Oktober 2009 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door MamavanJordy, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@Maia, hoe is het werken gegaan? Hopelijk niet te vermoeiend. Die gronische hoofdpijn heb ik ook. Super vervelend.
    @Haaruitval, ja hier dus ook. Als ik in bad kijk nadat ik hem heb laten leeglopen lijkt het wel alsof zich daar een aap heeft geborsteld.
    @Leonie, hopelijk gaat het al wat beter met je? ! Heb je met Maurice nog kunnen praten?
    @Jip, hier vanaf het begin al flesvoeding. Heb ook geen bv geprobeerd.
    @Laveldely, hier ook nog evne wachten met een kindje hoor. ;)
    @Danjo, waren de haringen lekker? Carnaval weer voorbi jdus jullie zitten weer lekker saampjes thuis nu?!
    @Rose, o heerlijk heb je alweer weekend? Lekker zeg. Grappig om te lezen dat jullie gewoon doorgaan met jullie dagelijks leven. Lees regelmatig dat je even weggaat, bij vrienden langsgaat of andersom.
    @Gusam, ik had het al op hyves gezet maar wil je ook hier nog even feliciteren met je (bijna) posi test! Hihi grapje, staat niks op hyves natuurlijk!!!
    @Sylvia, fijn te lezen dat alles goed gaat. Met Juliën ook hoor, is van de koorts af. Nou, eigenlijk heb ik nog niet echt heel erg veel voorbereid voor onze bruiloft…schandalig hé! Haha. Maar kan mer er nog niet echt toe zetten.
    @Odess, leuke vakantie gehad dus? Fijn dat jullie het op kunnen lossen en de kleine thuis kunnen houden.
    @Baby, fijn dat alles super gaat en ook met de hapjes!
    @Rins, zooo knap hoor op iedereen reactie gegeven! Lief dat het vraag. Hier is alles prima. Bij jou ook zo te lezen. Leuk hé die foto’s inplakken. Ben benieuwd naar de uitk.v.d. kinderarts en cb.
    @Wendelaa, is dat een twijfelachtige uitslag dan van het uitsrijkje? Hopelijk niks vervelend toch? O ik lees nu dat het niets ernstigs is. Gelukkig maar!
    @Anas, beetje onrustig lees ik. Maar verder met jou wel goed ?
    @Blijei, shopze morgen. Blij dat het meeviel op kdv.
    @Baby, super dat canvasdoek zeg. Mooi met die veren. Echt heel schattig.
    @Mh81, . O neeee nog even geen 2e. Ik ben met de pil gestopt omdat ik weer migraine aanvallen kreeg. Knap zeg dat ze al zoveel wortel gegeten heeft! Hier wordt het nog een beetje uitgespuugt maar ik ga het morgen weer proberen met verse peer.
    @Wapa, wat vervelend van de voorkeurshouding, hopelijk kan de fysio er wat aa ndoen.

2. Momfulness

Zo, weer op iedereen gereageerd en nu ga ik naar bed! haha.
    Zijn net terug van de verjaardag, Juliën heeft lekker geslapen bij mij ouders. Toedels!!

3. Gusam

Gusam Niet meer actief

de donor zal in de toekomst (als het kind het aangeeft) contact hebben. hij wil af en toe een foto ontvangen en verder niets.
    hij laat het helemaal aan het kind over, maar hij vind het wel leuk om af en toe iets te horen.

XXX Gusam

4. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    dag allemaal!

bedankt voor jullie leuke reacties over mn foto!

@ blij ei: fijn dat het zo goed ging bij het kdv, lijkt me een hele geruststelling!
    voor hoeveel dagen gaat boaz straks heen?

@ kitty: balen dat jij ook nog niet ongie bent geworden.. heb je al een idee wanneer je je weer laat doorsturen of wacht je het gewoon af? ik zit namelijk een beetje in twijfel wanneer ik me weer ga laten doorsturen.. ben zo bang dat het deze keer langer gaat duren dan de vorige keer, maar wil ook niet te snel weer gehannes aan mn lijf..

@ leonie: heb niet alles meegekregen maar wil je toch ff sterkte wensen!

sex na de bevalling: ook niet heel veel zin maar dat komt denk ik gewoon door moeheid, en mijn partner en ik hebben beiden een heel ander ritme, hij werkt overdag en ik savonds.. dus de avonden dat we samen zijn hebben we ook veel dingen te doen, en komt het er vaak ook niet van..
    hier slechts twee keer sex gehad..

@ gusam: ik zie ook een streep, gefeliciteerd!! en knap dat je het op deze manier wil doen, en niet blijft wachten tot je oud en bejaard bent zonder kids!

@ lavendelay: ja het lijtk mij heerlijk om twee kindjes dicht op elkaar te hebben, en juist niet zolang ertuusen, anders heb je dat de ene naart school gaat en moet je nog fulltime zorgen voor de ander.. ik zie dat wel een beetje als een nadeel, maar goed snap dat ook wel weer.. ieder zn eigen hihi:)

@ wendela: das niet zo mooi van dat uitstrijkje, hopen dat het er over een half jaar beter uitziet..

@ baby: supermooie foto van dyoni!!

ik ben trouwens ff op het internet aan het kijken over iformatie met babyfotoshoots voor reclames enzo, aan de ene kant weet ik niet zo goed wat ik ervan moet vinden, aan de andere kant lijkt het me ook wel super leuk! hier miss dames die er ervaringen mee hebben?

nou weltrusten, liefs

5. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    hallo dames.

gusam: ik was gewoon efe benieuwd! en ook vanaf hier een voorzichtige gefeliciteerd! spannend.

dropfruit: sorry geen ervaringen mee

baby:wat een mooie foto weer van je meissie.

laven:hier geen 2e hoor!!!!!!

leo:jij ook sterkte met alles meid!

rest kwijt sorry.

vanmorgen naar de ha toe. en dan even kijken wat hij zegt ik zit er zo doorheen en zulke nachten trekt niemand.
    Onze relatie met men man en ik staat ook strak vanmorgen ontplofte de bom efe hij is nu naar zen werk toe maar het was niet prettig.
    Dus hier efe er zwaar doorheen moet ook de hele dag huilen om niks en ben gewoon echt op!

veel liefs jaja

6. Momfulness

@Gusam, toevallig nog een andere test gedaan?

@dropfruit, geen ervaring mee maar als je er de tijd voor hebt, waarom niet? Lijkt me super schattig om je kleine in een blad te zien staan.

@Jaja, hele dikke knuffel en veel sterkte van mij. Ik hoop dat de dokter wa voor je kan betekenen en het niet afdoet als "tja, dat komt vaker voor de eerste maanden". Zou ook echt zeggen wat je hier ook verteld. Ik hoop niet dat de ruzie ernstig is met je man en dat je er samen uitkomt. Niet zo leuk allemaal.

7. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Jaja, meid toch...t is ook niet niks wat jullie iedere dag voor jullie kiezen krijgen. Dat houd toch geen mens vol zo.....
    Hoop echt dat ze iets voor jullie kunnen betekenen.
    Dikke knuffel in ieder geval.

@Dropfruit...geen ervaring mee.
    Maar ik zelf zou t nooit doen, tuurlijk een hele eer als je kind voor zoiets uitgekozen wordt, maar of je ze er een plezier mee doet?

8. Momfulness

@Wen alles goed bij jou? Hoe is het met de spuitluiers?

9. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen! Hier wel een goede nacht gehad, alleen is Fleur sinds we de fles aan het vervroegen zijn toch echt wel om 5:30 steeds wakker. Meestal poging tot negeren en dat lukt wel maar ik hoop dat ze binnenkort gewoon weer doorheeft dat ze ook wel tot 7:00 mag slapen ;)

@jaja: een heel dikke knuffel! succes bij de ha straks!

@gusam: bedankt voor de uitleg! Ben wel benieuwd of de test nu wat donkerder is vanochtend!

@odess: welkom terug trouwens! En beterschap voor je meisje!

@ei: ah, zie je wel, hartstikke goed gegaan dus!

@anas: vervelend dat het nog steeds niet lekker gaat bij jullie :(

nou ik ga zo met mijn meisje in bad stappen even denk ik.

10. Momfulness

@Maia, ken het! Hier ook vroeger sinds we op 4 flessen zijn overgestapt.

Badderze!

11. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Die spuiten nog steeds om mijn oren;)
    Gister contact gehad met de k.a.....heeeeel lang verhaal haha.
    Volgens hem is t wel normaal na een buikvirus dat je nog zolang diarree hebt. Doordat er dingen in de darmen beschadigd zijn enzo...hij dacht niet dat het KMA ofzo was.
    Maar wel zei hij dat door zoeits de darmen lactose-intolerant konden worden. En als ik perse iets wilde doen aan die diarree, ik een maand lang andere voeding kon proberen. Als de klachten dan overgaan, moet ik na een maand weer terug op gewone voeding. Hij had t in eerste instantie over Soya-voeding, maar die was bijna nergens te verkrijgen zei hij en anders dus Pepti.
    Ook vond hij het erg vreemd dat Tim maar 4 flessen kreeg, omdat hij eigenlijk te licht is en was dan ook geiirriteerd over het cb. Maar ik heb m duidelijk gemaakt dat Tim dat zelf regeld en niet het cb haha....als Tim 5 flessen wil, dan krijgt ie dat ook!
    Maar hij wil er maar 4....Vreemd vond ie t wel, dat ze op t cb zeiden dat hij qua gewicht goed zat.
    Maar goed, heb dus nu Nutrilon Soya in huis(duuuuuur) en ga dat eens proberen. Want ik blijf t raar vinden dat hij gelijk na de fles of soms net voor die leeg is, diarree heeft.

12. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Maia, ik zou dan de fles weer later gaan geven hoor hahaha...
    Dat liever dan heel vroeg wakker!
    Tim die komt zelf ineens eerder savonds, gisteravond om 21.00.
    Al vond ik m toen wel bijna dubbel gevouwen tegen t hoofdeind aan hahaha

13. Momfulness

@Wendelaa, wat een gedoe allemaal. Pfff krijgen we het weer met die verwarrende adviezen bij cb en k.a. Daar krijg je toch wat van?! Waar heb je nu uiteindelijk de nutrilon soya gevonden? En wat moest volgens hem een baby van Tim's leeftijd dan wegen? Want Juliën weegt 7 kilo en dat was volgens cb boven het streefgewicht. Nou hopelijk werkt de voeding

14. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Luna, ja ik krijg er ook t heen en weer van!
    Maar Tim woog natuurlijk begin januari 6680gr en vorige week 6700...door al t ziek zijn, is ie heel veel afgevallen.
    Hij vond m niet alleen te licht voor 4 voedingen, maar ook te jong! Hij zei letterlijk; ik snap niet waarom het cb altijd zo snel hamert om over te gaan op 4 flessen!

Wat een goed gewicht is, dat weet ik niet precies. Ook niet gevraagd eigenlijk.
    Weet alleen dat Tim met gewicht gezakt is van de +1 lijn, naar net op de 0 lijn.
    En ik zat de metingen nog eens te kijken...maar zijn hoofd is zelfs gekrompen sinds de vorige meting, is dat niet knap;)
    Was begin januari 41 cm en nu 40,8...rararara hoe kan dat

15. Maia

Maia Niet meer actief

je zou er inderdaad het heen en weer van krijgen!
    ach, en dat meten van het cb kennen we :)

maar Fleur is hier ook over op de 4 voedingen. Regelt ze ook zelf. Ik ga toch geen voedsel bij haar naar binnen proppen als ze het zelf niet wil?

16. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Maia, dat denk ik dus ook bij mezelf.
    Ga m niet wakker maken om er een 5e fles in te krijgen.
    Als ie t wel wil (zoals gister)dan vind ik t prima hoor, ga niet rekken omdat ie er 4 moet ofzo

17. Tamale

Tamale Niet meer actief

Gusam: Spannend! Ik zie ook een licht roze streepje!
    Duidelijker dan mijn eerste test van vorig jaar..
    Ik hoop trouwens dat de stress die je ondergaat aan het huis, buren enz geen invloed heeft op je zwangerschap..
    En een hele voorzichtige gefeliciteerd van mij!! :)

Anast: Nou ook een hele dikke knuffel voor jou! Jij hebt het ook niet makkelijk zeg! :(

Blij ei: Hahah! Lekker zeg! Dan ga je met een heel goed gevoel weg de volgende keer!
    Veel plezier met shoppen!!! :D

Luna: Gaat wat beter!! :) We hebben goed gepraat en Maurice belooft dat als zn moeder vanavond weer belt hij dr de waarheid gaat vertellen.
    Ben heel benieuwd..
    Hahah wat je tegen Gusam zegt :p die krijgt een rolberoerte voordat ze heeft gelezen dat het niet zo is!

Jaja: Meid een hele dikke knuffel..
    Bah je zal totaal uitgeput raken! Succes bij de dokter meid. Ik hoop dat ze iets voor jullie kunnen doen..

Maia: lekker tijd 5:30 ;) dan draai ik me nog een keer om!

Wendelaa: ben benieuwd of dit gaat werken!
    Ik zou is kijken bij je verzekering of je deze voeding vergoed kan krijgen. Is namelijk vaak bij het gebruik van pepti enz wel!
    En hoe ben jij over gegaan op vier flessen dan?
    Hoe laat krijgt tim de laatste fles?
    En hoeveel krijgtie per fles? ( sorry voor alle vragen! ;) )

Met mij gaat het weer wat beter!
    Maurice doet zijn best en we knallen er samen tegenaan.
    We gaan het redden, met of zonder zijn ouders!!

Gisteravond had ik even een dipje qua dieeten, ik dacht: morgen ga ik naar de winkel en koop ik alle chips op die er te koop is.
    Maar toen ging ik oude kleren passen, Ik pas overal weer in!!!!
    Eindelijk pas ik weer in maat 38 met broeken. Weg dip! :D kan er weer vol tegenaan!

Straks met Tara naar de dokter (hoop ik), eigenlijk morgen maar ik wil vandaag geholpen worden.
    Tara spuugt sinds 2 weken echt ongelooflijk veel!!
    Geen mondjes wat ze teruggeeft, nee echt onwijs veel.
    Gisteren zat ze bij mn moeder op schoot ( 3 uur na de vorige voeding!! ) ze begon te spugen, een enorm dikke straal die wel een halve meter verder neerkletste op de grond.
    Met zoveel kracht kwam het eruit!
    Ze lijkt echt pijn te hebben, ze kreunt onwijs veel met een moeilijk gezichtje.
    Liggen vind ze lang niet zo leuk meer, is gewoon zielig!
    Dinsdag had ze bijna geen plasluier, iig een stuk minder dan normaal.
    Maurice de ha bellen, onze eigen was weg, maar de invallende zei: ooh dat is niet zo erg! Als ze maar plast. Niet druk om maken!
    Woensdag weer weinig plasluiers, veeeel spugen , niet lekker in dr vel.
    Weer de dokter gebelt, nu onze eigen.
    Afspraak gemaakt voor vrijdag??! Das toch raar?
    Ik ga nu bellen , wil dat ze vandaag nagekeken word.

18. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Leonie, arme Tara! Maar wat raar dat je niet gelijk mocht komen! Hier kun je altijd dezelfde dag terecht voor die kleintjes, wordt je er gewoon tussen gepropt.
    Ben benieuwd wat ze zeggen, of je mag komen vandaag

En t wordt pas vergoed als je een daadwerkelijke verwijzing krijgt van de k.a, maar je moet t vaak eerst een maand zelf gebruiken. Als t dan blijkt te werken, dan pas krijg je die verwijzing.

En Tim is gewoon meer tijd tussen de flessen gaan laten.
    Smorgens wat later wakker enzo....kom dan vanzelf op 4 flessen uit. Hij krijgt nu per fles 200ml totaal.
    Ik mocht voor NIET 210/7 per fles gaan geven....

19. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    maia, hier wordt britt ook eerder wakker nu we op 4 flessen zitten. Laatste meestal rond 9 uur, dan is ze om 08.30 vaak wakker. Dan ligt ze wel vrolijk in d'r bed, maar maak dan vaak gelijk een fles voor haar.

Leonie, wat lekker dat je je broeken weer past!!! En goed van jou en maus. Jullie redden het vast en zeker.
    Ik ben inmiddels 9,6 kilo kwijt!!! joehoe!!!

20. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Curly, o jij gaat ook als een speer zeg met afvallen!!

Deel Deze Pagina