Oktober 2009 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door MamavanJordy, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
  2. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    @ wendela, ik heb geen idee waarom het zou "moeten" eigenlijk. Waarschijnlijk omdat ze van 5 naar 4 flessen is gegaan. Ze dronk namelijk al 5 flessen van 180cc en heeft er gewoon 1 weggelaten zonder bij de andere flessen meer te willen drinken. Ze drinkt nu dus in principe zo'n 180 cc minder dan voorheen.

3. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    @ joenka, wat een heerlijk joch!! En wat een stoere blouse heeft hij aan.

4. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    MH81: Hier 3 flessen van 180/6 en 1 van 210/7. Mocht zelfs van het cb niet ophogen maar dan eerder aanvullen met fruithapje.... Maar Boaz is ook zwaar genoeg. Maar Faye is ook aan de maat?!?!?

Lekker ding he! *mama straalt* Blouse is gaaf he, hoort eigenlijk nog trui overheen is van Noppies...

Wendelaa: Hoe is het met Timmie???

5. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    @ Joenka, wat een verschillen toch per cb. Ik mocht hier nog niet beginnen met fruit/groente. Pas bij 5 mnd. Ze krijgt in de laatste fles wel vanille rijstebloem, mocht wel van cb. Ik heb haar ook al fruit gegeven hoor. Alleen ging er meer naast dan in de mond dus ik wacht er nog wel een paar weekjes mee. Faye is volgens het cb wel aan de maat (vergeleken met haar lengte) 7kg, 62cm.. Maar verder geen probleem ofzo, ze zeiden dat ze er erg goed uitzag en dat ze boven de curve uitkwam in vergelijking met haar lengte.

6. lavendelay

lavendelay Niet meer actief

@mh81 nog vreemder onze cb zegt dat hij juist geen rijstebloem mag...
    Vage mensen daar bij het cb...

kijk onze vetty foto

7. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Rijstebloem werd ons ook afgeraden. dit omdat het puur calorieen zijn! En die heeft Boaz nou net niet nodig:D.

8. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    @lavendelay, Wat een prachtig kereltje, jullie Joey. Leuke naam ook. Die hadden wij ook op het oog indien Faye een jongetje was.

@cb, belachelijk, al die verschillen. Ze zouden eens een lijn moeten trekken met zijn allen.

9. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    @ Joenka, en tegen ons zeiden ze dat er in rijstebloem weinig voedingstoffen/calorieen ed zitten en dat het puur om het smaakje gaat en dat de melk wat dikker wordt zodat ze een beetje kunnen wennen aan vast voedsel.

10. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier vanmorgen met Yara naar het cb geweest, ze was vorige week al geweest voor de gewone controle, maar omdat ze toen ze ziek was geweest hadden we haar prikjes uitgesteld. Dus die hebben vandaag gehaald. Toen heb ik haar gelijk ook maar weer even laten wegen. vorige week 5360 gram (na een week flink ziek zijn) en nu 5630gram. Ze is lekker aan het inhalen dus.

Ze drinkt nu ook weer prima 4x 180cc en nog 1 keertje bij mij aan de borst. Maar dat is deze week ook voor het laatste, de voeding loopt terug en Yara drinkt erg onrustig bij mij. Denk dat ze er een beetje klaar mee is.

nog ff een vraagje aan de moeders van langslapers. Hoe laat geven jullie de eerste fles, en hoe doen jullie dat als de kids naar oppas/kdv moeten. Nu drinkt Yara om 06.00 uur bij mij (borst) maar ik moet haar daar echt voor wakker maken. Als ze straks gewoon een flesje krijgt kan dat wel later. maar dan zit ik wel met de vrijdag als ze naar het kdv moet.

sorry voor het lange verhaal, ga nu ff reageren

11. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    joenka hier om 3 uur thuis en om 11 uur alweer weg :D

12. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    @maia, leuke babygym, daar gaat Fleur vast veel plezier mee beleven

@omrollen, Yara rolt bijna van rug naar buik, maar of haar armpjes of haar beentjes liggen in de weg. maar denk dat het niet heel lang meer duurt

@rose, hier draaien de duimpjes ook hoor

@mh81 succes met werken ondanks dat je geen zin hebt

@joenka, mooie foto hoor!

@rijstebloem, hier werd ook gezegd dat het niets toevoegde.
    @fruit/groente ook hiervan werd gezegd dat het niet nodig was tot 6 maanden, maar wij zijn eigenwijs en toch van het weekend begonnen. Yara krijgt een paas hapjes perenhap per dag. Ze doet wel haar mondje open maar ook gelijk de tong naar buiten. nog ff oefenen dus

13. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    cb hier zegt liever geen rijstebloem omdat het geen waarde toevoegt en alleen maar dikmakend is. hier ook gewon begonnen met groenten en fruit

14. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    @ Noa, Faye krijgt rond 8.15uur haar eerste fles en de 2 dagen dat ze naar het kdv gaat rond 7.15. Ze wil de 2 dagen dat ze op het kdv is de 2e fles dan wel iets eerder maar bij de laatste fles komt ze alsnog weer op 19.30 uit.

15. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    jaja hoe was je carnaval?

hier net schoonma gesmst en gevraagt wat ze eten , dan schuif ik mooi daar aan

16. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    goedemorgen.

ben weer terug en gelukkig de carneval overleefd! was weer erg gezellie dit jaar!

sorry heb weinig teruggelezen waren zoveel paginas ga nu weer beginnen met lezen haha.
    hoop dat het met jullie allemaal goed gaat niks raars gebeurd ofzo?

Hier drinkt dylan gelukkig weer beter alleen huilt hij weer als vanouds helaas. en de nachten ook hij is echt zoooo vaak wakker.
    Heb het er gisteren ook maar met manlief over gehad dat het waarschijnlijk beter is voor me om toch maar naar een maatschappelijkweker te gaan zodat ik iedere week men ei kwijt kan ik wil graag voor zijn dat ik er evt aan onderdoor zou gaan!

Dus helaas hier nog niet super!

veel liefs jaja

17. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    sterkte Jaja, en inderdaad ff tijdelijk wat ondersteuning van maatschappelijk werk is helemaal niet raar. beter nu hulp vragen dan er straks aan onderdoor gaan.

18. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    hoi hoi, ik heb nu ff tijd van bijlezen, en moet nogal wat... 6 pagina`s!
    net met tess naar t bureau geweest, ze meten haar niet meer, vanwege dr heupdysplasie... :( ik vind het heel jammer. geen idee dus hoe lang ze is, maar ze weegt 6320 gram en dr hoofdomtrek is 40,5.

ga ff eten maken, en dan ff bijlezen en reageren!

19. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Zo ben aant werk dus ff ego...
    Julien is vanmorgen naar het cb geweest, zijn koorts is alweer iets gezakt maar spuitjes durfden ze nu nog niet te zetten i.v.m. gevaar voor koortsstuipen.

Wel is hij gemeten en gewogen. Hij weegt alweer 7 kg en is 66.5 cm lang. Bungelde bovenaan in de groeicurve.
    Verder adviseerde ze om de flessen op te hogen naar 4x210+7 ipv 2x210+7 en 2x180+6, dit i.v.m. zijn gewicht.

Nou dat was het weer, toedels!

tot vanavond. ;)

20. lavendelay

lavendelay Niet meer actief

Onze cb zegt dat joey dan last kan krijgen van zijn darmen later
    Heeft een slecht effect op de toekomst en omdat ik crohn heb kan ik het risico niet nemen...
    En om het dikker temaken heb ik johannusbroodpitmeel hij spuugt anders alles onder...

Bij de kruidvat heb je nu ook een gym voor 25 euro,piama,rompers en een babybadsteun
    Ik ga mijn inkopen echt doen van de week bij kruitvat haha ;)

Deel Deze Pagina