Oktober 2009 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door MamavanJordy, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Hey meiden,

ben weer terug hoor van vakantie maar drukdrukdruk... Vind het wel lastig af en toe om alles goed te doen! Het huishouden lijdt daar vaak onder en na een goed gesprek samen hebben we afgesproken daar meer aan te doen :) Elise is vandaag alweer 4 maanden en we zijn nog steeds stapel verliefd op haar! Ze is wel wat ziekjes en heeft waarschijnlijk waterpokken, hoezo ze is er vroeg bij!! Vakantie is goed gegaan maar wel heftig hoor met zo'n kleintje, maar ze heeft zich super gehouden! Ze is ook over de 6 kilo heen, yay :) Goed dat was het in een notendop ;)

Tess beugeltjes lees ik, voor hoe lang Ellen? Fijn dat ze er weinig last van heeft, voor jullie wel even wennen of niet??

Rins, ik kan me voorstellen hoor dat je er zelf even aan moet wennen! Waarom doen ze het pas bij 6 maanden??

Joenka, ehm.. Nou ze heeft een kort tongriempje maar verder... Ik zie altijd alleen maar dat tongriempje als ze huilt en dan denk ik die tong kan alle kanten op :) (ze kan em ook errug ver uitsteken!)

Leonie, wat vervelend voor jullie meid! Ik snap dat je je verhaal kwijt moet en hoop dat jullie eruit komen! Ik zou ook een vent willen die voor mij/ ons opkomt hoor!

Baby, wat een cuty!!

Dropfruit, jij ook een lieffie :)

Shaula, leuk om te horen dat het goed met jullie gaat!

Gisteren lag ons meisje heel lief te kletsen met een andere baby op het kdv, lief he! En zo grappig dat ze dat al doen! Maar morgen houden we haar thuis ivm haar ziekzijn. We weten niet zeker wat het is maar manlief kan het morgen oplossen dus dan heb ik liever dat ze thuis is!

Ik hoop niet dat ik nog grote dingen heb gemist!

Een fijne avond allemaal!

2. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

MvJ, ik heb de bv heel langzaam afgebouwd tot afgelopen weekend (toen heeft ze voor het laatst gehad) en dat kan ik wel merken hoor! Ik begin weer iets meer mn oude ik te zijn maar seks is niet helemaal wat het was voor de bevalling. Komt wel weer denk ik. Heb mn eerste menstruatie ook weer gehad. Hier trouwens ook alleen maar een condoom, wel veel gedoe op het moment supreme maar aan de hormonen ga ik echt niet weer en ik zou me voor kunnen stellen dat we niet jaren wachten voordat we een tweede willen!

3. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

Zo hier was ik weer!Geen bevalling gehad…Morgen weer gewoon werken, met Dyoni gaat alles super!!!Geniet tegenwoordig heel erg van haar hapjes!

@Dropfruit;Jaeda is nog een lekker ukkie!Maar Dyoni was bij haar geboorte al 56 cm dus daar kan je t niet mee verglijken hahaha enne hier ook enorme haaruitval gelukkig heb ik genoeg maar vervelend is het wel..
    Wat een lieve foto!!

@blijei; wat een lief berichtje heb je gestuurd!!!

@Mirena; ik heb hem nu sinds 3 weken en vloei nu ook 3 weken begin dat nu wel zat te worden eerlijk gezegd…

@mvj; jij ook een wachtdag gehad zie ik!

@gusam; nu zie ik wel een licht streepje!

@Danjo; en lekker geharinghapt?

@Sylvia; fleurig huis tja Dyoni’s spullen zijn allemaal kleurig en fleurig hahaha de woonkamer is wit/bruin met zilveren en auqa blauwe accesoires dus valt best mee..Maar voor Dyoni inderdaad wel kleur!

@Odess; welcome back!!Hieperdepiep met de 4 maanden!!Wow ze is wel snel met waterpokken zeg!!

4. kitty1982

kitty1982 Fanatiek lid

14 sep 2007
    1.055
    0
    0
    bediende
    België
    gusam wat bedoel je eigenlijk met zwanger van een donor?
    alvast een heel voorzichtige proficiat
    xxx

5. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    @ Joenka, wat een leuke foto van Boaz zeg, schattig!
    En hoest nu met de verkoudheid enzo?

@ Jaja, meer dan sterkte weet ik eigenlijk niet te zeggen.
    Heb je al een afspraak gemaakt?

@ baby, haha, leuke foto op de speelkleed, blijft fascinerend he? die dingen boven hun hoofdje

@ Ellen, fijn dat het goed lijkt te gaan met het spreidbroekje
    Hier zeiden ze de vorige keer ook dat hij nog wel 5 flessen mocht tot 5 mnd.
    Moet morgen weer dus dan hoor ik het wel.

@ Leonie, goed dat je even je verhaal hebt gedaan hier.
    Heel vele sterkte, lijkt me echt klote.
    Moet zeggen dat het gelukkig hier gewoon goed loopt en als ik dat van jou lees knijp ik mijn handjes dicht.
    Heb je inmiddels een goed gesprek met maurice gehad?
    En heb je een vriendin of je moeder ofzo waar je er mee over kunt praten?
    Nou mocht je je ei kwijt willen, wat mij betreft, lekker hier doen.

STerkte!
    ( Lees dat je met vriendinnen niet wil, ook niet 1 beste vriendin?

@ Shaula, fijn dat alles goed gaat!
    Heb ook niet altijd tijd om veel mee te schrijven hier hoor.

@ Luna, hoest met je werk? Al meer duidelijkheid? En jullie huis? En jullie relatie?

@ Maia, bevalt het werken je wel?

@ Wendelaa, kreeg jij nou ook hulp met iets uit het verleden of wie was dat?
    Hoe gaat het daar mee?

@ Lavendelay, bij ons meet de fysio het op, dan moet je naar de huisarts, die schrijft een verwijsbrief voor de kinderarts en de kinderarts stuurt je weer door naar een orthopedisch instrumentenmaker

@ Dropfruit, ja je meisje is idd wat klein maar als het verder god gaat?
    Was ze ook klein bij de geboorte?
    Mooie foto

@ Gusam, ik zou zeggen een lichte streep

@ 2e kindje, ik vind tijn erg leuk ondanks de moeilijke start maar nu nog 1, nee dank je, ff niet en zo ff van hem genieten.
    Knap als je dat aankunt als je alleen bent!
    Werk je er ook nog naast Gusam?

@ Odess, fijn gehad?
    Mooi dat alels goed gaat.
    Weet eigenlijk niet waarom ze wachten tot 6 mnd.

@ Baby, heb je alweer een bevalling meegemaakt?
    Lijkt me raar als je het zelf ook een keer hebt beleefd.

Hier lekker paar dagen vrij (11 in totaal ahum)

Heb van 0 tot 4 mnd alle foto's besteld (180) en die ben ik aan het inplakken, heb ik het meeste gehad want van de bevalling en begin maak je denk i ktoch de meeste foto's.
    Wel leuk om weer terug te zien.

Morgen naar cb, volgende week naar huisarts ivm hoofdje en 18 mrt naar de kinderarts.

Doei, ik ga tv kijken

6. Maia

Maia Niet meer actief

zo, taarten staan af te koelen, puzzeltje is klaar :) nu bankhangen :)

@rins: ja hoor, het werken bevalt me prima!

@2e kindje: willen er wel graag een als het ons gegund is maar nu nog niet ;) eerst allebei maar eens een vast contract en dat is volgend jaar pas als alles goed loopt.

7. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Zo, na een dagje technische problemen met de pc, zijn we er weer haha....
    Lekker geklets hier weer;)

@Rose, succes morgen met de meting!
    Ga duimen dat het niet nodig zal zijn...

@Odess, welkom back!!!!
    En fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad en de taken een beetje verdeeld zijn hihi

@Dropfruit, hier ook nog steeds geen ongi gehad.
    En geef volledig kv....
    Sexzin, momenteel weer wat minder, maar dat komt door mijn mentale toestand.

@Rins, lief dat je er aan denkt...
    Volgende week woensdag heb ik mijn eerste gfesprek met de psych. En vandaag is op mijn schildklier geprikt.

Kreeg trouwens vorige week de uitslag terug van t uitstrijkje..
    Weer PAP3 a...zucht...over een half jaar weer terug komen.
    Echt waar, t is net een roerput daar beneden hahahaha

8. 0babydream0

@rins; nee vandaag weer de 1e wachtdag na mn bevalling en heb nog niks gehad...

9. 0babydream0

ooww en vandaag hebben we eindelijk een canvasdoek van Dyoni binnen gehad!Super gaaf!! T weekend gaat manlief hem op hangen!:D Deze foto is t geworden

10. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Goedenavond allemaal!

haaruitval, als ik mijn haar nat heb en er met mijn handen of borstel doorheen ga is het hier ook een klein drama. Gelukkig met droog haar geen last van.
    @ dropfruit, wat een mooie meid hebben jullie! Mooie naam ook!
    @ ongi, ik ben alweer 3x ongesteld geweest waarvan de laatste 2 een nette cyclus van 28 dagen. Wij gaan volgende maand, als manlief weer thuis is, weer "voor het echie". Het lijkt me heerlijk om de kleintjes kort opelkaar te mogen krijgen.. Nu hopen dat het allemaal ook lukt..
    @ luna, weer met de pil gestopt voor een 2e?
    @ blij ei, hoe ging het op het kdv?
    @ MvJ, hier is "de zin" ook afgelopen week pas weer teruggekomen.. Er is dus nog hoop hahah
    @Gusam, ik zie een streep! Een voorzichtige gefeliciteerd!
    @ Danjo, was de haring lekker?
    @babydream, Wat een mooie foto! Waar heb je die laten maken?

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben..
    @ hier, vandaag begonnen met groente, worteltjes. Ze heeft toch 1/3 van het potje naar binnen gewerkt!

11. Maia

Maia Niet meer actief

oooooooo wat gaaf Baby!!!! dat wil ik ook ... (moet nog een datum geprikt worden, tegen die tijd is Fleur 20 ofzo)

12. wapa

wapa Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.136
    2
    0
    Heey!

@baby wat gaaf!!! ( kan ook niet anders natuurlijk!! )
    Zag voor de rest ook weer supermooie kindjes voorbij komen...
    @leo, dikke knuffel... geef het de tijd en ga een goed gesprek met Maurice in... desnoods even met z`n tweeen uit eten... even weer prioriteiten stellen samen!!

@nieuwelingen: Welkom!!!

@ nog een kindje... wij zijn klaar! Althans manlief is klaar en ik sluit niets uit... lol... nee hoor het is goed zo...

@gusam, vorozichtig gefeli!

@zin, hier met vlagen... over het algemeen zit het wel goed maar heb van die periodes dat mijn hoofd zo blij is dat het het kussen raakt dat ik geen gepluk aan me lijf wil hebben... ben nu echt aan het ontzwangeren... vorig jaar bleek ik alweer zwanger te zijn... heel gek... en nu zo gelukkig!!

@ danjo: hoe was de haring????
    @flessen, hier ook nog 5 hoor. Larissa drinkt ze nu allemaal helemaal leeg dus dat houden we ook nog even zo, verder nog niet begonnen aan fruit en groente... ze lijkt er ook nog niet om te geven...

Vandaag zo grappig, de mobile boven de box was afgelopen en daar was ze het duidelijk niet mee eens.. Pip ( mobile van Woezel en pip ) kreeg me toch een paar schoppen...

@ rollen, hier ook nog niet....

Helaas heeft Larissa ( ws in het ziekenhuis ) een duidelijke voorkeur voor haar linkerkant ontwikkeld en wat we ook doen ze blijft het liefste op haar linkerkant liggen, ws ook omdat ze het liefste met haar linkerduimpje duimt... maar gaan morgen even de fysio bellen om te proberen een helmpje te voorkomen... Als ze wel een helmpje moet dan is het niet anders.. maar er is voor mijn gevoel nog geen duidelijke afplatting te zien dus zal allemaal wel loslopen..

@ baan.. hopelijk krijg ik morgen uitsluitsel... ben benieuwd....

Nou dat was het wel weer...

Fijne avond!!

13. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Baby, wat een mooie foto zeg! Dat moet schitterend staan aan de wand!

@Gusam, een duidelijke streep! Gefeliciteerd! Kan je nog eens wat vertellen over je donor? Hoe ben je eraan gekomen, hoe gaat zoiets nou in zijn werk? Ben nieuwsgierig ;).

@Zin, hier wel... maar sinds plaatsing van het spiraaltje nog iedere dag last van bloedverlies gehad, dus niet echt lekker :(.

@Wapa, balen van de voorkeurshouding... beetje in de gaten houden dan maar, maar wel fijn dat er nog geen afplatting te constateren is.

@Leonie, wat een verhaal meid! Ik hoop dat je iemand in je omgeving hebt met wie je er toch ook face-to-face over kan praten. Het lijkt me toch belangrijk dat je je ei kwijt kan. Sterkte meid!

@Odess, welkom terug! Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad! Wel balen van de waterpokken! Beterschap!

@Haaruitval, hier ook heel veel last van! :(

@Wendelaa, balen meid... weer PAP3a? En wat nu?

@Rins, lekker ouderwets foto's in aan het plakken :D! Succes meid! Wat een werk! Wij hebben alleen digitale foto's en ik heb me voorgenomen ieder jaar zo'n groot boek met digitale foto's te laten afdrukken.

@Shaula, wat leuk om weer van je te horen meid! Hopelijk zien we elkaar hier weer vaker!

Liefs,
    Josien

14. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Gusam...dat is toch wel een mooie test;)
    Voorzichtig gefeliciteerd!

@Baby, wat een prachtige foto!

@Josien, balen dat je nog steeds rommeld met bloedverlies...even doorbijten en dan wordt t echt wel beter!

En wat de uitslag betreft....ik ben nu sinds 2jaar ofzo onder controle bij een gyn. Dit omdat er tijdens een uitstrijkje bij de h.a ook pap3 uitkwam...vervolgens bij de gyn een biopt laten doen en daar kwam weer niets uit. Door de zwangerschap was t alweer meer als een jaar geleden en nu weer deze uitslag.
    Over een half jaar gewoon weer terug komen.
    Ach ik maak me er niet druk om hoor hihi

@Wapa, vervelend dat ze nu een voorkeurshouding heeft ontwikkeld. Slim om dan ff naar een fysio te gaan...

15. Tamale

Tamale Niet meer actief

Odess: Welcome back! Wat gezellig dat je er weer bent!

Rins: Tegen mijn moeder heb ik al een paar keer gezegt dat ik me rot voel.
    Maar van haar komt niet meer dan: aah wat zielig voor Maurice, aah wat sneu voor hem.
    Heb ook niet het idee dat het alleen de stress van mn schoonouders is, maar na de bevalling ben ik gewoon mezelf niet meer en dit maakt het gewoon allemaal wat erger.
    Kvoel me snel een zeurderd en denk dat ik dat ook bij een vriendin zal hebben.
    1 vriendin weet er wel vanaf sinds gisteravond, ben er vanmiddag nog even geweest, en dat voelt toch eigenlijk ook wel heel fijn..
    Bedankt voor je reactie!

babydr: Super super gaaf!!!
    Helemaal geweldig..

16. Tamale

Tamale Niet meer actief

oh, heeft iemand trouwens de oktobermama's site nog een keer voor me? Ik weet t niet meer...

17. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    @ Gusam : volgens mij kan ik je feliciteren, ik zie ook een 2e licht streepje. Wel erg vlot, maar dat wilde je ook graag dus dat is mooi :)

@ Stevig ouderschap, het consultatiebureau geeft een vragenlijst bij het 1e huisbezoek, en daarop de vragen ingevuld kun je ook hoog scoren als je bijvoorbeeld in het verleden een depressie hebt gehad, of als je weinig tot geen steun hebt in je omgeving etc..
    En je kan wel degelijk zelf aangeven dat je er gebruik van wilt maken.
    Maar ze doen het volgens mij niet in elke gemeente.

Leonie ik hoop dat jij er wel wat aan hebt! xx

Iemand vroeg aan mij hoe het ging met de kids...

Vannacht is mike bijna elk uur wakker geweest, hoesten hoesten hoesten, en hij drinkt ook nog vrij matig 4x 130cc op vandaag dus is niet zo veel.
    Laura is op zich wel goed te pas, vanmiddag wel na een middagslaapje van een uur wakker geboord door de buren, en wilde daarna niet meer slapen, helemaal overstuur.
    verder rode konen, groen snot etc

18. Gusam

Gusam Niet meer actief

hallo,

voor diegene die vroegen hoe het nu werkt met een donor, hier leg ik het even uit.

Allereerst moet je er goed over nadenken, wat wil je van de donor, welke eisen heb je.
    daarna plaats je op een site voor donoren en mensen die donoren zoeken een oproep, je krijgt dan meerdere reacties, ik werk met mijn gevoel en zal weinig van mijzelf vertellen tot ik het gevoel heb echt ermee verder te gaan, dus je mailt wat met elkaar en ik wilde eerst een foto zien van de donor.
    daarna spreek je af voor een kennismaking, in een centrale plek of bij je thuis ligt eraan wat jezelf het prettigst vind.
    Op het moment dat je kiest met elkaar te gaan samen werken teken je beiden een rechtsgeldig contract. als je een pos ovu test hebt spreek je af en hij doet zijn zaakje in een potje (dus niet op de natuurlijke manier) hij vertrekt en jij kan het inbrengen met een spuitje, en dan is het afwachten.

dus dit is in het kort hoe of wat, en normaal gaat het niet zo snel en heb je zeker een paar rondes nodig voordat je echt zwanger raakt, maar blijkbaar ging het nu wel snel.
    Ik ga as vrijdag testen met de digitale en dan geef ik mezelf pas groen licht als het positief aan geeft.

Ik hoop dat ik zo de vragen heb beantwoord, als je nog vragen hebt dan hoor ik ze graag.

XXX Gusam

19. hey gusam..

nog even een vraagje: leert je donor straks het kindje ook kennen? en houd je hem ook op de hoogte van de zwangerschap?

20. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Hoi,

Sorry ben er weinig vandaag en morgen (denk ik) dus even een ego post... was dus om 9 uur bij kdv..uitgelegd dat hij niet zo'n goede in slaap komer is enzo (fohn heb ik maar thuis gelaten ;)) redelijk snel weer weg gegaan. Vond t best moeilijk maar ging maar snel boodschappen doen en de badkamer schoonmaken en toen was t alweer tijd om m op te halen om 11 uur

Ik kwam binnen en toen zei de leidster: hij slaapt al vanaf 9.30 :( :$ en t was dus 11 uur haha....dus t ging goed.
    *** Kdv-leidsters You Rule! *** (ennuh danjo jij ook, je zei t al)
    Daarna heeft hij thuis ook nog geslapen van 13 - 15.30 en slaapt nu sinds 19 uur (net flesje gehad)...

Morgen gaat hij wat langer...en dan ga ik met mn moeder (die er nu ook is, vandaar dat ik hier niet ben) winkelen (maatje 68 jeeeej)...

Nu ga ik slapen, liefs voor jullie...

Deel Deze Pagina