben zo hier een heel tevreden mama lyana heeft voor de tweede keer (er zat wel een dag tussen maar ja) doorgeslapen... Om 23.00u had ze haar laatste voeding en pas om 05.30 werd ze wakker voor haar eerste toch 6 uurtjes en half gisteren een hele dag op stap geweest met men kleine meid, men nichtje(2jaar) en men mama... het was heel gezellig, we zijn nog wat gaan winkelen. (nog beetjes voor maat 62) heb nog wat (schaam schaam) papflesjes van bibi bijgekocht... ik vind ze gewoonweg supermoooi! ik heb er eentje met "I love mama" op en eentje met "papa is the best" de andere zijn roze, geel, donkerroze... iK vind ze echt magistraal mooi hehe ook voorraadje pap gaan halen enzo het was gewoon reuzeleuk... oke ik ben aan het doordrammen, men kleine meid is net in badje geweest... ik ga ze zo meteen in haar wiegje leggen xx
Annika,sterkte met Senna Liz,lekker hè dat Lyana 2 nachten heeft doorgeslapen Het is rustig hier.Ik was al vroeg uit bed,gedoucht en angekleed belt mijn thuiszorg hulp op dat ze ziek is,dus ik had uit kunnen slapen.Ga nu zo maar tv kijken.Om 11 uur komt er een vrouwtje van felicitas. groeten Simone
HOERA HIER DE EERSTE ECHTE DOORSLAAPNACHT. Gister om 18.00 de fles daarna huilen huilen en niet slapen. heb haar getroost op haar kamer en om 20.00 weer in bed gelegt. Toen heeft ze een half uur gehuild zonder speentje, daarna weer naar boven nog een poging speen erin. en ja hoor ze sliep, het was toen 20.35. Om 22.15 de laatste fles en vanmorgen om 6.00 melde ze zich. Toen weer een fles en daarna van 6.30 tot 9.15 weer geslapen. Nou hopen dat de dutjes vandaag ook beter gaan. Ach ja de aanhouder wint zullen we maar zeggen. groetjes mariek73
ik zal later vandaag ff bijlezen hoor, zit met een ongeduldig mannetje op schoot Ik heb het wiel uitgevonden met drinken, een ander tepelhoedje gebruiken! (van avent gebruik ik nu) Wilde ik ff meedelen ben zo blij dat de voedingen niet meer eindeloos duren zo En ik geef ook bv dus mijn naam mag ook een kleurtje
jezum,ik kan jullie niet bijhouden hoor. @susanna,Brenda-Lisa slaapt ook heel de dag.heb dat gisteren ook nagevraagd op het cb,ik had een vreselijk aardig vpk.een wat oudere dame.zij zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken zolang ze maar allert is als ze eens wakker is.als ze wakker is mag ze niet suffig zijn.dus maak je verder geen zorgen meid.wees blij dat ze nog slaapt.die tijden gaan voorbij geloof me hahaha.dan wens je dat ze eens gingen slapen.weet er alles van.mijn oudste sliep heel weinig,en sliep met een jaar ook smiddags niet meer.pffffffffffff das vermoeiend hoor,een peuter die het nodig heeft maar niet wil. verder zag ik goed groeiende kindjes voorbijkomen en een kindje wat bijna niet gegroeid was. Brenda-Lisa is ook niet zo heel goed gegroeid,maar 300 gram.ze weeg nu 4660(afgelopen vrijdag had ik haar gewogen net na haar fles dus moest die 150 gr eraf).is maar 300 gr in 4 weken angekomen. ik heb gevragd hoe ik verder moest maar de vpk zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken omdat ze er goed uitziet en heel tevreden is.eigenlijk moet ze 5 flessen op een dag maar als dat niet gaat dan liever 4 en dat alles erin blijft wat ze dan krijgt.zeker niet proppen. aan deze vpk heb ik wat.die zit niet te mieren dat ze die 5e fles MOET.gewoon naar mijn kind kijken zei ze. zo iemand heb ik in die 8 jaar dat ik nu op het cb kom nog niet gehad.heel prettig. ik doe nu een extra schepje voeding in haar fles in de hoop dat dat aanzet.als je die schepjes optelt drinkt ze toch een extra voeding aan schepjes weg. de melk word vetter daardoor. ik ga even wat doen hier.Brenda-Lisa moet zo in bad en ik moet nodig wat strijken. oja over de 9 maanden beurs,ik ga zoiezo ernaartoe,op zaterdag.heb vrij gepland hihi.das dan wel weer een voordeel van ZZP-er zijn.ik ga met een vriendin die ook in oktober bevallen is(ukkepuk van de nov mama's) dus dan kom ik jullie ook gewoon ff opzoeken hoor.lijkt me gezellig. verder even niks.ga echt wat doen nu hihi. kus
He meiden, Alles gaat wel goed las ik. Mamak: hoe doe je het als je een middagje weg gaat. Ik ben smiddags vaak weg i.v.m. sinterklaasvieringen, verjaardagen etc. Ik voel me echt heel vervelend ziek en verkouden. Helaas moet ik toch naar de speeltuin wat sinterklaas komt. Heb net maar een paracetamolletje genomen. Ik hoop dat die snel gaat werken. Ik ga volgende keer weer reageren op iedereen maar heb nu echt de puf niet. Oja @ annika: heel veel sterkte met Senna. hoop dat ze er snel achter komen wat ze heeft zodat ze goed behandeld kan worden. @ Zena: weer een urineweginfectie. Wat vervelend voor Zoë. HOop dat ze snel weer opknapt. Groetjes Lotte
Goedemorgen, Hier ook weer eens een berichtje van mij; Mieni; Geweldig huis, Gefeliciteerd! Annika; Wat een moeilijke tijd voor jullie. Ik hoop dat ze snel weten wat er met Senna is en dat ze er iets aan kunnen doen zodat je weer een vrolijk baby'tje hebt. Blub & Susanna; Heerlijk toch dat jullie beebjes zo goed slapen, de een heeft nu eenmaal meer slaap nodig dan de ander....LUCKY YOU! Mamak; Ik moet wel een beetje lachen hoor om je schema, maargoed als het voor jou werkt...dat is het belangrijkste....maar keep in mind....een baby is/voelt zich iedere dag anders (net als volwassenen) en ook je kan je leven niet zo veranderen dat alles iedere dag hetzelfde is. Ik denk ook dat je je kindje dan gaat trainen dat alles precies zo moet zijn en dan is het later niet flexibel en dus veeleisend in de verzorging. De 3 R's zijn belangrijk maar niet tot het uiterste. Bovendien is Jamal nog zo klein/jong....hij moet zelf ook nog aan het leven wennen...geef hem de tijd om in zijn eigen ritme te komen, dan blijft het voor jezelf ook relaxed. Ik denk dat iedereen elkaar aan het aansteken is over het doorslapen s'nachts maar ieder kind is anders en er zijn gevallen dat ze het hele 1e jaar niet doorslapen wat je ook probeert. V.w.b. de cinebaby heb ik begrepen dat je die niet continue mag gebruiken omdat dit luie darmpjes veroorzaakt bij de baby's. Het is mij ontraden. Marieke; wat leuk.....je bruiloft in het vooruitzicht. Lijkt me harstikke leuk, ik zou de dag zo over willen doen, hi hi. Ik kan me voorstellen dat het moelijk is om een ritme te vinden in je dag omdat je vaak op pad moet voor de winkels. Ik herken dat...ik heb dan geen winkels maar moet voor ons vertrek 1001 dingen regelen/kopen etc. Ik moet alles meenemen voor de komende 2,5 jaar. Dus ik heb al 2902 pampers, alle melkvoeding, kleding voor 1,5 jaar voor Marit en cadeautjes voor Sint/Kerst/Verjaardagen voor 2,5 jaar. Dus neem ik Marit ook continue op sleeptouw mee, we moeten immers ook haar zus iedere dag naar en van school halen. Straks als we weer in Rusland zijn zal het wat rustiger voor haar zijn en wie weet kan er hier dan ook wat meer regelmaat in komen. Bianca24: Al bij de dokter geweest? Zico; wat een verhaal zeg, ik heb ook een keer een moedervlek laten weghalen, gelukkig goedaardig. Zena; Ach wat sneu allemaal voor Zoe (en voor jullie natuurlijk ook), ik hoop dat het snel weer wat beter gaat met haar. Weet je al wat meer over een operatie of is dat pas na de 11e? Triessie; Hoe gaat het met de voeding van Evelien? Linnepin; Gaat het weer wat beter? 9 Maanden beurs word natuurlijk niks voor ons maar wel een leuk initiatief. Zag ook wat voorbij komen over kindjes die niet genoeg drinken. Marit drinkt ook niet zoveel. Ze drinkt nu ongeveer (ik maak meer klaar maar ze laat bijna altijd wat staan) 600CC per dag. Ze mag al 750CC per dag hebben maargoed...ze wil het niet. Voor de rest groeit ze volgens mij goed dus ik maak me er niet druk over. Ook heerlijk al die baby's die beginnen met doorslapen. Ik was in het begin erg verwend maar de laatste 3 weken moet ik er ook gewoon weer s'nachts uit om er een fles in te stoppen en ik doe ook geen moeite om het af te bouwen....heb er de kracht niet voor, ha ha. Ik geef wel de 2 voedingen voor ze naar bed gaat de Fore voor Hongerige baby's maar dat wil niet helpen. Marit zit nog in Luier Pamper No. 2 Nou hier laat ik het even bij...het is alweer aardig lang geworden. Ik ga verder met de 'snert' maken voor Sinterklaas! Allemaal een fijne dag,
De actieve en meeschrijvende oktober mama's 2008!!! Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Mieni, Ischa31 en/of Timzijnmama. De lijst blijft dan netjes en up-to-date. Onze hyves: http://oktobermama2008.hyves.nl BEVALLEN: 07 september 2008: Carlijn - 3245 gram - Mariek73 - 24 november 2008: 5795 gram - 59 cm 11 september 2008: Dylarius - 2800 gram - 49 cm - MamaJanneke 12 september 2008: Damian - 3000 gram - Bianca24 17 september 2008: Daan - 2935 gram - 48 cm - Mariaatje 21 september 2008: Zoë Hannah - 3715 gram - 51 cm - Zena - 27 november 2008: 5085 gram - 56 cm (maatje 56) 24 september 2008: Sterre - 2390 gram - 45,5 cm - Zico - 30 november 2008: 4300 gram - 53 cm (maatje 56) 25 september 2008: Jayden - 3200 gram - Saris - 2 december 2008: 4820 gram - 58,5 cm 26 september 2008: Iris - 2280 gram - 44,5 cm - Symoen - 17 november 2008: 3780 gram - 50 cm 29 september 2008: Jelle - 3310 gram - 49 cm - Ellen1984 30 september 2008: Jens en Joren - 2685 gram + 2370 gram - Vke 1 oktober 2008: Lucas - 2970 gram - 49 cm - Ischa - 25 november 2008: 4415 gram - 56 cm (maatje 56) 1 oktober 2008: Niek Daniël - 4275 gram - Sjannie 1 oktober 2008: Lucy - 2400 gram - Sjokoholic - 27 november 2008: 4080 gram (maatje 50/56) 2 oktober 2008: Rosalie Helma Ria - 3710 gram - 50 cm - Mieni - 10 november 2008: 5000 gram - 57 cm (maatje 56/62) 3 oktober 2008: Senna - 2635 gram - Annika 3 oktober 2008: Owen - 3700 gram - 50 cm - Jody79 3 oktober 2008: Faya - 4020 gram - Semmi 4 oktober 2008: Jasmijn Amber Marlies - 2572 gram - Bambie 4 oktober 2008: Eline - 3180 gram - Lotte27 5 oktober 2008: Quinten - 3650 gram - 50 cm - Joli 6 oktober 2008: Lieke - 3480 gram - Rolia 6 oktober 2008: Brenda-Lisa - 3580 gram - Blub76 7 oktober 2008: Ollyvier - 3500 gram - 50 cm - Nony 8 oktober 2008: Jaimy - 4140 gram - 53 cm - Marijeee - 24 november 2008: 5800 gram - 58,5 cm (maat 56/62) 9 oktober 2008: Lesly - ? gram - Butterfly1 9 oktober 2008: Lore - 3615 gram - 51 cm - Kibi - 20 november 2008: 5170 gram - 56 cm (maat 56) 10 oktober 2008: Nadine- 2750 gram - 50 cm - Timzijnmama - 13 november 2008: 3790 gram - 53 cm (maat 56) 10 oktober 2008: Nina - 4230 gram - 53 cm - Lisette28 11 oktober 2008: Caitlin - 2590 gram - Denise1976 11 oktober 2008: Noa - 2430 gram - Allwoman - 13 november 2008: 3300 gram - 49 cm (maat 50/56) 12 oktober 2008: Odette Maria - 3765 gram - 50 cm - Susanna 13 oktober 2008: Marit Zaria - 3450 gram - 52 cm - Scrappercindy - 4 november 2008: 3950 gram - 55 cm (maat 56/62) 16 oktober 2008: Daan - 4165 gram - 53 cm - Marieke1988 17 oktober 2008: Maud - 3610 gram - MariekeS81 17 oktober 2008: Yorick - 3640 gram - Mikatjuh - 17 november 2008: 4620 gram - 56 cm (maatje 56/62) 19 oktober 2008: Lynn - 2990 gram - 48 cm - Audrey 20 oktober 2008: Marin Aniek - 3865 gram - 51 cm - Linnepinn - 25 november 2008: 4780 gram - 55,5 cm (maatje 56/62) 21 oktober 2008: Lyana - 2700 gram - 48cm - Liz0104 - 1 december 2008: 4250 gram - 54cm (maatje 56) 21 oktober 2008: Jenah - 3920 gram - 52 cm - Gerda1975 - 18 november 2008: 4810 gram - 54 cm (maat 56) 21 oktober 2008: Adam Jamal - 3375 gram - 49 cm - MamaK - 2 december 2008: 4740 gram - 53 cm (maat 50/56) 23 oktober 2008: Timo - 3950 gram - 51 cm - Tam27 25 oktober 2008: Lisa Marelijne - 2880 gram - 51 cm - Sabineramp 26 oktober 2008: Lars - 4340 gram - Casedy - 26 november 2008: 4815 gram - 58 cm (maatje 56) 27 oktober 2008: Joram - 3570 gram - 50 cm - Kiezeltje - 2 december 2008: 4840 gram - 56,5 cm (maat 50/56) 31 oktober 2008: Vincent - 4300 gram - 53 cm - Chris81 - 2 december 2008: 4915 gram - 58 cm 2 november 2008: Mees - 3920 gram - Titus - 2 december 2008: 4630 gram - 57 cm (maatje 50) 9 november 2008: Evelien - 3780 gram - 54 cm - Triessie - 20 november 2008: 3810 gram 11 november 2008: Elin - ? gram - Hansje Totaal 28 meisjes, 21 jongens, Groen = BV mama's AFSPRAKEN: 4 december Mieni: Rosalie CB-VK + prikjes Marijeee: Jaimy CB-VK + prikjes 9 december Kibi: Lore CB-VK + prikjes Scrappercindy: Marit CB 11 december Marieke1988: Daan CB-VK + inentingen Susanna: Odette Cb + 1e prikjes 12 december Lotte: Eline CB-VK + prikjes Triessie: Evelien Arts CB 16 december Semmi: Faya CB-VK + prikjes Gerda1975: Jenah CB 18 december Tzm: Nadine CB-VK + prikjes Allwoman: Noa CB-VK + prikjes Symoen: Iris CB Arts + 2e prikjes 23 december Linnepinn: Marin CB-VK + prikjes 30 december Kiezeltje: Joram CB-VK + 1e prikjes 5 januari Chris81: Vincent CB Arts + 1e prikjes 6 januari Saris: Jayden CB Arts + 2e prikjes 15 januari Symoen: Iris CB-VK + 3e prikjes 20 januari Ischa: 2e nacontrole gyn
Symoen hier kun je vinden hoe je dat doet. http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... 12&start=0 Titus, nu Mees groter is zou je het misschien nog eens kunnen proberen of heb je daar geen trek in? Annika, sterkte. Kiezeltje, wat goed! Lotte, sterkte![/url]
@ annika: heel veel sterkte in deze tijd! Hopelijk weten ze snel wat er is en kan er ook snel wat aan gedaan worden! @ mamak: ziet er netjes uit hoor, dat schema, als het je rust geeft zeker doen. Mij geeft het best wel stress om alles precies zo te doen, probeer het wel, maar als Joram niet wil, ga ik niet al te moeilijk doen, maar dat is persoonlijk he. @ zena: hopelijk gaat het snel weer beter met Zoë! Wat betreft kindje overal mee naar toe nemen: ik ben een groot deel van de week alleen, maar ik vind het niks om hele dagen binnen te zitten, dus ga ik bijna elke dag 's middags er op uit, Joram in de kinderwagen en lekker 1 a 2 uurtjes lopen. Is misschien wel weer wat anders dan bij jullie, maar ik denk dat een patroon wat zich vaak herhaald (dus vaak mee naar de winkel bijvoorbeeld) ook wel kan passen in regelmaat. Het duurt misschien iets langer maar ik denk wel dat een kindje dat gaat herkennen en dat inpast bij zn ritme. Gisteravond was zeer vermoeiend, Joram wilde maar niet in zn bed slapen na de voeding. Wel steeds een half uur laten liggen met elke 10 minuten kijken, maar uiteindelijk was ie helemaal over zn toeren, dus em er maar uit gehaald, en binnen een minuut sliep ie in mn armen, en dat tot 3 keer toe... naja, hem maar lekker bij me laten zitten, want hij kon geen bed meer zien, en om 23.00u zn laatste voeding gegeven en toen heeft ie heerlijk geslapen tot 4 uur, en daarna tot 8.45 Hmm, hij was aan het slapen nu, dus ik dacht even lekker te gaan douchen, maar dat moet ik nog even uitstellen ben ik bang, want hij huilt alweer, pff
Poeh MamaK, wat een strak schema! Ik probeer met Lore ook een schema aan te houden, maar ik volg haar ipv zij mij . Nu ja, als ik binnen een jaar met een peuter zit die vervelend is en niet wil slapen en Jamal gedraagt zich voorbeeldig en slaapt als een roosje, dan weten we wie het bij het rechte eind had . Het enige waarover ik twijfel in mijn schema, is dat ik Lore bij mij neem als ik zie dat ze moe begint te worden. We knuffelen dan nog even en als haar oogjes dichtvallen, leg ik haar in haar bedje. Ze is dan nog wel wakker, maar nu ook niet klaarwakker. Maar om die manier weent ze dus praktisch nooit meer als ik haar instop. Gisteren heeft ze trouwens de laatste voeding gehad om 21u30 en vanochtend om 6u45 heb ik haar uit haar bedje gehaald waar ze lag te spelen ... @ Scrapper: moet je echt álles inslaan voor je volledige verblijf? Ik dacht dat je dingen zou laten afkomen met de post elke paar maanden. Jullie komen dus gewoonweg niet meer terug naar Nederland? Ik heb de indruk dat Lores hoofdje wat begint af te platten. Ze kijkt altijd recht naar boven als ze slaapt. Ik probeer haar hoofdje wel wat naar links of rechts te draaien, maar tien seconden later kijkt ze terug recht omhoog. Op haar speelmat leg ik haar zodanig dat ze opzij moet kijken naar haar speeltjes, maar in haar bedje lukt het me vooralsnog niet. Tips? Of moet ik me nog geen zorgen maken?
Ja Kibi, het meeste moet ik echt nu meenemen want nu krijg ik een baby container om te vullen die door het bedrijf word betaald. Per post betaal Euro33 per 5kg en doet er soms 3 maanden over om mij te bereiken en soms komt het helemaal niet Maargoed, ik ben allang blij dat ik nu de kans heb om zoveel mee te nemen!
Je kan van die driehoekjes kopen waar je je kindje in kan leggen zodat ze op hun zij slapen, gebruik ik voor Marit ook. Volgens de kraamverzorgster is nu de richtlijn om ze op hun rug te laten slapen maargoed dat veranderd ook steeds....ze weten het gewoon niet.... Hierdoor kan je ook van zij wisselen.
Gelukt! Dit was vorige week bij mn ouders. Ze begint al echt te spelen. Dat vin dik zo schattig! Praten tegen dr mobiel en lachen joh! Alleen de laatste dagen weer wat minder, maar dat is doordat ze zich veel beroerd voelt. Blub, ik was ook gisteren op t cb. Om kwart voor 3. Hoe laat moest jij? Die vpk die ik had zat me een beetje aan te praten dat ik het zwaar had. Vond ik erg vervelend, want dat is niet zo. Op die stomme infectie na gaat t prima allemaal! Nou ja, ene oor in, andere oor uit. Zoë is nu 57,5 cm lang en ze weegt 5400 gram. Ik dacht dat ze groot was, maar ze zit precies op de middelste lijn van de curve. Vanmorgen kwam ze pas om kwart voor 7 voor dr fles en daarna pas om half 11 weer. Ik heb dus heerlijk uitgeslapen! En was ook al om 9 uur naar bed gegaan, dus ik heb mn uurtjes wel gemaakt vannacht. Was even nodig. Zometeen komen er wat collega's op bezoek. Ze zouden met zn tweeën komen, maar inmiddels zijn t er al 7! Hahahaha! Nou ja, gezellig hoor. Ik had trouwens geen onregelmatigheidstoeslag gekregen tijdens mn verlof, kwam er achter dat ik daar wel recht op heb (gemiddelde van de laatste drie maanden voor mn verlof) en dat wordt nu in december met t loon mee gestort. Leukleuk, loon, eindejaarsuitkering én dat achterstallig salaris! Was t maar vast de 23e
ik zo het opzich wel prettig vinden om te doen omdat hij erg ongeduldig is om op de fles te wachten voor die warm is duurd een min of 8. maar ben bang dat hij over de zeik raakt misschien moet ik het gewoon nog een keer rustig proberen smorgen als mij borsten lekker vol zitten en kijken of hij het pakt. heeft iemand hier ervaring mee?
zo ben naar de dokter geweest vanmorgen, was al om 7.15 weg gegaan, inloopspreekuur begon om 7.30...en Damian ff bij de buuf gebracht...ik was er pas om 8.30 weer...pfpfpf en hahaha was met 1 min. weer buiten ...bultje (moedervlek) heeft niets te betekenen, hij wou het wel weghalen maar dat wil ik nie, heb er verder geen last van...dus weer goed afgelopen gelukkig! Kibi: en ee nachtlampje dan? gaat hij dan niet opzij kijken..ik heb in mijn babyfoon een lampje, en elke keer zet ik hem aan een andere kant als Damian in zijn bedje ligt ( hij heeft ook voorkeurshouding) Kiezeltje: Ik neem Damian ook overal mee naartoe hoor...ga ook bijna elke dag weg..naar mijn moeder meestal in een ander dorp, waar je ook fijn kunt winkelen ...steeds thuis zitten kan ik niet, word ik gek!En Damian heeft er geen last van..die past zich wat dat betreft wel goed aan...hihi heb je je trouwens al gedoucht?hihi scrapper: ja ben bij de dokter geweest zie boven, leuk dat je er naar vraagt... idd als ze goed groeit niet druk gaan maken, is nergens voor nodig(zeg ik) lekker snert...mmmmmmmmjammie lotte: veel beterschap gewenst, trek je lekker warm aan, anders word je nog zieker... Mariek: heerlijk hé ff doorslapen, hopelijk blijft ze het doen! symoen: dan zit je weer vroeg beneden..bah! annika: meid heel veel sterkte gewenst, zit jullie ook niet mee! minie: proficiat met jullie nieuwe woning zeg...mooi huisje ..WIL IK OOOOOOOOOOK
ik dacht doe ook even een fototje maar is dan heel klein hoe krijg ik hem dan groter? haaaaaaa gelukt moest natuurlijk ook even spammen