Oktober 2009 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door MamavanJordy, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    FF vlug..

Danjo wat een vlotte meid heb je ook! haha! ze bepaald dr eigen volgorde wel eerst een kies dan al een tuitbeker wat zal het volgende zijn?;) werkse vandaag hoop dat het een beetje gaat met je bekken.

Hier hebben ze ook alle drie een ooievaarsbeet op het voorhoofd en in de nek maar dan wel in het haar.
    Bij Danique is het helemaal verdwenen alleen die in het haar niet.
    Luna die had het echt heel erg tijdens haar geboorte ook op beide plekker maar dat is nu ook aan het vervagen op dr hoofd alleen als ze boos is of als ze het koud heeft dan komt die weer tevoorschijn..
    Noa heeft heeft heel licht en zie je al zowat niet meer.

Mh wat een lieve foto van Faye!

Slapen ik laat Noa gewoon slapen hoor en ze neemt die 12 uur ook echt:D en we zijn over gegaan naar 210/7 maar ze veranders niet van schema dus ik blijf op 5 flessen zitten kan dat kwaad? want hoeveel zou ze nu eigenlijk mogen?

2. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Leonie hoe was het bij de kinderarts???

3. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    @Sylvia, volgens mij mogen ze max 1000cc hebben. Althans, dat is mij verteld..

4. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Wat een geklep weer deze ochtend zeg;)

@Joenka, je ligt nu in de stoel...hoop dat t meevalt!

@ooievaarsbeet, Tim heeft die niet.
    Alleen net als zijn grote zus in zijn nek net aan de haargrens, een rood plekje. Als ie huilt wordt die roder.
    Bij Eva ziet je t ook nog...die heeft zelfs zon vlekje onder dr voet en ze heeft een vlek op dr bil..dat is een vreemde vlek, lijken allemaal adertjes te zijn die net onder de huid liggen.
    Geen arts die precies weet wat t is...ach, herken zo wel mijn kind hihi

@12 uur slapen, Tim doet dat eigenlijk nog niet.
    Komt savonds tegenwoordig tussen 21-22 en wordt dat gemiddeld rond 7.30 wakker...vanmorgen helaas om 5.45 al.

@Syvlia, 5 x 210/7 is eigenlijk teveel.
    Dan komen ze idd over de liter heen. Als je geen verschil merkt zou ik gewoon terug gaan naar de 5x200

@Mh, wat een schatje met dr haarband!

@Ellen, ja herkenbaar idd....vind t ook echt ruk als de kids iets hebben. Manlief kan er al helemaal niet tegen haha...
    Die durfde niet eens mee toen Eva geopereerd werd aan dr neusamandelen.

@Maia, nou hopen dat ze niet bellen, want dan weet je dat alles goed is!

@Jaja, fijn dat jullie samen er zo uit zijn gekomen.
    En hoop echt voor je dat dit vruchten af gaat werpen!

@Hier...oke...weet ik....ik spoor niet hihi
    Maar....YEAHHHHHHHHHHHHH...ik ben eindelijk ongi!

5. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    @ Wendela, GEFELICITEERD !! hahah.. Eindelijk..

6. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    He meiden,

Ik vaar ook weer eens langs. Teveel om alles bij te lezen, sud geen reacties sorry.

Ik zag alleen dat Gusam weer zwanger was: gefeliciteerd meid. Wat spannend weer. Dadelijk worden ze nog op dezelfde dag geboren haha.

Hier is het nog steeds bal. Evi huilt veel en lijkt gewoon last te hebben van iets. Ben blij dat als het 25 februari is hoor.
    Oppas belde vanmorgen ook al op dat ze ontroostbaar was, heel gespannen en zich overstrekte. Ze kreeg haar niet stil. Na de fles gelukkig wel weer.

Ze had trouwens volgens de huisarts wat exceem plekjes op haar hoofd in haar haren. Had een zalf mee gekregen (soort vaseline zonder hormonen) maar sinds we die aan het smeren zijn lijkt het erger te worden. Er komen nu allemaal schilfertjes op. Iemand ervaring mee?

Eergisteren zijn we begonnen met groentehap. Eerste paar happen waren vies haha, maar daarna vond ze het super lekker. Ze heeft nu worteltjes en sperciebonen gehad. Ze eet een half potje op en daarna nog wat melk toe.

Verder kan ze nu ineens haar hoofdje wel goed omhoog houden als ze op haar buik ligt haha. Is nog steeds niet haar favo houding maar het begin is er.

Ik ben woensdag in de wacht gegaan, maar niet opgeroepen. Had wacht van 8 tot 24. Gisteren daarom vrij en vandaag wel weer een wacht. Weer van 8 tot 24. Hopelijk mag ik nu wel aan de slag haha.

Hier nog een foto van mijn meissie op haar buik.
    Bekijk bijlage 52683

7. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Yeaah Wen eindelijk! Wel een fijn gevoel lijkt me.

Mvj leuke foto :)

8. Zo, ff snel gelezen..

Maureen slaapt ook regelmatig 12 uurtjes, maar dit kan geen kwaad volgens mij hoor..

Hier drinkt Maureen 4x180+6. Had vanmorgen cb ff gebeld of ze meer mag, maar ze zeiden dat ze max. 1 liter mag, dus ze zei dat het niet mocht.. Beetje vreemd, want als ik 4x210+7 doe, zit ik nog onder de liter, dus ik doe gewoon flessen van 4x210, want ze heeft gewoon niet genoeg aan 180/6.

Gusam, nogmaals: gefeliciteerd!

Maureen is zo'n heerlijk tevreden meisje.. Ben echt superblij dat ze zo is.. Hele andere baby als Esmée was.. Veel rustiger en meer tevreden!

9. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    hier word gezegt max 10 uur slapen

10. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hier slaapt Evi na haar voeding van 21.00 uur wel ooit tot 7.45/8.00 uur. Maar meestal is ze dan rond 7.00/7.30 uur wakker. Maar als ik moet werken dan haal ik haar al om 6.15 uur uit bed.

Ze drinkt de laatste tijd (al zeker een maand of zo) ook weer veel minder en heel wisselend. De ene keer drinkt ze 200 cc en de andere keer maar met moeite 130 cc.

11. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hier nog een foto van haar groentehap. Ze wilde ook haar vingers steeds in haar mond met het gevolg dat alles onder kwam te zitten haha. Maar ze vond het super lekker en at het met smaak weg.

Bekijk bijlage 52699

Vraagje: aan de mama's van kindjes met reflux of verborgen reflux. En die al met bijvoeding begonnen zijn. Merken jullie verschil met het eten van vast voedsel of de vloeibare melk? Dan bedoel ik of ze erg huilen/krijsen met alleen het vloeibare voedsel en niet met het vaste voedsel.

12. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Slapen je ziet zelf wel hoe en wat aan je kind hoor niet zo druk om maken.

Ellen dat gevoel heb ik niet zo maar als naomi niet zo fitjes is merk ik weinig aan dr.

Sylvia ja erg toch haha

13. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    mvj haha wat een kliederboel

14. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @MvJ, de zalf die je hebt, is dat soms Lanette/Vaseline?
    Ik heb die ook...en opzicht helpt t wel, in de zin dat zijn wangen wat zachter zijn. En de plekker worden wel minder.
    Maar sinds ik t gebruik, zijn er wel meer plekker bij. Denk niet dat t echt aan de zalf ligt, maar dat de eczeem gewoon uitbreid.
    Maar hebben ze jou dan niet geadviseerd om te wachten met bijvoeden? Hier dus wel, juist vanwege de eczeem is t verstandiger om te wachten tot de 6mnd

15. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    wendelaa, eindelijk!!! nu ik nog... :(

mh, wat een leuke foto! al vindt ze t haarbandje zelf nog niet zo`n succes of wel? hihi "mam, wat doe je me aan!"

mvj, lekkere bende dus... leuk leuk leuk! maar als ze de laatste tijd zo slecht te pas is, kan t niet liggen aan de bijvoeding? zou je niet ff wachten tot de k.a. haar gezien heeft? misschien is t wel n allergie!

hapjes, hier wordt ook eerst groente geadvseerd, dit is warm, net als melk, en minder zoet. inderdaad een paar dagen t zelfde geven om te wennen.

fruit: niet rechtstreeks uit de koelkast geven, of een paar seconden in de magetron zetten om de kou eraf te halen.

ik ga ff foto`s spammen van mijn meissie, heb zulke leuke uitfits voor over dr beugel!

16. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Ellen, jij ook nog steeds niets!
    Ben jij er al mee bij een arts geweest?
    Hoop dat t bij jou ook over een weekje raak is, want dan is Tess net zo oud als Tim nu is!

17. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    leonie: dit is dus die noppies-jurk, die moest ik nog van je showen!!!
    hihi let op haar handje, dit vindt haar rock-papa natuurlijk een superfoto!

18. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi meiden,

Even ter verduidelijking. Ze krijste en zo al voor de bijvoeding. Dus ik denk niet dat het daar aan ligt. Ze poept ook gewoon normaal. En ze doet het ook als ze geen bijvoeding krijgt dus gewoon zonder iets voor haar fles.

Over de ecxeem. Allemaal mijn kids hebben exceem gehad in lichte mate. Op advies van de kinderarts destijds met de oudste ook eerder begonnen. Ondanks de exceem. Ook op het cb hebben ze hier niks nooit over gezegt. Het exceem zat er wel maar alleen tijdens warme dagen breidde het zich wat uit. Ik geloof idd dat het die zalf is Wendelaa.
    Mijn man en ik twijfelen ook of het exceem is eigenlijk. Het ziet er anders uit dan de exceem die mijn jongens hadden. Dit zijn rode bultjes eerst, waar nu scvhilfertjes (wit/geel achtig) op komen na gebruik van de zalf.

19. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    bakkaboe-rokje. bakkaboe heeft leuke lente en zomer jurkjes!!!!

20. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Wat een gave jurk Ellen. En wat een mooi meissie natuurlijk ook. Die hand is helemaal geweldig haha.

Deel Deze Pagina