Welkom Ukkepuk! Zena Ik heb nog helemaal niks voor Yorick gekocht. Ik had met mijn ouders afgesproken dat we niks aan Sinterklaas zouden doen, omdat Yorick er toch niks van snapt. Blijkt nu dat mijn moeder van alles voor Yorick gekocht heeft. Tja, eerste kleinkind hè. Wel leuk! Ik ga morgen toch nog ff de stad in. Ik vind die ballen van Nijntje ook wel erg leuk.
Susanna Ik vind die Activity Center van FisherPrice erg leuk. Die had ik vroeger zelf ook toen ik klein was. Is ook niet kapot te krijgen. Nu hebben we een mobiel voor Yorick van Tinylove. Die is een groot succes hier.
Thanks voor het welkom hier. Zal kort even wat over mn bevallen vertellen. Ik ging met 38w+1d voor controle naar de verloskundige en deze heeft mij dezelfde dag nog doorgestuurd naar het ziekenhuis omdat ik minder leven voelde. Tijdens de ctg daalde haar hartslag onder de 100 slagen en tijdens de echo zagen ze dat ik teweinig vruchtwater had, reden genoeg voor de gyn om me de volgende dag in te leiden. Vrijdag 2 keer gel gekregen waarop ik s'avonds een krappe 1.5 cm ontsluiting had. Zaterdag weer gel gekregen waarop ik s'avonds een krappe 2 cm had. De nacht afgewacht met heel veel weeen en zondags had ik 2.5 cm waarop ik naar de verloskamer ben gebracht en om 10 uur zijn mn vliezen gebroken. Om half 1 kreeg ik persweeen en had 8 cm ontsluiting, om 1 uur 10 cm en mocht eindelijk gaan persen. Omdat Maud een sterrekijker lukte het dus niet echt en om kwart voor 2 hebben ze de vacuumpomp erbij gehaald. Om 2 over 2 is ze uiteindelijk geboren en ze is helemaal gezond. Moest nog 1 nachtje blijven en de volgende dag zijn we lekker naar huis gegaan. Ze doet het heel goed, Ik geef flesvoeding en ze komt om de 4 uur. S'nachts slaapt ze goed, lekker in haar eigen bedje. Huilen doet ze niet veel, alleen als ze wil eten, kroelen of een schone luier. Pff heel verhaal.
welkom meis, ik had het al gezegd he dat je welkom was hier.veel plezier hier. ik heb vanmiddag een nieuwe Mobiel gekocht voor aan de box maar zoals altijd moet ik altijd allerlei fratsen uithalen om dat ding te kunnen plaatsen.je hebt de stang en dan zo'n grote plastic schroef.heel fijn maar die past dus niet ,als ik die aandraai dan gaat die stang scheef hangen en zeilt dat ding gewoon van de rand af.heb nu een stuk karton ertussen zitten zodat die schroef gewoon aangedraaid kan worden.kost 35 euro en je kan het niet eens bevestigen.pfffffffffffff. hij is wel leuk want hij heeft een bloem met allemaal gekleurde beestjes eraan.mijn dochter vind het geweldig. ik las dat iemand vreselijk niet goed in haar vel zit.meisje,kop op.het komt allemaal goed.neem je tijd en vraag om hulp als je dat nodig hebt.dikke kus. @mieni,ik vind je idd ook heel attent altijd naar iedereen toe.ook een dikke kus voor jou... blegh,het stinkt hier naar gas even de gaskraan van het fornuis dichtdraaien...... op de 1 of andere manier zit er ergens een lek ofzo maar we kunnen hem niet vinden.nou ja nog even dan heb ik een nieuwe keuken en kook ik niet meer op gas. vanavond is Brenda-Lisa toch een goed uur wakker geweest.nu sliep ze weer maar er komt weer beweging in de box.ze moet toch nog een uurtje wachten tot haar voeding.de laatste van vandaag. zijn jullie ook nog zo moe als je maar iets inspannends heb gedaan? ik ben nog zo moe.mijn Hb is goed dus daar ligt het niet aan.de nachten slaap ik dus daar kan het ook niet aan liggen.heb soms wel depressieve buien hoor. kan zomaar ineens opkomen.dan heb ik het slecht naar mijn zin.ik kan dan ook Brenda-Lisa niet hebben.ik kan me ontzettend ergeren aan het feit dat ze het laatste gedeelte van haar fles gedeeltelijk langs haar mond laat lopen.ik kan er niks aan doen.pfffffffffffffffffffff ben dan ook zo emo dat wil je niet weten.nou ja zal wel overgaan. mijn oudste moet een suprise op school maken.hij is 9.de idioten,het komt er dus op neer dat ik dat kan gaan zitten maken.je hebt er precies 2 weken voor zeg maar.alsof ik niks anders te doen heb. en natuurlijk trekt hij weer een meisje wat van paardrijden en dansen houd.nou ga daar maar eens een suprise voor maken.rich heeft een ballon gepapiermacheed maar volgens mij word dat niks.het moet een cap(valhelm) worden.ik maak van karton een zweepje,dat is nog te doen maar ja..... hij moet vrijdag mee en hij moet nog geverfd worden.pffffffffffffff ik houd helemaal niet van suprises.ik ben een knutselmiep maar aan suprises maken heb ik altijd een hekel gehad.dat vind ik dus echt niet leuk. @zena,ik heb niks voor die kleine.ze is nog zo klein.ze krijgt het toch niet mee.volgend jaar mag ze meedoen.nu niet.ze heeft er toch niks aan.weet zij veel hihi.ze zal wel gewoon slapen tijdens het uitpakken whahaha. verder even niks geloof ik. kus
Blub welk merk ding is dat mobiel? Tsss ja de moeder moet weer aan de slag! Ik vind surprises wel leuk maar dan moet wel iedereen aandacht eraan besteden en dat gebeurd vaak niet. Zena thanx! Uk ja ik koop ook dingen omdat ik zelf zo leuk vind hoor. Dat zal voor het meeste wel gelden, zo'n wurm kan toch zelf niet kiezen.
Check this out!; www.pediped.com Susanna....sla je slag....deze zijn sooooo cute! Ik heb twee paar besteld en ze zijn in het echt ook enig.
Gelukkig heb ik dit niet, ik hou heel veel van Timo en kan echt heel erg van hem genieten. Ik heb wel andere gevoelens die ik erg moeilijk vind hier op te schrijven, maar ik kan hele dagen huilen, vreselijk boos en geagiteerd worden om niks en nog wat andere dingen die ik liever voor me hou. Ik schrijf hier niet alles op want ik heb echt het gevoel dat ik vreselijk faal als moeder zijnde Ik ga morgen gewoon met de ha praten en hopelijk kan zij iets voor mij betekenen.
Nee Meis, Falen absoluut niet..... Je schrijft net dat je geniet van Timo en veel van hem houdt.. en dat voelt hij, werkelijk waar.. Ik kan natuurlijk niet precies weten wat je doormaakt maar ik heb wel een idee.. Hetgeen jij nu hebt, heb ik in de zwangerschap gehad.. een prenatale despressie noemen ze het beestje dan.. Nu is het nog niet helemaal over.. ik ga nu 1 keer per 2 weken [praten met maatschappelijk werk om alles op een rijtje te krijgen.. Goed van je dat je hulp zoekt.. Dat getuigt van een sterke vrouw! En als ik iets voor je kan doen... mail of pb mij gerust... Liefs mamak
Ik zit gelijk weer te huilen hier Tis echt vreselijk, maar ik vind je berichtje zo lief en is ook net wat ik nodig heb, dank je wel meid! Maar hoe voelde jij je tijdens je prenatale depressie, als je dat hier wilt delen dan hoor!
Tam; Je doet het heel goed...je hebt 2 mooie kindjes op de wereld gezet en ik heb net even op jullie website gespiekt...ziet er allemaal gezellig uit! Dit is vast zo'n depressie.....Lekker naar de HA gaan en ik hoop dat het zonnetje weer snel voor je gaat stralen. Dit natuurlijk voor alle Mama's die wat minder lekker in hun vel zitten nu.
morgen meiden pfffffffffff wat een rot nacht zeg. mees kwam eerst om iets over twaalf maar dat was alleen maar even een ik wil een knuffel huil. toen iets over een maar dronk nu maar 40. dus om 300 kwam hij weer en ook nu dronk hij nauwelijks en kreeg vervolgens darm krampen elke poging hem in zijn eigen bed te leggen mislukte grrrrrrr uit eindelijk zijn we beide in het grote bed in slaap gevallen en hebben papa niet er uit horen gaan om iets over 7 melde hij zich weer en dronk 70 cc maar hij is geen ontbijter dit is voor de ochtend een normale hoeveelheid. ik neem het er even van en ga nu even lekker computeren en dan straks even de badkamer doen en daarna, douche en dan zal hij wel weer een keer komen. ik ga dan lekker naar buiten moet nog even wat boodschappen doen maar ga pas als hij zijn buikje vol heeft. ga wel in de wagen dus die zet ik dan buiten eerst maar op om vervolgens mees te halen. even helemaal in mijn eentje met mees op pad dat had ik nog niet gedaan dus word spannend.
Lieve Tam Ik kan me heel goed voorstellen dat je sommige dingen hier niet neer wilt schrijven, maar dat je toch al een poging doet om hier te praten op het forum, vind ik heel sterk van je! En een slechte moeder ben je zeker niet, want als je zoveel van Timo houdt en graag bij hem mag zijn, dat voelt hij zeker al die liefde. Dus falen doe je zeker niet lieve schat! Is het mssn de drukte die een 2e ook met zich meebrengt? Zeker als je een dochter/zoon hebt die erg druk is en aandacht opeist. Goed dat je de symtomen al herkent, dan ben je er mssn nog op tijd bij met hulp zoeken. Heel veel sterkte meissie en je weet het he, ik ben er ook voor je! Hele dikke kus van je buddy
Titus: dat was dan zeker een zware nacht, een grote drinker is het dan idd niet 'nachts en 's morgens. Veel succes met wandelen straks! Blub: jij ook bedankt voor het compliment , wordt er verlegen van, want ik vind het niet meer dan normaal om iemand bij te staan en tot steun te zijn. Weet uit eigen ervaring dat het erg goed kan doen. Nou gister was er toch een wonder geschied? Ze kwam toch zelf om 15.00 dus heb haar niet wakker hoeven maken. Tegen 16.00 heb ik haar naar bed gebracht en dat was eerst weer drama, maar we hebben niet toegegeven en uiteindelijk viel ze tegen 16.30-16.45 weer in slaap. Om vervolgens om 18.00 weer wakker te worden. Dit was niet zo heel erg, ze moest toch in bad en om 18.30/19.00 weer de fles dus dat kwam wel goed uit. Vannacht kwam ze al om 3.00 na de laatste fles van 22.30, dit was dus een uur eerder dan "normaal" want dan is ze er om 4.00. We hebben nog een kwartier geprobeerd met het speentje, maar mevrouw was weer helemaal over de toeren, dus van doorslapen komt ook weinig de komende tijd denk ik.... Vanmorgen kwam ze om 7.00 weer en om 8.00 lag ze weer in bed, ze heeft nog even geprotesteerd maar we hebben de strijd gewonnen, ze ligt nu weer te slapen. Hopelijk houdt ze het ook vol tot 10.30/11.00. Ik moest straks naar het CWI om te kjiken of ze daar nog werk hebben en voor de WW-uitkering, maar hoop toch echt dat die niet nodig zal zijn, want wil best graag weer werken, zeker met ons nieuwe huis in het verschiet! Vanmiddag krijgt Rosalie haar 1e prikjes op het CB, vind het net als bij Milan wel erg spannend hoe ze er op reageert. Milan sliep de 1e dagen erg goed door de spuitjes. Was gelukkig ook niet hangerig of jengelig. Dus hopen dat zijn kleine zusje net zo is.... Fijne dag allemaal!
Morgen meiden Redelijke nacht hier. Na een half uur af en aan huilen is ze om 20.00 gaan slapen tot 22.00 uur. toen de laatste voeding en om 22.45 weer lekker verder gaan slapen. Om 3.30 werd ze wakker en ben ik de methode uit de slaapgids zelf gaan toepassen. speentje, strelen (in bedje) terug naar bed. Ze lag wat te woelen en het rook wat naar urine vond ik, dus 2de keer in haar bedje even de luier verschoont (een hele volle plasluier). toen nog 2x opstaan voor speentje, strelen en mevrouw sliep weer om 4.15. Om 5.00 werd ze nog een keer wakker dus weer speentje en strelen en toen heeft ze doorgeslapen tot 6.15 en heeft mijn man haar de fles gegeven. DE METHODE WERKT DUS , ik ga het nu volhouden. Straks ff een nieuwe puck a Baby halen (maatje groter), mevrouw groeit er uit. Nu ff stofzuigen. Tot later, groetjes Mariek73
Goedemorgen! zal straks op anderen reageren,wil even wat kwijt/vragen en moet dan weg... Noa kwam gister om 17:30 en toen om 0:15 pas weer..dat is dus bijna 7 uur!Daarna weer om de 3 uur. Ten eerste het zijn net de verkeerde tijden,doet ze dat vanaf een voeding later,slaapt ze de nacht door. ten tweede: het cb zei dat er snachts niet meer dan 6 uur tussen mocht zitten..dan zou ik haar dus wakker moeten maken?:S Heb er al eens eerder rond 23 uur wakker gemaakt voor die laatste voeding en dronk ze wel,maar kwam vervolgens gewoon weer om de 3 uur de nacht in,..ze verschuifd de tijden dus niet. wat vinden jullie moet ik haar het ritme laten bepalen,niet wakker maken en er op vertrouwen dat ze vanzelf wel verschuifd de nacht in? of wakker maken?
Yes, sterre slaapt door nu gedurende enkele dagen al. Ze heeft een net uur van 22u papje en daarna nog even rondkijken, om 6.30u is ze er terug Had al schrik dat ze nog niet ging doorslapen voor ik terug moest gaan werken. Nog 1 maandje vandaag op kop en dan is het terug m'n eerste werkdag, het gaat een hel worden die eerste dagen maar eerst nog winterpret. we vertrekken 20 ste naar zwart woud op sneeuwvakantie met m'n zus /man en kids en nog vriendenmet een kind