Oktober 2009 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door MamavanJordy, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

Hoi meiden!
    Hieperdepiep mn meisje is alweer 4 maanden!!
    Gisteravond heeft ze 60 cc gedronken dus we waren ervan overtuigd dat ze vannacht zou komen maar ze heeft gewoon weer doorgeslapen!

@Luna; ja Juulz moet omhoog kijken naar zn vriendin hahah!Hoe is het nu met t koortsmannetje?Oef wat heeft ie toch weer een zwoele blik heheh!

@kk; wat een schattige foto!

@mh81; de naam van Dyoni; tja die had ik al heel lang in mn hoofd en vond hem helemaal geweldig. De betekenis ervan trouwens ook; dochter van hemel en aarde en godin van de liefde!Hier ook een dame die sinds een paar weken weet dat ze kan gillen geweldig geluid(Zoals Maia al zei ze kan t heel goed)!Lijkt me wel zwaar indd 4 weken zonder manlief!Succes!Leuke chillfoto!

@maia; geweldig dat ze t hapje zo lekker vond!En Fleur is toch ook een lange meid?Wat een leuke foto’s!

@Wendelaa; ja Pokon vind ze heeerlijk!

@Joenka; ze gaat dalijk Boaz nog inhalen qua groei hahaha.eennee ducktapeje erop???

@Sylvia; nee ze zit in maat 68 broeken zijn soms een beetje kort maar ja om haar middel nog veels te wijd dus maat 74 is helemaal geen succes hahaha

@Rose; ik blijf ook duimen meid!

@Josien; ja echt raar hoe dat meten verschilt maar het cb geloof ik ook niet zo

@cb; hier werd mij gister door cb en kinderarts geadviseerd te beginnen met groente/fruit en rijstebloem…

@Noa; als ik vrij ben geef ik Dyoni haar eerste voeding wanneer ze wakker wordt.Als ik moet werken wil ze vaak zo vroeg niet drinken dus krijgt ze het daar..

@jaja; even een dikke knuffel voor jou!Dit lijkt me ook echt slopend hoop dat maatschappelijk werk wat voor je kan betekenen..

2. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    ellen: gewoon je meisje op bed leggen en een streepje met potlodd bij haar hoofdje zetten op het laken en bij haar voetjes dan efe met een centimeter opmeten weet je zelf ong hoe lang ze is! zo deden ze dit in het zh.

mis heb je hier wat aan!

luna: fijn dat het beter gaat met juul en jeetje 7 kg wat een kerel al haha.

3. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Luna, dus jij ook al t advies om meer te geven?

Ik snap geen ruk van mij cb dan hahaha.....
    Moet gewoon blijven geven wat ik nu doe en bijvoeden pas met de 6mnd.
    En Tim is dus met 66cm, 6700gr! hahaha....

4. 0babydream0

En de nieuwe maandfoto van mn meissie:D

5. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Jaja, misschien dat idd wat hulp voor je, je goed zal doen.
    Lijkt me echt slopend hoor

6. 0babydream0

Leuk je speelkleed weg trappen:D

7. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Baby...Pritty in Pink;)

8. 0babydream0

mummy loves pink hahaha wel een spijkerrokje om t een beetje te breken ;)

9. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    ei:met de beugel gaat t prima! tess vind het allemaal best, alleen t omdoen is soms wat mieren, dan houdt ze zich stijf. ze heeft wel door dat ze door dat ding haar benen niet meer vrij kan bewegen!

baby, hier heeft tess zich 1 keer van buik naar rug gedraaid, maar dat was voor ze de beugel kreeg. ze zal nu iets vertraging oplopen, maar haalt dat als t goed is straks zo weer in!

wen, dus geen carnaval gevierd gisteren? jammer!

luna, fijn dat julien weer beter slaapt! -> oei, koorts, hoe is t nu?

naam: tess staat op 11. gek, want hier in de buurt heb ik t nooit gehoord! (ook niet in geboorte-advertenties in de krant e.d.)

maia, leuk een fruithap!mooie beschrijving van hoe t ging.

jip, fijn dat het met de kids goed gaat! respect voor jou dat je zoveel werkt in de zaak!

mh81, welkom!mooie naam voor je dochter!

wen, fijn dat de afplatting minder wordt!

baby, als ze t goed doet op de medicijnen, is de keus makkelijk toch? het mooiste was natuurlijk dat ze geen medicatie hoefde, maar toch. hahah 4 cm gegroeid in 1 dag!! lekker dan...

kk, zag de foto op hyves, super!

luna, mooie foto van juulz, gave blouse!

mh, wat lijkt t me zwaar om je man zo lang te moeten missen! teun was afgelopen weekend een weekend weg, en dat was al raar! lijkt me trouwens ook erg voor je man, in 4 weken veranderen ze zo snel op deze leeftijd!
    mooie foto van Faye, is dat de kinderuitvoering van de ikea-stoel? wij hebben een grote staan, maar willen er een kleintje bijkopen voor Tess.

rose, nu alvast veel succes voor de uitslag, ik duim dat eva geen helmpje hoeft!

joenka, pittig zo`n nacht. als boaz zo gilt, wordt britt dan niet wakker?

kk, canvasdeal.nl, erg leuke site, kun je ook cadeaubonnen naar iemand toesturen, wordt dan in een leuk doosje verpakt, dat door de brievenbus past.

maia, nog steeds niet fit... beterschap, en ook met je mannetje!

lav: hahahah mooie tip voor die speen!

mh: tess drinkt 5x 180/6. ik zou ook niet meer geven als ze van de 200 nog iets laat staan hoor!

joenka, wat voor speentje heb je? mijn mening en ervaring is dat de bibi-speentjes beter 'vastgezogen' kunnen worden dan de difrax.maar volgens mij is niet iedereen het daarmee eens...
    wat een lekker ventje is t toch!!!

lav, lieve foto!

noa, wat is yara lekker gegroeid in 1 week!
    hier geen langslaper...

jaja, fijn dat jullie zo`n leuke carnaval hebben gehad! groot gelijk dat je met iemand gaat praten, t is niet niks wat je allemaal meemaakt met dylan...

luna, hopelijk knapt juulz weer op nu! denk je wel dat hij 4x zo`n fles opkan?

cb: hier zo doorgaan met de flessen, en rond 5 mnd de laatste afbouwen. ik zei dat ik daar huiverig voor ben, omdat ze nu al niet zo`n langslaper is. mag gerust wachten tot ze beter en langer slaapt. met 5 mnd beginnen met groente, pas daarna fruit, omdat dat zoeter is.

10. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    lav, ik ben ook al bij kruidvat geweest vanmorgen!

baby, gefeli met de vermaanddag van dyoni!wat een mooie foto weer van je meissie!

jaja, thnx voor de tip!

ik ga gauw n flesje maken en geven, en dan op naar t ziekenhuis voor de controle van tess dr spreidbeugel.

11. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Baby: Gefeliciteerd met je 4 de vermaanddag alweer!!! Gave foto zeg!

Zijn er veel weer naar het bureau geweest! Fijn dat het allemaal goed was! Ellen idd jammer dat ze nu niet meer meten! Ff stiekum thuis doen als de beugel eraf is!;)

Danjo: Zo die man van jou gaat goed door! Vandaag laatste dag toch??? Moet hij dan ook weer aan het werk? en wat eet je bij schoonmama???

Jaja: Lekker carnaval gevierd dus! Idd praten kan nooit kwaad,beter nu dan te laat!

Luna: Hihi, jij dus naar 210cc?!??!? Snap echt geen hout van het beleid van een cb??? Of heb je aangegeven dat hij nog steeds trek heeft?

Lavendelay: Ja, wou ook ff bij kruidvat kijken naar de badsteun! Kan hij ff relaxen!;)

Dyoni mag dus nu legaal over op groente en fruit! Fijn dat het goed gaat met haar! Hoe is het trouwens met je vader??

Ellen: Ik heb ook bibi speen, difrax valt er idd nog sneller uit heb ik wel ff geprobeerd....

Huisarts belde net en ze gaf aan dat er eigenlijk niet iets is voor deze leeftijd. Ze gaf aan dat de doorgang van zijn neus schijnbaar nog zo minimaal is dat de zoutoplossing er niet goed bijkomt. Dus wachten tot zijn neus ook meegroeit:D..
    Nu ligt hij ff te pitten en dan straks wakker maken om naar het zkh te gaan voor de controle van Britt haar oren.

12. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik hou het hier echt niet meer bij!! ;) Ik doe mn best om te reageren!!

Babydr: Dyoni groeit goed zeg! En wat knap dat ze niet huilt.
    Moet je Tara is zien:D.. die krijst alles bij elkaar bij het tweede prikje. Niet lang gelukkig.

Wapa: Slim belly is in de sportschool ja!
    Stond een oproep in de krant omdat ze er statistieken van willen maken van de uitslagen.
    Zou eens googlen bij jou in de buurt.

Blij ei, haha!! ;) Nee mn schoonouders weten het denk ik niet. Weet het eigenlijk niet.. wij hebben ze niks verteld iig!

naam: Tara is vorig jaar 98 keer gebruikt.

Jip: Fijn dat het zo goed gaat!! En succes met de drukte! ;)

Welkom mh81!! :)

babydr: Wauw 70 cm!! Mooie lange meid.

Maia: Haha wat schattig!! ;) Net alsof ze met dat lachje bedoeld: Héhé daar zat ik op te wachten!
    Leuk hoor!
    Gave foto's!!

Luna: Sneu voor de kleine man! :(
    Ik hoop dat t vandaag wat beter gaat, maaar dat zal ik zo wel lezen..

Kk: Super schattige foto!!!

Luna; Aah wat een gave foto!! Mooie vent zeg!

Gillen: Tara gilt harder dan mij. Is echt niet normaal meer! :$

Mh81: Wat een schatje!!

Joenka, volgens mij heb ik wat gemist, maar BOaz slaapt niet zo goed snachts??
    En wij hebben: knuffel je speen gekocht bij de prenatal.
    Bij Tara werkt het echt ideaal!!

Jaja: Sterkte meid, lijkt me niet makkelijk.Denk wel dat het fijn is om er iedere week even over te praten.

Baby: gefeli met de 4 maand!!!!
    Wat een lekker moppie

Ik stopt even met teruglezen, want het is al kwart voor 2 en om 2 uur moet ik ergens zijn. Pff.

Wil toch nog even wat kwijt.
    Misschien denken jullie, komt zij weer aan met dr gezeur.
    Maar wil toch vertellen waarom ik hier de laatste tijd wat minder ben.
    Zoals jullie weten gaat het momenteel even niet zo lekker met mn schoonouders en met mn zus.
    Hierdoor is de relatie tussen mij en Maurice (ondanks t huwelijksaanzoek van vorige week) ontzettend slecht geworden.
    Afgelopen zondag, nog wel op valanetijnsdag.
    Wou ik er bijna een punt achterzetten.
    Nu ik dit type staan de tranen me alweer in de ogen en zo gaat het eigenlijk al de afgelopen 2 weken.
    Ik kan de hele dag wel huilen, voor me lusteloos, heb nergens zin in, ben enorm snel geirriteerd. Voel me ontzettend gestresst waardoor ik constant een zere buik en last van mn darmen heb.
    Zie even nergens de lol meer van in, ookal weet bijna niemand dat.
    Ik heb me nog nooit zo kloten gevoeld als nu en ik weet gewoon echt niet wat ik ermee moet.
    Ik voel me zo bedonderd door mn schoonouders, en je wilt niet weten hoeveel last ik daar van heb.
    Ik ben niet iemand die over me heen laat lopen maar met mn schoonouders vind ik gewoon dat maurice t voor me op moet nemen.
    Hij is toch mijn vent, het zijn zijn ouders!!
    Maar als het moment daar is en zn moeder flikt weer iets, doettie helemaal niks!!
    Aan de ene kant snap ik dat wel , maar het gaat nu om zijn gezin!!
    Afgelopen zondag toen zn moeder smiddags aan de deur stond te bellen zei maurice gewoon: (toen Tara huilde) Tara moet stil zijn!:x
    Sorry maar hoe ver ga je??
    Hij schrok er zelf ook wel van zegtie, maar zo kan het toch niet verder?
    Omdat hij zo doet voel ik op dit moment helemaal niks voor m..
    Ik doe zo mijn best, maar het lukt me niet..
    Is misschien heel prive wat ik hier neerzet, maar ik weet gewoon niet aan wie ik het anders moet vertellen.
    Ik weet wel dat het leven na de geboorte van een kindje niet altijd rooskleurig is, maar dit slaat toch alles. Mn schoonouders verpesten al het geluk wat wij nu zouden moeten voelen, voor Tara maar ook voor elkaar!
    En dat vanaf dag 1 dat Tara is geboren.
    Ik denk dat ik morgen naar de dokter ga voor mezelf om het is uit te leggen, dat zal wel weer janken worden maar dat moet dan maar.
    Sorry voor het lange verhaal, ik zal echt echt proberen om weer meer te reageren..
    Tot vanavond..

liefs

13. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    leoniee, wat knap dat je je verhaal hier zo goed neer kan zetten, en ook heel goed dat je morgen naar de ha gaat om er over te praten.
    ik weet verder niet goed wat ik moet zeggen maar wil je alleen maar even heel veel sterkte toe wensen
    dikke knuffel!

14. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Leo: EEEENNNN HHHHEEEEELLLLLEEEEE DIIIIIKKKKEEEEE KNNUUUUFFFEEEELLLLL!

Maar Maurice ging toch ook met iemand erover praten? Of heb ik dat verkeerd begrepen? Op zich is het ook wel "normaal" dat je relatie na een eerste even een dipperiode krijgt! Dus ga nou niet allemaal vreselijke dingen in je hoofd halen! Ondanks dat het lastig is, zul je die problemen met je schoonouders gewoon moeten blocken en genieten van wat je hebt!

Enne....Tara is ook zo lief omdat ze van jullie samen is;)

15. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Knuffel je speen van prenatal heb ik vd week gekocht. Maar denk dat Boaz een te dikke buik heeft want hij rolt er elke keer af!:D

16. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    Lieve leonie, wat vreselijk klote meid. Ik hoop dat je een goede huisarts hebt die je begrijpt (mijn oude huisarts in A'dam had dat nl niet). Misschien kan hij je doorverwijzen en ga anders naar een Maatschappelijk werker. Dat je relatie onder druk komt te staan is logisch. Misschien is het verstandig om even wat afstand te nemen. Geef aan Maus aan dat je van hem houdt, maar gewoon even rust nodig hebt, probeer hem uit te leggen wat je hier hebt geschreven. Heb je misschien een goede vriendin waar je heen zou kunnen gaan?? Een andere omgeving kan je iig even rust en afleiding geven. Ik weet niet of je er iets aan hebt.... Denk dat je even voor jezelf en Tara moet kiezen (ookal kan maus er niet alles aan doen).... heel veel sterkte meid en een hele dikke knuffel voor jou.

foto's, zag weer hele leuke foto's voorbij komen.

Jaja, super dat je die stap neemt. Ook voor jou heel veel sterkte meid. Ik hoop dat je met een MW geholpen bent.

17. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    @ jaja, sterkte meid.. Je zult wel gesloopt zijn. Ik hoop dat er binnenkort betere tijden voor jullie aanbreken.
    @ babydream, ook alweer 4 maanden, gefeliciteerd! En wat is ze lang zeg.. En die foto op die stoel, geweldig, wat een diva!
    @ ellen, ja, het is de Ikea stoel. Ik vond m zo leuk dat ik m niet kon laten staan. Ze kan er natuurlijk nog niet echt in zitten maar voor de foto hebben wij haar er even "ingehangen". Jullie zo succes in het ziekenhuis.
    @speen, hier ook overgestapt van de difrax naar bibi.. Het scheelt 's nachts toch zo 2x lopen..
    @leoniee, meid, voor jou een hele dikke knuffel. Die heb je nu wel nodig zo te lezen.. Wat een ellende zeg! En dan ook alles tegelijk! Ik hoop dat jullie er samen uitkomen..

@ mijn mannetje 4 weken weg, ik ben het inderdaad wel een beetje gewend. Ben sowieso doordeweeks altijd alleen want hij werkt normaal op Texel. Wij gaan, als ons verzoek wordt goedgekeurd in juni 2011 voor 3 jaar naar Aruba voor zijn werk. Dan komt hij lekker iedere dag thuis. Ik hoop dat het doorgaat.. Heerlijk, 3 jaar chillen op de antillen.

18. zo,ff snel gelezen, maar alleen van leonie is me goed bijgebleven..

lieve meid, wat zal jij het moeilijk hebben! hele dikke knuffel voor jou! ik ken het een heel klein beetje (niet zo extreem) van mijn eigen moeder.. nooit komen toen esmée geboren was, tegen iedereen klagen dat ze haar kleindochter niet mocht zien/nooit zag.. wij gingen er elke 2 weken op zondag heen, maar dat zag ze dan weer niet en dat was niet goed genoeg, we moesten elke zondag komen.. nu is het gelukkig weer beter... meid, het komt allemaal wel goed en ga je idd geen gekke dingen in het hoofd halen, want maus staat tussen jullie in denk ik.. had ik ook... alleen christian was erg hard naar mijn moeder toe (gelukkig achteraf)

hier zijn de cadeaus besteld voor christian zijn verjaardag:

een slipcursus en de foto in zwart/wit op canvas... (via herinneringoplinnen.nl en dan met kortingscode zodat ik 10% korting kreeg...)

19. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Goedemiddag dames,

Hier ben ik ook weer eens. Wil weer proberen af en toe mee te schrijven. Zal niet erg vaak worden want werk sinds vorige week weer! Ben aangenomen in het onderwijs en doe nu dus invalwerk als leerkracht in het basisonderwijs. Is wel weer heel erg leuk maar ook vermoeiend.

Beide dames doen het goed hier. Senna groeit als kool. Niet zozeer in de lengte (wel een beetje in de breedte hihi) maar vooral in haar ontwikkeling. Het is echt een lachebekje en iedereen krijgt een enorme glimlach :D Helaas heeft ze wel besloten om snachts weer voor een fles te komen, maar ach ik mag niet klagen. En Aïsha wordt volgende week alweer 2. (Ik heb een mooie taart bij Maia besteld, ik ben benieuwd!!!)

Ik ga nu nog niet op iedereen reageren. Heb de laatste bladzijde gelezen. Leo, ik heb het een klein beetje gevolgd. Ik heb zo'n periode ook gehad na de geboorte van Aïsha. Ga alsjeblieft nu nog geen grote beslissingen nemen. Neem de tijd voor jezelf en praat er vooral veel over, ook met Maus. Bij mij is het ook goed gekomen (na veel ruzie, schelden en ook wat dreigementen van verlaten van mijn kant af :)) Maar daarna is het echt veel beter geworden. En ben nu blij dat ik toen niet heb gedaan wat ik eigenlijk wel wilde...weggaan bij mn mannetje. Als het over een tijdje nog steeds niet beter wordt of slechter gaat kun je daar altijd nog over na gaan denken...sterkte meid!

Voor de rest....ik ga jullie weer proberen te volgen en reageer dan weer :)

Heb trouwens zin in de meeting van 21 maart...Dan is mn meisje alweer precies 6 maanden!!!!:$

Liefs,
    Shaula

20. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    leonie, hele dikke knuffel voor jou! dat je relatie onder druk komt te staan als je n kindje krijgt, hoor je wel vaker, maar jullie hebben zoveel gedoe met je schoonouders, wat een drama... misschien kun je tara een avondje naar een vriendin/zus/broer brengen die je vertrouwt en dan eens met maurice gaan praten? echt met zn tweeen, geen tv, geen telefoon. en dan helemaal open en eerlijk zijn over gevoelens, gedachten enz.
    goed van je dat je naar de dokter gaat!

shaula, leuk om te horen dat t beter gaat! dus niet meer zoveel hoofdpijn en wazig zien? super dat je weer aan t werk bent! jammer dat we niet naar dezelfde meeting gaan, ik zou senna wel eens willen zien. je beschrijving over dat groeien in de breedte herken ik wel! hahaha
    ik ben welgeteld 3 minuten in t ziekenhuis geweest, toen kon ik alweer gaan. en dat terwijl t 25 minuten rijden is...

Deel Deze Pagina